HEINÄkuiset- miten teillä rytmit menee? Onko yhtään vielä löytynyt?
Meidän neidillä ei taida olla vielä mitään rytmiä; välillä nukkuu yöt melkeimpä läpeensä, joskus taas kukkuu ylhäällä tuntikaupalla ja vaatii seuraa. Joku päivä taas vetelee sikeitä aamusta iltaan, toisena päivänä saattaa valvoa koko päivän!
En muista esikoisesta, että milloinkos se päivä/yörytmi alkoi hahmottua...
Onneksi päällisin puolin taitaa olla jo niin, että se pisin unijakso ajoittuu tytöllä yöhön, (n. 4h pätkä).
Mites teillä muilla heinävauvoilla?
t. sitruska ja typy 5,5vkoa
Kommentit (9)
Meillä sen verran jo rytmiä, että yöllä nukutaan, herää 1-2 krt syömään ja simahtaa samantien. N.1,5-2h päästä aamuheräämisestä nukahtaa vielä pariksi tunniksi päikkäreille.
Meillä tyttö tarvitsee oikein viedä nukkumaan.. Alkaa kiukutella rinnalla, oli tissi suussa tai ei. Rauhottuu vasta, kun nukuttaa joko omaan sänkyyn tai meidän väliin. Hassua jo tuon ikäisellä.. Luulisi, että voisi nukahtaa syliin.
Muuten päiväunien aika ei ole meillä ainakaan vielä mitenkään vakio. Ettei ihan uskalla ajoittaa mitään menemisiä tytön oletettujen päikkäreiden mukaan :).
elle06 ja tyttö tasan 1kk
muuta kun sen verran että illalla nukahdetaan 21-23 välillä ja sitten nukutaan 4-5 tuntia.
tyttö nyt vajaa 3 vkoa. pitäisikö näin pienellä olla jo jokin rytmi?
heti tulee huono äiti fiilis...
gia
Ihan samaa rytmiasiaa olen miettinyt!Meidän poika on nyt samat 5,5 viikkoa vanha.Ihan selvästi nukkuminen on vähentynyt päivisin!
Toisaalta toisena päivänä nukkuu paremmin ja toisena huonommin-vain pienissä pätkissä.
Yöt poika nukkuu hyvin ja herää 2 kertaa syömään.Nukahtaa 22-23 vaihteessa ja herää 2-4 ja 5-6 välillä.Aamusyötön jälkeen nukkuu vain 1-2 tuntia ja senkin ajan pitää ' hirveetä' elämää nukkuessaan.Röhkii,ähkii,parahtelee,tuhisee,potkiskelee,piereskelee....Ja kun herää syömään,ei enää nukahda.
Mutta nukahtaminen....se on varsinainen sirkus nykyään!Ei enää oikein nukahda rinnalle niin kuin ennen.Ei nukahda enää syliinkään.Ja kun vie sänkyyn,niin kohta alkaa itku joka kovenee aivan hysterian partaalle.Otan syliin,jossa kohta rauhottuu.Laitan takaisin sänkyyn ja pidän kättä rauhottavasti mahan päällä ja annan tuttia.Joskus rauhottuu kerrasta nukkumaan,mutta yleensä teen tämän hysteriaitkun rauhottamisen syliin ja takaisin sänkyyn 2-4 kertaa,ennen kuin nukahtaa.Vielä pari kertaa saattaa unissaan parahdella,mutta ei herää enää.Selvästikin haluaa olla omassa sängyssä ja on aivan väsynyt,mutta silti pitää taistella....En ymmärrä?Onko muilla tällasta.
Iltaisin tiheän imemisen lopussa alkaa nykiä rintaa ja itkee ja nykii ja itkee...Valmistelen pikkuherran nukkumaan ,a alkaa tämä nukahtamis-show.Jossain vaiheessa epäilen,että vatsaa itkee?No paukutteleehan hän ja röyhtäilee,mutta ei ihmeemmin kipristele?Nälkäkö on vaikka rinnalla ei enää halunnut imeä?Eikö mun maito riitä?Eikö imetys onnistukaan...?Vihdoin tarjoan lopen väsyneelle pojalle rintaa uudelleen ja päätän,että jos ei nyt ime,niin isken pullon suuhun,sillä nälässä en omaa poikaa halua pitää.Ainakin tähän mennessä on rintaa imenyt hetken hanakkaasti (vaikka hetki sitten nyki rinnalla ja itki) ja lopulta nukahtaa yöunille.
Aina ei oikein tiedä,mitä tekisi!Sitä vaan on pakko kokeilla eri vaihoehtoja-aina jokin osuu kohdalle ja tyydyttää!Itsekin on jo aika väsynyt siinä vaiheessa,mutta äidinrakkaus on ihmeellinen asia,joka antaa pitkää pinnaa ja tarjoaa lohduttavaa syliä...Tästä asiasta olen onnellinen,koska pelkäsin,että omaan lyhyen pinnan....
Eli ei vielä kunnon rytmiä...Miten teillä muilla nukkuminen ja nukahtaminen???
Olisin itse voinut olla tuo kirjoittaja. Meillä asiat mene nimittäin melkeimpä samaa rataa!! En tiedä minkään, että riittääkö maito, kun vauva tuntuu vaan lutkuttavan tyhjää tissiä ja raivoaa loppuillasta, ihan kuin mitään ei enää tulisi...nukuttaminen on samanlaista showta...viimeinen sammuu tissi suussa ja minä jo ihan läkähdyksissä imetysmaratonista...meillä myös vauva nukahtaa 22-23 aikaan ja herää 02, 04 ja aamuyöt tuhistaan/ähistään/röhkitään ja paukutellaan. :)
Ihmeen kummasti sitä tosiaan jaksaa, vaikka yöt menee miten menee ja hyvässä lykyssä päitvätkin siinä samassa hötäkässä. Alkaa tämä rytmittömyys vähän ressata, kun esikoisen kanssa pitäsi touhuta myös ja koskaan ei sitten tiedä, milloin vauva nukkuu/syö/itkee/ haluaa viihdykettä...puistoon ei viitsi hereillä olevan vauvan kanssa mennä jne.
No, kaipa se sieltä joskus tulee se rytmi. Mies muisteli, että esikoinen alkoi saada selkeyttä päiviin joskus 2-3kk iässä...toivo siis elää,,
sitruska ja neiti pian 6vkoa
Kiva kuulla,ettemme ole yksin nukkumaanmenorumbassa...helpottaa kummasti!
Luulen,että ihan turhaan huolehdimme maidon riittävyydestä:poika on tyytyväinen päivän tarjontaan!Ja viime yönäkin nukanhtamisen jälkeen klo22.30 poika nukkui ja söi seuraavan kerran klo5!Oli kai väsynyt nukahtamisen vaikeudesta ;) No minä tietenkin odottelin heräämistä jo aiemmin,joten itse nukuin pinnallisesti...oma häpee!
Aiempaa kokemusta meillä ei ole,koska tämä on ensimmäisemme.Isältä menee kyllä aika aikaisessa vaiheessa ' hermo' itkuun,joten mun duuniksi on siirtynyt hoitaa nukkuminen loppuun.Hän saattaa aloittaa...No toivottavasti hän kuitenkin jatkaa ' hoitovastuuta' eikä muukin hoito siirry mulle.En halua olla kaikki tietävä ja -osaava.Isäkin voi olla yhtä ' pätevä' !!
Tänään on ollut sellainen helpompi päivä.Harmittaa vaan,että usein poika aloittaa itkemisen isän sylissä...nälkä syynä eikä isä voi helpottaa oloa...toivottavasti hänelle ei tule tunne,että vauva viihtyy ja rauhoittuu vain minun syliin-lue rinnoille!
Rauhallista iltaa teille!Ja kaikille Heinävauvan vanhemmille!
... eli päivällä nukutaan ja valvotaan vielä ihan arpapelin mukaisesti. Yöunille menokin vaihtelee kello 21-23 välillä, miten valvejakso kunakin päivänä sattuu ajoittumaan. Nukahtaessaan yöunille kuitenkin nukkuu syöden 2-3 kertaa yössä ja jatkaen sitten uniaan. Meiläkin joinakin iltoina on selvästi ollut tuota iltaähinää, joka kuitenkin on tuollaista ilman kuplailua masussa ja kun ilmat on saatu ulos, rauhoittuu.
Kuitenkin vauvamme on niin helppohoitoinen, että päivittäin sitä pitää ihmetellä ja muistan kyllä olla myös kiitollinenkin, kun kokemusta aivan päinvastaisestakin vauvasta on..... Eli meillä nautitaan kyllä täysinrinnoin tämän vauvan vauva-ajasta, on se vaan ihanaa!
Jokos muilla heiniksillä on ollut ristiäiset? Meillä oli nyt viikonloppuna sai nimekseen Jimi Oliver. Tuo oli ainut nimi, joka passasi kummallekin, joten valinta oli siinä mielessä helppo:)
Nyt alan polttamaan kamerasta kuvia dvd:lle.
Carelia ja Jimi nyt 1 kk
tässä linkki nimisivustolle, jonne avasin oman pinon meille heinämammoille. Käykäähän laittamassa sinne vauvojenne nimiä, kun olette kastaneet, jos haluatte.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tt.asp?appid=83&tmode=&smode=
Ainut rytmi mitä meidän tytteli on löytänyt on se, että 21-22 alkaa massua vääntään ja sitä kestää vaihtelevasti 23.30-01.30 saakka...ei siis muuta mainittavaa rytmiä ole ilmaantunut.
Aloin miettimään kanssa et miten noilla aikaisemmilla lapsilla on tuo rytmi tullut ja en suikaan muista muuta kuin esikoinen on aina nukkunut yöt ja hyvin.
Kaippa se alkaa pikku hiljaa muododtuun se rytmikin sieltä, kun ikää tulee lisää.