Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS; Neljä tavismiestä näyttää millaista tyhjässä tarpomista Tinder on jos ei näytä hyvältä: "Mieltä syödään pala kerrallaan"

Vierailija
22.09.2026 |

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012246575.html

Silti nämä miehet palaavat äppeihin kerta toisensa jälkeen, koska ne ovat edelleen yleisin tapa jolla alle 40-vuotiaat ihmiset pariutuvat tai löytävät lyhytaikaista seuraa.

"Olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että saan yhden mätsin muutaman päivän sisään. Useimmat saavat yhden kuussa tai nolla. Peli on äärimmäisen raaka, ihmismieli syödään elävältä."

Kommentit (907)

Vierailija
881/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tosissaan seuraa hakeva (nainen) enää tänä päivänä käyttää Tinderiä? Eikös se ole täynnä vaan maamuja jotka hakee pelkkää panoseuraa ja kotimaasta tuotettu huivivaimo on jo kotona viiden tenavan kanssa tai sitten niitä elämämkoululaisia suomiäijiä jotka on kaikissa palveluissa samoilla kuvilla..

Pienemmissä kaupungeissa varmaan kannattaa käyttääkin Tinderiä, ehkä?

Asun alle 5000 asukkaan kunnassa eikä todellakaan kannata täällä käyttää Tinderiä. Tulee vastaan niitä tyyppejä joita ei todellakaan halua tapailla, kun tietää minkälaisia nämä ovat. 

-eri

Jos kunnassa on 5000 asukasta niin näistä puolet on väärää sukupuolta ja jäljelle jäävistä 2500 henkilöstä ehkä kahdeksasosa on oikean ikäisiä. Eli noin 300 mahdollista ihmistä. Näistä parisuhteessa on jo ehkä 75% joten jäljelle jää ehkä 75 mahdollista. Ja kun parhaat on jo parisuhteessa niin tuosta jäljelle jääneestä porukasta iso osa on alkoholisteja tai muuten kelvottomia.

Tämä siis jo ennen kuin edes mietitään olisiko mitään kiinnostusta, yhteistä tai kemiaa.

No ei se noin yksioikoisesti mene, että lopuista iso osa on alkoholisteja tai muuten viallisia. Kaikki ei edes ole missään sovelluksissa. Tiedän ihan kunnollisiakin sinkkuja täältä, mutta ei vain ole kiinnostavia. 

Ongelma juuri siinä, että pikkupaikkakunnalla niitä mahdollisia jää niin pieni joukko, ettei siihen mahdu yhtään kiinnostavaa.

Vierailija
882/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peli on äärimmäisen raaka, ihmismieli syödään elävältä."

Ei ole pakko pelata tyhmää peliä. Mies voi hakea seuransa myös muualta kuin Tinderistä.

Vaikka puolet suhteista alkaa internetissä niin ne loput alkavat netin ulkopuolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viitsikö. Välillä kokeilen tinderiä ja yleensä se on vaan pettymys. Ja olen nainen, hoikka ja nättikin. Eli luulisi olevan helppoa saada seuraa sieltä. Ja toki tykkäyksiä tuleekin. Ja itse tykkään toki komeista, mutta myös niistä ihan tavallisista myös. Ja yleensä se on se tavallinen mies mikä ghostaa tai ei edes vastaa. Tai poistaa heti matchin. Eli kyllä niillä tuntuu valinnan varaa olevan. Joten jatketaan sinkkuna, on sentään kuitenkin seksisuhde, sen komean ulkomaalaisen miehen kanssa, ja ihan Euroopasta kotoisin. Hän tinderissä aikanaan aloitti itse juttelun ja halusi tavata. Siihen ei ole suomipojat kyennyt pitkään aikaan. 

Voihan katkero!

Vierailija
884/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tosissaan seuraa hakeva (nainen) enää tänä päivänä käyttää Tinderiä? Eikös se ole täynnä vaan maamuja jotka hakee pelkkää panoseuraa ja kotimaasta tuotettu huivivaimo on jo kotona viiden tenavan kanssa tai sitten niitä elämämkoululaisia suomiäijiä jotka on kaikissa palveluissa samoilla kuvilla..

Asun alle 5000 asukkaan kunnassa eikä todellakaan kannata täällä käyttää Tinderiä. Tulee vastaan niitä tyyppejä joita ei todellakaan halua tapailla, kun tietää minkälaisia nämä ovat. 

-eri

Jos kunnassa on 5000 asukasta niin näistä puolet on väärää sukupuolta ja jäljelle jäävistä 2500 henkilöstä ehkä kahdeksasosa on oikean ikäisiä. Eli noin 300 mahdollista ihmistä. Näistä parisuhteessa on jo ehkä 75% joten jäljelle jää ehkä 75 mahdollista. Ja kun parhaat on jo parisuhteessa niin tuosta jäljelle jääneestä porukasta iso osa on alkoholisteja tai muuten kelvottomia.

Tämä siis jo ennen kuin edes mietitään olisiko mitään kiinnostusta, yhteistä tai kemiaa.

No ei se noin yksioikoisesti mene, että lopuista iso osa on alkoholisteja tai muuten viallisia. Kaikki ei edes ole missään sovelluksissa. Tiedän ihan kunnollisiakin sinkkuja täältä, mutta ei vain ole kiinnostavia. 

Ongelma juuri siinä, että pikkupaikkakunnalla niitä mahdollisia jää niin pieni joukko, ettei siihen mahdu yhtään kiinnostavaa.

No eipä kyllä suoraan sanottuna edes haittaa koska en etsi seuraa. Välillä olen ottanut Tinderin ja uteliaana katsonut keitä tuttuja siellä on. :D Sitten taas poistan sovelluksen koska sontaahan se paikka. Pelkkä lihatiski.

Vierailija
885/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viitsikö. Välillä kokeilen tinderiä ja yleensä se on vaan pettymys. Ja olen nainen, hoikka ja nättikin. Eli luulisi olevan helppoa saada seuraa sieltä. Ja toki tykkäyksiä tuleekin. Ja itse tykkään toki komeista, mutta myös niistä ihan tavallisista myös. Ja yleensä se on se tavallinen mies mikä ghostaa tai ei edes vastaa. Tai poistaa heti matchin. Eli kyllä niillä tuntuu valinnan varaa olevan. Joten jatketaan sinkkuna, on sentään kuitenkin seksisuhde, sen komean ulkomaalaisen miehen kanssa, ja ihan Euroopasta kotoisin. Hän tinderissä aikanaan aloitti itse juttelun ja halusi tavata. Siihen ei ole suomipojat kyennyt pitkään aikaan. 

Itselläni on seksisuhde suomalaisen komean miehen kanssa ja ihan ilman Tindereitä tms. Ei kiinnosta ulkomaalaiset.

Vierailija
886/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elättelee seksisuhdetta ja ihmettelee kun tavalliset miehet liukenee paikalta. Mitähän ihmettä pitäisi vielä sietää ?

Vierailija
887/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elättelee seksisuhdetta ja ihmettelee kun tavalliset miehet liukenee paikalta. Mitähän ihmettä pitäisi vielä sietää ?

Miten tämän hetken seksisuhde vaikuttaa tulevaan? Ei sitä seksisuhdetta mainosteta muille vaan pidetään salassa. Seksisuhde loppuu välittömästi omalla kohdalla, jos sopiva mies parisuhteeseen löytyy.

-eri

Vierailija
888/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Silti kuitenkin aika outoa. Omassa ystäväpiirissä 8/10 miehellä on Tinder vaimot. En oikein keksi mitään muuta paikkaa missä naisia olisi yhtä helppo kohdata ja varsinkaan käydä yhtä pitkiä ja syvällisiä keskusteluja kuin tinderissä. Livenä harvemmin samalla tavalla tulee juteltua.

Vierailija
889/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä menette sinne, tavikset? Kun hyvin tiedätte, ettei teillä ole mitään mahdollisuuksia saada sieltä mitään. Jättäkää tinderit priimayksilöille ja etsikää kumppaninne muilla keinoin. Tai olkaa ilman.

Minä olen itse tavis ja vielä vanhakin, en menisi vaikka maksettaisi.

Sama, ei helvetissä tulisi mieleenkään osallistua tuollaisiin karjamarkkinoihin joissa on akkalauman räävittävänä. Ja näillä homman ideana vain on etsimällä etsiä vikoja ja puutteita :D

Paljon mieluummin on yksin, jos ja kun se siitä kiinni on että vaihtoehtona pitäisi osallistua ko. karjamarkkinoihin.

890/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä menette sinne, tavikset? Kun hyvin tiedätte, ettei teillä ole mitään mahdollisuuksia saada sieltä mitään. Jättäkää tinderit priimayksilöille ja etsikää kumppaninne muilla keinoin. Tai olkaa ilman.

Minä olen itse tavis ja vielä vanhakin, en menisi vaikka maksettaisi.

Sama, ei helvetissä tulisi mieleenkään osallistua tuollaisiin karjamarkkinoihin joissa on akkalauman räävittävänä. Ja näillä homman ideana vain on etsimällä etsiä vikoja ja puutteita :D

Paljon mieluummin on yksin, jos ja kun se siitä kiinni on että vaihtoehtona pitäisi osallistua ko. karjamarkkinoihin.

Itse osallistuin "karjamarkkinoihin" livenä eli lähtemällä diskoon ja lavatansseihin. Olen osallistunut nettikeskusteluihin vuodesta 1990 ja työkseni käyttänyt "nettiä" vuodesta 1986 eli jo silloin kun se vielä oli EARN/Arpanet ennen internetin tuloa. Siitä huolimatta tai oikeastaan juuri siksi ei olisi tullut mieleenkään lähteä netistä etsimään seuraa.

Minua ei missään vaiheessa diskossa, tanssikursseilla tai lavatansseissa kukaan rääpinyt niin, että olisin ollut asiasta tietoinen. Päin naamaa ei tullut yhtään asiattomuuksia.

Seuraa löytyi molemmista, jälkimmäisestä löytyneen kumppanini kanssa olen ollut nyt yli vuoden.

M60+

Vierailija
891/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten ongelma on että he käyttävät liian vähän alkoholia. Minun nuoruudessani baareista oli helppo löytää seuraa. Tanssilattialla näki vartalotkin. 

Vierailija
892/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi media tekee tämmöisiä klikkijuttuja, jotka vaan turhaan kärjistää keskustelua? Ärsyttävää. Tinder on paska peli kaikille. Tai ainakin suurimmalle osalle. Itsekin sen poistin aikanaan oman mielenterveyden takia.

Sitäpaitsi ihan tavallisen näköisiä miehiä jutussa. Itsellä ainoa, jonka kohdalla painaisin ulkonäön takia ruksia, on tämä kaveri, jolla on metallia naama täynnä. Tuon tyylisille miehillekin on kuitenkin oma fanikuntansa. Tämä jutun Matti oli jopa aivan hyvännäköinen omaan silmään. Tuon näköisiä miehiä on prismassa vaimoineen yksitoista tusinassa. Se on se sovellus, joka aiheuttaa epätoivon. Kannattaa yrittää etsiä kumppania muilla tavoin.

Vierailija
893/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamala paikka se Tinderi, kun ihmiset siellä hakee seuraa. Osa hakee vain seksiseuraa ja osa hakee lopun elämän puolisoa. Mutta... osa tekee tätä kumpaakin. Ja tietenkin jotkut vain kyttää, ketkä siellä on ja millaiset profiilit niillä on. Sellaisessa nopeassa kertakäyttöisyydessä siinä sovelluksessa on hyvätkin puolensa. Jos ei kiinnosta, niin ei tartte roikkua. Jos jotakin ei kiinnosta, sen kyllä huomaa. On siellä miehia ja naisia, jotka vonkaa sadalta ja saa yhdeltä. Ennen tätä tehtiin taksijonoissa. Silloinkin "ei" yleensä riitti, mutta riskimpää peliä se oli. 

Itse en ainakaan lämmenyt muinoin "tykkään juoda viinaa ja polttaa tupakkaa" -naisiin. Tai niihin, jotka hakivat avoimesti vain seksiseuraa, Tai muihin, joita en pitänyt kiinnostavina. Miksei joku avaa keskustelua? Jos on kiinnostava mies, tai nainen kyseessä, hänellä lienee jo joitakin keskusteluja menossa. Joskus pitää itse aloittaa sen kiinnostuksen osoittaminen. Ongelmana on se, että jos haluaa heti itseään pidettävän jotenkin erityisenä. Jos haluaa sarjadeittailla, sekin onnistuu. Mutta kannattaa ottaa ne perusasiat selville, mutta ei keskustella kuukausia ja sitten pettyä. 

Jos oli hieman liian naisia arvostava, tai ujohko mies vielä 15 vuotta sitten, oli tuo pariutuminen vielä hankalempaa. Sitten se yksimäisyys muuttui helposti katkeruudeksi, ei se ole mikään nykyajan juttu. Tinderit ja muut sovellukset ovat parantaneet niin sanottujen "kunnon miesten" pariutumismahdollisuutta, sekä ennen seinäruusuiksi jääneille naisille sama juttu. On se helpompaa saada pakit netissä, kun baarissa joku naislauma kirkuu, ettei Liisa oo hakemassa ketään! Tai selvittää vähän taustoja, ennen kun lähtee komean Eetun kanssa jatkoille. Ja esim työpaikalla voi olla hankala osoittaa kiinnostusta. Olispa joku sovellus, jolla sinkut löytäis toisensa. Tai parinvaihtajat, tai muut....

Vierailija
894/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko pelata tyhmää peliä. Mies voi hakea seuransa myös muualta kuin Tinderistä.

Vaikka puolet suhteista alkaa internetissä niin ne loput alkavat netin ulkopuolelta.

Tinderin ulkopuolelta seuraa hakiessa ulkonäön pitää olla siellä top 3% parhaimmistossa. Muuten saa esim. baareissa juomat naamalleen tai pahemmassa tapauksessa ahdistelusyytteen. Naisten ei tarvitse nykypäivänä sietää heikkotasoisia miehiä lainkaan.

Vierailija
895/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderin ulkopuolelta seuraa hakiessa ulkonäön pitää olla siellä top 3% parhaimmistossa. Muuten saa esim. baareissa juomat naamalleen tai pahemmassa tapauksessa ahdistelusyytteen. Naisten ei tarvitse nykypäivänä sietää heikkotasoisia miehiä lainkaan.

Tämä, kun kuitenkin tinderissäkin naiseen se vaikutus tehdään juuri keskustelemalla. Kukaan ei ole ensimmäisenä sanonut että olet auttamatta tinderin paras ja fiksuin mies, mutta minulle on sen todennut varmasti kymmenet naiset pitkien hyvien keskustelujen jälkeen. Ei ole tarvinnut kahdesti kysyä sellaiselta naiselta että tavattaisko. Missään muualla ei tapahdu samanlaista keskustelua kuin naisten kanssa tinderissä.

Vierailija
896/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajojen tutkimusten mukaan noin 5% miehistä ja hämmästyttävästi samoin myös noin 5% naisista pariutuvat pariutumispalvelun kautta.  Se tarkoittaa että 5% parisuhteista muodostuu siellä, koska parisuhteeseen tarvitaan yksi mies ynnä yksi nainen.

Vierailija
897/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden ja saman kirjoittajan toistama viesti jossa esitetyille väitteille ei löydy tukea uutisista eikä miesten kokemuksista. 

Vierailija
898/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55-vuotias mies. Olen ollut ajoittain aktiivinen Tinderissä, eikä minulla ole ollut sen suhteen mitään valittamista. Vaikka olen aika tavallisen näköinen, olen päässyt halutessani lyhyen chattailun jälkeen treffeille. Toki siinä auttaa, että treffit ovat ylkeensä illallistreffit hyvässä ravintolassa. Minä maksan.

Mutta on siinä nettideittailussa yksi perusongelma. Kun nuoruudessani käytiin baareissa tai opiskelijabileissä, solmittiin niissä aika usein niitä yhden tai parin illan suhteita. Ei niissä ylensä oltu etsimässä loppuelämän kumppania. Toisaalta yhdestä baari-illasta seurasi omalla kohdallani sitten kolmenkymmenen vuoden avioliitto. Se vain tuntui siltä.

Nyt tuntuu, että näihin treffiappeihin ladataan ihan ensi viestistä asti ihan järjettömästi odotuksia. Ei anneta näennäisesti erilaisille tai eri asioista kiinnostuneille ihmisille edes mahdollisuuksia. Toisaalta sitten epätoivo ja kiire näkyy myös treffeillä. Jos kaikki ei natsaa, siirrytään seuraavaan. Myönnän syyllistyneeni itse samaan. Syy on yleensä ollut kyllä treffikumppanin lähes päällekäyvä into solmia "parisuhde" parin tapaamisen jälkeen. Vähemmästäkin mies säikähtää.

Vau. Minulla on naisena ihan samanlainen kokemus miehistä. Ei auta vaikka sanoisi, että otetaan nyt tämä tutustuminen ihan rauhallisesti. Tässä iässä (58 v) on jo realiteetit hallussa, vie aikaa nähdä mitä puolia toisessa on. Ja sen lisäksi, että toiseen ladataan heti paljon odotuksia, itse ei vaivauduta edes lukemaan kunnolla toisen profiilia tai kuuntelemaan mitä toinen sanoo. Tinderissä en enää ole, käytän muuta deittiappia kun käytän. 

Ja edelleen olen sitä mieltä, että elämä kannattaa järjestää niin, ettei se ole kumppanin saamisesta kiinni. 

Vierailija
899/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden ja saman kirjoittajan toistama viesti jossa esitetyille väitteille ei löydy tukea uutisista eikä miesten kokemuksista. 

Mitähän tämä vesseli on tehnyt baarissa saadakseen juomat naamalle ja  ahdistelusyytteen 🤔

900/907 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, kun kuitenkin tinderissäkin naiseen se vaikutus tehdään juuri keskustelemalla. Kukaan ei ole ensimmäisenä sanonut että olet auttamatta tinderin paras ja fiksuin mies, mutta minulle on sen todennut varmasti kymmenet naiset pitkien hyvien keskustelujen jälkeen. Ei ole tarvinnut kahdesti kysyä sellaiselta naiselta että tavattaisko. Missään muualla ei tapahdu samanlaista keskustelua kuin naisten kanssa tinderissä.

Tarkoitatko että et keskustele samalla lailla oman kumppanisi kanssa ihan elävässä elämässä? Ainakin minulla suhteet ovat alkaneet nimenomaan pitkien keskusteluiden kautta ja ne keskustelut on käyty naamakkain ja myös puhelimessa sen jälkeen kun on jo tavattu.

M60+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi