Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keski-ikäisiä, joilla on ollut omasta mielestä helppo elämä?

Vierailija
18.09.2026 |

Peruskoulussa kiva kaveriporukka, jossa kaikki akateemisesti sivistyneistä perheistä ja nähdään vieläkin aktiivisesti. Eliittilukioon, josta hyvä yo-todistus ja suoraan yliopistoon. Mukava akateeminen työpaikka ja harrastuksena toisen loppututkinnon tekeminen. Puoliso niin ikään akateeminen ja hyvässä työssä. Myös ystäväpiiri fiksuja, akateemisesti kouluttautuneita hyväosaisia. Taloudellisesti tullaan toimeen mukavasti ja tekoälyn mukaan oma sijoitussalkku siellä ikäluokan top 5 %. Työ on fyysisesti kevyttä, joten jaksaa urheilla - olen keskimääräistä paremmassa kunnossa. Suurimmat ongelmat elämässä ovat luokkaa "mistä woltataan?" tai "mihin lähdetään reissuun?".

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin sanoa että minulla on ollut helppo ja hyvä elämä. Eikä se ole omaa ansiotani vaan ennenkaikkea perheen, ympäristön ja ajan jossa olen saanut elää, ansiota.

Synnyin ja kasvoin maalla, minulla oli useampi sisarus, vanhempani olivat ns. kunnon ihmisiä joilla oli/on lapsen silmin onnellinen avioliitto ilman riitoja. Emme olleet köyhiä mutta emme myöskään ympäristöä arsyttäviä rikkaita. Kaikkeen oli kuitenkin aina varaa. Minulla ja sisaruksillani oli paljon kavereita, kotimme lähellä asui paljon lapsia ja nuoria. Harrastettiin kaikenlaista yhdessä, siihen aikaan ei ollut vielä älypuhelimia. Nuoruudessa saimme mennä ja tulla melko vapaasti ja kaikki mitä nuorena halusi kokea sain kokea mutta mikään ei kuitenkaan jäänyt kaduttamaan.

Ala-aste oli 500 metrin päässä ja oli pieni kyläkoulu jossa oli hyvä ilmapiiri eikä kiusaaminen ollut ongelma.  Yläaste ja lukio oli kuntakeskuksessa ja koulukyyti, kirjat ym. oli ilmaista. Sain opiskella aikana jolloin opetuksen taso oli korkealla mutta oppilaiden keskinäinen kilpailu ei kuitenkaan ollut kuluttavaa.

Sain opiskella ammatin johon halusin ilman opintolainaa. Sain töitä jo opiskeluaikana ja työn saaminen myös ammattiin valmistumisen jälkeen oli helppoa.  Koskaan, tähän päivään asti en ole tarvinnut kokea työttömyyttä tai köyhyyttä. Minulla ei myöskään ole mitään velkoja.

Vierailija
42/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun pointti on? Esitellä erinomaisuuttaan?

Jakaa kokemuksia ja hyvää fiilistä, kun nykyinen keskustelukulttuuri on niin negatiivista.

Ap

Hyvän fiiliksen jakaminen on mun mielestä jotain ihan muuta, mutta pidä toki mielipiteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että on ollut.  Ammatillista koulutusta mulla ei ole mutta silti mulla on hyvä  osa-aikatyö jonka palkka on sellainen ettei mun ole mitään järkeä edes miettiä kokoaikatöiden hakemista. Saan ostettua kaiken mitä haluan. Asun pienessä maalaiskylässä.  Vapaa-aikaa on hyvin. En haluaisi elää muunlaista elämää 

Vierailija
44/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös helppo elämä. Hyvä koulutus ja työ on ollut koko elämän. Kaksi lasta ja nyt jo viisi lastenlasta. Mummona koen suurta onnellisuutta ja muutenkin ollaan ja tehdään paljon asioita lasten ja heidän perheiden kanssa. Kesällä ollaan paljon mökillä ja syyslomaviikolla piipahdetaan pienellä reissulla yhdessä joka vuosi. Mökillä viljelen kaikenlaista ja tykkään kovasti tehdä ruokaa ja leipoa. Itselläni hyvä elämä koostuu juurikin läheisistä ihmisistä ja käsillä tekemisestä. Eläkkeelle jään viiden vuoden sisällä ja sitten on enemmän aikaa puuhastella kaikkea ihanaa. Toivottavasti pysytään miehen kanssa terveinä ja toimintakykyisinä jatkossakin ja saamme vanheta yhdessä.

Vierailija
45/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan edes vielä. Kateellinen en onneksi osaa olla, mutta kyllä tämä nyt vähän haiskahtaa siltä, että halutaan kehuskella ja kalastellaan kateellisten kommentteja. Onnea kuitenkin sinulle elämästäsi... 

Tarkoituksena ei ole kalastella kateellisten kommentteja vaan kuulla muiden, jotka aiheen omakseen kokevat, elämästä. Eri ihmiset kaipaavat elämältä eri asioita, siksi muiden elämänpoluista on kiinnostavaa lukea. Olisi kuitenkin laiskaa aloittaa ketju pelkällä kysymyksellä ilman omaa kontribuutiota.

Ap

Vierailija
46/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksellisen hyvä aloitus palstalla ei pelkkää ruikutusta tai kela sitä kela tätä minua kehoitettiin hakemaan töitä  vali valia.

Vierailija
47/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä ihmisistä joilla on ollut helppo elämä tulee jotenkin yksiulotteisia ja tylsiä. 

Enpä tiedä. Mulla ei ole ollut helppo elämä, mutta minusta tuntuu että olen sen takia ehkä vähän tylsä verrattuna joihinkin helpomman elämän eläneisiin ikätovereihin, joilla on riittänyt energiaa kehittää itseään, lukea paljon, jne. Mulla on mennyt energiat selviämiseen.

Vierailija
48/48 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä ihmisistä joilla on ollut helppo elämä tulee jotenkin yksiulotteisia ja tylsiä. 

Enpä tiedä. Mulla ei ole ollut helppo elämä, mutta minusta tuntuu että olen sen takia ehkä vähän tylsä verrattuna joihinkin helpomman elämän eläneisiin ikätovereihin, joilla on riittänyt energiaa kehittää itseään, lukea paljon, jne. Mulla on mennyt energiat selviämiseen.

Tuskin olet tylsä. Vaikuttaa siltä, että sinulla on melkoinen elämäntarina kerrottavana siis niille, joille haluat kertoa. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi