Pentulive 2026 OFFICIAL
Kommentit (1336)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tabletilla koko ajan pentulive päällä, paitsi yöajan. Mun tuurilla synnytys on nopea ja tapahtuu yöllä, sitten katsotaan jälikäteen klippejä siitä tapahtumasta. On tää ihan kreisiä miten pentuliven seuraamiseen voi hurahtaa.
Toivon että iltaisin kasvattaja kertoisi Hilkan ruumiinlämmön tilanteen jotta voisi ennustaa malttaako nukkua. Kunhan ei vain to-pe yönä alkaisi tapahtua kun itsellä aikainen aamuherätys niin pakko nukkua😄
Vierailija kirjoitti:
Emon rotu ei tällä kertaa mieleeni. Kauhean ruma koira. En usko että jaksan siksi pentuettakaan seurata. Olisi ollut kiva nähdä esim. Jackrusselin pentue tai Bordercollieta.
Mä olisin halunnu nähdä jodlaavan matikkakoiran, mutta pörröinen kantarellikoira käy paremmin kuin hyvin 🤗
Mun duunipaikassa pentulivee voi kattoo toisessa oleskeluhuoneessa, juuri siinä minkä kautta kuljetaan asukkaiden omiin huoneisiin eli sivusilmäl voi aina vilkaista mitä tapahtuu, ja vanhukset kyl raportoi tapahtumista meille työntekijöille 💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tabletilla koko ajan pentulive päällä, paitsi yöajan. Mun tuurilla synnytys on nopea ja tapahtuu yöllä, sitten katsotaan jälikäteen klippejä siitä tapahtumasta. On tää ihan kreisiä miten pentuliven seuraamiseen voi hurahtaa.
Toivon että iltaisin kasvattaja kertoisi Hilkan ruumiinlämmön tilanteen jotta voisi ennustaa malttaako nukkua. Kunhan ei vain to-pe yönä alkaisi tapahtua kun itsellä aikainen aamuherätys niin pakko nukkua😄
Haluaisitko kuulla kofeiinitableteista? 😂
Kohti lauantaita eli minun arvaustani mennään. Sieltä kohta pumpsahtaa pentulivemuki meikäläiselle mahtavasta arvauksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emon rotu ei tällä kertaa mieleeni. Kauhean ruma koira. En usko että jaksan siksi pentuettakaan seurata. Olisi ollut kiva nähdä esim. Jackrusselin pentue tai Bordercollieta.
Mä olisin halunnu nähdä jodlaavan matikkakoiran, mutta pörröinen kantarellikoira käy paremmin kuin hyvin 🤗
Niin ne maut eroaa eri ihmisillä. Minun mielestäni tuo Hilkan rotu on todella suloinen ja nätti ja ihanan oloinen luonnekin. Melkeinpä ihanin rotu kaikista tähän astisista Pentulive-roduista.
FCI:n virallisesti hyväksymiä koirarotuja on 374 eli on mistä valita tulevinakin vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole perkele hiljaa, kun et osaa edes sanoilla kirjoittaa. Nuo tabletit ovat vihonviimeinen konsti tuossa tapauksessa, eikä kerjää minkäänlaisia emojeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole perkele hiljaa, kun et osaa edes sanoilla kirjoittaa. Nuo tabletit ovat vihonviimeinen konsti tuossa tapauksessa, eikä kerjää minkäänlaisia emojeita.
"Kofeiinitabletti on ravintolisä, jota käytetään hetkellisen väsymyksen ja uupumuksen lievittämiseen sekä vireystilan nostamiseen. Yleisimmät apteekeissa myytävät kofeiinitabletit sisältävät 100 mg kofeiinia tablettia kohden, mikä vastaa noin yhtä pientä kupillista kahvia."
Mä vähän jälkikäteen katoin tota liveä ja katoin, että onpas Hilkka terhakassa kunnossa kun pystyy kierimäänkin lattialla, vielä noin loppuvaiheessa raskautta, mutta sehän olikin se Hilkan isä joka siinä temmelsi menemään. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa. Nyt kuuluu keijujen äänet. He tanssivat taas koko yön laulaen, koko yön laulaen" 🎶🧚
Pentulootassa kaikki hyvin. Rotatkin ovat käyneet nukkumaan. Ruvetaan mekin. Huomenna uusi päivä ja uudet kujeet. Buona notte, hyvää yötä.
Ainoat vilaukset koirasta laatikossa n. klo 18.30-19.30. Huoh.
(ehkä Hilkkaa voisi totuttaa laatikkoon vähän useammin päivän mittaan)
Kyllä Hilkka laatikkoon tulee kun on laatikon aika. Nyt ei ole vielä ollut aika. Voi mennä vielä päivä, pari tai vaikka muutama joten iisisti odotellaan.
Voisko sellasta tapahtua, että emo ei haluaisikaan synnyttää laatikossa vaan menisi itsepäisesti muualle? Melkonen mahalasku pentulivelle heh.
Laatikossa on lappu jossa Hilkan aamulämpö. Vielä päälle 37.
Kasvattaja on myös tainnut nimetä itsensä Huvikummun Hilkan emännäksi :)
Hilkka kävi nukkumassa laatikossa 2:30-3:15, oli muuten tosi söpö <3
Ja nyt on Huvikummun emäntä laittanut aamulämmön lapulle! (Ei vielä lämpö laskenut eli odotellaan…)
Ihana kasvattaja kun viihdyttää ja ajattelee meitä katsojia ennen kuin synnytys käynnistyy. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hilkka laatikkoon tulee kun on laatikon aika. Nyt ei ole vielä ollut aika. Voi mennä vielä päivä, pari tai vaikka muutama joten iisisti odotellaan.
Yöllä n.2.15-> Hilkka köllötteli n.tunnin pentulastikossa ja nuoli kovasti itseään (tissejä?). Aattelin että joko se nyt se synnytys alkaa, mutta ei vielä. Luulen että lähellä ollaan. 👍
Vierailija kirjoitti:
Pentulootassa kaikki hyvin. Rotatkin ovat käyneet nukkumaan. Ruvetaan mekin. Huomenna uusi päivä ja uudet kujeet. Buona notte, hyvää yötä.
Hauskan näkösiä ne pulleat rotat kun köllötteli siellä ketarat ojossa. 😅
Loimun kautta itse seurasin töiden ohella aina kun oli luppoaikaa. Olin silloin sellaisessa työssä jossa tämä oli mahdollista (Koirafani esihenkilöni ihan sanoi että Pentuliveä saa kyllä työaikana katsoa jos se ei häiritse työntekoa😄)