Et ole taloudellisesti minun tyyppiäni
Naiset, muistakaa että se on normaalia, että sanotte miehille, etteivät he ole taloudellisesti sinun tyyppiäsi. Miehet kun eivät ole koskaan epäröineet arvostella naisia ulkonäön perusteella.
Kommentit (64)
Mua ei joku talous kiinnosta pätkääkään 😄
Jäin miettimään kuka olisi taloudellisesti tyyppiäni…
Slaavilaiset naiset ovat aina reippaasti ilmoittaneet että vakavaa (tai varakkuus, naisesta riippuen) on tärkeä kriteeri puolisoa valitessa.
Vaikka joku mies olisikin naisia arvostellut ulkonäön perusteella, fiksut miehet ei niin tee. Eikä fiksun naisenkaan kannata alentua tuollaiseen, että arvostelisi miestä talouden perusteella.
Tai että et ole älyllisesti minun tyyppiäni.
Ja miehet, jos prinsessakohtelu on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa. Äläkä velkaannu, vaan deittaile budjettisi rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Slaavilaiset naiset ovat aina reippaasti ilmoittaneet että vakavaa (tai varakkuus, naisesta riippuen) on tärkeä kriteeri puolisoa valitessa.
Hyvä että ovat rehellisiä.
Jos talous on tärkä kriteeri, niin se millaista taloudellista tyyppiä etsii kannattaa kirjoittaa jo seuranhakuilmoitukseen, jolloin et haaskaa omaa ja muiden aikaa siihen, että tarvitsee raahautua paikan päälle jankuttamaan sinulle itselleen selviä asioita.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kannattaa kyllä välittää. Jos toinen ei osaa budjetoida, ei ole tavoitteellinen säästämisen tai sijoittamisen suhteen tai on pahasti velkaantunut, siitä voi tulla parisuhteessa aika iso haaste. Varsinkin jos suhde muuttuu vakavammaksi, tulee yhteisiä menoja, asunnon hankintaa tai joskus lapsia. Kuulostat vielä aika nuorelta työsi perusteella, joten ehkä asia ei tunnu juuri nyt niin merkitykselliseltä. Mutta mitä enemmän ikää tulee ja mitä vakavampaa parisuhdetta ja perheen perustamista alkaa miettiä, sitä enemmän sillä on oikeasti väliä, miten toinen suhtautuu rahaan ja tulevaisuuteen.
Minua kyllä talous kiinnostaa. Pitää olla sopivasti vastuullinen ja taloudestaan huolehtiva ja osata silti sopivasti myös nauttia ja tuhlata, suhteessa varoihinsa. Holtittomuus tai huikentelevaisuus ei käy, mutta myöskään liiallinen nuukuus ei ole hyvä.
Mutta pitkän suhteen kannalta se, että paljonko rahaa jollakin hetkellä tienaa, ei ole tärkeää, koska sehän kuitenkin elämän aikana vaihtelee. Paljon tärkeämpää on yhteiset arvot, näkemykset, tavoitteet ja potentiaali, kuten koulutus ja voimavarat, miten niitä voi toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kannattaa kyllä välittää. Jos toinen ei osaa budjetoida, ei ole tavoitteellinen säästämisen tai sijoittamisen suhteen tai on pahasti velkaantunut, siitä voi tulla parisuhteessa aika iso haaste. Varsinkin jos suhde muuttuu vakavammaksi, tulee yhteisiä menoja, asunnon hankintaa tai joskus lapsia. Kuulostat vielä aika nuorelta työsi perusteella, joten ehkä asia ei tunnu juuri nyt niin merkitykselliseltä. Mutta mitä enemmän ikää tulee ja mitä vakavampaa parisuhdetta ja perheen perustamista alkaa miettiä, sitä enemmän sillä on oikeasti väliä, miten toinen suhtautuu rahaan ja tulevaisuuteen.
En jaksanu edes lukea
Aika metsässä ollaan jos pankkitilin saldo määrittelee onko ihminen tyyppiäsi vai ei. Työelämä muuttuu, työpaikkoja katoaa, uusia tulee. Tänään rikas, voi olla huomenna köyhä. En olisi uskonut, että tosi elämässä joku kehtaa tunnustaa olevansa Uuno Turhapuro, ja valitsevansa puolison varallisuuden perusteella. Mutta näköjään kaikenlaisia ihmisiä on.
Tärkeintä ei ole se, paljonko kumppanilla on rahaa juuri nyt, vaan se, miten hän suhtautuu rahaan, säästämiseen ja sijoittamiseen ja millaista elämää hän haluaa tulevaisuudessa. Moni tapaa toisensa opiskeluaikana, jolloin molemmat voivat olla köyhiä, mutta olennaista on, ovatko tavoitteet ja asenteet talouteen saman suuntaiset.
Jos itse haluaa käyttää rahaa esimerkiksi matkusteluun, ravintoloihin, hyvällä alueella asumiseen ja muutenkin nauttia elämästä, voi olla aika vaikeaa rakentaa yhteistä arkea ihmisen kanssa, joka ei halua käyttää rahaa juuri mihinkään. Tai jos toisen urapolku ja tulotaso ovat sellaiset, ettei hänellä todennäköisesti tule koskaan olemaan mahdollisuutta tehdä niitä asioita, joita itse pitää elämässä tärkeinä ja joihin itse haluaa ja pystyy käyttämään rahaa. Samoin jos toinen haluaa säästää ja sijoittaa tavoitteellisesti ja toinen elää täysin kädestä suuhun.
Eli kyse ei ole siitä, että kumppanin pitäisi olla varakas, vaan siitä, että suhtautuminen rahaan, tulevaisuuteen ja siihen, mihin rahaa halutaan käyttää, sopii riittävän hyvin yhteen omien kanssa.
Mulla on riittävästi rahaa, etten ketään mmää tartte niitä tuhlaamaan.
Oikein. Kaikista paras keino kostaa miehille on rakentaa itselleen niin isot muurit että voi sitten kuolla yksin, siitäs saitte! :' D
Vierailija kirjoitti:
Aika metsässä ollaan jos pankkitilin saldo määrittelee onko ihminen tyyppiäsi vai ei. Työelämä muuttuu, työpaikkoja katoaa, uusia tulee. Tänään rikas, voi olla huomenna köyhä. En olisi uskonut, että tosi elämässä joku kehtaa tunnustaa olevansa Uuno Turhapuro, ja valitsevansa puolison varallisuuden perusteella. Mutta näköjään kaikenlaisia ihmisiä on.
Mutta kertoohan se ihmisestä todella paljon miten ihminen on talouttaan hoitanut ja millaisia valintoja hän tekee rahankäytön suhteen. Varallisuus ja tulot voivat toki muuttua, mutta fiksusti talouttaan hoitava ihminen ei yleensä ole ikinä täysin yhden tulonlähteen varassa. Hän on pikemminkin hajauttanut varallisuuttaan ja rakentanut muitakin tulonlähteitä, jolloin yhden työpaikan tai tulonlähteen menettäminen ei tarkoita, että yhtäkkiä putoaa köyhyysrajan alle.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä ei ole se, paljonko kumppanilla on rahaa juuri nyt, vaan se, miten hän suhtautuu rahaan, säästämiseen ja sijoittamiseen ja millaista elämää hän haluaa tulevaisuudessa. Moni tapaa toisensa opiskeluaikana, jolloin molemmat voivat olla köyhiä, mutta olennaista on, ovatko tavoitteet ja asenteet talouteen saman suuntaiset.
Jos itse haluaa käyttää rahaa esimerkiksi matkusteluun, ravintoloihin, hyvällä alueella asumiseen ja muutenkin nauttia elämästä, voi olla aika vaikeaa rakentaa yhteistä arkea ihmisen kanssa, joka ei halua käyttää rahaa juuri mihinkään. Tai jos toisen urapolku ja tulotaso ovat sellaiset, ettei hänellä todennäköisesti tule koskaan olemaan mahdollisuutta tehdä niitä asioita, joita itse pitää elämässä tärkeinä ja joihin itse haluaa ja pystyy käyttämään rahaa. Samoin jos toinen haluaa säästää ja sijoittaa tavoitteellisesti ja toinen elää täysin kädestä suuhun.
Eli kyse ei ole siitä, että kumppanin pitäisi olla varakas, vaan siitä, että suhtautuminen rahaan, tulevaisuuteen ja siihen, mihin rahaa halutaan käyttää, sopii riittävän hyvin yhteen omien kanssa.
😴🧸💤💤
Vaimo ei todellakaan ole taloudellisesti minun tyyppiäni. Hänellä ei ole pienintäkään mielenkiintoa sijoittamiseen, minulla on. En sijoita rikastuakseni tai siksi että säästäisin jonkin unelman toteuttamiseen. Sijoittaminen on minulle strategiapeliä. Emme ikinä riitele eikä raha-asiat ole ongelma, minua ei edes kiinnosta mikään shoppailu tai rahankäyttö. Siis meillä taloudellisesti täysin eri tyypin ihmiset sopivat hyvin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tai että et ole älyllisesti minun tyyppiäni.
Totta. Useimmille naisille olen liian fiksu. Siis heidän omasta mielestään. Itselleni ei toisen älykkyys ole kovinkaan merkittävä tekijä. Kunhan omaa normaalin maalaisjärjen ja on mukava luonteeltaan. Kemia toki tärkein.
Minä vain ignooraan köyhät miehet, en edes vaivaudu kommentoimaan mitään.