Kuinka työssä käyvillä ihmisillä voi olla rahaongelmia? Minulla jää 2000e/kk nettopalkasta n. 600e säästöön joka kuukausi yms.
Veronpalautuksia, lomarahat puolen vuoden välein, riippuen vähän loman pituudesta, mutta lähtökohtaisesti 4-numeroinen summa.
Kuinka ihmisillä on tiukkaa rahojen kanssa kun minunkin vuokrani on 700e ja omistan auton.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jää jos ei tarvi maksaa vuokraa etkä omista autoa
Eikä syö kunnolla eikä harrasta mitään.
Mahtanee johtua siitä että on erilaisia perheitä ja erilaisia menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP asuu ilmeisesti aika halvasti ja yksin (tai jakaa kumppanin kanssa asumiskulut), eikä juuri harrasta mitään tai käy missään, ei tarvitse uusia vaatteita eikä ole mitään terveyskuluja maksettavana. No hieno juttu, toisin on meillä muilla kuolevaisilla.
Harvemmin me muutkaan kuolevaiset uusia vaatteita tarvitsemme.
Joo ei ainakaan joka kuukausi.
No tämä tosiaan vaikuttaa, onko tämä AP:n esimerkkikin vain yksi äärimmäinen pihistelykuukausi vai meneekö joka kk 1400 eurolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jää jos ei tarvi maksaa vuokraa etkä omista autoa
Eikä syö kunnolla eikä harrasta mitään.
Minäkään en tajua näitä joilla on tarve kuin linnulla. Esim. oma päivän menuni:
Ateria 1: Aamupala
2 kpl donitseja
Pekonia
Röstiperunoita
30 kpl maissimakkaroita
Munakas
Ateria 2: Lounas
Pizza
Jäätelöä
Perunalastuja
Karkkeja
Ateria 3: Päivällinen
3 kpl Pekonihampurilaisia
Guacamole
Makaronijuustopaistos
4-5 kpl banaaneja
Ateria 4: Iltapala
50-60 kpl kalapuikkoja
Riisiä ja papuja
Vierailija kirjoitti:
Elämykset. Moni ihminen kertoo satsaavansa elämyksiin, koska pelkää ilmeisesti jäävänsä elämästä jotenkin paitsi ilman tällaista. Tämä kertoo vain siitä, kuinka aivopestyjä markkinoinnilla yksilöt ovat. New flash: ihminen ei todellakaan tarvitse elämyksiä. Etenkään, jos niistä kaiken muun lisäksi kärsii talous.
Ihminen tarvitsee kaikkea. Elämyksiä ja pankkitilillä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ei vaan osaa käyttää rahaa.
Tarkoitat varmaan etteivät osaa olla käyttämättä? Joka hemmetin euro on tuhlattava turhuuksiin hyvissä ajoin ennen rahapäivää.
Monella tilanne paranisi jo sillä, kun olisivat päivän tai kaksi viikossa ostamatta yhtään mitään.
Minulla jää käteen 3000e nettona. Maksan siitä asuntolainaa, omia harrastuksia, matkoja, lasten kalliita harrastuksia, hevosia ja koiria...niiden elämistä. Lapset shoppailee, käydään ulkomailla, sijoitan 1000e kk. Raha riittää. Mietinkin, kuinka vähällä pärjään kun lapset muuttaa omilleen eikä ole asuntovelkaa.
Pienet on aloittajan menot. Itse maksoin asuntolainaa ja yhtiövastiketta 1100 euroa kuukaudessa. Kyllä siinä sai kitkutella 2 tonnin nettotuloilla. Onneksi nettopalkka on puolet isompi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää käteen 3000e nettona. Maksan siitä asuntolainaa, omia harrastuksia, matkoja, lasten kalliita harrastuksia, hevosia ja koiria...niiden elämistä. Lapset shoppailee, käydään ulkomailla, sijoitan 1000e kk. Raha riittää. Mietinkin, kuinka vähällä pärjään kun lapset muuttaa omilleen eikä ole asuntovelkaa.
Unohdit mainita että oli rikas mies koska muuten 3000€/kk nettona minituloilla tuo ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP asuu ilmeisesti aika halvasti ja yksin (tai jakaa kumppanin kanssa asumiskulut), eikä juuri harrasta mitään tai käy missään, ei tarvitse uusia vaatteita eikä ole mitään terveyskuluja maksettavana. No hieno juttu, toisin on meillä muilla kuolevaisilla.
No tämä tosiaan vaikuttaa, onko tämä AP:n esimerkkikin vain yksi äärimmäinen pihistelykuukausi vai meneekö joka kk 1400 eurolla?
Mihin tarvitset uusia vaatteita joka kuukausi noin paljon? Kannattaa ostaa hyvälaatuista niin sillä säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse asun yksiössä, en omista autoa, en matkustele, syön hyvin vähän eikä ole lemmikkejä tai lapsia, ja säästöön jää 2500e/kk 2800€/kk nettopalkasta.
Ja elät 300e:lla/kk? Mihin oikein säästät?
Eikä tuo asu edes yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset ei vaan osaa käyttää rahaa.
Tarkoitat varmaan etteivät osaa olla käyttämättä? Joka hemmetin euro on tuhlattava turhuuksiin hyvissä ajoin ennen rahapäivää.
Monella tilanne paranisi jo sillä, kun olisivat päivän tai kaksi viikossa ostamatta yhtään mitään.
Suurimmalle osalle on mielekkäintä kultainen keskitie. Ei elämässä ole järkeä jos työssäkäyvänäkin pitää kituuttaa kaikessa eikä voi edes harrastaa mitään tai käydä ikinä missään lomailemassa. Aivan hyvin voi olla harrastuksia ja silti säästää osan palkasta.
10 vuodessa 72000
20 vuodessa 144000
30 vuodessa 216000
sitten oletkin jo eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse asun yksiössä, en omista autoa, en matkustele, syön hyvin vähän eikä ole lemmikkejä tai lapsia, ja säästöön jää 2500e/kk 2800€/kk nettopalkasta.
Asut ilmeisesti jossain Thaimaan slummissa, jos 300 euroa riittää kuukaudessa elämiseen/asumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Pienet on aloittajan menot. Itse maksoin asuntolainaa ja yhtiövastiketta 1100 euroa kuukaudessa. Kyllä siinä sai kitkutella 2 tonnin nettotuloilla. Onneksi nettopalkka on puolet isompi nyt.
Kaikki eivät ole enää vaiheessa jossa maksetaan lainaa tai vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuo asu edes yksin.
Asunhan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuo asu edes yksin.
Asunhan
Kuule minä tiedän paremmin. Santtu kertoi jo koko kylälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset uusia vaatteita joka kuukausi noin paljon? Kannattaa ostaa hyvälaatuista niin sillä säästää.
Esim. aktiiviset henkilöt tarvitsevat enemmän erilaisia ulkoilu/urheiluvaatteita, eikä yhdellä vaatekerralla pärjää. Toki jos istuu kotona kaiken vapaa-aikansa tuijottelemassa seiniä niin sama se kai on mitkä reikäiset ryysyt on yllä.
Osalla oikeasti menee töissä ollessa koko isokin palkka kuussa, eikä mitään jää sukan varteen. Sitten kun iskeekin lomautus, niin ollaan heti sormi suussa että mitäs nyt. Kannattaa koko ajan seurata että rahaa kuluu vähemmän kuin sitä tulee, oli ne tulot millaiset hyvänsä.
En ole tuo jolle vastasit. Itse asun yksin.