Millaiseen työhön ujo ja arka nainen soveltuu?
Tuntuu etten sovellu mihinkään ja niihin mihin soveltuisin en pääse
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelutyö. Koska osaa kuunnella tarkkaavaisesti sen sijaan, että tyrkyttäisi armottomasti hyödyttömiä tuotteita ja palveluita.
Vaihtoehtoisesti voisit kokeilla työkouluttajan työtä ja auttaa tarjoilijoita, kassanhoitajia ja muita vastaavia työntekijöitä löytämään parempia työpaikkoja. Sinun tarvitsee vain keskittyä heidän urakehitykseensä ja kielitaitoonsa, puhua vähemmän ja tehdä enemmän kulissien takaista työtä.
Haha
Ja siis unelmatyö olis just joku varhaisjakelija ja olenkin monta kertaa hakenut Postille töihin. Ikävä kyllä en tule koskaan juuri näihin valituksi ja sitten työttömyys vain pitkittyy. Toinen olisi joku tehdastyö, sellainen että vain liukuhihnalla laitat tuotteita. Ei haittaisi sellainen "tylsä" työ jossa selvä rutiini ja tekisit vain aivot narikassa samaa hommaa. Ikävä kyllä harvoin just tälläisiä töitä johon mahis päästä. Olen miettinyt tuota siivousalaa mutta miten sosiaalista se on jos pitää mennä vaikka ostoskeskuksiin ja asiakastiloihin siivoaamaan? Entäs esim. laitoshoitaja. ap
Ei mihinkään missä on työkavereita. Työkavereille se ujous ja arkuus muodostuu aina helvetilliseksi ongelmaksi ja johtaa kiusaamiseen.
Arkistoon skannaamaan ikivanhoja dokumentteja. Mikään tekoäly ei tule digitoimaan 300 vuotta vanhoja papereita ilman välikättä. Voit työskennellä kellarissa näkemättä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään missä on työkavereita. Työkavereille se ujous ja arkuus muodostuu aina helvetilliseksi ongelmaksi ja johtaa kiusaamiseen.
Kyllä. minua on ikävä kyllä kiusattu työpaikoilla :( ap
Vierailija kirjoitti:
Arkistoon skannaamaan ikivanhoja dokumentteja. Mikään tekoäly ei tule digitoimaan 300 vuotta vanhoja papereita ilman välikättä. Voit työskennellä kellarissa näkemättä ketään.
Mikä tämä ammattinimike on? arkistoija?
Vierailija kirjoitti:
Hyviä aloja ja ammattejaIT-ala ja ohjelmointi: Koodari tai ohjelmistokehittäjä voi tehdä töitä pitkälti itsenäisesti tai etänä, jolloin vuorovaikutus tapahtuu usein viestien kautta.Kirjanpito ja taloushallinto: Palkkahallinnon asiantuntija tai kirjanpitäjä keskittyy lukuihin, papereihin ja järjestelmiin.Arkistointi, kirjastot ja museot: Kirjastovirkailija tai arkistoija tekee rutiininomaista ja rauhallista taustatyötä.Käsityö- ja luovat ammatit: Esimerkiksi verhoilija, puuseppä tai artesaanityöt, joissa lopputulos syntyy omien käsien kautta.Valokuvaus ja kuvankäsittely: Moni luontokuvaaja tai studiokuvien käsittelijä tekee itsenäistä työtä.Sisällöntuotanto ja kirjoittaminen: Kääntäjä, oikolukija tai copywriter voi kirjoittaa tekstejä rauhassa kotona.
Joo joku luontokuvaaja ois varmaan hieno mutta en ihan usko että sillä pystyy elättämään itsensä se ois tässä tarkoitus
Siivoojan nimenomaan täytyy pitää puolensa ja rajansa!! Et ujona ja arkana pärjää !!
Sanotaanko näin, ettö paljon joudut töissä " opastamaan, neuvomaan" miten maassa eletään ja siivoojan ammattia arvostetaan kantaväestössä..
25v töitä tehneenä tiedän mistä kerron..
Siivoojiin puretaan oma pask.a olo ja omat ongelmat. Kuvitellaan että siivoojat ovat syyllisiä toisten sotkuihin( henkiset ongelmat valittajilla itsellään) ja siksi pas.kaa oloa puretaan siivoojiin. Rapuissa istutaan ja sotketaan ja siivooja saa pas.kat niskaansa, vaikka asukit itse ovat syyllisiä. Eivät tiedä miten penskansa sotkevat rappua!!!!!. Me siivoojat emme ole teidän terapeuttejanne! Ratkokaa itse omat ogelmanne! Ja eläkää sen mukaan. Siivoojiin ei tarvii pas.ka oloanne purkaa. Tehkää ne henkiset rajat itsellenne, lapsillenne ja ennenkaikkea OPETTAKAA jälkikasvune ja itsennekin arvostamaan SIIVOUSTYÖTÄ ! !
Vai tulenko minä sotkemaan sinun työpäiväsi pöydän ja sinä vain alistut ja siivoat sotkun?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä ammattinimike on? arkistoija?
Hae sillä, niin pääset eteenpäin. Olen työni puolesta käynyt sekä kansallisarkistossa että -kirjastossa, eikä kummassakaan ollut edes pölyistä! Ja minimimäärä ihmiskontakteja.
Vierailija kirjoitti:
tämä on totta
vaikka aina yritetään selitellä "kyllä kaikenlaiset erilaiset hyväksytään" Mutta työpaikoilla yleensä halutaan olla "yhdessä joukossa" ja supatella keskenään, että on hauskaa. Jos on vaikka jotain nepsy piirteitä niin sua aletaan kytätä että mitä toi tossa tekee vaikka yrittää saakeli vain töitä tehdä. Ei tietty kaikilla työpaikoilla mutta näin.
Arkistot ovat jatkuvasti vähentäneet työpaikkojaan. Kansallisarkisto suunnittelee toimipaikkojensa sulkemisia, joten kokeneita ammattilaisia on työtä vailla. Yleensä arkistoissa tarvitaan historiatieteen FM-tutkinto ja arkistoalan koulutus.
Terv. Historioitsija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ruotsin opettajani sanoi, että hän pelkäsi kouluaikoina esiintymistä. Sama oli itselläni nuorena. Seisoin naama punaisena, ääni väristen ja kädet hioten luokan edessä. En seiso enää, vaan minustakin tuli opettaja. Onneksi ruotsin opettajani sanoi, että se on mahdollista, vaikka pelkää esiintymistä. Nykyään voin puhua ihan helposti sadoille ihmisille. Niin se ujous karisee iän ja kokemuksen myötä.
Missä iässä noin yleensä käy?
T. 33v ja yhä hyvin ujo
Pitää astua epämukavuusalueelle. Mennä epämiellyttäviin tilanteisiin.
Ja ymmärtää se, että elämä ei oikeasti ole kovin vakavaa. Kaikki mokailee, mutta yleensä sitä ei noteeraa kukaan muu kuin se ujostelija itse.
Noteeraapas. Narskut ja psykot ottaa kynsiinsä.
Niiden mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa. Eivät fiksut ja älykkäät ihmiset sano mitään, vaikka joku tekee virheen. Kaikki ihmiset tekee virheitä. Ei niitä pidä jäädä märehtimään.
Valitettavasti työt mihin ujot soveltuu edes vähän on aloja missä paistaa myös ihmisten "tyhmyys".
Ja sen tulee esiin juurikin siitä ettei virheitä katsota hyvällä ja otetaan silmätikuksi.
Siispä näin ujona olen huomannut että kannattaa yrittää päästä töihin missä on koulutettua porukkaa. Siellä ehkä hiukan avarakatseisempaa väkeä ja erilaisuutta hyväksytään paremmin. (Toki näissäkin tätä esiintyy, mutta huomattavasti vähemmän)
postinkantaja,varasto työt,teollinen linjatyö,ei ole niin paljon sitä sosiaalista juttua.
Ap Onko sulla joku koulutus jo alla?
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan ei yleensä tarvitse puhua kenellekään vaan tekee itsenäisesti työtään.
Se, että työssä ei tarvitse jotain, ei takaa sitä, etteikö rekrypersoona vaatisi räiskyvää ja extroverttia luonnetta.
ja siis olen poistunut mukavuusalueilta montakin kertaa. Olen ollut esim vuoden ajan aspatöissä. Mun piti esitellä tuotteita ihmisille ja oli tosi epämukavaa ja kuormittavaa. Ihmiset näki heti musta etten halunnut olla siellä ja alkoivat vain sitten itse katsella tuotteita. ap