Ruoka-aineksia joita ette koskaan käytä ruuanlaitossa
Kommentit (45)
-Äyriäiset ja nilviäiset, maksa
-Pitkälle jalostetut lihankorvikkeet esim soijasuikaleet, härkikset tms. Pavut ja linssit kyllä kuuluvat ruokavalioon mutta pavut papuina ja linssit linsseinä tai idätettyinä.
Onhan noita paljonkin, mutta jos pari yleistä mainitsee niin katkaravut ja kokonaiset oliivit ainakin. Lisäksi kaalia en muista oikeastaan koskaan käyttäneeni eikä hirveästi edes innosta. Voin kyllä syödä kaalikääryleitä jos joku muu tekee hyviä.
Kaikki mikä maistuu hyvältä tai edes joltain. t. vegaani
Voi, kuohukerma, pekoni, oliiviöljy, avokado, idut.
Vierailija kirjoitti:
Kaali, pavut, linssit, herneet, soijarouhe, tofu, lihankorvikkeet
Hirveät alapeukut kasvissyöjiltä :D Minkäs teet kun ei sovi vatsalle.
Olen vegaani joten liha, kala, äyriäiset, maitotuotteet, munat, hunaja, liivate, eläinperäiset elintarvikevärit
Lihankorvikkeet ja sisäelimet sekä pienet ötökät kuten heinäsirkat ja etanat. Toki kasviksissa tulee pieni määrä ötököitä sivutuotteena, mutta niitä lasketa.
No olen kasvissyöjä, eli eläimiä en käytä ruoanlaitossa.
Mutta jos ajatellaan ruokavaliooni sopivista asioista, niin vuohenjuustoa en käytä, ja varmaan on aika monta muutakin juustoa joita en käytä. Herkkusieniä ja siitakkeita en käytä.
Mulla on ollut näitä paljonkin. Kerma, voi, majoneesi... Enää en oo niin ehdoton mut esim majoneesia ja voita en oo ikinä elämässäni ostanut.
Sokeri
Jauhot
Porkkana
Rypsiöljy
Sianliha
Maksa, munuaiset, silli, silakka, tilli, tofu, lihan korvikkeet, juustojen korvikkeet, maidon korvikkeet.
En käytä kuin suolaa maustamiseen, ostan lihat valmiiksi maustettuna.
Kotimaiset kalat. En ilkeä perata kaloja itse ja pieniä ruotojakin on pirusti. Etikkaan säilötyt silakkarullat on ainoita suomalaisia kaloja, joita syön. Niitäkin yleensä vain jouluna.
Liha, kala, maitotuotteet