Varusmiehet joutuvat nukkumaan nykysin taivasalla
Voi tulla kalsa talvella. Onneksi itse olin puolijoukkueteltassa.
Kommentit (56)
Taisteluparin kanssa vaan lusikkaan.
Kesällä pystyy kyllä nukkumaan suhteellisen helposti ulkona, mutta Suomen talvessa se olisi aika ankeaa. Aikoinaan Vuosangan ampumaleirillä meillä oli käytössä semmoinen puolijoukkueteltta, jonka keskellä oli kamina.
Taistelun alkaessa sotilaan elinajanodote mitataan minuuteissa, joten nukkuminen ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Taistelun alkaessa sotilaan elinajanodote mitataan minuuteissa, joten nukkuminen ei ole ongelma.
Miten he ovat vielä Ukrainassa hengissä?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin koko taisteluosaston kaikki sotilaat menehtyvät yhdellä kertaa vaan aina joku jää henkiin sodan jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin koko taisteluosaston kaikki sotilaat menehtyvät yhdellä kertaa vaan aina joku jää henkiin sodan jälkeenkin.
Joskus ainakin laskettiin, että 50%:n tappiot (kuolleet + haavoittuneet) tarkoittavat yksikön "tuhoutuneen" eli ei pysty enää suorittamaan sille kuuluvia tehtäviä. Suurin osa sotilaista on tähän asti ainakin selvinnyt sodassa hengissä kaikissa konflikteissa toisen maailmansodan jälkeen.
Voi v i t t u..ulkona taivasalla..ja vielä paskat kelit kaupanpäälle..eipä ole minua varten nuo sotahommat,siellä voi kuolla tai vammautua kaiken muun lisäksi.
Nykynuorilla on muutenkin ihan erilaista kuin ennenvanhaan on ollut . Mutta tietysti maan päällä joutuu etsimään suojaa. Ainakin voi oppia Ukrainasta ja siirtää esteitä itärajan lähelle ja rannikolle hidastaa kuitenkin. Suojaa siviilejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ainakin laskettiin, että 50%:n tappiot (kuolleet + haavoittuneet) tarkoittavat yksikön "tuhoutuneen" eli ei pysty enää suorittamaan sille kuuluvia tehtäviä. Suurin osa sotilaista on tähän asti ainakin selvinnyt sodassa hengissä kaikissa konflikteissa toisen maailmansodan jälkeen.
Japanilla oli oikea ajatus toisessa maailmansodassa. Yksikön jokainen sotilaa taistelee kunnialla kuolemaan saakka. Viimeinen antautui 1974, koska ei ollut kuullut Japanin antautuneen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tuo koskee vain venäläisiä. Juoksevat yhdessä ryppäässä kolmen promillen kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "tulenjohtoupseerin elinikä taistelukentällä on neljä minuuttia" lienevät joko kokonaan tornihuhuja, tai sitten perustuvat johonkin tiettyihin skenaarioihin (tyyliin tulenjohto lähettää signaalin patteristolle, vihollisen tiedustelu paikallistaa signaalin lähteen ja siihen paikkaan ammutaan keskitys, jolloin alue tuhoutuu ja siellä olevat kuolevat). Muuten ei noilla luvuilla yksikään maa pystyisi käymään sotaa kovinkaan pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Voi v i t t u..ulkona taivasalla..ja vielä paskat kelit kaupanpäälle..eipä ole minua varten nuo sotahommat,siellä voi kuolla tai vammautua kaiken muun lisäksi.
Joo, kukaan ei ole koskaan ampunut minua kohti millään, mutta sellainen kutina on, ettei se ole oma varsinaisesti se oma juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun venäläisiä sotilaita on Ukrainassa hyökännyt maata pitkin pitkin peltoja ja teitä . Siinä on kova homma opetella näitä vastaan ja miten ne pysäyttää sitten. Niitä näkyy hyökänneen niin mopoilla kuin tankilla. Videoita katseltu .
Vierailija kirjoitti:
Nykynuorilla on muutenkin ihan erilaista kuin ennenvanhaan on ollut . Mutta tietysti maan päällä joutuu etsimään suojaa. Ainakin voi oppia Ukrainasta ja siirtää esteitä itärajan lähelle ja rannikolle hidastaa kuitenkin. Suojaa siviilejä.
Ei mitään esteitä vaan hemmetisti miinoja.
Vierailija kirjoitti:
No.. mietipä mitä tapahtuu, jos tänne hyökätään, ja kaikki toimivat kuten sinä: ei halua sotia?
Oletko nähnyt, mitä venäläiset tehneet Ukrainassa naisille, lapsille, jopa pojille?
Minä ainakin puolustan tätä maata ihan pelkästään lasteni vuoksi. Jos pitää nukkua taivasalla, niin sitten nukutaan.
AAMUJA! PALELKAA MOSAT. JÄÄTYKÄÄ!
Mitä noi kerrostaloissa kun on ikkuna suljettu pahvi tai joku ja sitten reikä mistä tulee ulos putki . Niitä on paljon . Mitä siitä putkesta ikäänkuin tulee ulos vai mihin suuntaan se toimii .
Joo. Veetun dronet