Kuinka työssä käyvillä ihmisillä voi olla rahaongelmia? Minulla jää 2000e/kk nettopalkasta n. 600e säästöön joka kuukausi yms.
Veronpalautuksia, lomarahat puolen vuoden välein, riippuen vähän loman pituudesta, mutta lähtökohtaisesti 4-numeroinen summa.
Kuinka ihmisillä on tiukkaa rahojen kanssa kun minunkin vuokrani on 700e ja omistan auton.
Kommentit (162)
Minulla on nettopalkka jotain 6500 euroa josta jää säästöön helposti säästöön 3000 euroa joka kuukausi. Asun kerrostalossa vuokralla Kallion seudussa joten vuokra ei ihan edullisin ole. Rahaa menee ruokaan, sähköön, liikkumiseen, kuntosaliin ja autoon. Kun on säästäväinen niin pärjää vähällä. Kohta pitäisi tilata uudet kengät ja monenlaista käyttötavaraa Amazonista.
Teillä on erikoinen lomarahakäytäntö. Meillä maksettiin koko lomaraha kerralla ennen ensimmäistä vuosilomapätkää, pidettiinpä loput lomat milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nettopalkka jotain 6500 euroa josta jää säästöön helposti säästöön 3000 euroa joka kuukausi. Asun kerrostalossa vuokralla Kallion seudussa joten vuokra ei ihan edullisin ole. Rahaa menee ruokaan, sähköön, liikkumiseen, kuntosaliin ja autoon. Kun on säästäväinen niin pärjää vähällä. Kohta pitäisi tilata uudet kengät ja monenlaista käyttötavaraa Amazonista.
Good for you
Vierailija kirjoitti:
Teillä on erikoinen lomarahakäytäntö. Meillä maksettiin koko lomaraha kerralla ennen ensimmäistä vuosilomapätkää, pidettiinpä loput lomat milloin tahansa.
Meillä tulee kesälomaraha kesäkuun 15. päivä riippumatta siitä koska on loma. Kiva jos on loma toukokuussa. Työnantaja on Attendo.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ilmeisesti on elätettävänä vain itsesi?
Katsos kun minulla on kaksi lähes aikuista poikaa ja koira. Asumiskulut kuussa n. 2000 euroa (PK-seutu). Minun nettopalkka on n. 3000 euroa kuussa. Ex-mies toki osallistuu myös lasten elättämiseen, ei minulla yksin olisi varaa. Jos minulla olisi vain itseeni käytettävissä tuo nettopalkka niin varmaan eläisinkin aika mukavasti. Ei siinä, nytkin elän ihan hyvää elämää.
Muuta halvempaan!
Teen töitä jotta voin asua tilavassa asunossa, on pihaa jossa viettää aikaa kesällä. Matkustella, käydä ravintoloissa ja teatterissa. Pukeutua hyvin ja panostaa ihonhoitoon ja hiuksiin. Käyttää palveluita jotta oma elämä on sujuvampaa ja ihmisillä töitä. Jokainen tehköön itse tienaamilla rahoillaan mitä haluaa tai olla tekemättä. Mukaan niitä ei kumminkaan saa kun aika jättää.
Ei elätettäviä ole pakko ahnehtia yli varojensa, eli tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulee kesälomaraha kesäkuun 15. päivä riippumatta siitä koska on loma. Kiva jos on loma toukokuussa. Työnantaja on Attendo.
Ehkä sinne tilille kannattaisi alkaa jo sästämään jotain pikku hiljaa, jos tili menee nollille tuosta?
Meinaat, että kaikilla on sama vuokra, perhekoko jne kun sulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinne tilille kannattaisi alkaa jo sästämään jotain pikku hiljaa, jos tili menee nollille tuosta?
No ei monella ole varaa säästää mitenkään erityisiä summia, kun suurin osa on perheellisiä ihmisiä joilla asuntolainat yms. Eikä Attendon palkka nyt niin hyvä ole.
Kuka mihinkin rahansa laittaa. Miksi toiset haluavat kalliit harrastukset ja valittaa sitten ettei itselle jää paljon mitään, lukeutuen elätettävätkin kalliisiin harrastuksiin. Rahaa tulee kaikille eikä kukaan muu valitse/pakota valitsemaan sitä mihinkä sitä sitten tuhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon menee vaimolle ja lapsille? Teidän yhteisiin menoihin ja kesämökkiin? Niin
Olen säästänyt 20 vuoden aikana 170000 euroa. Se on 8500 euroa vuodessa. Joskus säästin kyllä 20000 euroa vuodessa mutta oli parempi palkka. Sitten olen kyllä tuhlannutkin jonkin verran.
Mistä lähtien elämä on ollut joku kilpailu kuka säästää ja kituuttelee arjessaan eniten?
Ne on yleensä velkahelvetissä. Jos velkaa ei ole, riittää pienempikin raha ja jää säästöön.
Minulla velaton omakotitalo ja kesämökki ja lapsiperhe ja 2600e nettopalkasta on vuosikausia jäänyt se 1500e-1600e/kk säästöön, joten helpostikin jää lähes 20 000e/vuodessa ylimääräistä. Itselleni säästäminen on vaan todella helppoa, on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla velaton omakotitalo ja kesämökki ja lapsiperhe ja 2600e nettopalkasta on vuosikausia jäänyt se 1500e-1600e/kk säästöön, joten helpostikin jää lähes 20 000e/vuodessa ylimääräistä. Itselleni säästäminen on vaan todella helppoa, on aina ollut.
Unohdit mainita hyvätuloisen puolison joka maksaa suurimman osan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien elämä on ollut joku kilpailu kuka säästää ja kituuttelee arjessaan eniten?
Kurjuudesta kilpaileminen sopii vasemmistolaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjuudesta kilpaileminen sopii vasemmistolaisille.
Vasemmistolaiset kilpailevat siitä paljonko saavat vedettyä itselleen muiden taskuista.
Tämä. Olen vasta huomenna nuori aikuinen, en tänään.