Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka työssä käyvillä ihmisillä voi olla rahaongelmia? Minulla jää 2000e/kk nettopalkasta n. 600e säästöön joka kuukausi yms.

Vierailija
20.09.2026 |

Veronpalautuksia, lomarahat puolen vuoden välein, riippuen vähän loman pituudesta, mutta lähtökohtaisesti 4-numeroinen summa. 

Kuinka ihmisillä on tiukkaa rahojen kanssa kun minunkin vuokrani on 700e ja omistan auton.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos saat 2000€ nettona niin maksat siitä 700€ vuokran ja auton? Ei siitä hirveästi käyttöön jä sitten, vaikka vain yhdelle. 

No jää, jos ei ole autoa vaan työpaikka kävelymatkan päässä. Mutta kun kaikki ei ymmärrä että osalla on pakko olla auto, työmatkoja varten siihen myös polttoaineet ja kyllä kaikki eivät asu edes yksin. Sitten kun siihen päälle lääkäri kulut, lääke kulut jne. Niin ei hirveästi jää 

Vierailija
102/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse asun yksiössä, en omista autoa, en matkustele, syön hyvin vähän eikä ole lemmikkejä tai lapsia, ja säästöön jää 2500e/kk 2800€/kk nettopalkasta.

Ja elät 300e:lla/kk? Mihin oikein säästät?

Siis kaikki kulusi sisältäen vuokran/yhtiövastikkeen, ruoat, puhelimen ym. ovat 300e/kk? Enpä usko.

Ole sitten uskomatta. Minkä ihmeen minä sille mahtaisin?

Paljonko maksat vuokraa/yhtiövastiketta? Puhelinliittymä? Ruoat? 

Taidat asua vanhempiesi kanssa ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki eivät ymmärrä etteivät kaikki tarvitse yksityissaastutinta?

Vierailija
104/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tulot 400€/kk ja siitä maksetaan vuokra, ruoka ym kaikki.

-opiskelija

Pk-seudulla ei alle 700 euron asu.

Miksi luulet että opiskelijoita on vain pk-seudulla 😯

Suomi on niin harvaan asuttu maa ettei muualla kannata tarjota koulutusta.

Vierailija
105/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi nuorta aikuista elätettävänä, koira, talo, mökki, kaksi autoa ja skootteri. 

Sinne ne rahat menee. Ei se nyt varsinainen ongelma ole sikäli että omia valintoja kaikkia enkä yhtään niistä kadu.

mihin tarvit kahta autoa?

Vierailija
106/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule minulla on 1,30€ tilillä ja sillä pitäisi pärjätä loppukuu ja lisää lapsia syntyy kohta!! PITÄISIKÖ TÄSSÄ VIELÄ TÖIHINKIN REVETÄ?!

MIKSI IHMISET PUUTTUVTA TOISTEN ASIOIHIN JOISTA EIVÄT MITÄÄN YMMÄRRÄ????

Vierailija
107/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ilmeisesti on elätettävänä vain itsesi?

Katsos kun minulla on kaksi lähes aikuista poikaa ja koira. Asumiskulut kuussa n. 2000 euroa (PK-seutu).  Minun nettopalkka on n. 3000 euroa kuussa. Ex-mies toki osallistuu myös lasten elättämiseen, ei minulla yksin olisi varaa. Jos minulla olisi vain itseeni käytettävissä tuo nettopalkka niin varmaan eläisinkin aika mukavasti. Ei siinä, nytkin elän ihan hyvää elämää.

Vierailija
108/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-opiskelija

Suomi on niin harvaan asuttu maa ettei muualla kannata tarjota koulutusta.

Kiva. Tosin mielipiteesi = fakta ei pidä paikkaansa.

Vierailija
109/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi nuorta aikuista elätettävänä, koira, talo, mökki, kaksi autoa ja skootteri. 

Sinne ne rahat menee. Ei se nyt varsinainen ongelma ole sikäli että omia valintoja kaikkia enkä yhtään niistä kadu.

mihin tarvit kahta autoa?

Toinen on mun käytössä, toinen lasten. 

Vierailija
110/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ilmeisesti on elätettävänä vain itsesi?

Katsos kun minulla on kaksi lähes aikuista poikaa ja koira. Asumiskulut kuussa n. 2000 euroa (PK-seutu).  Minun nettopalkka on n. 3000 euroa kuussa. Ex-mies toki osallistuu myös lasten elättämiseen, ei minulla yksin olisi varaa. Jos minulla olisi vain itseeni käytettävissä tuo nettopalkka niin varmaan eläisinkin aika mukavasti. Ei siinä, nytkin elän ihan hyvää elämää.

Kallista asumista.

Vierailija
111/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse asun yksiössä, en omista autoa, en matkustele, syön hyvin vähän eikä ole lemmikkejä tai lapsia, ja säästöön jää 2500e/kk 2800€/kk nettopalkasta.

Siis kaikki kulusi sisältäen vuokran/yhtiövastikkeen, ruoat, puhelimen ym. ovat 300e/kk? Enpä usko.

Odotamme vastaustasi.

Vierailija
112/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Aina sitä silti jotenkin pärjää. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Vierailija
113/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-opiskelija

Odotamme vastaustasi.

Vierailija
114/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Aina sitä silti jotenkin pärjää. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Olisit jättänyt edes tuon 16v. provostasi pois.

Vierailija
115/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hallitse rahankäyttöä. Mulla suunnilleen sama 2000€/kk netto ja kaikkien kulujen jälkeen jää 1200€/kk tilille. Asun velattomassa rivarikaksiossa mistä vastike, sähkö ja vesi noin 200€/kk. Nuorena tein kovasti ylitöitä niin sain asuntolainan pehmitettyä alle 10 vuodessa. Nyt ylimääräisen rahan sijoitan ja on varaa uudehkon auton osamaksuun ja silti jää tuo reilu tonni omaankäyttöön.

Poikamies 39v

Vierailija
116/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät hallitse rahankäyttöä. Mulla suunnilleen sama 2000€/kk netto ja kaikkien kulujen jälkeen jää 1200€/kk tilille. Asun velattomassa rivarikaksiossa mistä vastike, sähkö ja vesi noin 200€/kk. Nuorena tein kovasti ylitöitä niin sain asuntolainan pehmitettyä alle 10 vuodessa. Nyt ylimääräisen rahan sijoitan ja on varaa uudehkon auton osamaksuun ja silti jää tuo reilu tonni omaankäyttöön.

Poikamies 39v

Se on sellaista vanhanpojan elämä, pelkkää kituuttelua yksinäisyydessä.

Vierailija
117/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikamies 39v

Se on sellaista vanhanpojan elämä, pelkkää kituuttelua yksinäisyydessä.

Et kuulosta siltä että sinulla hyvin menisi. Tsemppii kuitenkin.

Vierailija
118/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuisiko jossain laitoksessa ja saa Kelan tukia 300 e/kk?

Vierailija
119/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-opiskelija

Opiskelijoilta pitäisi leikata.

Vierailija
120/154 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa aloituksesi uudestaan. Avainsana on "minulla". Yksin eläessä rahaa pystyy sästämään. Terveisin perheellinen, jolla rahaa menee kolmeen autoon mökkiin, taloon, ruokaan, teinin opiskeluun, teineihin, lemmikkiin, ystäviin, matkoihin. Tervetuloa kurkistamaaan maailmaan. 

Jos asuisin yksin, nettopalkkani 2500€ riittäisi helposti 1000€ säästöön per kk.

Jos puolisoni asuisi yksin hänen 3500€ nettopalkkansa riittäisi 2000€ säästöön per kk.

Haluamme elää perhe-elämää vaikka kulut ovat kovat ja haluamme helpotusta arkeemme esim sillä, että autoja on. Asuntolaina on maksettu. Tämä on elämänvaihe siinä missä sinun yksinasumisesikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme