IS tänään: Joka kolmas vuonna 1997 syntynyt nainen on saanut Kelan tukea mielenterveyteen. Miehistä joka seitsemäs
Tässä linkki uutiseen:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012289732.html
"Kolmasosa vuonna 1997 syntyneistä naisista on saanut mielenterveyteen tai neurokirjoon liittyvää sairauspäivärahaa, työkyvyttömyyseläkettä tai Kelan kuntoutuspsykoterapiaa eli Kelan tukemaa psykoterapiaa.
Miehistä vastaavaa tukea on saanut noin joka seitsemäs."
Voiko väittää, että tämä on hälyyttävin kansansairaus?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset olivat onnellisempia kun ei ollut olemassa astian- ja pyykinpesukoneita ym. laitteita jotka veivät naisten työt. Ennen näitä naiset kokivat itsensä hyödyllisiksi. Nyt näillä naisilla ei ole tarpeeksi tekemistä ja mt-ongelmat kukkivat
Eli ruoaksi lihaa ja koteihin pyykkilaudat naisille. Liha ja nyrkkipyykki vapauttaa Suomen naiset hulluuden kahlaista.
Juuri näin. Myös somekielto tekisi naisille hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kasvissyönti teettää. Miehet syövät lihaa ja voivat henkisesti hyvin.
Alle 25-vuotiaat naiset: Suomi syö -tutkimuksen mukaan tässä ryhmässä kasvis- tai vegaaniruokavaliota noudattaa lähes 17 %
Kasvissyöjien mt-ongelmat riittävät siis selittämään miesten ja naisten välisen eron!Nyt puuttuu enää se pikkujuttu, että pitäisi vielä todistaa kasvissyönnin oikeasti aiheuttavan ne mt-ongelmat. Muutenhan tämä on jo lähes valmis tiedeprojekti.
Matematiikka täsmää eli Suomen naiset ovat todistaneet asian. Massat eivät valehtele. 1/7+17% ~ 1/3
Ok, tässä toinen mielenkiintoinen laskelma. jos vaikka 14 % on vasenkätisiä ja 17 % käyttää jotain tiettyä tuotetta, 14 + 17 = 31 % = 1/3. Siis tuote aiheuttaa vasenkätisyyttä. Matematiikka täsmää!
Sinulta on selvästi jäänyt lihapäivä väliin. Syö lihaa ja viisastu.
Ai puuttuva muuttuja olikin vain liha. No, ei se silti laskelmia muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
97 oli neljä vuotiaita kun 2001 tornit romahti. Ilmeisesti 4 vuotias on herkkä ikä tuommoiselle
Maailma muuttui tuolloin peruuttamattomasti, ihmisistä tuli ylisuojelevia, nyt nuoret aikuiset elävät jatkuva pelko persiissä, sellanen syö vahvempaakin ihmistä. Media ei enää lykkää mitään positiivista uutista, koita siinä sitten pitää mieli virkeänä. Itse olin muuten 16v tuolloin.
Eli olet liian vanha vastaamaan tuohon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kaapanneet kaiken vastuun itselleen ja tässä tulos. Ei riitä resurssit.
Miesten syytä.
Olisiko miehen tehtävä sittenkin suojella naistaan ja naisen hakea turvaa miehestään?
Evoluutiohan on valinnut tämän mallin ja turvannut elämän jatkuvuuden.
Nykymaailmassa se voisi tarkoittaa vaikka sitä, että kantaa oman osansa kotitöistä, lastenhoidosta ja arjen kuormasta. Eli turvaamista ihan tavallisessa arjessa.
Jaahas. Päästiin siivoamiseen.
Tiskikone tiskaa, pesukone kuivaa, roboimuri pesee ja imee (ikkunat myös), sekä Woltti hoitaa sapuskan.
Nainen ei mahdu mukaan.
Vielä kun robotti muistaisi neuvolat, hoitaisi lapset ja pyörittäisi muun arjen, niin nainenkin voi tosiaan jäädä pois. Jonkun ne astiat pitää koneeseenkin saada ja Woltit tilata. Vielä ei ajatuksen voimalla kaikki toimi. Ja sekin kannattaa huomioida, että kaikki eivät Wolttaa tai halua Woltata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei valtiolla riitä rahat eikä hoitoon pääse oikeasti sairaat, kun nää kaikki "mua vähän ahdistaa" tytöt vie kaikki ajat ja resurssit valituksineen. Ja ei, en todellakaan usko että kolmasosa tytöistämme oikeasti tarvitsee mt-apua, tuossa on kyse ihan jostain muusta ja jotkut oikeasti apua tarvitsevat jää tuossa ilman.
Juntit, olipa miehiä tai naisia, ylpeilee sairauksillaan. Niistä on ihanaa avautua myös somessa. Saa huomiota, uuh.
Mikään oma valinta ei myöskään voi seurauksineen olla oma vika jos vaan itsediagnosoi itselleen kivoja kirjainlyhenne-sairauksia, ja haukkuu tyhmät lääkärit jotka ei tajua antaa virallisia diagnooseja kymmenenkään käynnin jälkeen.
Onko Suomen titteli maailman onnellisimpana maana nyt siis varmistettu?
Naiset hölmöjä kun uskovat hesarin ym median propagandaa ja ahdistuvat lukemastaan.
Ei Suomi yksin voi:
-lopettaa kaikkia sotia
-korjata ilmastonmuutosta
-toimia avoimena sosiaalitoimistona koko maailmalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään moni 97 suhtautuu tähän tutkimukseen defensiivisesti tässä ketjussa
Ja?
Kova on muutenkin defenssi joltakin sukupuolelta.
Ja tämän tiedon pitäisi vaikuttaa mihin?
Syvempään itsetutkiskeluun. Ainakin eräs sukupuoli sitä harrastaa teemalla: Minä, minä, minä.
Sitten?
Jännä itsetutkiskelun määritelmä, muut tutkiskelee itseään ja sinä kerrot heille lopputuloksen.
Minkä lopputuloksen kerroin, kun en itsekään käsitä?
Ps. Ei mennä sitten henkilökohtaisuuksiin, jooko?
Sen lopputuloksen, että eräs sukupuoli on defensiivinen ja minä-minä-minä-henkinen. Kuka tässä on henkilökohtaisuuksiin mennyt? Harmi, jos otat asian sillä tavalla.
Ja mikä sukupuoli se olikaan jonka otit henkilökohtaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kaapanneet kaiken vastuun itselleen ja tässä tulos. Ei riitä resurssit.
Miesten syytä.
Olisiko miehen tehtävä sittenkin suojella naistaan ja naisen hakea turvaa miehestään?
Nykymaailmassa se voisi tarkoittaa vaikka sitä, että kantaa oman osansa kotitöistä, lastenhoidosta ja arjen kuormasta. Eli turvaamista ihan tavallisessa arjessa.
Tiskikone tiskaa, pesukone kuivaa, roboimuri pesee ja imee (ikkunat myös), sekä Woltti hoitaa sapuskan.
Nainen ei mahdu mukaan.
Koneet hoitaa raskaat hommat ja lisääntymisteknologiakin kehittyy. Mihin miehiä kohta tarvitaan? Hakkaavat, valittavat ja päämääränä tuhota kaikki. Kannattaa varoa, ettei oma argumentti automatisoi itseään ulos.
Eikös se ole hyvä, että tytöt hakevat apua ongelmiin? Pojat eivät hae, ja kuormittavat sitten poliisia, vartijoita, oikeuslaitosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja?
Syvempään itsetutkiskeluun. Ainakin eräs sukupuoli sitä harrastaa teemalla: Minä, minä, minä.
Sitten?
Jännä itsetutkiskelun määritelmä, muut tutkiskelee itseään ja sinä kerrot heille lopputuloksen.
Sen lopputuloksen, että eräs sukupuoli on defensiivinen ja minä-minä-minä-henkinen. Kuka tässä on henkilökohtaisuuksiin mennyt? Harmi, jos otat asian sillä tavalla.
Sinä vihjailit “eräästä sukupuolesta”.
Naiset menestyvät koulussa keskimäärin paremmin kuin miehet
Koulumaailma suosii tyttöjä/naisia
MUTTA sitte kun alkaa se oikea elämä, työt, perhe ym ym niin naiste eivät enää pärjääkkään yhtä hyvin kuin aikaisemmin, siitä sitten masentuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten syytä.
Nainen ei mahdu mukaan.
Vielä kun robotti muistaisi neuvolat, hoitaisi lapset ja pyörittäisi muun arjen, niin nainenkin voi tosiaan jäädä pois. Jonkun ne astiat pitää koneeseenkin saada ja Woltit tilata. Vielä ei ajatuksen voimalla kaikki toimi. Ja sekin kannattaa huomioida, että kaikki eivät Wolttaa tai halua Woltata.
Kyse oli minun valinnoistasi ilman draamailijaa.
Kai sinullekin jää hieman aikaa, mikäli olet nuo em. kodinkoneet hommannut, hieman aikaa lapsille? Ilmeisesti miehen tulee ne hoitaa, jos et ehdi somelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
97 oli neljä vuotiaita kun 2001 tornit romahti. Ilmeisesti 4 vuotias on herkkä ikä tuommoiselle
Maailma muuttui tuolloin peruuttamattomasti, ihmisistä tuli ylisuojelevia, nyt nuoret aikuiset elävät jatkuva pelko persiissä, sellanen syö vahvempaakin ihmistä. Media ei enää lykkää mitään positiivista uutista, koita siinä sitten pitää mieli virkeänä. Itse olin muuten 16v tuolloin.
No ei, suomi ei suuremmin muuttunut koska asia ei koskenut suomea suoraan erityisemmin jonkun poliittisen sekoilun lisäksi. Poliittinen sekoilu taas ei ole erityisen uusi keksintö tässäkään maassa. Lisäksi aiemmin oli pelko persiissä ydinaseiden vuoksi (neuvostoliiton rauhanliikkeiden avustamana), ja mitä sitä ennen oli en tiedä/muista kun olin liian nuori. Varmaan jotain suomettumiseen, neuvostoliittoon tms. liittyvää tai sitten ei, en tiedä.
Suomessa enemmän vaikutti 1991 alkanut lama ja suurtyöttömyys ja lamaa seuranneet konkurssit ja muut talousongelmat siihen ettei tuon sukupolven lapsillakaan mennyt ihan hyvin (just niitä 90-luvulla syntyneitä). Periaatteessa se sama lama jatkuu edelleen kun nokia nosti taloutta hetkisen mutta se kaaduttua poliitikoiden täysin kyvyttömyys tehdä mitään asialle on tullut selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja?
Sitten?
Sinä vihjailit “eräästä sukupuolesta”.
Ja tarkoitin niitä useita sukupuolia. Etenkin itsensä uudeksi sukupuoleksi fiksanneita. Heillä tuo mielenterveys horjuu kaikkein eniten.
Olenkohan tuossa luvussa mukana kun lääkäri kirjoitti kaksi päivää sairauslomaa F-koodilla kun mulla todettiin syöpä ja en pystynyt lähtemään loppuviikoksi työmatkalle itkemään. Tietty joku mies tai vanhempi nainen ei varmaan olisi tuosta järkyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Naiset menestyvät koulussa keskimäärin paremmin kuin miehet
Koulumaailma suosii tyttöjä/naisia
MUTTA sitte kun alkaa se oikea elämä, työt, perhe ym ym niin naiste eivät enää pärjääkkään yhtä hyvin kuin aikaisemmin, siitä sitten masentuvat
Kun nainen pärjää, järjestelmä suosii. Kun ei pärjää, vika on naisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten syytä.
Nainen ei mahdu mukaan.
Kyse oli minun valinnoistasi ilman draamailijaa.
Kai sinullekin jää hieman aikaa, mikäli olet nuo em. kodinkoneet hommannut, hieman aikaa lapsille? Ilmeisesti miehen tulee ne hoitaa, jos et ehdi somelta?
Et tiedä mun arjesta mitään, mutta luulet tietäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten syytä.
Nainen ei mahdu mukaan.
Koneet hoitaa raskaat hommat ja lisääntymisteknologiakin kehittyy. Mihin miehiä kohta tarvitaan? Hakkaavat, valittavat ja päämääränä tuhota kaikki. Kannattaa varoa, ettei oma argumentti automatisoi itseään ulos.
Miehet täyttävät seinät joista otetaan rahaa.
Nainen ei mahdu mukaan.