Keski-ikäinen kaverini innostuu kaikesta, mistä teini-ikäinen tytärkin
En oikein osaa kommentoida hänen juttujaan. Hän innostuu nuorisojutuista, muodista, mitä niitä nyt on alle parikymppisten maailmassa. Elää vahvasti mukana ja ihailee ääneen ja usein. Ymmärrän hyväksynnän ja pidän hyvänä, ettei hän esim. paheksu, mutta tuo ihannointi mykistää minut, koska en halua teeskennellä tai tulla vedetyksi vastentahtoisesti mukaan ja olla siis feikki. Miten kommentoida vai olisiko vaikeneminen "hyvä reaktio" vai mikä?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, mitä se musiikki on, vaan siitä, että kaikkea ihaillaan teini-ikäisen tyttären kautta. Oli se musiikki, muoti, ilmiöt. Ap
Miksi puutut kenenkään elämään millään tavalla?
Jos luit avausviestini, kysyin vinkkejä, mitä kommentoida, kun en halua feikata innostunutta, kiinnostunutta jne. Mistään asiaan puuttumisesta tässä ei ole ollut kyse missään vaiheessa. Ap
Älä jaksa feikata. Pelkäät että sinut hylätään, jos kerrot mitä ajattelet? Olet koko ikäsi halunnut miellyttää muita suojautuaksesi heidän kielteisiltä tunteiltaan ja reaktioiltaan, ja olet muuttanut mielipiteitä keskustelukumppanin mukaan? Sinun on vaikea ja joissakin tilanteissa jopa mahdotonta sanoa ei, kun pelkäät, että jos kieltäydyt ja paljastat omia mielipiteitä, sinut hylätään? Yrität nyt täällä jyrätä ja saada muut puolellesi, kun olet todellisuudessa sellainen nössö, joka vain haukkuu muita selän takana? Olet pesunkestävä narsisti.
Miksi taas vedetåän esiin narsistikortti? Onko se narsistista, jos ei halua loukata toisen ihmisen tunteita? Ihmeellinen tulkinta narsismista.
Mutta minusta ap voisi sanoa suoraan, ettei häntä kiinnosta nykyajan teinikulttuuri millään tavalla. Luultavasti tuo puheenaihe loppuisi sitten siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi kysyä kaveriltaan, onko kaveri mahdollisesti vähän läheisriippuvainen tytöstään, "näitähän sattuu".
Oletan nyt ettei tässä ole kyse sellaisesta nuoresta, joka omasta tahdostaan innoissaan kuuntelee itseään vanhempien sukupolvien musaa esim. grungea. Sellaisiakin nuoria tiedän.
Vanhempien sukupolvien musaa? Onkohan se nyt kovinkaan yleistä että keski-ikäinen kuuntelee vain nuoruusvuosiensa musiikkia?
Tarkoitatko että 45v iässä levylautaselle vaihtuu Eikka Grön ja Kutri Heluna 🤣 Tuskin sentään.
Itse jo 60v ja kuuntelen laidasta laitaan musiikkia. Eniten 60/70-lukujen musiikkia koska se nyt oli musiikin paras aikakausi. Runsaasti myös vanhaa jazzia, bluesia sekä klassista musiikkia. Vanhempaa metallia mös . Nykymusa on aivan paskaa, sitä ei jaksa kuunnella edes radiosta.
Ai jos keski-ikäinen ei jaksa kuunnella Dingoa, Modern Talkingia, Nirvanaa yms. niin sitten vaihtoehtona nähdään vain boomeri-iskelmä? Erikoinen tulkinta sinulla.
Dingo, Nirvana ja sokerina pohjalla Modern Talking. Noihan on juuri boomeri-iskelmiä. Nykynuorille sama kuin Erkki Junkkarinen oli aikanaan sinulle. Nolointa mahdollista musiikkia
No ei todellakaan 40-50-luvulla syntyneet näitä kuunnelleet. Ne kuunteli etupäässä kotimaista tanssimusiikkia/iskelmää.
Beatlesiä.
Älä sitten kommentoi. Tuskin hän nyt teiniksi on kokonaan taantunut. Varmaan teillä on muutakin keskusteltavaa kuin nykyteinien muoti ja musiikki.
Epämiellyttävä tunne, kun et voita jokaista keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, mitä se musiikki on, vaan siitä, että kaikkea ihaillaan teini-ikäisen tyttären kautta. Oli se musiikki, muoti, ilmiöt. Ap
Miksi puutut kenenkään elämään millään tavalla?
Jos luit avausviestini, kysyin vinkkejä, mitä kommentoida, kun en halua feikata innostunutta, kiinnostunutta jne. Mistään asiaan puuttumisesta tässä ei ole ollut kyse missään vaiheessa. Ap
Älä jaksa feikata. Pelkäät että sinut hylätään, jos kerrot mitä ajattelet? Olet koko ikäsi halunnut miellyttää muita suojautuaksesi heidän kielteisiltä tunteiltaan ja reaktioiltaan, ja olet muuttanut mielipiteitä keskustelukumppanin mukaan? Sinun on vaikea ja joissakin tilanteissa jopa mahdotonta sanoa ei, kun pelkäät, että jos kieltäydyt ja paljastat omia mielipiteitä, sinut hylätään? Yrität nyt täällä jyrätä ja saada muut puolellesi, kun olet todellisuudessa sellainen nössö, joka vain haukkuu muita selän takana? Olet pesunkestävä narsisti.
Miksi taas vedetåän esiin narsistikortti? Onko se narsistista, jos ei halua loukata toisen ihmisen tunteita? Ihmeellinen tulkinta narsismista.
Mutta minusta ap voisi sanoa suoraan, ettei häntä kiinnosta nykyajan teinikulttuuri millään tavalla. Luultavasti tuo puheenaihe loppuisi sitten siihen.
Piilonarsismista pitäisi keskustella enemmän, koska se kostettaa enemmän naisia ja pitää naiset siellä uhriasemassa. Tämä narsismin toinen ääripää jää huomattavasti vähemmälle huomiolle kun julkinarsismista keskustelu.
Anna hänen olla äiti omalla tavallaan.
Jos sinulle ei tule mieleen mitään hyvää kommentoitavaa, on ihan ok pitää suunsa kiinni.
Kyllä mäkin intoilen tuon esiteinin kanssa milloin mistäkin uusista jutuista. Nyt on kovin kiinnostunut muodista ja koska itsekin seuraan muotia niin se on vähän nyt yhteinen juttu. Kohta mä kuitenkin olen se nolo mutsi enkä tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Taidan tajuta, mitä ajat takaa. Teini-ikäisen äiti yrittää kovasti olla ajan hermolla ja tarjoilee sinulle liian usein ja liian paljon palasia tästä lapsensa nuorisoelämästä elämättä omaa keski-ikäisen elämäänsä ikäänkuin enää ollenkaan. Läheisriippuvainen? Kriisissä lapsen itsenäistyessä? Yrittää pysyä mukana omimalla sitä kulttuuria, ettei vain mitään juopaa syntyisi?
Onko joku sääntö, millaista pitäisi olla "keski-ikäisen elämä"?
Miksi ap sinun pitäisi mielistellä ystävääsi? Ei minulla (tietääkseni) ole ystäviä, jotka eivät kestä seuraani, koska olen epätäydellinen, inhmillinen nainen ja välillä kerrassaan rasittava ja pöhkö omien juttujeni kanssa. Ihan hyvin me juttuun tullaan. Samoin minä kestän läheisten ihmisten iänikuisia komplekseja, yms, koska juuri ne tekevät heistä sen ihmisen, josta pidän.
Veikkaan ettei sinussakaan ole pelkkiä rakastettavia piirteitä. Tässäkin tilanteessa pätee minusta hyvin viisaus, jotta voit vaatia muilta täydellisyyttä, on sinun itse ensin oltava virheetön.
Ole rehellinen itsellesi ja kysy itseltäsi pari tiukkaa miksi kysymystä. Miksi asia vaivaa ja miksi koet, että sinun tarvitsi osata tuohon jotain syvällistä keksiä. Et oikein osaa asiaan kommentoida ja on ihan fine. Ei ystävyyskään ole mikään symbioosi jossa pitää niitä kärrynpyöriä heittää, kun ystäväkin heittää.
Luuletko, että kaikki sinun ajatukset ja jutut ovat sellaisia joista ystäväsi innostuu?
Keskusteluyhteys. Tällaisen keski-iän ylittäneen pitäisi ilmeisesti sauvakävellä ja hoitaa puutarhaa, ja pukeutua muumitunikaan, eikä lähteä esim tyttärensä kanssa ulkomaille jollekin tämän suosikkibändin keikalle tältä perityillä vaatteilla. Ja kyllä kärjistin, karsinat ovat edelleen kapeita.
Mutta kerrataanpa nopeasti, millainen on teini-ikäinen ihminen, kaaos. Minä ainakin olin. Nuorena kokeillaan rooleja ja ajatellaan mustavalkoisesti ja itse haluan olla läsnä tälläkin lapseni polulla ja laajentaa niitä rooleja.