~*#MARRASmurujen loppuviikko#*~
Kommentit (37)
Marrastoive, ei ole tullut perille...bubblesin viesti tuli ja hänelle vastasinkin illalla. Koitappa laittaa uudestaan.
Meidän eskarilaisella oli eilen viimeinen eskaripäivä, kevätjuhla oli viime viikolla ja sillon poika antoi kukkakimpun ja kortin koko päiväkodin henkilökunnalle yhteisesti.
Antti osaa nyt ryömiä, siskon kirjojen perässä meni. Vähä nauratti ku ei neiti heti tajunnu et sehän tulee perässä kun kirjoja siirsi, tottunu siihen et riittää ku vähä siirtää pois ulottuvilta, no eipä riitä enää.
Syöttötuolissakin istuskellaan ja syödään, onki kivaa ku näkee paremmin ku sitterissä, ei pää pysy paikallaan ku kattelaan ympärilleen.
Meillä on täällä edelleen täysi Vauva! Istutaan kyllä ilman tukeakin jo lattialla hyvä tovi. Toki menee nurin, jos veljet kaahaavat ympärillä. Eihän niitä käsiä tällä lajilla selässä ole. Ja muutenkin tuppaa menemään sitten nurin ihan päälleen, kun ei vielä tajua ottaa muuten vastaan. En uskalla siis ilman valvontaa istuttaa. Eteenpäin ei vielä päästä kuin satunnaisia senttejä vahingossa kaiken myllerryksen keskellä. Apua kun on aina tarjolla, kun vaan karjuu ;-P Neiti kyllä touhuaa käsillä ja jaloilla koko ajan. Ei siis ole ihan laiskaa sorttia, tai vain seurailija. Jännää, kun mittariin tule ihan kohta 7kk. Pojat tosiaan tässä iässä jo melkein konttasivat, nousivat tukea vasten seisomaan... eivät tuntuneet lainkaan vauvoilta. Mutta toisaalta en pane pahakseni. Aika moista vilskettä on muutenkin, kun juuri kaksi täyttäneellä keskimmäisellämme on uhma jo kovassa nousussa. Ja nytkin jo pyörittelevät siskoa miten sattuu...
Melkein olen kuullut tytön sanovan useamman kerran " äippä" . Mutta varmaan vaan päässä kaikuu, kun tuota sanaa pojat huutavat kahteen kurkkuun pitkin päivää ;-D Kaikenlaista kalkatusta muutenkin neiti pitää. Ehkä sitten aloittaa tuon puhumisen ennen kävelyä... ;-P
Meillä ei koululaisia, mutta joskus olen miehen edellisen elämän jälkeläisten kanssa tehnyt heidän opettajilleen kuivakakkuja. Siis katsonut vierestä ja antanut lasten tehdä. Ovat olleet innokkaita siinä touhussa (olin ainoa, joka heidän kanssaan leipoi). Ihan pienetkin pystyy, kun on tyyliin piimäkakku, eli sekoitetaan vaan aineet. Sitten on noita kangastusseja, joilla aika pikkuisetkin voivat luoda persoonallista jälkeä. Vaikka kassin voisi tehdä.
Mitäs muuta täällä on pohdittu... Tällä äipällä on (taas) pieni stressinaihe. Pitäisi yksille synttäreille tempaista kehittäen jotain naamiasasua pojille (ja itselle). Rahaa ei siis ole ja vaatekaappikin aika tylsä... Meillä kun ei olla tarhassa, niin ei ole sitä kautta mitään kokemusta. Ei nyt viitsisi aaveeksi laittaa, kun pienellä sitten haamunhelmat jää jokapaikkaan :-/ Kasvomaalausta hyvin pienessä ja nopeassa mittakaavassa voin tehdä. JOS saan lapset pysymään paikallaan...
Nyt ratkomaam poikien ikuisuustappeluja... huoh... On se kiva, kun on useampi lapsi, mutta aina ei korvat jaksaisi kestää... tai hermot...
Olisi kiva järjestää jokin tapaaminen tänne eteläänkin päin. Mutta kohta varmaan kaikki ovat perheidensä kanssa lomilla :-(
TalviSalama kera trion
Katsokaapas uusimman Vauva-lehden kuvaukselliset-palsta. Sieltä löytyy meidän Niklas! :)
Piruuttani laitoin kuvan tossa jo aikoja sitten, nyt sitten pääsi lehteen. Täytyy leikata se talteen...
Eskari siis tosiaan lopetti tänään, ihan kukat vietiin hoitajille ja ryhmän lapsille karkkia tarjottavaksi, ryhmässä on eri ikäisiä joten toisilla vielä tarhapäivät jatkuu ja tietysti siis joillakin esikouluikäisilläkin vielä kesän ajan. Koululaisen kevätjuhla on huomenna.
Kenkä ja haalari g: jotkut lenkkarin näköiset tossut meilläkin on aina kun autolla liikutaan, vaunuihin en ole laittanut. Veeti siis nukkuu vaunuissa vielä ihan kopassa. Muutenkin meillä on kyllä ihan vauvamainen vauva vielä, ei istumisesta puhettakaan (paitsi sylissä) lattialla nousee käsien varaan suoraksi mutta ei liiku vielä yhtään eteenpäin (veuhtoo kyllä koko ajan jaloilla ja käsillä) Muut murut kuulostavat jotkut niin " isoilta" jo istuttu hiekkalaatikolla ja toiset yrittää jo pystyynkin : ) Veeti tosin onkin melkein sen kk nuorempi kun on siis ihan loppukuun murunen.
Haalaria varmaan katselen syksystä tarpeen mukaan, vanuissa nukkuvalle on riittänyt fleecehaalari tai äp:n vanupuku.
Hattuja tykkään minäkin ostella, mm. tällähetkellä sellainen ruskea muodinmukainen " pappalippis" oikea hurmuri päähine, on tosi mainion näköinen se päässään. Kesäksi myös hankin kunnon liereillä olevan, malliltaan kuin australian armeijan hattu, suojaa auringolta hyvin.
No nyt tämä hermostuu sylissä, koko ajan pitäisi hypyttää...
silvain ja hyppyheikki
siellähän se Joelaan Niklas katseli lehdessä...
Niin meillä Joel täyttää tänään 7kk...
Nyt pois ja valmisteleen pyykkejä ja sitten vesitorni kahvilan avajaisiin
olettekos Joelaa tulossa?
toivoovauvaa ja muut
toivoovauvaa: Siis jos ne avajaiset oli tänään, niin ehkä huomasitkin, et ei oltu siellä.. :P En ees tienny et semmoset on. En oo muutenkaan koskaan käyny siellä! Täytys kai joskus..
Mitähän sitä kommentois... No ainakin kyseltiin noista, et mitä opettajille. Mulla ei siis vielä ole muuta kuin ihan omakohtaista (kun ite olin siis koululainen) kokemusta. Enkä muista et oisin koskaan vieny mitään! :) Jotkut toi opettajille kukkia, varsinkin jos oli esim. 9lk:n päätös ja sit kun valmistui ammattiin. Tosta aiheesta oli muistaakseni Ilta-sanomien keskustelupalstalla juttua joku aika sitten. Siellä just ihmeteltiin, et minkä ihmeen takia opettajia pitää muistaa oikein jollain lahjoilla, jotkut antavat ilmeisesti melko kalliitakin lahjoja! Mun mielestä ihan kukat ja kortti riittää, jos jotenkin haluaa muistaa. Tai sit osaa ite vääntää jonkun käsityön tms. niin semmosen voi tietty antaa. Mut en tosiaankaan ite lähtis ostaan jotain oikeen lahjaa...
Haalarista yms. vaatteista: Mulla on lainassa pari 68 kokoa olevaa (lassie tai reima tms. merkkituote) jotka on melko reilunkokoisiakin. Tuli niitä tossa käytettyäkin, mut nyt taas kun kelit lämpeni, niin käyttö vähemmällä. Ja sit kun on lainassa, niin ei viitti ehkä laittaa niillä möyrimään mihinkään maastoon.. Syksyksi ei taida olla sopivan kokosta haalaria, pitänee hommata sit jotain.. Tällä hetkellä on ulkoiltu collegepuvulla. Alla vaihtelevasti joko lyhyt- tai pitkähihainen body ja puolipotkarit. Ja nyt löysin sellasen " lippiksen" mitä oon hakenu! Eli siis se on periaatteessa pipo, mut siinä on pehmeä pieni lippa edessä, suojaa niskalle ja korville ja solmitaan narulla leuan alle. Se on hyvä oikeestaan kaikilla muilla keleillä, paitsi ehkä jollain armottomalla helteellä. Meilläkin on yks kalastajalakki, mut tarttis varmaan katella joku toinenkin hellehattu. Vaikka ihan peruslippishän varmaan kävis kanssa.
Voisin pohtia tässä vaikka mitä kaikkee, mut en kyllä jaksa! :P Suunnittelin, jos menis vaikka nukkuun. Paitsi ensin leikkaan omat kynteni!
joelaa ja miehet
Jospa jotain tällekin päivälle...=)!
Olipa Joelaan Niklas sulonen ja ison pojan olonen siinä kuvassa=)! Ja kamalan paljon tukkaakin pojalla...voi että...=)!
Hyi mitä hämyri kokemuksia Toivoovauvaa:lla!! Mä kans inhoon kaiken maailman örkkejä ja oon lähes hysteerinen niitten suhteen,kuten myös muitten " niljakkeitten" ! Mä heräsin edellis talvena pari kertaa hiiren kanssa sängystä ja voitte uskoa että se hiiri lähti mein sängystä!!! Heräsin keskellä yötä siihen ku katti hyppii ihan innoissaan mun jaloissa ja mä yritin sitä siitä tuuppia pois ku samassa kuulin jotain epämäärästä piipitystä...En tiä ketä meistä kerkes sängystä nopeempaa pois,minä,kissa vai se hiiri! Näin jälkeenpäin aatellen olis varmaan ollu ulkopuolisen silmin huvittava näky ku mä jahtasin sitä hiirtä hiilihangolla neljän aikaan aamuyöllä ympäri huushollia...mutta saipa hiiri lopullisen häädön loppujen lopux...=)!
Muuten tänne ei mitään ihmeitä,edellisyö oli kamalan risanen ja viime yö meni taas paremmin. Johtu varmaan osittain siitä toi yön hulinat ku lopultakin sisäisti ton kääntymisen jalon taidon pari päivää sitten vihdoin ja viimein=)! No jospa ne hulinat siitä sitte taas..
Vkonlopux ei ihmeitä suunnitteilla,ukko tulee vasta huomenna kotio reissusta ja huomenna " saadaan" nauttia anopin seurasta=)!
Mutta aurinkoista vkonloppua kaikille Muruille=)!
Tiitiäinen78
Joo olipas kyllä tylsät avajaiset.
Hyvänä puolena se että talon väki tarjosi kahvit ja santsi kupit kaupan päälle ilmaiseksi.
Eli et Joelaa kyllä menettänyt mitään vaikka et tullutkaan...
Täälähän on tuo hyvä kodinkone liike jossa kannattaa tulla joskus käymään.
Sieltä siis löytyy kaikkee kodin nippeliä ja koristeesineitä sekä lelujakin,joten kaippa se yleistavara kauppa melkein...
Olen tuntenut sen kauppiaan koko elämäni.
Menen sinne tänään vaihtamaan omia dvd:itä uusiin ja välihintaa ottaa vain 1,50¿ tai sitten 2 omaa vaihdetaan 1 uuteen.
Joskus ollaan vaihdettu useampi dvd uusiin muihin tuotteisiin...
Ja siis tekee tuommoisia kauppoja muidenkin kuin vain tuttujen kanssa.
Kerran mieheni vei sinne vanhoja levyjään myyntiin ja sai niillä uuden todella hyvän stereon kun sai levynsä kaupaksi,tai siis antoi myyjän kaupata ne haluamaansa hintaan.
Flunssa alkaa muuten olla voitettu paitsi mitä on tuo kamala yskä nyt vuorossa ja sen jälkeen tää loppuukin jos menee kuten ennenkin flunssat.
Joelillakin pikkasen vielä nenä tuhisee mutta ei pahasti eikä kuitenkaan ole tukossa ollenkaan joten pystyy syömään kunnolla pulloa ja rintaa.
Nyt lopettelen kun molemmat pojat hereillä ja isoveli haluaa leikkiä Joelin kanssa,joten pitää mennä seuraan mitä tekee ettei käy vahinkoja.
toivoovauvaa ja pojat,mies ja likat nukkuu edelleen...
Nostetaas meidät taas vähän ylemmäs :)
Vitsit sentään, mun on pakko päästä kans bongaamaan toi Vauva-lehti jostain, että näen Joelaan Niklaksen!
Mulle ei meinaan ko. lehteä tule... Tulee nyt jonain lyhyenä määräaikaistilauksena Kaksplus ja se on ihan ok. Mutta mä en yhtään tykkää käydä lukemassa Kaksplussan keskustelupalstaa, kun mun mielestä siellä on tosi paljon sellasta turhaa riitelyä ja muutenkin aika ihmeellisiä juttuja...
Mutta täytyy tosiaan saada käsiin uusin Vauva-lehti, että mäkin pääsen katsomaan kuinka komea herra se Niklas onkaan :)
Piparminttu
Meillä oli tänä aamuna 8.40 todistuksen haku isoimmalla neidillä ja ihan ok todistus oli.
Mukavasti meni koko homma muuten paitsi että neiti muisti vasta koululla että hei missäs mun opelle tekemä kuva on.
Oli siis piirtänyt kuvan opelle ja takana luki kiitos tästä kouluvuodesta opettajalle...
Muutenkin ollaan tänään touhuttu melkoisesti.
Oltu pihalla, istutettu taimet ulos,siivottu ja pyykätty sekä nyt keittelen raparperi mehua.
No hyvä että jaksaa joku päivä tehdä sit hiukan enemmän kun nuo kaksi kipeenä olo päivää oli aikas mitään sanomattomia tekemisten kannalta...
Kasvaakos muilla raparperiä?
Meillä sitä on jo aivan mielettömät puskat,tulis mehua useempi kymmenen litraa jos kaikki tekis mehuksi...
Harmi vain ettei vielä ole muita marjoja mehun sekaan,no syksyllä sitten kerätään viime vuodenkin edestä.
Mutta nyt sen mehustamisen kimppuun ja Jokkea viihdyttämään...
toivoovauvaa ja Joel
Taitaa aika monilla olla noita päättäjäisjuttuja tai sit esim. yo-juhlia... Meillä on huomenna juhlat. Mun pikkuveli valmistui paperiprosessinhoitajaksi. :) Seurailee isän jalanjälkiä, kun iskä on ollu paperitehtaalla töissä jo reilut 30 vuotta.
Onko muuten kellään muulla netissä kuvia perheestään? Mulla on irc-galleriassa jotain kuvia semmosella nickillä kun drizzle. Käy sieltä Piparminttu katsomassa kuvia Niklaksesta, jos et ole lehteä saanut käsiisi. :)
Jo vain on hiljaista! Hyvä merkki vain, ihmiset siis ulkoilevat, mökkeilevät ja juhlivat valmistuneita :-)
Kävin myöhään illalla (yöllä) täällä kirjailemassa pitkät löpinät, mutta niin vain katosi bittiavaruuteen. Ei pitäisi tehdä samalla mitään muuta...
Se irc-juttu on minulle ihan outo asia. Olen niin vanha akka, etten moisista tajua. Mutta löysin kuitenkin JOELAAN NIKLAKSEN ja ai että on miehellä komeutta :-) Vallan suloinen pikkuinen! Meidän lapsilta on tuo vauvatukka kadonnut ja tässä iässä (n.6kk) kaikki ovat olleet kutakuinkin kaljuja :-/ Oli Tiitilläkin oikein pitkää tukkaa ja paljon, jopa niin, että tuntemattomat siitä aina mainitsivat. Vaan eipä ole enää! Äippä on kyllä onnekseen havainnut jo uutta heikkoa kasvua. Josko siis neiti saisi yksivuotiskuvaansa muutakin kuin valtavat posket! Se nimittäin on ainoa asia, jonka ihmiset neidistämme huomaavat... :-( Mahtavan kovan äänen lisäksi. Toivon hartaasti, että neiti on saanut edes jonkin verran järkeä, kun on tuossa kauneudessa raukka tullut äitiinsä (sillä jää siis aina jonon viimeiseksi...).
Eilen minua " kokematonta ja tumpeloa" äippää taas opastettiin, että kyllä se vauva nälkäänsä karjuu ja pitäisi antaa muutakin kuin tissiä. Jep-jep, enpä tiennytkään... Tämä äippä vaan kun ei väkisin halua sitä lusikkaa pieneen suuhun tunkea, kun se suu on tiukkana viivana eikä varmasti aukea millään houkutuksella tai huijauksella. Jos sinne jotain vahingossa eksyy, se syljetään takuuvarmasti pois. Ja nokkamukikin on vain ikenien hinkkaamista varten, ei missään tapauksessa juomiseen. Sitäkin on katseltu jo kaksi kuukautta... Ehkäpä minun toisaalta pitää luopua siitä toivosta, että sitä järkeä olisi... ;-P Poskia ja makkaroita neidillä kyllä on siihen malliin, että ruoka kyllä sieltä tissin kautta maistuu!
Aurinkoista sunnuntaita murusille! Palailen illalla, jos joudan, nyt pitää taas maitokoneen sännätä. Tässä välissä kun olisi riitettävä myös noille kahdelle " isommalle" ja se vasta saakin hermot pintaan, liian helposti tulee karjuttua ja raivottua. Sekin helpottaisi, jos saisi joskus nukkua edes sen kolmen tunnin yhtäjaksoisen pätkän, jotta aivot (mitkä!?!) latautuisivat...
TalviSalama kera touhuavan trion
No nyt on elämän eka lentoreissu Joelilla takana - ja minäkin siis ekaa kertaa lapsen kanssa matkalla. Hyvin meni, Joel oli tosi urhea pieni mies vaikka selvästi oli tosi väsy kun ei saanut unta lentokentällä saati koneessa. Korvissa ei tuntunut vissiin mitään kun ei reagoinut nousuihin ja laskuihin mitenkään. Ei huolinut maitoa kun oli liikaa seurattavaa, ei pystynyt oikein keskittymään, mutta tuttia imi välillä. Ajattelin että se olisi auttanut korviin, mutta meni se näköjään ilmankin.
Kentällä selviytyminen yksin kaiken tavaramäärän kanssa on sitten taitolaji kyllä. Ensi kerralla jo osaan paremmin - ja mieluummin matkustan kyllä koko perheen voimin. Helsingissä annoin turvakaukalon jo lähtöselvityksessä, kun sanoivat että on lainarattaita turvatarkastuksen jälkeen. No joo, oli kyllä, mutta kovia muovirattaita joissa istumakulma oli noin 90 astetta. Eli tosi epämukavat, eikä toivoakaan että niissä olisi voinut nukkua. Ja minä onneton kun olin kentällä vähän turhankin hyvissä ajoin.
Tuttelit ym. ruuat sai viedä ihan normaalisti koneeseen, eli niitä ei onneksi uudet nesteturvamääräykset koske.
Paluumatkalla otin sitten turvakakaukalon koneeseen, se onnistuu kuulemma silloin kun kone ei ole ihan täynnä. Me saatiinkin kokonaan oma tuolirivi, ja lentoemot oli ihan älyttömän auttavaisia ja kävi jatkuvasti kyselemässä onko kaikki hyvin. Ja siis oli vain tunnin lento kyseessä.
Oli tosi hyvä ja opettavainen kokemus, kyllä me uskalletaan pidemmällekin matkalle lähteä :-))
Leppoisaa sunnuntaita, minä menen nyt ottamaan aurinkoa kun Joel on vielä päikkäreillä!
Anyara
Tuleekos Joelaa huomenna tuonne perhekahvilaan?
Mulla kun olis siellä sit jaossa tuommosia lappusia muutama koskien kirpputoria jossa pöytä vuokra vain 3¿/pvä ja 5¿/2pvää.
Joten jos jotain myytävää löytyy niin tuo ihmeessä...
Lisää siitä sit huomenna.
Tänne kuuluu ihan ok nuhaa meillä on edelleen mutta ei kovin pahana enään,joten uskallan sinne perhekahvilaan mennä kun tää on sit viimeinen kerta kun sinne ennen kesä taukoa pääsen.
Eilen tuli sitä mehuia keiteltyä 8.5litraa ja hyvää tuli...
Tarpeksi kun laittaa sokeria niin tulee yx parhaista mehuista.
Lapset ainakin tykkäävät ja aikuisten makuun myös...
Mutta nyt ulos kun aurinko paistaa ja muut ovat siellä jo!
toivoovauvaa...
Huomaakohan kukaan tätä enää lukea...
Joelaan Niklas oli söpö poika. Mulle tuli mieleen, että pitäiskö meidän keksiä joku paikka mihin voitais laittaa meidän murujen kuvia? Olis tosi kiva ähdä minkälaisia muruja muilla on.
Meillä opittiin tänään ihan kunnolla istumaan. Siis on istunut jo jonkin aikaa, kun istumaan laitetaan, mutta tänään pääsi ekan kerran ihan kunnolla istumaan itse. Tähän asti on aina pikkusen nojannut toiseen käteen. Sitte myös ekat konttaus " askeleet" otettii eilen. Ei siis ryöminyt ollenkaan. Minkä ikäisenä muilla on vauvat lähtenyt konttaamaan? Vili on nyt muutaman päivän yli puoli vuotta.
Toivoovauvaa: Teetkö raparperimehun ihan mehumaijalla vai miten? Sittekö vaan sokeria tarpeeksi? Siitä vois tulla ihan pirteää mehua, hmm. En olekaan koskaan tullut jatelleeksi, että niitä vois mehustaa. <aina vaan leivon ja keitän kiisseliä. Meilläkin niitä kasvaa, mutta ei ihan kamalan paljoa, mutta muutamalla kaverilla niitä on ihan mielettömästi ja sieltä sain niin paljo kun haluais.
Mut nyt pitää mennä laittamaan sänkyyn lakanoita, kun Vilille tuli oksu meitin sänkyyn =o(
Olipas päivä! Niklas vähän hermostui siellä juhlissa, kun ei tietenkään saanut nukuttua koko päivänä kunnolla. Parit pikkutirsat otti. Sit lähettiinkin kotio, et pääsee nukkumaan. Autoon simahti samantein, kun pihasta lähettiin. :) Sit heräs kun päästiin kotio, mut annoin tissiä ja nukahti vielä sänkyyn. Itekin siinä menin maate vähäks aikaa. Heräiltiinkin sit siinä puoli kuuden aikaan. En voi ymmärtää miks iltaunille meneminen on niin hitsin hankalaa. Mulla siis meni jo hermot tänään. Isäntä sitten tuuditti pojan uneen, kun mulla vaan ei riittäny pinna. Viime aikoina kun oon oikeen miettiny, niin meillä ukko ei kyllä juurikaan tee mitään pojan kanssa, ellei sitten käsketä! Olis niin mukavaa ja piristävää, kun auttais ihan omatoimisesti. Tietokone vaan tahtoo olla tärkeempi... Täytyy varmaan asia puheeksi. Olisin minäkin paremmalla tuulella, kun löytys apuja ilman et pitää käskee/pyytää.
toivoovauvaa: Kyllä mä saatan tullakin. Mut en nyt lupaa kuitenkaan. Pitää kattoo miten meillä noi päiväunet sattuu.. Se on ilkee väsyneen pojan kanssa siellä sitten yrittää olla.
Meillä vähän hakee noita päiväunia, kun tässä jo vähän aikaa mentiin selkeesti kaksilla unilla, jotka oli molemmat suht pitkät eli 1-2 tuntia. Mut nyt tässä on ollu aika usein sillai, et nukkuu 9-10 maissa jonkun aivan max. tunnin. Sit puolen päivän kieppeillä pikkunokoset ja sit vielä iltapäivällä jotkut unet...
Juu, onhan toi Niklas aikamoinen söpöläinen. :) Kaupassa ja muualla kun liikutaan, niin tosi monet (varsinkin naiset) kattoo hymyillen perään ja joskus tullaan vähän jotain lepertelemäänkin. Tuleeko teillä muilla tämmösiä ihmisiä vastaan? Mut on toi poikakin aikamoinen naisten mies. Naureskelee vaan kaikille naisille.
Täällä pukataan kolmatta hammasta. Ylös on toinen jo puhjennu, kai se toinenkin siitä sitten tulee pian viereen.
Oli kyllä tosi lämmin päivä tänään! Täällä oli varjossa jotain 23-24 astetta, eli melkeinpä hellettä. Ja jätkä tietty hikoili kun joku pieni eläin... Varsinkin siellä juhlissa, kun oli vähän hiostavammat juhlakuteet yllä.
Mutta kai se tarvii jotain tehdä.. Iltapesua yms... En oikeen tiiä, kun päivänokosten takia ei nyt ihan hirveesti väsytä. :)
joelaa ja miehet (pienempi jo tietty yöunilla)
Kauhea tuuli täällä, ei paljoa aurinko lämmitä vaikka pilvettömältä taivaalta paistaa. 11 astetta varjossa vain.
Opettajia ei meillä vielä ole, mutta eilen poika vei ryhmiksen hoitajille kiitokseksi kuluneista vuosista muumimukit jokaiselle neljälle. Lisäksi askarteli kortit. Haikeat olo jäähyväiset puolin ja toisin. Onneksi päivän piristi kirje seurakunnasta, poika sai kerhopaikan :)
Meidän " vauva" on nykyään koko ajan pinteessä. Nousee milloin minnekin ylös ja jalat meinaa sitten väsyä... Eikä osaa itse laskeutua alas. " Yh, yh" kuuluu milloin mistäkin.
Mutta eipä tässä nyt muuta, pitää lähteä raivaamaan huushollia kun illalla tulee vieraita.
Tuulille vielä, laitoin sulle eilen meiliä tohon osoitteeseen, toivottavasti tuli perille!
Aurinkoista viikonloppua kaikille =)
Marrastoive