Tässä iässä nainen muuttuu näkymättömäksi miesten silmissä – ”En osannut odottaa (iltalehdessä)
Miksi iltalehti julkaisee tämmöstä p*skaa? Tässä iässä nainen muuttuu näkymättömäksi miesten silmissä – ”En osannut odottaa https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/a2a0a7c7-52db-4439-87b6-807545433c17
Kommentit (177)
Kyse on siitä, että osa miehistä siirtyy häiriköimään nuoria naisia kun kuvittelevat yhtäkkiä nuortuneensa. Vaikka voimat meni vessanpytystä alas ja naama on rypyssä, päälaki vielä sileä kalju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkää, monet ignooraa. Joo, tuijottelijat alkaa koostua eläkeläisistä mutta so what? N44
Minulle hieman vanhempi mies (olen 50+) kirpparilla huikkasi "kaunis nainen, olisiko laukulle tarvetta" ja kyllähän tuo mielialaa osti, osasi tämän lajin
Kiitokset tällä nimettömälle herrasmiehelle harmittomasta kohteliaisuudesta.
Ulkonäön kommentointi on epäasiallista toimintaa. En koskaan syyllisty siihen.
Niin, se on näitä uusia ideoita, että ei saisi edes kohteliaisuutta sanoa. Ymmärrettävää, että haukkuja ei jaella.
Itse sanon tuon tuosta tuntemattomille naisille kadulla tai bussissa, että onpa ihana kuosi vaatteessa tai muuta sellaista. Kukaan ei vielä ole suuttunut.
En tietenkään puhu kolmikymppisille, koska ne ei kestä heihin suuntautuvaa katsetta ja joka tapauksessa pukeutuvat mustiin.
Onpa ihana kuosi vaatteessa? Ajattelisin: ekstrovertti muotialalla työskentekevä homomies ja hymyilisin takaisin.
Jaa, olen kyllä seitenkymppinen heteronainen. :) Ennen puheltiin tuntemattomille, ja olen elvyttänyt sen tavan. Nuorille en tietenkään juttele, ne menee siitä hämmentyneeksi usein. On toki nuoriakin, jotka osaa small talkia, ovat kotona oppineet.
Olin äidinkielen ope, ja joskus pidin small talk -tunteja. Harjoiteltiin vaihtuvilla pareilla "vieraan" kanssa juttelua samalla, kun kokosivat palapelejä. Usein saman luokan eri biologista sukupuolta olevat ihmiset olivatkin aika vieraita toisilleen vielä kasilla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkää, monet ignooraa. Joo, tuijottelijat alkaa koostua eläkeläisistä mutta so what? N44
Tämähän se oksettaa. Vanhusten huomio 🤢
Minä en ainakaan ole näkymätön. Olen yli 60 v nainen.
En minä ole näkymättömäksi muuttunut. Kyllä minussa on näkemistä, olen 64 v 103 kg nainen.
No mä muutuin näkymättömäksi naisille heti syntymäni jälkeen. Olisi ollut kiva jos edes joku olisi huomannut olemassaoloni.
Vierailija kirjoitti:
Mä näen sen niin että ihminen itse muuttaa itsensä näkymättömäksi eikä niin että yhteiskunta muuttaa hänet näkymättömäksi.
Miehillä sama juttu, kukaan ei pakota syömään makkaraa ja pitämään verkkareita ja istumaan kotona vaikka ikää tulee, myös ikääntyvä mies voi treenata, pitää itsestään huolta ja pukeutua siistiksi. Yhteiskunta kyllä huomaa jos itse huomaa itsensä
Miksi tämä liittyy lähinnä ulkonäköseikkoihin?
Äitini ei ole treenattua nähnytkään, mutta kyllä hänet huomataan, kuullaan, otetaan tosissaan. Hänellä on asennetta, persoonaa, on näpäkkä ja rehellinen, mutta todella sydämellinen ihminen. On toimelias.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies on ollut naisille näkymätön koko ikänsä. Suksikaa kuuseen senkin etuoikeutetut paskiaiset noiden "muka" ongelmienne kanssa. Tuo on sama kuin valittelisi jalattomalle ihmiselle kipeää varvastaan.
Vaikka kärjistit, niin näinhän se monen kohdalla on. Olisin iloinen jos olisin muutunut näkymättömäksi naisille vasta keskiikäisenä. Olin sitä kuitenkin heille jo kouluajoista asti.
Minua ei haittaa yhtään olla näkymätön vieraille miehille. Nuorena sai tarpeeksi ahdistelua osakseen. Oma mies riittää. Sen sijaan huomasin joskus nelikymppisenä, että minua KUUNNELLAAN. Se on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain sellaiset naiset tässäkin valittavat, jotka ovat aiemmin saaneet sitä huomiota normaalia enemmän.
Arviolta 70% naisista on ihan ala-ikäisestä saakka näkymättömiä ja pysyvät sellaisina koko ikänsä.
Näin on. En itse ole huomannut juurikaan muutosta vaikka olen ikääntynyt, koska huomiota en juuri koskaan ole saanut.
Joo mäkäån koskaan saanut miesten huomiota jos on niin negatiivisessa mielessä, miehet kun tykkää naisia nöyryyttää, olen kaiken lisäksi lyhyt, 154 cm ja miehet jotka ovat päätä, kahta jopa kolme päätä pitempiä että juuri ja juuri ylettyy puoliväliä miestä jon joku ihme ylemmyyskompleksi ja alkavat komentelemaan ja nälvimään.
En ymmärrä tätä? Itse tuon mittaisena juuri niiden 180-185-senttisten kanssa muodostanut aina parisuhteet.
Eli olet vähintään viehättävä miesten silmissä toisin se on mulla rumalla naisella,naamakinon kuin betoniin hakattu.
Kuten joka kolmannella miehellä 😄
Vierailija kirjoitti:
Parasta kun ei tarvitse enää olla koko ajan hätistämässä miehiä. Oma tykkää ja se on toivottua, muista ei väliksi.
Just näin. Minullekin se oli valtava helpotus, että huomio loppui. Saan olla introverttinä omassa rauhassani.
Omassa lähipiirissä näkymättömyyden kokemuksesta ovat kärsineet eniten ne naiset, jotka ovat tottuneet olemaan koko ajan kaiken huomion keskipisteenä ja ikääntymisen tuomat muutokset vaikeita. Onhan se varmaankin iso pudotus jos ei enää ole kaiken keskipiste. Meillä naisille ketkä ei nuorena vedetty kaikkea miesten huomiota puoleemme ei ole mitään ongelmaa vanheta, koska me ei eletä miesten huomiosta.
Minulla ei ole tuollaista kokemusta, että vanhenemisen myötä muuttuisi palvelutilanteissa näkymättömäksi. Päinvastoin kaupoissa kaikki myyjät tervehtii ja osa tyyliin niiaa mulle. Olen kyllä vasta lähestymässä kuuttakymppiä, että tuleeko toi joskus myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari ystävää, jotka valittavat samaa. He olivat niitä jotka illanvietoissa veivät kaiken huomion. Tottuivat siis olemaan miesten ihailun ja huomion kohde minne ikinä menivätkin. Nyt sitten, kun huomiota ei enää tulekaan samalla tavalla, iskee kriisiä. Onhan se varmasti iso muutos, kun hymyllä ja silmien räpsyttelyllä ei saakaan enää miehiä sekaisin ja tekemään mitä haluaa. Sellaista se on tavisnaisen elämä. :D
Se onkin kamalaa kun tällainen nainen jatkaa vanhojen keikistelykeinojen käyttöä vanhennuttuaan. Se on noloa.
No, yksi vaikean adhd:n 48-vuotias nainen reippaalla keskivartalon lihavuudella valitti kun ei pääse juomapromoa tekemään yökerhoihin 😆
Totta. En anna mitään huomiota yli 45-v naisille.
M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari ystävää, jotka valittavat samaa. He olivat niitä jotka illanvietoissa veivät kaiken huomion. Tottuivat siis olemaan miesten ihailun ja huomion kohde minne ikinä menivätkin. Nyt sitten, kun huomiota ei enää tulekaan samalla tavalla, iskee kriisiä. Onhan se varmasti iso muutos, kun hymyllä ja silmien räpsyttelyllä ei saakaan enää miehiä sekaisin ja tekemään mitä haluaa. Sellaista se on tavisnaisen elämä. :D
Se onkin kamalaa kun tällainen nainen jatkaa vanhojen keikistelykeinojen käyttöä vanhennuttuaan. Se on noloa.
No, yksi vaikean adhd:n 48-vuotias nainen reippaalla keskivartalon lihavuudella valitti kun ei pääse juomapromoa tekemään yökerhoihin 😆
Miksi sinua naurattaa, tulet itsekin olemaan vielä keski-ikäinen ja keski-vartalo lihava. Hymysi hyytyy silloin.
Minä olen aina ollut näkymätön, joten mikään ei ole muuttunut.
Tiukkaa tekee niille kaunottsrille, jotka ovat koko elämänsä tottuneet siihen, että ovat saaneet kaiken sen kauniin ulkonäkönsä takia, ja sitten se yhtäkkiä loppuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tietysti paska juttu, että ei saa enää palvelua, mutta muuten näkymättömäksi muuttuminen on tuonut vain etuja.
Ei sinä mielessä, että ryöstäisi pankkeja, mutta saa olla rauhassa.
Kyllä mä ainakin yli 40 v. oon saanut huomattavasti parempaa palvelua kuin nuorempana. Myös teitittelevät. 😆
Teitittely järkytti ensin, mutta nykyään olen vain MÄÄ OONKI KUNINKATAR!
Kuningatar.
Virossa ei osata. Kohta huutaa, ma oon eestista. Viro on vain osa maata. No, kun sinä et päätä muiden maiden käyttämiä nimiä.
Moni näkymättömäksi muuttunut nainen on kuitenkin korvin kuultavissa ja hyvä niin. Olen tavannut 60-ja 70-vuotiaita naisia, jotka kuulostavat ikäisiään nuoremmilta, ja sehän on ihan kiva juttu. Stereotyyppisesti ajatellen ihmisen ikä kuuluu aina myös hänen äänessään, ja jotkut 60-vuotiaat kuulostavatkin jo ns. ikäihmisiltä. Ei siinäkään mitään pahaa tietenkään ole, mutta on silti aina myönteistä, jos ihminen kuulostaa siltä, että virtaa vielä riittää.