Miksi porukka narkkaa nykyään julkisesti? Eikö poliisia oikeasti kiinnosta?
Tuli tosta Hotelli Tammeria koskevasta ketjusta mieleen. Joo, huumeiden käyttö on lisääntynyt, mutta eniten siinä osassa jengiä jotka ei tuolla kadulla narkkaa. Kyl mä muistan omassa nuoruudessani, että poliisi pyöri aktiivisesti keskustussa ja ajo epämääräisiä jengejä pois.
Onko oikeasti nykyään niin, ettei poliisi tee mitään jos niille soittaa että kadulla narkataan tai käydään huumekauppaa?
Kommentit (137)
Ei näytä ketää kiinnostavan, vaikka se näkyy ja kannabiksen osalta myös haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaisin jossain haastattelussa järjestyspoliisin itse todenneen, etteivät he ole kiinnostuneita jahtaamaan käyttäjiä, joden ongelmat kuuluisi enemmän sote-puolelle kuin poliisille.
Ja näin sen pitäisikin mennä. Samoin poliisia ei kiinnosta kannabis ollenkaan. Jos saisivat päättää niin antaisivat asian olla.
Minä muistan joskus kuulleeni, ettei poliisi halua dekrimisoida huumausaineiden käyttöä. Toki tästä on jo vuosia aikaa. Ehkä mieli muuttunut?
Poliisilla on nykyään melko ristiriitainen suhtautuminen tähän. Osa on edelleen sitä mieltä, ettei missään nimessä saisi dekriminalisoida ja osa taas sitä mieltä, että se olisi askel oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän pientä liikettä Tampereella ja ylipäätään huumeiden käyttö on lisääntynyt jostain 2010-luvun lopusta ehkä 10x. Aivan sekaisin olevaa porukkaa jolle enää millään ei ole mitään väliä on räjähdysmäisesti.
Sitä se islam teettää.
Islam itseasiassa suhtautuu päihteisiin merkittävästi jyrkemmin kuin mikään muu iso kultti.
Ja silti muslimit on kaikista pahimpia narkkareita, pedofiilejä ja terroristeja. 🤭
Vaasanaukion eli piritorin tilannetta pitkään seuranneena on havainto, että sekaisin on vaaleat ja tummaihoiset. Myyjät on mustatukkaisia, arabeja. Siis eivät välttämättä käytä vaan myyvät. Pahan alkujuuri tässäkin.
Jos olisi käyttöbaareja niin notkuisiko ne siellä omissa oloissaan valvovan silmän alla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme, jos asiat menee yhteiskunnassa miten menee, kun katsoo miten näihin asiallisiin keskusteluketjuihin täälläkin pölähtää aina joku mölisevä lällättelijä ; 'siitäs saitte kun itse tilasitte, lälläl-lieru'. Asiallinen keskustelu tämmöisten tyyppien kanssa on kuin vessanpyttyyn oksentaisi.
Onhan se tietysti hyvä jos on heillekin joku paikka mihin pahoinvointiaan kanavoisi. Se ei poista sitä ongelmaa että huumeiden julkiMYYNTI kaupunkien kaduilla ja puistoissa ON SAATAVA kuriin. Se saadaan, jos tahtoa on, ei virnuilemalla ja veetuilemalla,
Kuule, minä olen nyt 30 vuotta yrittänyt parantaa asioita asiallisesti ja se menee kuuroille korville samalla kun tilanne vaan pahenee.
Te olette vttuilunne ansainneet.
Ja nyt kun parveketupakointi kielletään, poliisilla menee kaikki aika näiden asioiden setvimiseen, ja huumeporukat voivat touhuta entistä vapaammin. Ensin vuonna sentään voi tilata kossua kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaisin jossain haastattelussa järjestyspoliisin itse todenneen, etteivät he ole kiinnostuneita jahtaamaan käyttäjiä, joden ongelmat kuuluisi enemmän sote-puolelle kuin poliisille.
Ja näin sen pitäisikin mennä. Samoin poliisia ei kiinnosta kannabis ollenkaan. Jos saisivat päättää niin antaisivat asian olla.
Miksi kiinnostaa 5 kilometrin nopeusrajoituksen ylitys? Kuinka sekaisin pitää moraalin olla, että käyttörikoksia katsotaan läpi sormien, mutta pienestäkin virheestä liikenteessä rangaistaan aina maksimitasolla.
Jos oikein pinnistät niin ehkä ne aivosolut osuvat yhteen ja hoksaat mikä ero noilla on.
Sori, ei osunut. Voitko valistaa tyhmempää?
Toinen voi aiheuttaa vaaraa muille ihmisille, toinen lähtökohtaisesti käyttäjälle itselleen.
Siksi käyttörikoksen ja melkein minkä tahansa muun rikoksen vertaaminen toisiinsa on tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina välillä itsekin pohtinut tätä, että kuinka julkista huumeidenkäytöstä on tullut. Omina aktiivinistiaikoinani oli enemmänkin se linja, että pyrittiin olemaan mahdollisimman huomaamattomasti.
Epäilen yhdeksi merkittäväksi syyksi ihan vain yksinkertaisesti huumeidenkäytön lisääntymistä ja poliisin resurssien pienenemistä. Heillä ei ole mahdollisuuksia enää tyhjentää ensin yhtä paikkaa, sitten toista paikkaa samoista tyypeistä, sitten kolmatta ja lopulta aloittaa kierros uudestaan.
Toisena syynä pidän muiden ryhmien katoamista kaduilta. Katuhierarkiassa narkit ovat alinta kastia ja nykyään katukuvasta kadonneet juopot eivät ole enää ajamassa heitä pois. Kaduilla ei ole enää myöskään nuorisojoukkoja, joita väistettiin. Testosteronia ja pahoinvointia uhkuvat nuorten miesten porukat olivat vaarallisia ja toisaalta taas tavallisempien teinien joukosta aina löytyi se yksi tyttö joka tuli heristämään sormea ja huutamaan "täällä ei saa vetää huumeita, mä soitan poliisin". Nyt nuo molemmat ryhmät ovat netissä voimassa pahoin tai heristelemässä sormiaan. Narkeille on yksinkertaisesti enemmän tilaa.
Kolmantena varmasti se, että uuden sukupolven narkit ovat erilaisia kuin me vanhat. Nuoret ovat niin hyvässä kuin pahassa tosi avoimia omien ongelmiensa kanssa, joten varmaan siksi sen päihdeongelmankin annetaan näkyä. Me vanhemmat hävettiin itseämme ja yritettiin senkin takia pysyä poissa silmistä.
Näissä havainnoissa on varmasti paljon perää, mutta nauratti silti hieman tuo sormeaan heristävä teinityttö. Olen ollut juuri se tyttö :D
Ei näiden ihmisten auttamiseen ja huumeiden käytön lisääntymiseen ole yksinkertaisesti rahaa eikä resulsseja.
On kivempaa ajaa hälytyslaitteet soiden mopopoikaa takaa. On myös turvallisempaa. Huumemies saattaa suivaantua ja aloittaa kostotoimenpiteet. Silloin ei ole enää kiva olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän pientä liikettä Tampereella ja ylipäätään huumeiden käyttö on lisääntynyt jostain 2010-luvun lopusta ehkä 10x. Aivan sekaisin olevaa porukkaa jolle enää millään ei ole mitään väliä on räjähdysmäisesti.
Sitä se islam teettää.
Islam itseasiassa suhtautuu päihteisiin merkittävästi jyrkemmin kuin mikään muu iso kultti.
Ja silti muslimit on kaikista pahimpia narkkareita, pedofiilejä ja terroristeja. 🤭
Vaasanaukion eli piritorin tilannetta pitkään seuranneena on havainto, että sekaisin on vaaleat ja tummaihoiset. Myyjät on mustatukkaisia, arabeja. Siis eivät välttämättä käytä vaan myyvät. Pahan alkujuuri tässäkin.
Joutuvat varmaan hankkimaan lisäansioita kun tuet on leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina välillä itsekin pohtinut tätä, että kuinka julkista huumeidenkäytöstä on tullut. Omina aktiivinistiaikoinani oli enemmänkin se linja, että pyrittiin olemaan mahdollisimman huomaamattomasti.
Epäilen yhdeksi merkittäväksi syyksi ihan vain yksinkertaisesti huumeidenkäytön lisääntymistä ja poliisin resurssien pienenemistä. Heillä ei ole mahdollisuuksia enää tyhjentää ensin yhtä paikkaa, sitten toista paikkaa samoista tyypeistä, sitten kolmatta ja lopulta aloittaa kierros uudestaan.
Toisena syynä pidän muiden ryhmien katoamista kaduilta. Katuhierarkiassa narkit ovat alinta kastia ja nykyään katukuvasta kadonneet juopot eivät ole enää ajamassa heitä pois. Kaduilla ei ole enää myöskään nuorisojoukkoja, joita väistettiin. Testosteronia ja pahoinvointia uhkuvat nuorten miesten porukat olivat vaarallisia ja toisaalta taas tavallisempien teinien joukosta aina löytyi se yksi tyttö joka tuli heristämään sormea ja huutamaan "täällä ei saa vetää huumeita, mä soitan poliisin". Nyt nuo molemmat ryhmät ovat netissä voimassa pahoin tai heristelemässä sormiaan. Narkeille on yksinkertaisesti enemmän tilaa.
Kolmantena varmasti se, että uuden sukupolven narkit ovat erilaisia kuin me vanhat. Nuoret ovat niin hyvässä kuin pahassa tosi avoimia omien ongelmiensa kanssa, joten varmaan siksi sen päihdeongelmankin annetaan näkyä. Me vanhemmat hävettiin itseämme ja yritettiin senkin takia pysyä poissa silmistä.
Näissä havainnoissa on varmasti paljon perää, mutta nauratti silti hieman tuo sormeaan heristävä teinityttö. Olen ollut juuri se tyttö :D
Olisin lyönyt sua turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan woke!
:' D
Niin siis tämä tilannehan on luotu toistamalla samaa oikeistolaista päihdepolitiikkaa 70 luvulta asti samaan aikaan silmät ymmyrkäisenä ihmetellen miks asiat menee pahemmaks vaan. Kysyntään syntyy aina tarjontaa, jos valtio haluaa tästä ongelmasta eroon se tarjoaa vaihtoehtoja siihen kysyntään ja rikollinen toiminta lakkaa koska sen katteet katoaa, ei mikään rikollisjengi kykene tarjoamaan tasalaatua ja kilpailemaan samoilla hinnoilla kuin valtio kykenee. Saatais samalla turvallisemnat päihteet ja rahaa valtion kassaan. Kirjaimellinen win-win tilanne joka ei nyt vaan käy koska sinulla on väriliitu jumissa aivoissa.
Heh, sama kaveri joka veetuilee teille tarjoili myös ketjun parhaan analyysin aiheesta ja se jäi kokonaan sen jalkoihin kun kukkahattumummoa harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia poliisikaan ei tee mitään. Too much work. Ja näin se koko sivistyksen rapistuminen sitten vähitellen tapahtuu.
Miten joidenkin huumeidenkäyttö liittyy sivistykseen ja sen rapistumiseen? Selvennätkö tätä vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi voi Helsingissä löytää partioinnin aikana keskustasta autosta ulos astuessa vaikka 80 kamoissa olevaa ihmistä joille on ihan se ja sama tulevatko pidätetyksi vai eivät. Mitä luulet että pari poliisia voi tuossa tehdä? Yhteiskunta jossa voidaan noin pahoin on aivan muiden tahojen kuin poliisin ratkaistavissa. Ei tällaista ollut ysärillä. Silloin näkyi satunnaisia pultsareita välillä.
Voisihan nämä sekaisin olevat viedä johonkin muualle (se muualla oleva tila pitäisi sitten olla toki jossain, ei ehkä putka, joku muu paikka, jossa vaikka sitten sotehenkilöitä paikalla yms.)
Joku pidätyskeskuksen tyylinen jossa omat vartijat ja muovipatjoja vieri vieressä. Muutama metallinen wc-pönttö seinän vierustalla rivissä, kun vieroitusoireet iskevät ja alkaa ripaska lentämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän takia poliisikaan ei tee mitään. Too much work. Ja näin se koko sivistyksen rapistuminen sitten vähitellen tapahtuu.
Käyttöhuoneet veis näitä pois kaduilta. Lopettamaan niistä ei saada kuin murto-osa.
Siellähän pitäisi olla miljoona poliisia ympäri maata, jotta ehtisivät jokaisen huumepuhelun perään mennä.
Vierailija kirjoitti:
On kivempaa ajaa hälytyslaitteet soiden mopopoikaa takaa. On myös turvallisempaa. Huumemies saattaa suivaantua ja aloittaa kostotoimenpiteet. Silloin ei ole enää kiva olla.
Suurin rahallinen panos taidetaan käyttää lasten huostaan ja huostajahtiin, jossa vanhemmista väännetään syyllisiä siihen, että lapsi joutuu huumerikoksen kohteeksi. Varsinkin lasten isät ovat helppoja syyllisiä sukupuolen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kutsuttiin teitä siviilipoliiseiksi. Aika monilta jäi huomaamatta kuinka paljon vapaaehtoista järjstestyksenvalvontaa teinitytöt tekivät vielä tuolloin. Toki siis siinä oli paljon sellaista kavereille näyttämisen halua, mutta silti.
Huvitti, kuinka aikuiset ihmiset vaihtoivat kadunpuolta narkkeja nähdessään, mutta sitten joku 15-vuotias likka tulee kuin mikäkin stevari paikalle, kavereiden hihitellessä taustalla.
Sori, ei osunut. Voitko valistaa tyhmempää?