Tässä iässä nainen muuttuu näkymättömäksi miesten silmissä – ”En osannut odottaa (iltalehdessä)
Miksi iltalehti julkaisee tämmöstä p*skaa? Tässä iässä nainen muuttuu näkymättömäksi miesten silmissä – ”En osannut odottaa https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/a2a0a7c7-52db-4439-87b6-807545433c17
Kommentit (156)
Ruma nainen ja köyhä mies näkevät todellisuuden sellaisena kuin se on. - Dostojevski
Olen näkymätön mutta ei haittaa. Olen naimisissa ollut jo kauan. Ihana kun kukaan ei häiritse, nimittäin se on nuorena koettu.
Vierailija kirjoitti:
Yhhyy... Miehet ahdistelee.. yhyy..
yhyyy.. miehet ei lähesty.. yhyyy.
Vittunäitten akkojen kanssa. Teki niin tai näin, mies on aina kusipää ja sika.
Nöf Nöf 🐽
Ihminen, joka kohtelee muita hyvin ja auttaa apua tarvitsevaa ei koskaan ole näkymätön.
Miksi pitää lukkiutua miesten huomioon?
Huomiota voi hakea kaikilta muiltakin sukupuolilta ja kenties se on vieläkin antoisampaa.
Olen melko tavanomaisen näköinen, mutta ihan nätti. En ole koskaan halunnut miesten huomiota ja kun se väheni jossain 29-32 v akselilla vähän ja nyt 35+ selkeästi, olen ollut helpottunut. Oletan ja toivon, että 50v olen näkymätön.
Enkä siis usko, että nytkään tai silloinkaan olisin jos meikkaisin tai kävisin ihmisten ilmoilla. Mutta en ole koskaan ollut esillä tai sosiaalisissa tilanteissa vapaaehtoisesti ja tulin silti huomatuksi. En kokenut enkä koe sitä koskaan validioivana tai hyvänä. Näen vain läähättävän miehen joka ei tunne minua eikä ole voinut kiinnostua kuin ulkonäön perusteella.
Ihan eri asia jos on oikeasti tutustuttu, etenkin jos se on tapahtunut netissä keskustellen ilman kuvia jonkun harrastuksen parissa :)
En ole havainnut tällaista, 52-vuotiaana naisena. Tosin millään deittimarkkinoilla en ole, koska olen ollut naimisissa jo yli 20 vuotta.
Mutta siis, kun tuossa jutussa puhuttiin että olisi näkymätön esim. töissä, palvelutilanteissa yms, niin en ole kyllä yhtään. Ihan asiallisesti ja kohteliaasti minua kohdellaan joka paikassa, kuten aina ennenkin.
Itse en ikääntymistä koe mitenkään negatiivisesti, enkä yritä peittää sen näkymistä. Enkä välitä myöskään siitä, mitä täällä joskus puhutaan, että miten ikäisteni pitäisi meikata, millaiset hiukset, vaatteet. Mulla on musta tukka, synkät meikit, synkät vaatteet. Se vaan on mun tyyli, eikä mua kiinnosta mitä muut siitä ajattelee. Ehkä se etten ole "näkymätön" tulee juuri siitä, että olen omana itsenäni näkyvästi ja vahvasti läsnä, enkä mikään beige hillitty stereotyyppinen viisikymppinen.
Miksi tässä ketjussa keskustellaan lähinnä siitä, ettei vanheneva nainen "saa huomiota miehiltä" tms?
Eikö tuossa linkatussa jutussa puhuta kaikenlaisesta muustakin näkymättömyydestä? On ikävää, jos esimerkiksi työpaikalla sivuutetaan sen takia, ettei ketään kiinnosta enää keski-ikäisen naisen mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Ruma nainen ja köyhä mies näkevät todellisuuden sellaisena kuin se on. - Dostojevski
Mies ilman rahaa ja nainen ilman kauneutta näkevät maailman ilman harhakuvitelmia.
A man with no money and a woman with no beauty see the world without illusions.
Missä jutun kyselyn vaihtoehdoista oli "en ole koskaan ollut näkyvä"?
Ps. Saako ne miehet sittenkin vislata perään? Mihin unohtui me too?
Ei kai kenellekään ole velvollisuutta kiinnostua kenestäkään 🤔 Tottakai sen verran pitää huomioida mitä peruskäytöstapoihin kuuluu mutta sillä ei ole romanttisen kiinnostuksen kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa keskustellaan lähinnä siitä, ettei vanheneva nainen "saa huomiota miehiltä" tms?
Eikö tuossa linkatussa jutussa puhuta kaikenlaisesta muustakin näkymättömyydestä? On ikävää, jos esimerkiksi työpaikalla sivuutetaan sen takia, ettei ketään kiinnosta enää keski-ikäisen naisen mielipiteet.
Työelämässä vanhat ihmiset syrjäytetään siksi että ovat vanhoja, naiset etenkin alkavat taantua viimeistään kun vaihdevuosivaivat alkavat 40-49v iässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole havainnut tällaista, 52-vuotiaana naisena. Tosin millään deittimarkkinoilla en ole, koska olen ollut naimisissa jo yli 20 vuotta.
Mutta siis, kun tuossa jutussa puhuttiin että olisi näkymätön esim. töissä, palvelutilanteissa yms, niin en ole kyllä yhtään. Ihan asiallisesti ja kohteliaasti minua kohdellaan joka paikassa, kuten aina ennenkin.
Itse en ikääntymistä koe mitenkään negatiivisesti, enkä yritä peittää sen näkymistä. Enkä välitä myöskään siitä, mitä täällä joskus puhutaan, että miten ikäisteni pitäisi meikata, millaiset hiukset, vaatteet. Mulla on musta tukka, synkät meikit, synkät vaatteet. Se vaan on mun tyyli, eikä mua kiinnosta mitä muut siitä ajattelee. Ehkä se etten ole "näkymätön" tulee juuri siitä, että olen omana itsenäni näkyvästi ja vahvasti läsnä, enkä mikään beige hillitty stereotyyppinen viisikymppinen.
#notlikeotheroldwomen Miten kertoa olevansa elömänkoululainen matalapalkka-alalla kertomatta sitä
Moni mies on ollut naisille näkymätön koko ikänsä. Suksikaa kuuseen senkin etuoikeutetut paskiaiset noiden "muka" ongelmienne kanssa. Tuo on sama kuin valittelisi jalattomalle ihmiselle kipeää varvastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ehdottelee -> paha mieli
Miehet ei ehdottele -> paha mieli
Tavismiehet ehdottelee - paha mieli
Komistukset eivät ehdottele - paha mieli
Ei heru akoille sympatiaa. Kärsivät chad-puutteesta vanhoilla päivillään. Ansaittua.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä melkoinen saalis, naiset ei vaan taas tajua omaa parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tietysti paska juttu, että ei saa enää palvelua, mutta muuten näkymättömäksi muuttuminen on tuonut vain etuja.
Ei sinä mielessä, että ryöstäisi pankkeja, mutta saa olla rauhassa.
Kyllä mä ainakin yli 40 v. oon saanut huomattavasti parempaa palvelua kuin nuorempana. Myös teitittelevät. 😆
Teitittely järkytti ensin, mutta nykyään olen vain MÄÄ OONKI KUNINKATAR!
Kuningatar.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelu on ihan täysin eri asia kuin lähestyminen romanttisissa tarkoituksissa.
Huoli pois, ei normaalit naiset koe noin, eivätkä myöskään muutu näkymättömäksi.
Nämä artikkelit ja vonkumiset saavat minut aina miettimään, oliko naisten äänioikeus loppujen lopuksi kovinkaan hyvä idea. Miten kenelläkään keski-ikäisellä naisella voi olla noin jumalattoman huono itsetunto, että venettä keikuttaa huomaako joku vai eikö huomaa ja jos huomaa niin miten?
Oikeastihan kyse on siitä, että keski-iässä nainen tavallaan siirtyy "miesten maailmaan", eli sinua punnitaan substanssiosaamisen mukaan ja sen mukaan, mitä oikeasti olet. Et saa enää anteeksi asioita siksi että olet nätti. Ja se on nyt sitten huutava vääryys kun saa kokea ensimmäistä kertaa elämässään ihan aitoa tasa-arvoa.
N47