Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****^** TAMMENTERHOJEN keto-pinouma **^*****

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

FABLE:mikä päivä teille kävis jos treffattais,tavattais ensin jossain ja sitte siitä käveltäs johki kahvilaan?Onko täällä ketään muita kuin mä ja FABLE,kuka haluis tavata??mistä päin tamperetta oot?me asutaan länsi-tampereella.

Ja mulla vaa jännitys kasvaa,kun menkat piti eilen alkaa,mut eipä vaan näy vieläkään alkaneen:)

Jasmin nukahtaa aina heti kun auto laitetaan päälle,ja nukkuukin sitte niin kauan kun tullaan takasin kotiin,paitsi jos mennää jonnekkin pitemmälle nii sitte hän on kyllä hereilläkin mut ei hän silti onnex huuda..Janettekin on semmone että se nukkuu aina ajon aikana,mut Jenna sitte taas puhelee kokoajan..

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

Vierailija
42/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jonkin aikaa sitten kanankoivet uuniin ja äsken ku piti ruveta syömään, niin uuni oli kylmä ja koivet raakoja eli uuni hajonnut, eikä enää lämpiä. Vöi örmy, toivottavasti saahan pikaseen korjattua, ku mie oon ihan avuton ilman uunia, siellä on niin helppo laittaa ruokaa.

ÄITYLI: valtavan iso voimahali täältä! *halaa* En voi kuvitellakaan siun tuskaa ja huolta tällä hetkellä. Hyvä, että pääsette nopeasti tutkimuksiin!

Jatkanpa muuta kommentointia:

Anoppi-/äitisuhde: Anoppiin ei ole oikeastaan minkänlaista suhdetta. Hän on niin huonossa kunnossa vuodeosastolla, ettei ole lähempää suhdetta muodostunut. Asuvat eri paikkakunnalla ja käyvään kyllä useamman kerran vuodessa katsomassa ja näyttämässä lapsia. Omaan äitiin on ihan hyvä suhde, mutta kun asuu Ruotsissa, niin on aika kaukana. Aina välillä mamma väläyttelee ajatusta että muuttais tänne lähemmäksi meitä, mutta saa nähdä toteutuuko se koskaan. Onhan hän kuitenkin asunut kohta 40 vuotta Ruotsissa ja kaikki ystävät ja oikeestaan koko elämä on siellä (paitsi myö!).

Mukava lukea, että muutkin taaperot sotkee ruuan/juoman kanssa. Meillä kans esikoinen onnistuu sottaamaan lähes kaiken syötävän kanssa. Tänään viimeksi lenteli banaaninpalaset ympäri olkkarin mattoa.

FABLE, meidän neiti on myös pelkällä rintamaidolla ja kohtapuolin lähestyy se maaginen 6 kk, enää kolmisen viikkoa sinne! :) RM:llä mie ohensin soseet esikoiselle, suoraan tissistä suihkasin soseen joukkoon ja varmaan samalla tavalla nytkin. En aio erikseen lypsää maitoa talteen.

Pitää mennä tuonne muiden seuraan, kun esikoisella on tänään ihme venkoilu päällä. Selkeästi halipula kun en kerkee pitää sitä sylissä. Lillukkaa pitää koko ajan kanniskella kun se ei viihdy itekseen.

T: Monttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, voimia ja voimia! Jotenki pysähty ajatus, ku viestiäs luin. Toivotaan ettei mitään suurempaa syytä tuohon kasvun seisahukseen oo, että se ois vaan joku harmiton juttu. Eikö lääkäri osannut mitään etes arvella vai suoralta kädeltäkö laitto teiät jatkotutkimuksiin?

Aika menee nyt varmasti hitaasti ens viikkoa ootellessa. Mutta kun terho on tyytyväinen ja iloinen niin se painaa varmasti paljon!

Ja täällä ei niin ilonen terho vaatii lattialta nostoa. .

Vierailija
44/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti jaksuja teitin perheelle. Varmaan inhottava oottaa vkonlopun yli aikaa jatkotutkimuksiin.. Rupesko lääkäri ees arvuuttelemaan syytä moiselle kasvupysähykselle, esim. ruoka-aineallergia? *halaa*

Mentävä taas on..

/A

Vierailija
45/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIMIA JA HALEJA TEILLE! Epätietoisuus on kamalaa. Yrittäkää jaksaa viikonlopun yli, vaik voin kyl uskoa et vaikeaa on. Toivotaan et kaikki kuitenkin on OK, et kasvamattomuus olis väliaikaista.

Muista et myö kaikki täällä pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä.

T: Birgit

Vierailija
46/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeellistä, täällä meni molemmat lapset jo 19.30 nukkumaan... Mies on pelimatkalla ja mulla on omaa aikaa!! =) (tyttö kuitenkin kohta herää parkumaan...)

Meillä oli ystävä lapsiensa kanssa leikkimässä tänää ja tais olla lapsilla raskas, mutta mukava päivä.

Voi, ÄITYLI, iso halaus täältä!!! Epätietoisuus on varmasti hurjan ahdistavaa, voin vaan kuvitella! Toivotaan, että saatte tosi pian selvyyttä tilanteeseen ja että ois vaan väliaikainen tilanne, eikä mitään vakavampaa. Mut ei kai se mitään vakavaa voi olla kerran vauva on tyytyväinen ja hyvävointinen. Tsemppiä!!!

Dementia/sähläysG: Mie oon jo luonteeltani niin sählä ja hajamielinen, et voi tätä elämää raskauksien ja imetyksen myötä!!! Lapsena mulla oli jo haukkumanimenä Sähläri =/ Ja täälläkin on varmaan asia huomattu...

Kiinteistä: Tänään annoin tytölle ekat maistiaiset perunaa ja kyllä ihan yllätti tuo kokeilu! Neiti oikein hamus sitä lusikkaa ja tyytyväisenä sosetta maisteli. Ois maistunut enempikin, mutta en uskaltanut antaa. Toivottavasti jatkuu yhtä hyvin tää kiinteiden aloittelu.

MONTUlla kans siis siellä vauveli, joka tykkää syödä pitkällään.

Tänään just mietin, et mitä siit meiän Lpr:n tapaamisesta tuleekaan, jos tytölle tulee kesken kaiken nälkä... Sinne vaan satamatorille pötköttelemään... No, täällä kyllä kovasti harjoitellaan syömistä istualtaankin, et jos heinäkuussa jo parempi tilanne. En halua vielä luovuttaa ja siirtyä korvikkeisiin kerran oma maito riittää.

Nyt on myös tyttö alkanut seurata ympäristön tapahtumia ja ääniä erilailla, niin sekään ei edesauta syömiseen keskittymistä.

Oon ihan kade teille, joille imettäminen on helppoa ja luontevaa!! =)

Äiti/anoppisuhteet: Mutsi on ihan jees ja anoppia en ehtinyt tavatakaan, kun hän on " lähtenyt ilmavoimiin" jo vuosia sitten.

KynnenleikkuuG: sormien kynsiä joutuu leikkaamaan 1-2 kertaa viikossa ja leikkaan tytön nukkuessa. Varpaankynnet lyhensin eka kertaa viime viikolla.

SaunaG: Meillä kun ei omaa saunaa oo vaan tunnin saunavuoro perjantaisin, niin käydään vuoroviikoin miéhen kanssa saunomassa ja esikoinen aina mukana. Viedään vauva varmaan saunaan sit vasta kun osaa jo itse istua.

...Niinhän siinä kävi, ettei tyttö vielä yöunille käynyt. Täytyy hakea tänne jokeltelemaan, että saa poika nukkua =)

-tau- + rinsessa

Vierailija
47/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu paljon tsemppiä täältäkin!! Yritä olla miettimättä liikoja jos vaan pystyt, toivotaan ettei ois mitään vakavaa taustalla, ei kai ne vauvelitkaan ihan koko aikaa kasva. Pidetään täällä kaikki kovasti peukkuja ja varpaita pystyssä!!

Täysimetyksellä mennään täälläkin, näillä näkymin sinne 6 kk saakka. Esikoiselle en (jostain syystä) halunnut antaa korviketta, vaan pumppasin maidot aina ruokien sekaan ja poissaolojeni ajaksi. Nyt kun tuntuu, ettei ehdi olla pumppailemassa eikä kovin hyvin herukaan kun tuo poika syö ihan kaiken mitä tulee, niin ollaan annettu pari kertaa korviketta, jos mulla on ollut meno. Joten voisin kuvitella ostavani sitten niitä maitopohjaisia vauvapuurojakin ja laimentavani ruokiakin korvikkeella.

Meni nyt ihan pasmat sekaisin tuosta äitylin viestistä, kyllä se on se kaikkein suurin huoli, jos omasta lapsesta tarvii olla huolissaan. Voi kun ois ihan aiheetonta koko huolestuminen...

ariella

Vierailija
48/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Äitylille kamalaan tilanteeseen ja epätietoisuuteen. Toivottavasti kaikki on hyvin ja varmasti onkin, kyllähän vauvan yleisvointi jo paljon kertoo. Eikös sekin jo tosiaan kerro jotain, jos vauva syö hyvin ja on tyytyväinen? Mulle tuli kans mieleen että oisko allergiaa? Kilpirauhasjutuissa voi olla kans kasvun hidastumista, mutta niihinkin saa lääkkeillä avun. Toivottavasti ei kuitenkaan sellaista, enkä nyt tällä halua tuottaa ahdistusta enempää. Ja sitten yksi mitä aattelin ensin, että voisko olla jotain sellaista, että vauva vaan tasaa jotenkin kasvua, minkäkokoinen oli syntyessään? Olisko sellainen mahdollista? Tai mittausvirhe jossain vaiheessa? Voi että, en voi muuta sanoo kuin että toivottavsti kaikki on kuitenkin hyvin ja selviätte säikähdyksellä.

Mansemamma: me asutaan toisella puolen kaupunkia täällä koillisessa päin. Mulle ehkä sopis siinä parin viikon päästä, tässä on aikomusta mennä mökille jos on ilmoja ja kaikkee muutakin on sovittuna. Minkälaiset ajat sulle sopis? aattelin, etten ota sitten tota 4v. vilkeriä mukaan, että tulisin tuon vauvan kanssa vaan. Meinaan toi isompi herra on sellainen menijä, ettei se esim. kahvioissa viihdy istumassa. Että näin ollen sopis esim. tiistai-torstai päivisin tai sit illemmalla klo 16 jälk. tai viikonloppuina. Mutta sovitellaan jos löytyis sellainen aika joka molemmille käy. Ja eikö tosiaan olis muita Tampereelta...Joo, ihan kiva on päästä sitten näkeen....

Mutta nyt tarvii lopetella, taas yhellä kädellä täs kirjotan kun toi vauvaherra täs aterioi

Vierailija
49/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä täältäkin, eiköhän tuo pian selviä ,mistä on kyse..

Vaikea uskoa,että mitään hirveää on ,kun kerta lapsi on tyytyväinen,näin minä sen maalaisjärjellä ajattelisin!

Kokeilin uteliaisuuttani googlettaa ja esim. juuri maitoallergia saattaa oireilla kasvun pysähdykselläkin,eikä aina esim. ihottumalla!

Nyt leipomaan ,kun talo on vihdoin hiljainen,istuttiin mun äidin synttäreitä täällä.

Pitää laipoa Jeren kummi-sedän YO-juhliin pikkuleipiä :)

Maria & Lauma

Vierailija
50/51 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ja _paljon_ kärsivällisyyttä Äitylille! Voin vain kuvitella, kuinka suuri huolenne on...

Tapaamisesta myös, että 11.6 klo 13.00 sopii mullekin oikein mainiosti. Saiskos sitä osoitetta privaattipostiin?

Nyt on pakko vetäytyä vällyjen väliin, sillä huomenna saan leikkiä perhepäivähoitajaa 9h verran... Kaverin lapset tulevat hoitoon ja saldona on 2x4v., 1x2v. ja 1x5kk. Hulinaa on siis odotettavissa, varsinkin kun nuo 4-vuotiaat ovat uhdessä kuin äly ja väläys.

Öitä kaikille vielä tolpillaan oleville!

¨c¨

Vierailija
51/51 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Äitylille[/b] voimia ja tsemppiä ja yritä ajatella positiivisia asioita!!

[b]Maria[/b] näillä näkymin passaa kovasti tuo 11.6 klo 13. Mulla oli ne juhlat vkonloppuna, joten vähän pientä varausta, mutta eiköhän soitä ny jo maanantaihin mennessä oo selvitty =) *hih* selvitty ei oo " selvitty" vaan siis..toivuttu..? hmmm....

Rixukin oli fys.terapeutilla toissapäivänä. Tykkäsi touhusta kun leikkiähän se tämmösellä on. Ei siinä mitään vikaa havaittu -kuten epäilinkin. Mutta käydään tuo 5:n kerta kuitenkin. Kädet toimivat symmetrisesti ja sain hyviä vinkkejä miten vauvaa kannataa pidellä, että kaikki kehittyy tasapuolisesti. Ihan kiva senkin vuoksi..

täytyy mennä, Rixu tässä sylissä ja nyt kiljunta semmoista, että NETTI KII!

Mary & Rixu