Tutkimus: jos olet 45–59-vuotias ja sinulla on kaksi tytärtä, olet onnellisempi kuin muut
Kommentit (52)
Oleellisin tulos tutkimuksessa oli 60+ vuotiaiden lapsellisten onnellisuus.
Vauvapalstalla ei useinkaan tajuta, että lasten hankkiminen/saaminen on sijoitus, joka kasvaa korkoa. Lastenlapset ovat korkoa korolle.
Check ja check. Kaksi tytärtä ja poika.
M48
En usko. Se riippuu lasten luonteista kuinka helppoa tai vaikeaa on.
Ilmiön taustalla on yhdistelmä kulttuurisia ja sosiaalisia tekijöitä, ja kyseessä on osittain perinteisiin sukupuolirooleihin eli stereotypioihin kytkeytyvä ilmiö.
On olemassa valtavasti poikia, jotka pitävät tiiviisti yhteyttä vanhempiinsa, ja tyttäriä, jotka etääntyvät.
Yksilötasolla kyse on ihmisen luonteesta, persoonasta ja sosiaalisista taidoista, ei biologisesta sukupuolesta.
On empaattisia poikia, jotka pitävät huolta vanhemmistaan, ja itsenäisiä tyttäriä, jotka pitävät etäisyyttä – ja päinvastoin. Poika tai tyttö ei ole mikään valmis luonnemuotti.
Yksittäisessä perheessä ratkaisee aina se, miten perheenjäsenet kohtaavat toisensa. Lämmin vuorovaikutus, avoin puhuminen ja toisen kunnioittaminen rakentavat onnellisuutta – oli lapsen sukupuoli mikä tahansa.
No höh. Olen jo ikäryhmän ohittanut (66v) ja minulla on poika ja 3 tytärtä.
Olen kyllä äärimmäisen onnellinen heistä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi tytärtä ja yksi poika. Poika keskimmäinen lapsi. Ikää 48v ja naimisissa lasten isän kanssa.
Onko he adoptoineet tyttöjä vai poikia? Varmasti hauskaa kun on kaksi isää.
Olen 45 ja minulla on yksi tytär. Olen hyvin onnellinen.
Uskon, että olen onnellisempi kun jos olisin jos lapsia olisi 2. Olen itse kasvanut ison perheen esikoisena, enkä koskaan halunnut enempää kuin yhden lapsen. Tykkään että on rauhallista ja että lapselle riittää aikaa, voimia ja rahaa.
Olin veljeni kanssa hyvin läheinen (häntä ei enää ole). En ymmärrä ajatusta ettei sisko ja veli voisi olla läheisiä.