Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi ensin pois tutti vai vaippa? Poika vajaa 2 vuotias.

Vierailija
30.05.2007 |

Ois tarkoitus kesän aikana kummastakin päästä eroon, vinkkejä kaivataan mistä aloitta ja miten? Joo ensimmäinen lapsi on siksi nyt täältä neuvoja kyselen :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on helppo pestä pyykkiä ja luututa lattioita. Nukahtaminen valoisaan aikaan on hankalampaa kuin talvella, joten tutin ehkä jättäisin syksyyn, tosin lapsellasi alkaa jo olla ikää tutista luopumiseen.

Vierailija
2/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaksi hampaille. Otat vaan pois, sillä selvä. Me tehtiin niin. Pari päivää sitä jaksoi huutaa nukkumaan mennessä, mutta sitten hyväksyi asian. Ei enää muistakaan tuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi halukkuutta. Siis pottailuun. Kesällä voi ulkona tulla vahinkojakin, mutta ei ole kastumassa monia vaatekertoja. Aamulla vaan heti potalle, samoin pitkin päivää pottaharjoituksia vanhemman aloitteesta aluksi. Kunnes poika tajuaa itse milloin pissattaa/ kakittaa.

Tutista luopuminen käy monille helpommaksi jos lapsi saa itse päättää milloin luopuu ja kenelle ne luovutetaan. Asiasta voi aloittaa puhumisen ajoissa esim. haluaako antaa tutit pikkukakkoseen, siilinpoikasille, traktoreille, joulupukille, jne.

Vierailija
4/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivaksi oppimiseen tarvitaan lapselta tiettyä kypsyyttä, mutta tutista luopumiseen pelkkää pitkää pinnaa ;)

Vierailija
5/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännällisesti pottaan voit aloittaa vaipattomuuden.

Vierailija
6/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikestaan meillä on pöntönsupistaja jossa mieluummin istuu kuin potalla. Tuttia ajattelin että veisimme muka ystävämme vauvalle joka sitä vielä tarvitseisi, tänä aamuna poika kyllä vei itse tutin roskiin ja sano ettei enää tarvitse :) mutta sitte päiväunille menessä nousi hirmu huuto ja itse heltyin ja annoin sen tuntin jonka sieltä roskiksesta olin talteen ottanut :(

Itelläkin pitäisi vissiin olla enempi pinnaa... jos siitä tutista luopumisesta sitten aloittaisi, koska ei se muuten niin tärkeä ole kuin vain unilla.

ap

Vierailija
7/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuttia ajattelin että veisimme muka ystävämme vauvalle joka sitä vielä tarvitseisi, tänä aamuna poika kyllä vei itse tutin roskiin ja sano ettei enää tarvitse :) mutta sitte päiväunille menessä nousi hirmu huuto ja itse heltyin ja annoin sen tuntin jonka sieltä roskiksesta olin talteen ottanut :(

Itelläkin pitäisi vissiin olla enempi pinnaa... jos siitä tutista luopumisesta sitten aloittaisi, koska ei se muuten niin tärkeä ole kuin vain unilla.

ap

Vierailija
8/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tuttia oppii olemaan helpommin, kun ei ole fysiikasta vaan tottumuksesta kiinni. Vaikka lapsi osaisi miten hienosti käydä potalla, niin se ei vielä sano mitään siitä, onko hän vaipattomaksi vielä kypsä.

Vierailija
9/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä otan pojalta (nyt 2v tasan) tutin pois nyt kesäkuun alussa heti. Viimeistään heinäkuun alussa tod. näk. aikasemminkin poika saa ruveta oleen ilman vaippaa. Osaa homman jo aika hyvin. Noihan voi tehdä ihan peräkkäin. Pää asia on että kun tutti lähtee sitä ei enää anna takaisin! Mä oon ottanu jo niin että on vaan yöunilla ja muuten ei saa, kohta loppuu kokonaan.

Vaippaahan voi jättää nin et eka ilman kotona, sit kotipihassa, mummolassa, kävelyretkillä lopuksi jo reissuissa (kauppa yms) lopuksi lähtee monella yövaippa.

Voithan ottaa tutin pois ja samaan aikaan jo kotona sisällä antaa olla ilman vaippaa, eihän noi oo mitään vaihtoehtosia juttuja. päiväkodin aloitus ja tutti jo onkin kun tutista saa turvaa, vaipan jättämiseen ei kai mitään tutin suomaa turvaa tarvita:)

Vierailija
10/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutin pois heittämisen jälkeen sitä enää palauttaa. Se olisi kestänyt pari päivää se tutinkaipuu. Ensi kerralla lapsi huutaa kauemmin, luullen että tuti aina palautetaan. Mutta pysy silloin rauhallisena ja anna lapsen itkeä, ei siihen kuole. Selitä minne tutti on mennyt ja kehu ja kannusta isoa poikaasi!

Pottaharjoitteluhan teillä jo sujuu, joten voihan sitä yrittää olla jo kotosalla ilman vaippaa. Kauppaan jne..ja autolla liikumisen aikana vaippa housuun vielä aluksi.

Vierailija
11/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti pois samantien ja vaipattomaksi heti kun on tutin menetyksestä toivuttu.

Onkohan tuo yleistä, että 2v syö tutia?

Vierailija
12/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatta olla tosiaan että seuraavalla kerralla se huuto on kahta kauheampaa, kun poika luulee että saa tutin pienen huudon jälkeen takaisin.. ja nyt vasta sen hoksasin.

Kiitos kaikille vinkeistä, pitää ruveta tosissaan paneutumaan tähän hommaan, eikä antaa periksi!

ap

Vierailija
13/13 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on vielä näin :( mutta nyt ruvetaan ottamaan siitä ero.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi