G: Suuri lukutaitokysely. Luetko kirjoja, mitä puoluetta äänestät?
Lukutaidon myötä menee ensimmäiseksi ihmisen ymmärrys omiin oikeuksiinsa. Tämän takia diktatuureissa rajoitetaan lukemista, valvotaan mitä luetaan ja rajoitetaan tai kielletään mahdollisuus opiskella.
Kun Pisa-tulokset laskevat ja yhä useampi aikuinen viettää vapaa-aikansa viihteen parissa, lukematta yhtään kirjoja, koska se on nörttien tai itseään hienona pitävien ihmisten hommaa, tulos on se, että lapsetkaan eivät lue ja pian meillä on kansa, joka ei paljon poikkea savupirteistään mönkineistä esi-isistämme.
Luetko sinä ja mitä puoluetta äänestät?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Huomaa heti, että aloittaja on pannut bottinsa äänestämään sen ainoan puolueen kohdalla, joka EI muka lue…, Niin kuin joku myöntäisi tämän. 🥳
Minä perssuna tunnustin että en lue, miksi sitä valehtelisin. ei tässä ennätä lueskella kun töitä painaa ja metsästys sun muita harrastuksia ja perheet siihen päälle, enkä ikinä ole luku ihmisiä ollut, enemmän sellainen käytännön tekijä, onko se jotenkin paha asia? Paikallislehteä saatan lueskella kahvikupposen äärellä joskus. Peruskoulun jälkeen menin oppisopimukseen ja siitä duuniin. Tätä ketjua kun lukee niin tulee sellainen tunne että ei se persut taidakkaan nykyisin olla mun puolue jos se on joku mittari että paljon lukee kirjoja tai että on sähköauto, täällä päin ei sähkövatkain ole vaihtoehto.
Vasemmistoliitto, opiskelin kirjallisuustiedettä - luen lähes päivittäin, tietokirjoja enemmän viime aikoina, vaikka toki kaunokirjallisuutta viimeistään sängyssä nukkumaan mennessä, tapa lapsesta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto, opiskelin kirjallisuustiedettä - luen lähes päivittäin, tietokirjoja enemmän viime aikoina, vaikka toki kaunokirjallisuutta viimeistään sängyssä nukkumaan mennessä, tapa lapsesta asti.
Olen huomannut että sellaiset kympin tytöt usein ovat lapsesta asti lukeneet kaunokirjallisuutta, varmaan ihan hyödyllistä vaikka romaanienkin lukeminen, ite niitä luesken jonkin verran mutta turhan vähän
Vierailija kirjoitti:
KIrja on aina parempi kuin siitä tehty elokuva.
Kirjoja kannattaa lukea, ja jättää elokuvat katsomatta.
Ei tokikaan aina - eikä niitä elokuviakaan kai nyt kannata jättää katsomatta, vaikka lukeekin? Parhaimmassa tapauksessa näiden eri taidemuotojen tulkintojen vertailu voi olla hyvinkin kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että sellaiset kympin tytöt usein ovat lapsesta asti lukeneet kaunokirjallisuutta, varmaan ihan hyödyllistä vaikka romaanienkin lukeminen, ite niitä luesken jonkin verran mutta turhan vähän
Olen mies, olin kasin poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli homo kun vasemmistoliittoa äänestät ja luet kaunokirjallisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella rajoittunutta ajattelua. Lähes kaikki seurustelukumppanini ovat harrastaneet lukemista käytännössä lapsesta saakka. Yliopistossa opiskelleita, yksi ei. Kaikki miehekkäitä, komeita miehiä. Koulutetut miehet lukevat yleensä eniten, siksi korkea koulutus on yksi oma kriteerini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No - sinun kannattamaasi puoluetta ja lukuharrastuksesi aktiivisuustasoa ei ole vaikea päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella rajoittunutta ajattelua. Lähes kaikki seurustelukumppanini ovat harrastaneet lukemista käytännössä lapsesta saakka. Yliopistossa opiskelleita, yksi ei. Kaikki miehekkäitä, komeita miehiä. Koulutetut miehet lukevat yleensä eniten, siksi korkea koulutus on yksi oma kriteerini.
Korkeakoulutus on yhdyssana. Ja oikea termi on ”kouluttautunut”, ei ”koulutettu”. Koira on koulutettu.
Terveisin perussuomalainen
Tämäkin äänestys näyttää vain sen, minkä puolueiden edustajia palstalla on. Enemmistö joka äänestyksessä vasemmisto- ja persutrolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa heti, että aloittaja on pannut bottinsa äänestämään sen ainoan puolueen kohdalla, joka EI muka lue…, Niin kuin joku myöntäisi tämän. 🥳
Minä perssuna tunnustin että en lue, miksi sitä valehtelisin. ei tässä ennätä lueskella kun töitä painaa ja metsästys sun muita harrastuksia ja perheet siihen päälle, enkä ikinä ole luku ihmisiä ollut, enemmän sellainen käytännön tekijä, onko se jotenkin paha asia? Paikallislehteä saatan lueskella kahvikupposen äärellä joskus. Peruskoulun jälkeen menin oppisopimukseen ja siitä duuniin. Tätä ketjua kun lukee niin tulee sellainen tunne että ei se persut taidakkaan nykyisin olla mun puolue jos se on joku mittari että paljon lukee kirjoja tai että on sähköauto, täällä päin ei sähkövatkain ole vaihtoehto.
Höpön pöpön, sinä olet luetunymmärtämistaidoton vasuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko noin moni persu osaa lukea?
Yllättääkö sinut se, että suurin osa persuista on sähköautoilla ajavaa ylempää keskiluokkaa (tai yrittäjiä) ja sivistyneitä kulttuuri-ihmisiä?
Oletko astunut SDP:n ja HS:n masinoimaan mustamaalauskamppanjaan?
Sitä olen epäillytkin että persut on muuttunut Soinin ajoista ja on nykyään hyvin menestyneiden puolella. Taitaa mulle riittää persujen äänestäminen kun olen vain ammattikoulun käynyt ja nyt kiinteistönhoitajana matalala palkalla, Harmi :( mmuutto kysymyksissä olen samoilla linjoilla. Pitää varmaan demareita äänestää kun ei oikein muutakaan vaihtoehtoa kaltaiselleni.
Sulla on aika paljon menetettävää, kun demarit tuo tänne lisää lemmikkejä kilpailemaan noista työpaikoista. Persut ajaa paremmin myös sinun asiaasi.
Persut:
Velkaennätys, köyhyys kasvaa, maamme kulttuurikenttä tuhotaan ja kulttuurintekijöitä halveksitaan, karhut ammutaan metsään, konkurssiaallot, lapsiinpäinmenevä ministerinä, bensa maksaa 2,5e, jaktuva maahnmtruikutus, somemääkimistä..
kiitos, nämä pellet eivät aja mitenkään minun saati suomalaisten asiaa.
Minunkin asiaa ajaa ne puolueet, jotka haluavat vaihtaa väestön muuslimeihin. Minäkin odotan ja toivon, että saisimme sharia,, lain myös Suomeen niin pian kuin mahdollista.
Taas persujen tekemä trollausketju. Ihan täyttä valhetta, kun eivät ymmärrä edes kätkeä aivopesua. Heti ensimmäiset kommentit peräkkäin muka lukevilta persuilta. Ihminen joka kannattaa persujen kaltaista vihapolitiikkaa, ei kyllä ainakaan kaunokirjallisuutta lue, kirjallisuus kun kasvattaisi ihmisen samaistumiskykyä ja empatiaa toista ihmistä kohtaan. Lukeva ihminen ymmärtää ja arvostaa ihmistä tämän uskonnosta ja etnisestä taustasta riippumatta ja tuntee säälin ja myötätunnon tunteita, toisin kuin persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko noin moni persu osaa lukea?
Yllättääkö sinut se, että suurin osa persuista on sähköautoilla ajavaa ylempää keskiluokkaa (tai yrittäjiä) ja sivistyneitä kulttuuri-ihmisiä?
Oletko astunut SDP:n ja HS:n masinoimaan mustamaalauskamppanjaan?
Yksikään sivistynyt kulttuuri-ihminen ei taatusti ole persu, mutta yritätte kyllä saada sellaisia äänestäjiksi tällä ketjulla.
Persujen johtoasema lukutaidon mestareina kertoo ainoastaan siitä, että trolliketjuun on masinoitu mukaan kokonainen lauma trolleja. On kyllä aika kökköä tämä vaalipropaganda, tämähän ei ole ensimmäinen tämäntyyppinen ”kysely”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutus on yhdyssana. Ja oikea termi on ”kouluttautunut”, ei ”koulutettu”. Koira on koulutettu.
Terveisin perussuomalainen
Voi kirjoittaa sekä korkeakoulutus että korkea koulutus, tietenkin. Voi myös sanoa koulutettu mies/nainen/ihminen tai kouluttautunut mies/nainen/ihminen. Suomen kieli on rikas ja monikäyttöinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin äänestys näyttää vain sen, minkä puolueiden edustajia palstalla on. Enemmistö joka äänestyksessä vasemmisto- ja persutrolleja.
Mikseivät vain vasemmistolaisia tai persuja? Mikä sun ongelmasi on?
Vierailija kirjoitti:
Persujen johtoasema lukutaidon mestareina kertoo ainoastaan siitä, että trolliketjuun on masinoitu mukaan kokonainen lauma trolleja. On kyllä aika kökköä tämä vaalipropaganda, tämähän ei ole ensimmäinen tämäntyyppinen ”kysely”.
Eikö kyselyn tulos ollutkaan hiutaleelle mieluinen? Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kyselyn tulos ollutkaan hiutaleelle mieluinen? Voi voi.
Persutrollien kyselyt on yhtä tyhjän kanssa. Tiedetään, että teillä päivystys pelaa täällä 7.00-23.00 useamman trollin voimin.
Persut:
Velkaennätys, köyhyys kasvaa, maamme kulttuurikenttä tuhotaan ja kulttuurintekijöitä halveksitaan, karhut ammutaan metsään, konkurssiaallot, lapsiinpäinmenevä ministerinä, bensa maksaa 2,5e, jaktuva maahnmtruikutus, somemääkimistä..
kiitos, nämä pellet eivät aja mitenkään minun saati suomalaisten asiaa.