Äiti antaa teininsä käyttäytyä huonosti kaupassa. Ylen juttu
Nyt on taas jokin uusi kasvatuskonsti käytössä nepsyille, joka kuulemma toimii. Siihen kuuluu mm. se, että nepsyteinit saavat pilkata asiakaspalvelijoita. Itsellänikin on nepsy-diagnoosi, mutta silti olen sitä mieltä, että kersojen ei pidä antaa kohdella myyjiä huonosti.
Jutun kommenteissa nimimerkki Koti Äiti 22.9. 22:56 lähettämässään kommentissa kertoo sen, miten itsekin ajattelen.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
"Aikuinen voi tehdä nuorelle ”ilmoituksen”, jossa hän kertoo, mitä osaa nuoren käytöksestä hän aikoo nyt aivan erityisesti vastustaa.
– Vanhempi voi tehdä ilmoituksen vähän toisella tyylillä kuin tavallisesti, vaikka lukemalla nuorelle kirjoittamansa kirjeen. Kirjeessä vanhempi kertoo, että aikoo tästä lähtien määrätietoisesti vastustaa haitallista käytöstä, koska välittää nuoresta."
Mitä tämä vastustaminen sitten käytännössä on? Lisää kirjeitä?
Vierailija kirjoitti:
Yle-jutun otsikon valinta on huono. Mutta NVR- menetelmä on tuonut apua ja toivoa teinien vanhemmille
Niin koska ajatus normaalista kasvattamisesta ja kurista hän on täysin poisluettu
Vierailija kirjoitti:
No siis voi lol mä voin käyttäytä kuin full r e t a r d ku mulla on ACDC ADHD ABCD ja monta muuta itsediagnosoitua ongelmaa xD
Mitkään säännöt ei voi koskea mua ku mä ny oon vähä tämmöne xD
Autismi on jo pitkään ollut vapaakortti törkeään ja kusipäiseen käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Näpsin nepsyä nepparilla nenännipsuun, jos tulee kaupassa iholle räkyttämään.
Oiskohan sunkin vanhemmille ollut apua tuosta menetelmästä...
Itse tarttuisin tiukasti käsivarteen ja taluttaisin/ raahaisin kaupasta pois. Jatkossa kävisin kaupassa yksin.
Jos auktoriteetin antaa pois, sitä ei saa enää takaisin.
Tuollaisessa tapauksessa pitäisi sitten jättää menemättä sinne kauppaan, jos nuori ei osaa olla olematta ilkeä myyjälle, eikä asialle voi tehdä mitään. Ehkä nämä asiantuntijatahot voisivat järjestää näille nuorille jotain myyjäisiä tms., joissa saisivat harjoitella käyttäytymistä, ja kaikki myyjät tietäisivät nuorten haasteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle-jutun otsikon valinta on huono. Mutta NVR- menetelmä on tuonut apua ja toivoa teinien vanhemmille
Niin koska ajatus normaalista kasvattamisesta ja kurista hän on täysin poisluettu
Kun se "normaali" ei aina toimi, ja tästä oli ennemmin hyötyä vanhemmille. Tuo jaksamista kun huolimatta käytöksestä, suhde omaan lapseen menee hyvään suuntaan eikä toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis voi lol mä voin käyttäytä kuin full r e t a r d ku mulla on ACDC ADHD ABCD ja monta muuta itsediagnosoitua ongelmaa xD
Eli et ymmärrä mitään autismista. Kerro se vielä selvemmin, haluat olla ilkeä kuspää itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tapauksessa pitäisi sitten jättää menemättä sinne kauppaan, jos nuori ei osaa olla olematta ilkeä myyjälle, eikä asialle voi tehdä mitään. Ehkä nämä asiantuntijatahot voisivat järjestää näille nuorille jotain myyjäisiä tms., joissa saisivat harjoitella käyttäytymistä, ja kaikki myyjät tietäisivät nuorten haasteista.
Pysykää poissa paikoista joissa ihmiset tekevät arvokasta työtä pienellä palkalla! Ketään ei kiinnosta Sun näpsys tulevaisuus, vie se vaikka mehtään ja eksytä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl! Vanhat kasvatustavat kunniaan, silloin ei ollut mitään nepsuja tai näpsyjä. Selkäsauna pennulle ja oppi olemaan. Vai käyttääkö kaikki nykyään raskausaikana alkoholia/huumeita että jälkikasvu on pilalla?
Juu, suakin taidettin vetää turpaan tunti viikossa, ja ihan terve susta tuli!
Lol.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei varmaan edes ole diagnooseja ja käyttäydyt silti samalla tavalla. Mikä on sun tekosyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, lapsille ja aikuisille miehille. Aikuisilta autistisilta naisilta ei edelleenkään hyväksytä huonoa käytöstä.
Kai se työntekijää haukkunut kakara kävi sit pyytämässä edes anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näillä mammoilla on aina tuo värielementti tukassa?
Kiva, kun sinäkin keskityt olennaiseen.
ihanaa, äidillä ja teinillä oli kiva loppupäivä ja ainoa mielensäpahoittanut oli joku random työntekijä. Voi vttu nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää poissa paikoista joissa ihmiset tekevät arvokasta työtä pienellä palkalla! Ketään ei kiinnosta Sun näpsys tulevaisuus, vie se vaikka mehtään ja eksytä sinne.
Sulla ei olisi työpaikkaa jos ihmiset ei siellä kävisi. Myyjänä täytyy tottua hankaliin asiakkaisiin joilla on ongelmia, ja teillä tulee olla toimintaperiaatteet jos sellaista tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei varmaan edes ole diagnooseja ja käyttäydyt silti samalla tavalla. Mikä on sun tekosyy?
No siis lol just mä sen sanoin xD
Mä ny oon vähä tämmöne xD
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl! Vanhat kasvatustavat kunniaan, silloin ei ollut mitään nepsuja tai näpsyjä. Selkäsauna pennulle ja oppi olemaan. Vai käyttääkö kaikki nykyään raskausaikana alkoholia/huumeita että jälkikasvu on pilalla?
Hakkaatko sinäkin lapsiasi niin kuin vanhempasi tekivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut, eikä ole nytkään. Sen sijaan autismi on aina ollut vapaakortti muille törkeään ja kusipäiseen käytökseen autisteja kohtaan.