Miksi syöt proteiiniköyhän aamiaisen?
Aamulla pitäisi saada riittävästi proteiinia eikä jossain puolikkaassa leipäpalassa ole sitä juurikaan.
Kommentit (34)
Hyvä kysymys, johon itsekin usein pohdin vastausta. Kohdallani se johtuu siitä, että leikkeleistä en tykkää (enkä varsinkaan mistään vegekorvikkeista), kananmunaa ei aina ehdi keittää tai paistaa, raejuustoon ja rahkaan kyllästyy aika nopeasti. Proteiinijauheita en käytä. Keksi ap joku hyvä proteiini noiden lisäksi, niin muutan tapani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syönkö? Kaksi palaa täysjyväruisleipää, kasvi-oivariinia, 2 kalkkunaleikettä, 2 juustoviipaletta ja kananmuna.
Mitä pitäisi muuttaa?
Kaikki aloitukset eivät koske juuri sinua. Käytkö myös keskustelussa "miksi hankit koiran?" kertomassa, ettet omista koiraa?
Ap
Oho?! Minä en tiedä yhtään mitään proteiineista tai riittävästä määrästä, tai onko aamiaiseni terveellinen vai ei, koska syön sitä mitä mieli tekee. Siksi kysyin.
Miksi sinä kysyt, jos et sitten kuitenkaan vastaa ja neuvo, pitäisikö jotain muuttaa? Alat vaan vettuilla??
Kyllä se riittää, jos päivän proteiinitarve täyttyy vuorokaudessa. Yhtä hyvin minä voisin ihmetellä (ja yökkäillä), miten joku voi syödä runsaan lounaan.
Ihmisen elimistö sopeutuu kaikenlaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syönkö? Kaksi palaa täysjyväruisleipää, kasvi-oivariinia, 2 kalkkunaleikettä, 2 juustoviipaletta ja kananmuna.
Mitä pitäisi muuttaa?
Kaikki aloitukset eivät koske juuri sinua. Käytkö myös keskustelussa "miksi hankit koiran?" kertomassa, ettet omista koiraa?
Ap
Oho?! Minä en tiedä yhtään mitään proteiineista tai riittävästä määrästä, tai onko aamiaiseni terveellinen vai ei, koska syön sitä mitä mieli tekee. Siksi kysyin.
Miksi sinä kysyt, jos et sitten kuitenkaan vastaa ja neuvo, pitäisikö jotain muuttaa? Alat vaan vettuilla??
Tulkitsin tuon kuittailuna, anteeksi. Ei ole erityisen proteiiniköyhä.
Ap
Niin siis suomalaisethan saa liikaakin proteiinia kuulemma, mutta minun aamiainen kattaa molemmat hiilarin ja protskun, plus hyviä rasvoja.
Minä syön aamuisin kulhollisen ruiskaurapuuroa, kaksi palaa ruisleipää, jonka päällä kevytlauantaimakkaraa ja edam juustoa sekä juon lasillisen piimää.
Proteiini on kallista. Proteiinijauhetta otan kolmeti päivässä minimimäärän.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis suomalaisethan saa liikaakin proteiinia kuulemma, mutta minun aamiainen kattaa molemmat hiilarin ja protskun, plus hyviä rasvoja.
Olin aikaisemmin proteiinin vastustaja, mutta laskin ja totesin että minulta jää saamatta kolme kertaa proteiinit päivän aikana. Sain vain yhden annoksen proteiinia.
Yksi annos päivälle on tonnikalapurkillinen. Näitä pitäisi runssaasti liikkuvan syödä päivän aikana aterioidn yhteydessä neljä kappaletta.
Se on melkoinen määrä ja jää monelta saamatta.
Onpa älytön aloitus taas. Onko vanukkaat loppu, vai ne leikkeleet?
Kalastajatorpasta saa kuulemma kunnon aamiaisen?
Vittuuks uliset muiden syömisistä kun et tiedä.
Minun aamupala:
puuro
marjoja
raejuustoa
Syön kaurapuuroa. Tekee hyvää vatsalle. Ja sillä pärjää juuri ja juuri lounaalle asti. On ainakin nälkä sitten.
Koska tarvitsen hiilihydraatteja, että jaksan siivota lounaaseen asti. Puurossani on kyllä myös siemeniä ja lisärasvaa öljystä.
Syökää kakkaa suoraan housuista.
-winner-