Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi porukka narkkaa nykyään julkisesti? Eikö poliisia oikeasti kiinnosta?

Vierailija
23.09.2026 |

Tuli tosta Hotelli Tammeria koskevasta ketjusta mieleen. Joo, huumeiden käyttö on lisääntynyt, mutta eniten siinä osassa jengiä jotka ei tuolla kadulla narkkaa. Kyl mä muistan omassa nuoruudessani, että poliisi pyöri aktiivisesti keskustussa ja ajo epämääräisiä jengejä pois.

Onko oikeasti nykyään niin, ettei poliisi tee mitään jos niille soittaa että kadulla narkataan tai käydään huumekauppaa?

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkoja on mutta heillä on yleisavaimet. Saaneet kai sen takia avaimet kun sanovat että tekevät remonttia. Sillä syyllä saavat asua toisten nurkissa. Eivät tee paljon remonttia talossa. Moneen kuukauteen mitään. 

Vierailija
82/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä teidän kitinää, tätähän te halusitte, lisää epäonnistuneen päihdepolitiikan lieveilmiöitä ja köyhät kadulle. Ja nyt kehtaatte kitistä lisää vaikka saitte kaiken mitä halusitte, taputtakaa itseänne selkään!

Yksilöllä ei mielestäsi ole mitään vastuuta itsestään?

Minä en narkkaa eikä kukaan tuntemani ihminen. Alkoholinkäyttökin on hyvin maltillista kuplassani ja tunnen tasan yhden tupakoitsijan. Voisin siis aivan hyvin sanoa että päihdepolitiikka on erinomaista.

Kyse ei ole politiikasta vaan huonosta vanhemmuudesta, kun lapsille ja nuorille ei opetella vastuunkantoa itsestä ja ihmisen moraalista velvollisuutta pitää huolta itsestään. Jos on riippuvuussairaus, sairaudesta pitää ottaa vastuuta itse, kuten jokainen diabeetikkonin tekee ja laskee hiilarigrammoja ennen kuin piikittää inskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Edistyksellisessä" äärivasemmiston woke-kulttuurissa kaikki paha ja sairas nähdään hyveenä, ja kaikki terveellinen, oikeudenmukainen ja puhdas nähdään paheena, eriarvoisena ja rasistisena.

Ja kun samalla hämärretään yksilön vastuuta itsestään... 

Vierailija
84/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan loppuu helposti ja nopeasti jos otamme siitä kollektiivisesti vastuun ja estämme yhdessä sen. Poliisilla yksin ei tähän resurssit riitä. 

Ai, ei ehdi? Ei tietenkään. "Can't someone else do it?" 

Vierailija
85/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä teidän kitinää, tätähän te halusitte, lisää epäonnistuneen päihdepolitiikan lieveilmiöitä ja köyhät kadulle. Ja nyt kehtaatte kitistä lisää vaikka saitte kaiken mitä halusitte, taputtakaa itseänne selkään!

Minä en narkkaa eikä kukaan tuntemani ihminen. Alkoholinkäyttökin on hyvin maltillista kuplassani ja tunnen tasan yhden tupakoitsijan. Voisin siis aivan hyvin sanoa että päihdepolitiikka on erinomaista.

Kyse ei ole politiikasta vaan huonosta vanhemmuudesta, kun lapsille ja nuorille ei opetella vastuunkantoa itsestä ja ihmisen moraalista velvollisuutta pitää huolta itsestään. Jos on riippuvuussairaus, sairaudesta pitää ottaa vastuuta itse, kuten jokainen diabeetikkonin tekee ja laskee hiilarigrammoja ennen kuin piikittää inskaa.

Ei kukaan pysty pitämään itsestään huolta ilman palkkatyötä. Metsästäminen on kielletty eikä asuntoa saa rakentaa minne tahansa.

Vierailija
86/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisin jossain haastattelussa järjestyspoliisin itse todenneen, etteivät he ole kiinnostuneita jahtaamaan käyttäjiä, joden ongelmat kuuluisi enemmän sote-puolelle kuin poliisille.

Nollatoleranssi on niin kallis. Jokainen pilvenpössyttelykin ja sen käsittely maksaa kuusilukuisen summan verran rahaa ellei enemmänkin. Valtavasti rahaa heitetty hukkaan sen takia että esimerkiksi aikuisia ihmisiä on jahdattu tämmöisen asian vuoksi ja nyt on rahat loppu olleeet pitkään.

Tämä on se mistä puhuttiin aikoinaan kun dekriminalisoinnin ja laillistamisen kannattajat totesi että resurssit riittää sitten paremmin poliisilla. Mut kukaan ei kuunnellut. Pitäisi ymmärtää se mihin verovaroilla on varaa?

Tietenkin tuo kuusilukuinen summa moninkertaistuu yhteiskunnallisella tasolla, kun henkilöltä evätää opiskelupaikka tai tulee potkut töistä esim jostain festarilla pössyttelystä. Tietenkään ei ole oikeusvaltion kohtelua tai mitään lääketieteellistä todistetta etteikö henkilö kykenisi opiskelemaan ja käymään töissä. 

Mielivalaisesti syrjäytetään ihmisiä. Tämä tulee sitten kustantumaan vielä raskaammin, koska lahjakkaita ja älykkäitä ihmisiä pistetään pois sivuun olemaan tuottamattomia.

Vierailija
87/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukkoja on mutta heillä on yleisavaimet. Saaneet kai sen takia avaimet kun sanovat että tekevät remonttia. Sillä syyllä saavat asua toisten nurkissa. Eivät tee paljon remonttia talossa. Moneen kuukauteen mitään. 

Me tullaan tänään käymään kun nukut niin muista täyttää jääkaappisi tai lyödään sinua!

-naapurisi

Vierailija
88/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommahan loppuu helposti ja nopeasti jos otamme siitä kollektiivisesti vastuun ja estämme yhdessä sen. Poliisilla yksin ei tähän resurssit riitä. 

Ai, ei ehdi? Ei tietenkään. "Can't someone else do it?" 

Yritä estää minua käyttämästä niin kuolet.

Vierailija
89/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sitten kai tavallisten ihmisten alkaa varautumaan jollain puolustautumisvälineillä ettei ole ihan avuton jos alkavat hyökimään kimppuun.

Se ei ole sivistystä.

Vierailija
90/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on sellainen kuin ihmiset sen muokkaavat. Jos kukaan ei vaadi parempaa, niin sitten se on tätä. Voisi olla myös tällaista:

Vierailija
91/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pysty pitämään itsestään huolta ilman palkkatyötä. Metsästäminen on kielletty eikä asuntoa saa rakentaa minne tahansa.

Jos unohtaa lait ja rajoitukset, niin minusta itsestään huolen pitäminen helpottuu. 

Mutta ilmiönä se on nimeltään anarkiaa. 

Vierailija
92/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisin jossain haastattelussa järjestyspoliisin itse todenneen, etteivät he ole kiinnostuneita jahtaamaan käyttäjiä, joden ongelmat kuuluisi enemmän sote-puolelle kuin poliisille.

Julkisten tilojen turvallisuus ja rauhallisuus ei kuulu järjestyspoliisille? Kaikki poliisit on mielestään rikospoliiseja?

Ei siitä niin kauaa ole kun juopotkin vietiin putkaan selviämään...

Yritä jo päättää!

Haluatko maan muslimeja täyteen vai nistit ja juopot putkaan?

Minä olen ollut koko aikuisikäni samaa mieltä: haitallinen aines joko pois maasta, putkaan tai monttuun. Pakkohoiti päihdeäideille ja sen perään pakkosterilisaatio. 

Säästäisi kuluja pitkällä aikavälillä suuresti. 

Vierailija
93/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä poliisi voisi tehdä? Viedä säilöön? Putkat olisi hetkessä täynnä ja sitten illalla riehuvat juoppohullut ja rikolliset pitää jättää kadulle. Antaa sakkoja? Ne menee ulosottoon satojen muiden laskujen perässä. Käskeä muualle? Narkit siirtyvät 100 metrin päähän hillumaan. Lisäksi poliiseilla on aika paljon tehtäviä työvuoronaikana ja niitä pitää priorisoida. 

Isompi eläintarha. Jos aina riehuessaan ulkona joutuu säilöön yöksi-kahdeksi ilman humehia, se voisi harmittaa sen verran, että oltaisiin sievemmin julkisilla paikoilla. Miten sossu nuo sitten hoitaisi kun kukaan ei saa hoitoa muutenkaan saati sitten miten hoidetaan vastentahtoista huumeidenkäyttäjää? 

Vierailija
94/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et itse vissiin käy töissä?

Vierailija
95/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuohon paljonkin keinoja löytyisi poliisilta jos alkaisi miettimään, ei loppujen lopuksi olisi kummoinenkaan asia saada muutama sata peukunkäyttäjää pois kaduilta ja puistoista näkyvistä huumeita käyttämästä.

Kallista on. Minä mieluummin haluan verovarani vanhusten ja yleiseen hoitoon terveyspalveluihin. Ihmisten pidättäminen sen takia että aikuinen työntää kehoonsa jotain myrkkyjä on hölmöä. Myrkytystapauksissa pitäisi mieluummin pistää hoitoon, jos on akuutti tarve. Sama juopoille. 

Ei putkaan mutta hoitoon jos ei hengitä ja on riski tukehtumisesta.

Vierailija
96/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen omasta kuplasta huutelu on älyllisesti äärimmäisen laiskaa.

Päihderiippuvuus on vakava sairaus, josta on hyvin vaikea parantua ilman hoitoa. On helppo huudella ylemmyydentuntoisesti, että omasta sairaudesta pitää ottaa vastuuta, kun tosiasia on tällä hetkellä se, että iso osa hoitoa haluavista ei hoitoa saa. Päihdekuntoutuspaikkojen määrää on vähennetty jatkuvasti ja nyt tilanne on jo ihan sietämätön.

Eivätkä ne kaikki diabeetikotkaan todellakaan ota vastuuta omasta sairaudestaan. Diabeteshoitajana voin sanoa, että enemmänkin on iloinen yllätys ne asiakkaat, jotka alkavat heti muuttamaan elintapojaan ja oikeasti noudattavat ruokavalioohjeita ja hoitosuunnitelmaa.

Vierailija
97/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka konservatiivinen isäni ja äitini kasvatti minut kuusikymmentä luvulla ja teininä seitkytluvulla siten, että opiskele, hanki työ, kerää rahaa tilille ja tee mitä lystäät. Kuhan et häiritse muita. 

Eli suoraan sanottuna aikuinen ihminen ottaa vastuun itsestään ja valtiolla ei ole mitään sanomista pössyttelystä tai muustakaan kunhan ei häiritse sivullisia mitenkään. 

Perinteinen yksilönvapauden filosofia. En tiedä miksi suomalaiset ei sitä oikein ole sisäistäneet? 

Onko se venäjän takia kun venäjä on tuossa naapurissa ja sielä on llmiantokultuuri? 

Niin meillä on samalaista kyttäämistä siitä mitä muut tekee.

Vierailija
98/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on sellainen kuin ihmiset sen muokkaavat. Jos kukaan ei vaadi parempaa, niin sitten se on tätä. Voisi olla myös tällaista:

Vierailija
99/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
100/160 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi ehdi tommoseen turhanpäiväiseen puuttua, pitää jahdata mopopoikia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi