Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stalkkauksesta

Vierailija
21.09.2026 |

"Puhelin, sähköposti, lahjat, seuraaminen, yhteydenotot vainotun ystäviin, tuttuihin ja sukulaisiin, kotirauhan häirintä, omaisuuden tuhoaminen, pahoinpitely. Vainoamisen - eli kansankielellä stalkkauksen muodot ovat moninaiset, kertoo työkseen sen uhreja auttava oikeuspsykologian asiantuntija.
Helina Häkkänen-Nyholm:
”Että toki ne keinot, joilla vainota ihmistä, monipuolistuu tietoteknisen kehityksen myötä ihan koko ajan.”
”Mä oon usein sanonut sitä, että mielikuvitus ei tunne rajoja, millä eri tavoin voidaan vainota.”
Arviolta noin 100 000 suomalaista joutuu vuosittain vainotuiksi."

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että ne "stalkatut" on yleensä oman elämänsä sankareita eli syrjäytyneitä päihteidenkäyttäjiä, jotka vain kuvittelevat olevansa pip-ihmisiä. Kuka se kissan hännän nostaisi ellei kissa itse...

Vierailija
2/4 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kuva että stalkkeri haluaa itselleen kaiken kontrollin kohteensa elämästä, työntyä kaikkeen mukaan. Alistaa toiveisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että ne "stalkatut" on yleensä oman elämänsä sankareita eli syrjäytyneitä päihteidenkäyttäjiä, jotka vain kuvittelevat olevansa pip-ihmisiä. Kuka se kissan hännän nostaisi ellei kissa itse...

Yleisin syy vainoamiselle on parisuhteen päättyminen, kontrollifriikki mies ei kestä eroa. Muitakin syitä löytyy. Henkisesti sairaan kintrollifriikin syyt ja oikeutus jonkun vainoamiseen löytyy kyllä. 

Vierailija
4/4 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aika monta vainoajaa jo alustavissa laskelmissa, kun satatuhatta uhriakin. Eikä siinä tietysti kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi