Äiti antaa teininsä käyttäytyä huonosti kaupassa. Ylen juttu
Nyt on taas jokin uusi kasvatuskonsti käytössä nepsyille, joka kuulemma toimii. Siihen kuuluu mm. se, että nepsyteinit saavat pilkata asiakaspalvelijoita. Itsellänikin on nepsy-diagnoosi, mutta silti olen sitä mieltä, että kersojen ei pidä antaa kohdella myyjiä huonosti.
Jutun kommenteissa nimimerkki Koti Äiti 22.9. 22:56 lähettämässään kommentissa kertoo sen, miten itsekin ajattelen.
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl! Vanhat kasvatustavat kunniaan, silloin ei ollut mitään nepsuja tai näpsyjä. Selkäsauna pennulle ja oppi olemaan. Vai käyttääkö kaikki nykyään raskausaikana alkoholia/huumeita että jälkikasvu on pilalla?
Ennen oli ennen, hyvä vaan jos lääketiedessä opitaan uusia asioita ja löydetään uusia diagnooseja. Toki perseilyyn ne ei oikeuta silti.
Eivät nämä diagnoosit mitään uusia ole. Ainakin 1800-luvulta asti on diagnosoitu nepsyjä. Uusi asia on se, että kaikkien ihmisten pitäisi palvoa nepsylapsia.
Eri termein on tutkittu jo 1700 lähtienkin, mutta itse adhd yms. on termeinä tullut vasta 1900 lopulla. Ja siis naisiahan on väärin tutkittu tai ei ole lainkaan tutkittu ennen, joten sekin tuo lisää tätä diagnosointia, esim. add.
Kyllä naisia nimenomaan on tutkittu paljon ja ovat saaneet diagnoosejakin. Naisten poikkeavuuttahan siedetään vielä huonommin kuin miesten. Seilin saarellekin laitettiin nimenomaan naisia.
Ei ole tutkittu naisia paljon eikä saaneet, ainakaan oikeita, diagnooseja. Tiesitkö että Seiliin eristettiin jopa pms oireiset naiset? Ei heitä tutkittu minkään neurologian asioilla tai muutenkaan, heidät vaan heitettiin sinne koska olivat "vaikeita". Näytäpä todisteita että naisia on tutkittu, nimenomaan adhd yms. on tutkittu lähinnä pojilla 1900 lopulle.
Kyllä on tutkittu, ja ovat saaneet diagnoosit. Ja ne diagnoosit ovat olleet oikeita, vaikka niillä on silloin ollut eri nimi. Ja tietenkään siihen aikaan ei voitu antaa 1900-luvun lopun diagnooseja, koska Seilin sairaala suljettiin jo 1960-luvulla. Ja mainitsemasi adhd on aikakauteen sidottu diagnoosi kuten kaikki muutkin, ei 100-200-vuoden päästä ole olemassakaan mitään adhd:ta. Ei se silti tarkoita sitä, että diagnoosi olisi väärä.
Okei, kerropa minulle mitä diagnoosia hysteria kuvastaa? Siis naisillehan tämä lähinnä diagnosoitiin. Ja siis mielestäsi ovat olleet oikeita diagnooseja mitä naiset saaneet :D kun naisia ei edes tutkittu kunnolla, esim. ei tiedetty että edes add on olemassa koska naiset maskaa... Ja Seilissä ei ollut edes psykiatreja ja sinne kylläkin heitettiin moraalittomasti naisia, joilla oli mitä lie "syitä" joutua sinne. esim täältä infoa:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-oudot-perusteet-veivat-suomess…
Tuo on jo naurettavuuden huippu jos väität että mielisairaaloihin tai muuten naisia diagnosoitiin oikein, saati hoidettiin oikein...
MINÄ OLEN NEOPSY JA SÄÄN RAVIORA IHAN MITEN PALJON MÄ HALUUN DEAL WITH IT!!! 😡😡😡😡👹👹👹👹👹👺👺👺👺👺🦴🦴🦴🦴👊🏻👊🏻👊🏻👊🏻👊🏻👊🏻🔥🔥🔥🔥🌋🌋🌋🌋🌋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko myyjälle mukava olo tuommosen jälkeen. Antaa teinin käyttäytyä huonosti myyjää kohtaan ja sitten kotona molemmilla on mukava olo. Entä myyjä? Oliko myyjällä mukavaa?
Ei myyjällä ollut mukavaa. Töissä ei ole aina mukavaa. Monet myyjätkään eivät ole mukavia eivätkä pyytele hekään anteeksi. Mutta, tässä artikkelissa (jos edes viitsit lukea) oli kyse siitä miten VANHEMPI voi suhtautua asiaan eri tavalla, koska ei se toinenkaan tapa ole toiminut, päinvastoin. Tällä luodaan TURVALLINEN tila nuorelle, ja sitten vasta keskutellaan asiat mitä ei hyväksytä, ei asioita siis JÄTETÄ niikseen. Onko ymmärretty?
Onko näin daijuja aikuisia keskutelussa ettei edes ymmärrä mistä kysymys?
Kyllä äärimmäisen helppo ymmärtää. Se ei kuitenkaan tarkoita että hyväksyisi asian. Se turvallinen ja mukava olo tulisi luoda jo ennen kauppaan lähtöä. Vanhemman selittää nuorelle että kaupassa tulee käyttäytyä asiallisesti ja nuoren tulee hyväksyä se jo ennen kauppaan menemistä. Tai sitten ei mennä kauppaan lainkaan. En hyväksy huonon olon kohdistamista myyjiin jne millään verukkeella.
Ei nämä vanhemmatkaan hyväksy. Mutta kai ymmärrät, että kyse on teineistä ja lapsista. Vaikka miten lupailisi että käyttäytyy niin tilanteet elää, varsinkin jos on muutenkin haasteita vihanhallinnan kanssa jne.
Ymmärrätkö sinä, että aikuisetkin saattavat olla nepsyjä tai heillä on ongelmia vihanhallinnan kanssa, ja lyövät teiniltäsi ja lapseltasi hampaat suusta?
Voisin oikeasti tuota toivoa, jos vanhemmista ei ole kasvattamaan niin jollakulla voi mennä hermot ja kun on lyhytpinnainen, niin noin käy. Mutta oppiihan kantapään kautta sekä ongelma käyttäytyjä että äiti. Yleensä nämä jotka tirpaisee ne hampaat siihen kuntoon että saa syljeskellä niitä suusta, saavat sakot joita ei maksa. Ja ei unohdeta että tuolla liikkuu kaikenlaisissa aineissa pyöriviä, niin voi voi
Noissa alamaailman piireissä nyt toimii tuollaiset viidakon lait, että sitten tuo teko taas pitää kostaa takaisin ja niin edespäin. Sitten kostavat kahta pahemmin vaan. Iso osa nepsyistä on sitten myös ihan normaaleissa perheissä eikä missään narikki katujengi hörhöilyssä mukana. Mutta kenen tahansa lapsi voi toki sinne ajatua, myös ihan hyvien vanhempien. Varmasti aivan kauhea tunne heillä jos lapsi kaikesta kasvatuksesta huolimatta valitsee sen tien.
Et sitten ymmärrä lukemaasi. Näitä sekakäyttäjiä on ihan kaduilla, kaupoissa jne. Jos nepsy saa raivarin vaikka sitä myyjää kohtaan, voi nämä sekakäyttäjät saada raivarin myös ja nepsy ottaa huolella turpiinsa. Sama on kun se nepsy raivoaa kadulla, siinä kun joku lyhytpinnainen ei jaksa kuunnella nepsy saa taas turpaan huolella
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ikää vasta 27-vuotta, mutta mun nuoruudessa kukaan ei puhunut nepsyistä halaistua sanaakaan. Nyt miltei joka toinen tenava tuntuu olevan nepsy tai kirjainyhdistelmädiagnisoitu. 😳
Lapseni on 29 ja kun hän aloitti ekan kertoi opettaja että kaikilla muilla ( 8) on joku diagnoosi. Olin aivan kauhuissani.
Asumme toki alueella jossa tiivis yhteys Ruotsiin kaikin tavoin joten siitä ehkä tämäkin " edistyksellisyys"
Ja mutsilla tukan vauhtiraidan lisäksi mielenterveysrengas nenässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl! Vanhat kasvatustavat kunniaan, silloin ei ollut mitään nepsuja tai näpsyjä. Selkäsauna pennulle ja oppi olemaan. Vai käyttääkö kaikki nykyään raskausaikana alkoholia/huumeita että jälkikasvu on pilalla?
Ennen oli ennen, hyvä vaan jos lääketiedessä opitaan uusia asioita ja löydetään uusia diagnooseja. Toki perseilyyn ne ei oikeuta silti.
Eivät nämä diagnoosit mitään uusia ole. Ainakin 1800-luvulta asti on diagnosoitu nepsyjä. Uusi asia on se, että kaikkien ihmisten pitäisi palvoa nepsylapsia.
Miksi koet sen palvomisena jos pitää ottaa myös erilaisuus huomioon? Etkö haluaisi että lastasi otetaan huomioon yksilönä? Koetko senkin että muiden pitäisi häntä palvoa sitten? Tuo palvominen on tullut nepsyvihaajien suusta, kukaan oikeasti nepsy tai sellaisen vanhempi ei vaadi kuin kyseisten piirteiden huomioonottamista, ei palvomista. Mutta oikeutusta käytöksellenne toki koitatte keksiä.
Kyllähän se on palvomista, jos jokaisen ventovieraan on siedettävä lasten ja teinien huonoa käytöstä. Ja tajuatko, että ei se nepsyys häviä minnekään aikuistuessa? Eli jos lähdetään tuollaiselle palvontalinjalle, silloin aikuisetkin pitäisi ottaa huomioon yksilönä. Olen itse nepsy, ja totta kai olisi ihanaa jos minua ymmärrettäisiin ja kohdeltaisiin yksilönä. Mutta minua te nepsykersojen palvojat vihaatte, koska en palvo teidän kersojanne.
Ei taas päätä eikä häntää tuossa. Hohhoijaa. Miksi oletat että nepsyys on yhtä kuin huono käytös? Ja miksi ottaa itseensä jos nepsy raivoaa kaupan lattialla, etkö osaa kävellä ohi ja jatkaa päivääsi päivystämättä. Jos minä näen huonosti käyttäytyvän ihmisen, ihan sama iällä niin tietysti kukaan ei palvo sellaista käytöstä, muttei koko termiä pitäisi edes yhdistää koko asiaan. Miksi siis jauhat sitä, vielä nepsynä? Ei täällä palstalla voi luottaa siihenkään vaikka suoltaisit omiasi siitäkin.
En todellakaan oleta nepsyyden automaattisesti aiheuttavan huonoa käytöstä. Monet nepsythän käyttäytyvät todella kohteliaasti vanhanajan herrasmiestapojen mukaan. Tässä ketjussa nyt on kuitenkin kyse nepsykersojen huonosta käyttäytymisestä. En todellakaan ota itseeni, jos joku raivoaa kaupan lattialla. Silloin otan itseeni, jos vanhemmat puolustelevat nepsykersojensa huonoa käytöstä, ja se kohdistuu minuun. Aika outoa, että hyysäät nepsykersoja noin paljon, mutta sitten suhtaudut tuomitsevasti minuun, aikuiseen nepsyyn. Ja miksi sinä jauhat täällä nepsykersoista? Ja ihan itsehän te nepsykersojen puolustajat vedätte kersojenne nepsyyden esiin. Jos ette halua huonoa käytöstä yhdistettävän nepsyyteen, niin älkää sitten tuoko sitä esiin.
Taaskaan ole päätä eikä häntää vastauksessa. Lueppa uudelleen ja ajattele. Siis ajattele mitä sanot. Mistä tiedät etten itse olisi kirjolla ja tiedän mistä myös puhun? Ja puhuin siitä palvomisesta mikä ärsyttää edes käyttää sanana, niinkuin pitäisi palvoa eli HYVÄKSYÄ erilaisuus on sama asia, jestas. Etkö näe mitään kieroa omassa ajattelussasi?
Miksi sitten et hyväksy nepsyaikuisia vaan palvot vain kersoja? Ja kuten itse sanoit, täällä kuka tahansa voi väittää olevansa mitä tahansa, joten en usko sinun olevan nepsy. Olet myynyt sielusi Saatanalle, eli kersoille.
Mitä? Miksi en hyväksy aikuisia nepsyjä? Oletko jotenkin hidas.... trolli. Miksi sinä niin kovin puhut palvomisesta? Ettet vaan paljasta omaa harrastustasi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri termein on tutkittu jo 1700 lähtienkin, mutta itse adhd yms. on termeinä tullut vasta 1900 lopulla. Ja siis naisiahan on väärin tutkittu tai ei ole lainkaan tutkittu ennen, joten sekin tuo lisää tätä diagnosointia, esim. add.
Kyllä naisia nimenomaan on tutkittu paljon ja ovat saaneet diagnoosejakin. Naisten poikkeavuuttahan siedetään vielä huonommin kuin miesten. Seilin saarellekin laitettiin nimenomaan naisia.
ADD tyyppinen oireilu ei haittaa ketään muuta kuin oireilevaa itseään, niinpä koulun suunnalta ei tule mitään huoli-ilmoituksia. Usein diagnoosi viivästyy lukioon tai yliopistoon saakka. Kun kuormitus kasvaa riittävän isoksi, niin hakeudutaan avun piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Teen asiakaspalvelutyötä ja näitä käytöstavattomia lapsia isompi ongelma on vanhemmat, jotka eivät puutu. Teinit tekevät typeryyksiä keskenään, se ei yllätä ketään. Mutta kun näen miten vanhemmat eivät laita lapsiaan siivoamaan jälkiään tai siivoa edes omia jälkiään esimerkkinä, en vain pysty ymmärtämään.
Välillä kaipaa myös sellaista koko kylä kasvattaa-mentaliteettia. Ymmärrän ettei ihmiset halua puuttua toisten asioihin, en haluasi itsekään. Mutta usein todistan myös sitä, miten lukuisat aikuiset ihmiset katsovat vierestä kun teinit esimerkikisi huutavat ja sotkevat paikkoja ja odottavat vain passiivisina, että se yksi ainoa ylityöllistetty asiakaspalvelija tulee ja hoitaa tilanteen.
Sen sijaan toivoisin, että muutkin aikuiset rohkaistuisivat sanomaan että olkaa hiljempaa, kerätkää roskat jne. Ei se useimmin muuta vaadi. Jos lapset eivät saa ympäristöstään viestiä, että heidän toiminta ei ole ok, niin miksi muuttaisivat sitä.
Aika harva enää uskaltaa puuttua teinien tekemisiin, kun nykyään jatkuvasti kuvataan ja laitetaan someen pilkkavideo huonoon käytökseen puuttuvasta aikuisesta. Jossain kauppakeskuksessa eräs mies oli puuttunut teinien käytökseen, teinit olivat alkaneet kovaan ääneen haukkua miestä pedofiiliksi ja ohikulkijat sitten estivät miehen paikalta poistumisen ja soittivat poliisille. Poliisi oli sitten todennut pedofiiliksi haukkumisen olevan nykyään yleistä. Lapset ja nuoret todella helposti alkavat huutaa pedofiiliä.
Myös fyysisen väkivallan riski on teinien kanssa olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen asiakaspalvelutyötä ja näitä käytöstavattomia lapsia isompi ongelma on vanhemmat, jotka eivät puutu. Teinit tekevät typeryyksiä keskenään, se ei yllätä ketään. Mutta kun näen miten vanhemmat eivät laita lapsiaan siivoamaan jälkiään tai siivoa edes omia jälkiään esimerkkinä, en vain pysty ymmärtämään.
Välillä kaipaa myös sellaista koko kylä kasvattaa-mentaliteettia. Ymmärrän ettei ihmiset halua puuttua toisten asioihin, en haluasi itsekään. Mutta usein todistan myös sitä, miten lukuisat aikuiset ihmiset katsovat vierestä kun teinit esimerkikisi huutavat ja sotkevat paikkoja ja odottavat vain passiivisina, että se yksi ainoa ylityöllistetty asiakaspalvelija tulee ja hoitaa tilanteen.
Sen sijaan toivoisin, että muutkin aikuiset rohkaistuisivat sanomaan että olkaa hiljempaa, kerätkää roskat jne. Ei se useimmin muuta vaadi. Jos lapset eivät saa ympäristöstään viestiä, että heidän toiminta ei ole ok, niin miksi muuttaisivat sitä.Aika harva enää uskaltaa puuttua teinien tekemisiin, kun nykyään jatkuvasti kuvataan ja laitetaan someen pilkkavideo huonoon käytökseen puuttuvasta aikuisesta. Jossain kauppakeskuksessa eräs mies oli puuttunut teinien käytökseen, teinit olivat alkaneet kovaan ääneen haukkua miestä pedofiiliksi ja ohikulkijat sitten estivät miehen paikalta poistumisen ja soittivat poliisille. Poliisi oli sitten todennut pedofiiliksi haukkumisen olevan nykyään yleistä. Lapset ja nuoret todella helposti alkavat huutaa pedofiiliä.
Kuinka usein törmäät tilanteeseen että pitäisi puuttua? Itse en muista yhtäkään tilannetta jossa olisi pitänyt puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tutkittu naisia paljon eikä saaneet, ainakaan oikeita, diagnooseja. Tiesitkö että Seiliin eristettiin jopa pms oireiset naiset? Ei heitä tutkittu minkään neurologian asioilla tai muutenkaan, heidät vaan heitettiin sinne koska olivat "vaikeita". Näytäpä todisteita että naisia on tutkittu, nimenomaan adhd yms. on tutkittu lähinnä pojilla 1900 lopulle.
Kyllä on tutkittu, ja ovat saaneet diagnoosit. Ja ne diagnoosit ovat olleet oikeita, vaikka niillä on silloin ollut eri nimi. Ja tietenkään siihen aikaan ei voitu antaa 1900-luvun lopun diagnooseja, koska Seilin sairaala suljettiin jo 1960-luvulla. Ja mainitsemasi adhd on aikakauteen sidottu diagnoosi kuten kaikki muutkin, ei 100-200-vuoden päästä ole olemassakaan mitään adhd:ta. Ei se silti tarkoita sitä, että diagnoosi olisi väärä.
Okei, kerropa minulle mitä diagnoosia hysteria kuvastaa? Siis naisillehan tämä lähinnä diagnosoitiin. Ja siis mielestäsi ovat olleet oikeita diagnooseja mitä naiset saaneet :D kun naisia ei edes tutkittu kunnolla, esim. ei tiedetty että edes add on olemassa koska naiset maskaa... Ja Seilissä ei ollut edes psykiatreja ja sinne kylläkin heitettiin moraalittomasti naisia, joilla oli mitä lie "syitä" joutua sinne. esim täältä infoa:
Tuo on jo naurettavuuden huippu jos väität että mielisairaaloihin tai muuten naisia diagnosoitiin oikein, saati hoidettiin oikein...
Osalla oli varmasti väärä diagnoosi, kuten on nykyäänkin. Mutta suurimmalla osalla on ollut oikea diagnoosi. Heitä on hoidettu sen ajan hoito-ohjeiden ja tietämyksen mukaan. Aivan kuten nykyäänkin. Kyllä nämä nykyajankin nepsyjen diagnoosit ja hoitokäytännöt todetaan joskus tulevaisuudessa täysin vääriksi ja virheellisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kenellä kuulostaa olevan joku vedenpitävä neuvo, että vain pysäytät nepsyn huonon käytöksen kaupassa niin nyt kerrotte tasan tarkkaan, että miten?
Talutat sen kädestä pitäen pihalle. Siis pakkohan vanhemman on saada oma lapsensa tarvittaessa ulos kaupasta.
Haluaisin nähdä kuinka talutat nepsylapsen pihalle kun kohtaus päällä.
Minä haluan kanssa nähdä nämä sivustaseuraajat siinä tilanteessa, että toimiiko nuo heidän yksinkertaiset neuvot, että vaan talutat sen melttarin saaneen nepsyn ulos ja vaan käsket sen käyttäytyä :D...nää on aika huvittavia nää sivusta seuraajien vinkit ja neuvot kun ne luulee olevansa hyvinkin nerokkaita ohjeineen, kuin olisivat keksineet pyörän uudestaan :D...
Siis etkö saa tarvittaessa lastasi ulos kaupasta? Ihan tosissaan? Mitä jos tulee vaikka tulipalo ja nepsylläsi on raivokohtaus päällä? Jätätkö hänet siihen?
Miksi teinin pitäisi taluttaa tuossa tilanteessa ulos?
Siksi, että on kiusannut asiakaspalvelijaa, joten kiva kauppareissu on ohi.
Kommentoin tulipalotilannetta josta tuossa viestissä puhuttiin johon vastasin. Johdonmukaisuutta nyt siihen käytökseen.
Ai miksi ihmiset pitää saada ulos jos tulee tulipalo? Uskomattoman typerä kysymys.
Ei vaan teiniä ei tarvitse siinä kohtaa taluttaa. Hän osaa kyllä ulos itsekin oli nepsy tai ei. Sinusta en mene takuuseen, mutta ei mua toisaalta haittaisi vaikka jäisit paikoillesikin. En jää kaipasmaan ei ehkä muutkaan.
Niin no eihän asiassa ole sitten mitään ongelmaa. Käsket teinisi ulos silloin kun on törkeä asiakaspalvelijoille. Huomaa kyllä mistä nepsysi on käytöksensä oppinut. Noin ei ole ok puhua muille ihmisille.
Edelleen oli kyse tulipalotilantresta ja lopeta jankaamasta mun teineistä kun mulla ei ole edes lapsia. Itse käuttäydyt huonommin kuin 99% neosy nuorista. Toivottavasti se vartija taluttaa sinut ulos vaikka koko yhteiskunnasta.
Ei. Ainoa joka tässä on käyttäytynyt huonosti olet sinä. Et taidakkaan olla vielä aikuinen… Onko koulupäivä ohi jo? Mites onko läksyt tehty? Ota jotain hyvää välipalaa ja käy sitten purkamassa tuota kiukkua vaikka kävelylenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan toivoisin, että muutkin aikuiset rohkaistuisivat sanomaan että olkaa hiljempaa, kerätkää roskat jne. Ei se useimmin muuta vaadi. Jos lapset eivät saa ympäristöstään viestiä, että heidän toiminta ei ole ok, niin miksi muuttaisivat sitä.Aika harva enää uskaltaa puuttua teinien tekemisiin, kun nykyään jatkuvasti kuvataan ja laitetaan someen pilkkavideo huonoon käytökseen puuttuvasta aikuisesta. Jossain kauppakeskuksessa eräs mies oli puuttunut teinien käytökseen, teinit olivat alkaneet kovaan ääneen haukkua miestä pedofiiliksi ja ohikulkijat sitten estivät miehen paikalta poistumisen ja soittivat poliisille. Poliisi oli sitten todennut pedofiiliksi haukkumisen olevan nykyään yleistä. Lapset ja nuoret todella helposti alkavat huutaa pedofiiliä.
Kuinka usein törmäät tilanteeseen että pitäisi puuttua? Itse en muista yhtäkään tilannetta jossa olisi pitänyt puuttua.
Nuorille jotka huutelee tuollaista syyttä voi kertoa sadun Pojasta ja sudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nepsysekopäät taas vauhdissa. Sitä se amislaisten jälkikasvu on. Nepsyä, ruutua ja minimaalista kasvatusta. Aippä voi sitten täällä vauvassa päteä kuinka "hyvä" on.
Autistisen lapseni autistinen isä on teknillisen fysiikan tutkijatohtori.
Tiedeihmiset on usein aspergereja, yhden asian ihmisiä, ajatusmaailmassaan suuresti eläviä. Omakin älykkömieheni oli tällainen, ja pojat peri saman taipumuksen kaivautua johonkin asiaan.
En ymmärrä kun joku väitti, että nepsyt olisi amislaisten lapsia. Aika käsittämätön väite näin yläkoulun open silmissä. Kyllä löytyy kaikista sosiaaliryhmistä.
Kotiolot voivat aiheuttaa adhd:tä kun lapsella synapsit aivoissa katkeilee esim. perheväkivallan keskellä, mutta ei aspergeria.
Monet nepsylasten vanhemmat ovat asiallisia, osallistuvia, huolestuneita ja väsyneitä. He kohtaavat saman ongelman kuin me opet: koulun resurssit eivät riitä. Pienryhmäpaikkaa koulussa voi joutua odottamaan vuodenkin, eli vuosi menee hukkaan. Nuoruudessa se on paljon aikaa.
On varmasti raskasta olla nepsylapsen äiti, siitä vanhemmuuden ilo voi olla joskus kaukana. Ei lisätä heidän taakkaansa, vaan vaaditaan riittäviä resursseja peruskouluun.
Vielä voisin lisätä sen, että viimeisinä työvuosina havaitsin, että Asperger-nuoret olivat yksilöllisempiä ja kiinnostavampia kuin ns. tavalliset nuoret, jotka somen tultua alkoivat kloonautua hyvin samankaltaisiksi niin pukeutumisen kuin ajattelutoiminnan osalta. Opettajan työ kävi aika tylsäksi sen takia. Yksilöllisyys on mystisesti alkanut kadota nuorista mutta Asperger-nuoret ovat yksilöllisiä. t. yläkoulun ope
Aika monet nerot ovat nepsyjä. Tesla esimerkiksi, ja silloin ei vielä edes ollut termiä sille. Menestyjiäkin on kuten Elon Musk, vaikkakin en kyseisestä hepusta muuten välitä mutta onhan hän aikaansaava ihminen. Kuinka moni normi nössikkä voi sanoa itsestään samaa?
Joo ja niitä neroja on kuinka paljon? Nepsytä tuntuu olevan miljoonia, joten en hehkuttaisi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorille jotka huutelee tuollaista syyttä voi kertoa sadun Pojasta ja sudesta.
No miksi? Sinäkö jäät kertomaan? Onneksi en ole törmännyt sinuunkaan. Et vaikuta ihan terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On näinkin, on minuakin haukuttu ties miksi ja kuvattu, vaikka teen vain työtäni.
Silti pitäydyn aiemmin sanomassani, että jos kukaan, ei vanhempi, ei ohikulkija, ei kaupan kanssa, kukaan ei puutu, miten nämä he ikinä oppivat miten tässä yhteiskunnassa käyttäydytään.
Tietenkään ei pidä omaa turvallisuutta uhaten mennä puuttumaan, mutta esim. kauppakeskuksissa on vartijat. Ja ei sitä ojentamista pitäsi aikuistenkaan liikaa alkaa pelätä ja maalata kauhukuvia. En puhu nyt edes 15v, vaan pienistä, 10-12-vuotiaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla oli varmasti väärä diagnoosi, kuten on nykyäänkin. Mutta suurimmalla osalla on ollut oikea diagnoosi. Heitä on hoidettu sen ajan hoito-ohjeiden ja tietämyksen mukaan. Aivan kuten nykyäänkin. Kyllä nämä nykyajankin nepsyjen diagnoosit ja hoitokäytännöt todetaan joskus tulevaisuudessa täysin vääriksi ja virheellisiksi.
Tä? Oikea diagnoosi mutta todetaan tulevaisuudessa vääräksi. Ettet nyt vain sekoita sitä, että naisia kontrolloitiin keksityillä mielenvikaisuuksilla ja heikkona pitämisellä, kun taas tänä päivänä ollaan jokseenkin päästä sentään siitä yli tieteen saralla. Ja ei, suurimmalla osalla ei ollut oikeaa diagnosointia ennen muinoin, koska ne olivat keksittyjä sairauksia, ei oikeita. Kuten hysteria tai naimattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet sen palvomisena jos pitää ottaa myös erilaisuus huomioon? Etkö haluaisi että lastasi otetaan huomioon yksilönä? Koetko senkin että muiden pitäisi häntä palvoa sitten? Tuo palvominen on tullut nepsyvihaajien suusta, kukaan oikeasti nepsy tai sellaisen vanhempi ei vaadi kuin kyseisten piirteiden huomioonottamista, ei palvomista. Mutta oikeutusta käytöksellenne toki koitatte keksiä.
Kyllähän se on palvomista, jos jokaisen ventovieraan on siedettävä lasten ja teinien huonoa käytöstä. Ja tajuatko, että ei se nepsyys häviä minnekään aikuistuessa? Eli jos lähdetään tuollaiselle palvontalinjalle, silloin aikuisetkin pitäisi ottaa huomioon yksilönä. Olen itse nepsy, ja totta kai olisi ihanaa jos minua ymmärrettäisiin ja kohdeltaisiin yksilönä. Mutta minua te nepsykersojen palvojat vihaatte, koska en palvo teidän kersojanne.
Ei taas päätä eikä häntää tuossa. Hohhoijaa. Miksi oletat että nepsyys on yhtä kuin huono käytös? Ja miksi ottaa itseensä jos nepsy raivoaa kaupan lattialla, etkö osaa kävellä ohi ja jatkaa päivääsi päivystämättä. Jos minä näen huonosti käyttäytyvän ihmisen, ihan sama iällä niin tietysti kukaan ei palvo sellaista käytöstä, muttei koko termiä pitäisi edes yhdistää koko asiaan. Miksi siis jauhat sitä, vielä nepsynä? Ei täällä palstalla voi luottaa siihenkään vaikka suoltaisit omiasi siitäkin.
En todellakaan oleta nepsyyden automaattisesti aiheuttavan huonoa käytöstä. Monet nepsythän käyttäytyvät todella kohteliaasti vanhanajan herrasmiestapojen mukaan. Tässä ketjussa nyt on kuitenkin kyse nepsykersojen huonosta käyttäytymisestä. En todellakaan ota itseeni, jos joku raivoaa kaupan lattialla. Silloin otan itseeni, jos vanhemmat puolustelevat nepsykersojensa huonoa käytöstä, ja se kohdistuu minuun. Aika outoa, että hyysäät nepsykersoja noin paljon, mutta sitten suhtaudut tuomitsevasti minuun, aikuiseen nepsyyn. Ja miksi sinä jauhat täällä nepsykersoista? Ja ihan itsehän te nepsykersojen puolustajat vedätte kersojenne nepsyyden esiin. Jos ette halua huonoa käytöstä yhdistettävän nepsyyteen, niin älkää sitten tuoko sitä esiin.
Taaskaan ole päätä eikä häntää vastauksessa. Lueppa uudelleen ja ajattele. Siis ajattele mitä sanot. Mistä tiedät etten itse olisi kirjolla ja tiedän mistä myös puhun? Ja puhuin siitä palvomisesta mikä ärsyttää edes käyttää sanana, niinkuin pitäisi palvoa eli HYVÄKSYÄ erilaisuus on sama asia, jestas. Etkö näe mitään kieroa omassa ajattelussasi?
Miksi sitten et hyväksy nepsyaikuisia vaan palvot vain kersoja? Ja kuten itse sanoit, täällä kuka tahansa voi väittää olevansa mitä tahansa, joten en usko sinun olevan nepsy. Olet myynyt sielusi Saatanalle, eli kersoille.
Mitä? Miksi en hyväksy aikuisia nepsyjä? Oletko jotenkin hidas.... trolli. Miksi sinä niin kovin puhut palvomisesta? Ettet vaan paljasta omaa harrastustasi....
Kovasti tunnut vastustavan minua ja muita aikuisia nepsyjä. Sinä tässä olet trolli. Puhun palvomisesta, koska se on oikea sana kuvaamaan tuota sinun sairasta suhtautumistasi kersoihin. Mitä tarkoitat harrastuksella? Ettet vaan paljasta omaa harrastustasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On näinkin, on minuakin haukuttu ties miksi ja kuvattu, vaikka teen vain työtäni.
Silti pitäydyn aiemmin sanomassani, että jos kukaan, ei vanhempi, ei ohikulkija, ei kaupan kanssa, kukaan ei puutu, miten nämä he ikinä oppivat miten tässä yhteiskunnassa käyttäydytään.
Tietenkään ei pidä omaa turvallisuutta uhaten mennä puuttumaan, mutta esim. kauppakeskuksissa on vartijat. Ja ei sitä ojentamista pitäsi aikuistenkaan liikaa alkaa pelätä ja maalata kauhukuvia. En puhu nyt edes 15v, vaan pienistä, 10-12-vuotiaista.
Ei kaikki opikaan sitä koskaan miten yhteiskunnassa käyttäydytään. Se vain on tosiasia joka on hyväksyttävä jos itse haluaa olla mukana yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mutsilla tukan vauhtiraidan lisäksi mielenterveysrengas nenässä.
Isä on aika näkymätön ja harmaa tyyppi, ei erota kuvasta?
Missäkohden tuossa jutussa puhuttiin raivareista?