Julkisesti marginaaliryhmään asettuminen on kuin hakisi verta nenästään
Silti ihmiset tätä innoissaan tekevät. Uskotko todella, että maailma paranee tällä konstin? Tätä aikaa seuratessani minä en usko. Sen sijaan uskon, että sillä konstin hakee vain tosiaan turpaansa. Tämä maailma ei muutu paremmaksi - mitä kukin sillä tarkoittaakin. Koskaan.
Kommentit (86)
Miksi sitä verta pitää nenästä mennä ottamaan? Eikö helpommalla pääsisi kun ottaisi käsivarren suonesta. Kyllä on harvinaisen pölvästi Ap jälleen liikkeellä. Tosin mitä voi odottaa ihmiseltä jonka älykkyys on tiiliskiven luokkaa.🤪🖕🖕🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää se, mikä on yksilön ja ihmisyyden ydintä. Tuttavaperheen (sateenkaari) lasta kiusattiin rajusti koulussa. Siihen toki puututtiin, mutta myös sanottiin, että erilaisuudesta lapset kiusaavat usein. Onko siis valtaosalla ihmisistä jo lapsena sisäsyntyinen vietti hylkiä erilaisuudesta? Ja tuleeko aina olemaan, huolimatta sen suitsimisesta?
Aikuisiltahan ne lapset on oppineet sen, keitä pitää kiusata.
Myös kehitysvammaisia ja autisteja kiusataan koulussa rankasti. En usko, että tämä on kokonaan esimerkkioppimista. Tuo on liian helppo selitys, jolla viitataan ympäristöön ja mallioppimiseen. Minä veikkaan biologiaan; siksihän meillä noin ylipäätään ON marginaaliajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää se, mikä on yksilön ja ihmisyyden ydintä. Tuttavaperheen (sateenkaari) lasta kiusattiin rajusti koulussa. Siihen toki puututtiin, mutta myös sanottiin, että erilaisuudesta lapset kiusaavat usein. Onko siis valtaosalla ihmisistä jo lapsena sisäsyntyinen vietti hylkiä erilaisuudesta? Ja tuleeko aina olemaan, huolimatta sen suitsimisesta?
On.
Silloinhan tilanne on aika katastrofi.
Ihmisyys on osin julmaa. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä verta pitää nenästä mennä ottamaan? Eikö helpommalla pääsisi kun ottaisi käsivarren suonesta. Kyllä on harvinaisen pölvästi Ap jälleen liikkeellä. Tosin mitä voi odottaa ihmiseltä jonka älykkyys on tiiliskiven luokkaa.🤪🖕🖕🖕
Reppana sua.
Ap on selvästi heikkolahjaiset ihminen ja täysi nolla, jolla on itsetuntemus kadoksissa. Ei ihme kun on noin katkera ihmisiä ja maailmaa kohtaan. Kannatttaisi elää omaa elämää ja jättää toi ajattelu fiksummille. Kun se ei selvästi sinulle sovi.😝🖕🖕🖕
Moni on nostanut itsensä julkisesti laitaoikeistoon, ja varmaan nyt pelkää, että laitaoikeisto epänormalisoidaan taas, jolloin maine on mennyttä. Siksi ovat nyt paniikissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Ihmisyys on pohjimmiltaan todella julmaa. Olemme tuhoisa ja itsetuhoinen laji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä maailma ei muutu paremmaksi" Ei ainakaan tuolla asenteella.
Ei millään asenteella, mutta kaikkein vähiten sillä, että marginaalissa ylennetään itsensä. Se nostatattaa ääriajattelua, ja sitten jälleen itketään.
Ylennetään itsensä? Siis onko julkisesti omana itsenä oleminen itsensä ylentämistä?!? Wtf
Marginaaliryhmiä on monenlaisia. Ylin tulodesiili on yksi halutuimmista pyrkyreiden keskuudessa. Samoin "akateemiset" ja Rotaryt.
Vierailija kirjoitti:
Moni on nostanut itsensä julkisesti laitaoikeistoon, ja varmaan nyt pelkää, että laitaoikeisto epänormalisoidaan taas, jolloin maine on mennyttä. Siksi ovat nyt paniikissa.
Populistien kannatuksen tyssätessä on vain väkivaltaisen ja yhteistyökyvyttömän hullun maine jäljellä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kehitysvammaisia ja autisteja kiusataan koulussa rankasti. En usko, että tämä on kokonaan esimerkkioppimista. Tuo on liian helppo selitys, jolla viitataan ympäristöön ja mallioppimiseen. Minä veikkaan biologiaan; siksihän meillä noin ylipäätään ON marginaaliajattelua.
Siis varmasti laumaeläimellä on vaistonvaraistakin erilaisuuden pelkäämistä, mutta kyllä tosi iso osa siitä on myös opittua. Autistit (olen itse sellainen) ja kehitysvammaiset on tietysti itse erilaisia tavalla, jonka toiset lapset huomaa. Sen sijaan se, että kiusataan lasta esim. siksi että tämän vanhemmat on vaikkapa homoja, vaikuttaa opitulta käytökseltä - siinä lapsessa itsessäänhän ei ole mitään havaittavaa erilaisuutta, joka voisi laukaista mitään vaistonvaraista syrjintää.
Joo mä en tuo missään ikinä ilmi mitään normista poikkeavia seikkoja elämästäni.
Joskus niitä tulee luontevasti esille, mutta en tod itse missään kailota mitään erilaista. Pyrin ylipäätään pysyttelemään aika hiljaa yksityiselämästäni ja yksityisasioistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Toisaalta altruismi ja empatia on ihmislajin biologisia ominaisuuksia myös. Ja koko ihmislajin selviytyminen on perustunut meidän kykyyn tehdä yhteistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Joo mä en tuo missään ikinä ilmi mitään normista poikkeavia seikkoja elämästäni.
Joskus niitä tulee luontevasti esille, mutta en tod itse missään kailota mitään erilaista. Pyrin ylipäätään pysyttelemään aika hiljaa yksityiselämästäni ja yksityisasioistani.
Minä tein sen virheen, että ehkäpä 15 vuotta sitten toin itseäni julki marginaalissa, kovasti uskoen asiaani. Sen jälkeen olen ollut hyvin hiljaa. Sille on syynsä, joiden en usko muuttuvan parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Siihen nähden ihmiskunnalla menee verrattain hyvin nykyhetkessä ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein sen virheen, että ehkäpä 15 vuotta sitten toin itseäni julki marginaalissa, kovasti uskoen asiaani. Sen jälkeen olen ollut hyvin hiljaa. Sille on syynsä, joiden en usko muuttuvan parempaan.
Muuttuiko oma elämäsi helpommaksi sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuiko oma elämäsi helpommaksi sen jälkeen?
Ei se mitenkään muuttunut, mutta sanotaanko näin, että voin sisäisesti hengittää helpommin sekä itseni että läheisteni puolesta. Etenkin nykyisin.
Ajatuksen ja itsenään olemisen (ts. ei esitä jotain muuta) vapaudet ovat niitä harvoja todellisia vapauksia. Aika moni meistä kuuluu johonkin asian suhteen vähemmistöön ja osa myös niiden vähemmistöjen vähemmistöihin, joita voidaan kutsua marginaaliksi.
Ei se mainitsemasi "iso luuta" muuta tätä asiaa mitenkään. Maissa, joissa homoseksuaalisuus on kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla, on silti homoseksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä maailma ei muutu paremmaksi" Ei ainakaan tuolla asenteella.
Ei se muutu paremmaksi koska oli sinulla miten hyvä muutos tai muu ehdotus tahansa, niin kohta sitä vastustaa silkan periaatteen tai huvin vuoksi liuta fanaattisia spämmijöitä joille vasustaminen on kiva someleikki. Media taas ei ajattele mitään vaan katsoo vaan missä kuuluu eniten mölinää ja julistaa sen sitten totuudeksi jos se sattuu sopimaan toimittajan omaan ideologiaan tai ennakkoluuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksen ja itsenään olemisen (ts. ei esitä jotain muuta) vapaudet ovat niitä harvoja todellisia vapauksia. Aika moni meistä kuuluu johonkin asian suhteen vähemmistöön ja osa myös niiden vähemmistöjen vähemmistöihin, joita voidaan kutsua marginaaliksi.
Ei se mainitsemasi "iso luuta" muuta tätä asiaa mitenkään. Maissa, joissa homoseksuaalisuus on kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla, on silti homoseksuaaleja.
Riittävän monta parametria kun otetaan, niin jokainen on se ainutkertainen lumihiutale ja vähemmistö kaikkiin muihin verrattuna jotka ei ole niiden samojen parametrien mukaan samanlaisia. Voi esim. laskea minkälainen on keskivertosuomalainen, mutta tuollaista on kuitenkin maasta hyvin vaikea löytää, koska sillä lähimmäksi osuvallakin on yleensä jotain mikä eroaa keskiverrosta.