Huh-hah-huli, kenkää tuli!
Aamupäivällä tuli odotetttu tieto. Työsuhde päättyy muutosneuvotteluiden tuloksena. Yhdeydet firman verkkoon poistuivat välittömästi ja sitä myöten myös työvelvoite. Alkoi 6kk irtisanomisaika, minkä ajalta juoksee tietysti palkka normaalisti.
Samalla tietysti vtuttaa ja harmittaa, mutta toisaalta... nyt on aikaa panostaa omaan hyvinvointiin. Kyseinen työ imi etenkin loppuaikoina kaiken energian kuin mustaan aukkoon. Eniten harmittaa, että vaikea löytää toista yhtä hyvin maksavaa pestiä. Tämä rooli oli rakentunut vuosien saatossa ja liksa kaikkine bonuksine ja päivystyslisineen nousi reilusti yli sataan tonniin per vuosi.
Uskon, että duunia kyllä löytyy myös jatkossa, kunhan jaksaa ruveta katselemaan, muttei välttämättä yhtä taloudellisesti yhtä hyvää diiliä.
Toisaalta jemmassa on sen verran rahaa, että kaikkineen "nollatuloilla" muualta niillä selviäisi n. 4 vuotta lainanlyhennyksienkin kanssa. Työttömyyskorvaukset jne. pidentävät tuota aikaa vielä n. vuodella. Ja tietysti jos laskisi elintasoa ja luopuisi kalliista autosta, vieläkin enemmän.
Jospa loppuviikon sitten vain kävisi urheilemassa ja lueskelemassa täältä työttömmille kohdisttuja kannustusviestejä :P
Kommentit (50)
Nyt sulla on varaa urheilla. T: Antti-Fantti
Vierailija kirjoitti:
Ja firman nimessä kolme kirjainta?
Jos tulet viikonloppuna lukemaan työttömille tarkoitettuja viestejä, sitten ne on kyllä kaikkea muuta kuin kannustavia- työtön on täällä haukkaumanimi ja C- luokan kansalainen.
Terv. työssäkäyvä
Töihin siittä!!!!!
Tuolla menolla sitä ollaan kohta Kelaloisia. Ihan muutama kuukausi työttömänä, niin olet arvoton surkimus. Ja kun rahat vähenee tai loppuu, niin et ole mitään.
Että heti uusiin hommiin, ihan oikeasti. Arvo markkinoilla laskee nopeasti.
Oletan ottanut jo yhteyttä työvoimaviranomaisiin?
Siellä on sinulla tarjolla mukavia ihmisiä avuksi, CV-kirjoituskursseja ja ehkä heppaterapiaakin.
Tällä palstalla onkin nykyään sellainen oikein kannustava ja mukava ilmapiiri etenkin työttömille.
Toisaalta sinulla vielä palkka juoksee, niin eivät voi tuomita Kelaloiseksi. Vielä.
Ole onnellinen, ettei ole työvelvoitetta. Minulla oli, 6 kk kävin työpaikalla ja se oli ihan täyttä henkistä pahoinpitelyä. Olin idiootti, kun en hakenut saikkea.
Ensin pidät viralliset kuoppajaiset, ja selvittyäsi keksit uutta hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen, ettei ole työvelvoitetta. Minulla oli, 6 kk kävin työpaikalla ja se oli ihan täyttä henkistä pahoinpitelyä. Olin idiootti, kun en hakenut saikkea.
Minullakaan ei ollut ja oli 6 kk irtisanomisaika. Jäin kuitenkin töihin ja pääsin ennen irtisanomisajan loppumista samaan firmaan eri yksikköön töihin.
Minä olin suurinpiirteen tuossa tilanteessa joskus neljä vuotta sitten. Perustin yhden hengen yrityksen ja teen nyt samoja asiantuntijahommia sen kautta. Täytyy sanoa, että elämäni parhain päätös.
Tavoitteena pitää pitkät lomat ja vain kolme päivää duunia viikossa. Hieman olen joutunut joustamaan.