Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko vanhemmat tuette kotoa poismuuttaneita lapsianne

Vierailija
18.09.2026 |

Varsinkin opiskelijoita?

Kommentit (485)

Vierailija
481/485 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen opiskelee toista vuotta yliopistossa Briteissä ja kyllä me maksetaan lähestulkoon kaikki, lukukausimaksuista, vuokraan ja ruokaan.  Asumme siis Briteissä itsekin eikä täällä ole opintotukea ja toivomme ettei kallista lainaa tarvita missään vaiheessa.  Lapsi itse tekee jonkin verran töitä (tutorointia yms,) opintojen ohessa ja lomilla. 

Toivon ettei opiskelun jälkeen tarvitse tukea rahallisesti, koska meillä on vielä kaksi lasta joiden opinnot pitäisi rahoittaa.

Miksei opiskelija sitten asu kotona jos ei ole varaa maksaa itse vuokraa?

Vierailija
482/485 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen opiskelee toista vuotta yliopistossa Briteissä ja kyllä me maksetaan lähestulkoon kaikki, lukukausimaksuista, vuokraan ja ruokaan.  Asumme siis Briteissä itsekin eikä täällä ole opintotukea ja toivomme ettei kallista lainaa tarvita missään vaiheessa.  Lapsi itse tekee jonkin verran töitä (tutorointia yms,) opintojen ohessa ja lomilla. 

Toivon ettei opiskelun jälkeen tarvitse tukea rahallisesti, koska meillä on vielä kaksi lasta joiden opinnot pitäisi rahoittaa.

Miksei opiskelija sitten asu kotona jos ei ole varaa maksaa itse vuokraa?

650 kilsaa on turhan pitkä välimatka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/485 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme lainkaan.

Vierailija
484/485 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat aikoinaan halusivat ostaa vaippoja ja tuoda ruokaa, ostivat lapsille vaatetta ja leluja. Mitään ei pyydetty, mutta kiitollisia ollaan aina.

Olimme koko perhe pahassa nuorissa. Vanhemmat kävivät kaupassa ja toivat oven taakse ruoat. 

Samalla tavalla haluan auttaa, mutta myös kunnioittaa lapsen rajoja. Jos rahaa pystyn antamaan, niin vielä parempi.

Ennen lapsiani vanhemmat antoivat kyydin kauppaan ja satunnaisesti maksoivat ruokaa.

Vierailija
485/485 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta huomaa nopeasti miksi yhteiskunnan tuet ovat niin tärkeitä. Kaikilla Einolle vanhempia jotka tukisivat yhtään mitenkään etenkään taloudellisesti. Toiset ei halua, toiset ei pysty. Silti kaikkien pitäisi yrittää täällä pärjätä ha elämään ponnistaa. Toisille ostetaan talot valmiiksi tai maksetaan laskut ja vuokrat. Toiset joutuu pärjäämään ihan oikeasti yksin.