Moi. Ärsyttääkö teitä jatkuva sodanlietsonta?
No moi
Minä en pelkää, mutta minua ärsyttää syvästi jatkuva sodanlietsonta Euroopassa sekä myös Suomessa. Miten sinä koet asian?
Kommentit (310)
KOSKAAN emme Herran omat menisi tämän maan julmien, himokkaiden CV19 inkeroitujen nyt jopa murhanhimoisten pakanoiden kanssa samaan pommisuojaan maan alle (kun menevät piiloon itse Herraamme Jeesusta Kristusta koloihina, SE on Raamatullista). Tilanteessa missä sotaa, jopa YDINSOTAA maan johdon puolesta suorastaan kerjätään tänne samalla kun itse suhataan pitkin mualimaa, on ihana asua kaukana HELL sinks istä.
Vierailija kirjoitti:
Laitaoikeisto nimenomaan ajaa Suome sotaan Venäjän kanssa. He luottavat sokeasti Donaldin Nato-isoveljeyteen mutta tämän ailahtelevan kassakoneen kanssa merkkaa vain Usan intressit joihin ei pieni Suomi isosti kuulune. Ehkä voimme tosin heille valmistaa jäämurtajat myytäväksi ja paikoittaa Googlen imemään datakeskuksillaan kansakunnan sähköt ja pohjavedet turhamaisten some-ihmisten "sisältöjen" varastointinnilla.
Sodan uhka on todellinen Suomen tämän hetkisillä heikon ulkopolitiikan ministereillä.
Tämä. Olen samaa mieltä.
ap
Nauran täällä ihan kippurassa tälle yhdelle vasilille, joka hokee, ettei Suomi ole sivistysvaltio.
Kun oma maansa on täysi Mordor. 🤣
ryggän kommenttien taso on vajonnut siperian ikiroudan tasolle.
Inhoan, mutta eihän noista uutisista pääse millään ohi. Joku tässä rikastuu , nettoaa kunnolla. Kuvottaa ihmisten tappaminen ja samaan aikaan joku piipittää ja vinkuu kun perhonen kuoli ikkunan väliin😵💫😵
Vierailija kirjoitti:
Nauran täällä ihan kippurassa tälle yhdelle vasilille, joka hokee, ettei Suomi ole sivistysvaltio.
Ahaa nauraako täällä adamlite, itse Vasily Stepanov, maailman komein mies ja Venäläinen Moskovasta. https://www.filmbooster.fi/tekija/68126-vasiliy-stepanov/kuvagalleria/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skenaario.
Venäjällä on noin 6000 ydinasetta. Montako ydinasetta on Euroopassa?
Muistutan, että ydinsodassa ei ole enää voittajia.
Ilmeisesti ei enää ymmärretä koko asiaa, koska Pisa - tuloksetkin ovat romahtaneet.
Mutta onneksi 100 % pro-Venäjä perheenäiti ymmärtää kuten idolinsa Ano turtiainen. Valaisee varmaan myös lapsiaan ja lasten kavereita.
Tietääkö lännen russofobit natonatsit että myös Venäjä on valmis käyttämään ydinaseita jos kokee olemassaolonsa uhatuksi, sen jälkeen ei yksikään natonatsi, russofobi tai satanistipedofiili ole vinkumassa enää mitään ja jauhamassa valhemedian valheita.
eip voi meikä ottaa vastuuta siitä miten venäläinen mitäkin kokee - varsinkin kun venäläinen media ohjailee kokemuksia "totuuksillaan"
tämä ei kuitenkaan riitä syyksi loputtomaan kyykistelyyn suomalaisille/kaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kirjoittaa sinulle varsin pitkän kirjoituksen, miksi Suomi ei ole enää sivistysvaltio, mutta en taidan vaivautua
.
Suomen henkinen ja kulttuurinen rappio alkoi heti toisen maailmansodan jälkeen
Miksi? KGB kaappasi Suomessa vallan itselleen. Opettele lukemaan ja perehdy historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kyennyt edes kertomaan mitä tämä "sodanlietsonta" käytännössä edes on. Miksi näin?
Jokohan pikku hiljaa ap voisi avata näkemyksiään "sodanlietsonnasta"? Mitä se siis on ollut?
Joka päivä monta kertaa Putinin pärstä lehdissä. Jatkuva kirkuminen. Stubbin pullistelu ja hölötys. Viimeksi tällä viikolla tuo ydinaseilla pullistelu.
Jos haluatte kuolla ydinsodassa, en voi sille mitään. Minä en pelkää. Mutta jos asia pelottaa, ei kannata kaivaa verta nenästään. Helppo uskoa, että Stubb oli koulukiusaaja.
En osaa sanoa, mistä johtuu, että itseäni kyrsii niin syvästi.
Koulukiusaaja kuten Halla-aho. Sinä puolestasi kuulostat mielenterveyssyistä työkyvyttömältä 24/7 paskaa nettiin tuuttavalta perheenäidiltä.
Kerrohan sinä, miten itse arvelet Stubbin hölötyksen jotenkin parantavan Suomen asemaa?
Miten hyödymme tästä? Luetteloi. Kiitos.
Vastasiko joku jo tähän?
Konkreettiset perustelut. Onko niitä?
Kyllä niitä on. Se, että Stubb kertoo suoraan, että Venäjän laiton hyökkäyssota on uhka Euroopan turvallisuudelle ja Ukrainaa pitää tukea niin paljon kuin mahdollista, on ainostaan Suomen ja Euroopan etu. Ai miksikö? Siksi, koska Venäjä tottelee ainoastaan voimaa.
Oliko sinulla muita avoimia kysymyksiä mihin kaipaat vastausta?
Seuraava kysymys:
Ukraina ei kuulu Eurooopaan.
Ukraina ei kuulu EU:hun.
Ukraina ei kuulu Natoon.
Joten mitä meille tämä asia kuuluu?
Ukraina kuuluu Aasiaan.
Ukraina kuuluu Eurooppaan maantieteellisesti, kulttuurillisesti sekä geneettisesti.
Ukraina ei kuulu EU:hun, koska sotaa käyvä maa ei pysty samanaikaisesti neuvottelemaan jäsenyydestä, kun sen on puolustettava omaa maataan ja kansalaisiaan.
Ukraina ei kuulu Natoon, koska sotaa käyvä maa ei pysty samanaikaisesti neuvottelemaan jäsenyydestä, kun sen on puolustettava omaa maataan ja kansalaisiaan.
Oliko muuta epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kirjoittaa sinulle varsin pitkän kirjoituksen, miksi Suomi ei ole enää sivistysvaltio, mutta en taidan vaivautua
.
Miksi? KGB kaappasi Suomessa vallan itselleen. Opettele lukemaan ja perehdy historiaan.
Ai se KGB, jota sivistysmaassa Venäjällä edustaa edelleenkin mm. Putin ja isä Kirill eli Vladimir Mihailovitš Gundjajev, joka vakoilija-aikoinaan tunnettiin myös nimellä Mikhailov.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kyennyt edes kertomaan mitä tämä "sodanlietsonta" käytännössä edes on. Miksi näin?
Jokohan pikku hiljaa ap voisi avata näkemyksiään "sodanlietsonnasta"? Mitä se siis on ollut?
Joka päivä monta kertaa Putinin pärstä lehdissä. Jatkuva kirkuminen. Stubbin pullistelu ja hölötys. Viimeksi tällä viikolla tuo ydinaseilla pullistelu.
Jos haluatte kuolla ydinsodassa, en voi sille mitään. Minä en pelkää. Mutta jos asia pelottaa, ei kannata kaivaa verta nenästään. Helppo uskoa, että Stubb oli koulukiusaaja.
Koulukiusaaja kuten Halla-aho. Sinä puolestasi kuulostat mielenterveyssyistä työkyvyttömältä 24/7 paskaa nettiin tuuttavalta perheenäidiltä.
Kerrohan sinä, miten itse arvelet Stubbin hölötyksen jotenkin parantavan Suomen asemaa?
Tajuatko Igor että me vaan nauretaan sinulle. Ei sinulle kukaan jaksa alkaa mitään asiallista "luetteloimaan". Ei mene perille kumminkaan. Tyydytään vaan vittuilemaan noille soperteluillesi.
Sinä menetät heti uskottavuutesi siinä vaiheessa, kun rupeet hokemaan iiiigoria. Kaikki eri mieltä olevat eivät ole iiiigoteita. Tämä tiedoksi
Kaikki vähänkin venäjämieliset luokitellaan Igoreiksi t:eri
Minä en ole venäjämielinen. En pidä lainkaan venäläisistä enkä ukrainalaisista. En pidä kyseisestä etnisestä ryhmästä.
Miksi suomalaisia vieläkin kiinnostaa niin paljon venäläiset? Koska on niin palava viha - rakkaussuhde venäjän kanssa.
Kiinnostaahan se, kun pakosta joudumme tuollaisen rosvo- ja terro ristivaltion rajanaapureina asumaan. Oikein mieluummin ottaisimme rajanaapuriksi melkein minkä tahansa muun maan maailmasta. Kiinnostuksen puute olisi välinpitämättömyyttä ja tuudittautumista lapsenuskoiseen optimismiin. Juuri sitä Venäjä varmasti toivoisikin, voidakseen pitää meitä otteessaan.
Mikään viha-rakkaussuhde se ei ole, ainoastaan vihasuhde. Ryssssssänviha.
Luulisi että edes tämän verran tajuaisit, Igor.
Pikku - Matiakselle kerron tämän. Sinä olet vasta vauva, mutta minä aikuinen jonka lapsuus ja nuoruus oli kylmää sotaa.
Minä en todellakaan pidä venäläisistä ja ukrainalaiset ovat samaa porukkaa.
En ole enkä tule olemaan missään tekemisissä tämän ihmisryhmän kanssa. En nyt, enkä tulevaisuudessa.
Syy on se, että pidän heitä epärehellisinä, epäluotettavina, kaikin tavoin petollisina. Älä nyt järkyty tästä.
Minulla ei ole koskaan ollut tulista viha - rakkaussuhdetta heihin
.
Suomi on Natossa. Se riittää minulle. Pysykööt r y s s ä t omalla tontillaan.
Rahat omaan puolustukseen ja yhteiskuntaan.
Voitaisiinko jo siirtyä eri uutisaiheisiin?
Venäläiset ja ukrainalaiset ovat kielellisesti, kulttuurisesti, historiallisesti ja osin myös geneettisesti eri 'porukkaa'.
Igor pyrkii esittämään nämä yhtenä ja samana 'porukkana' siksi, että suomalaiset alkaisivat vihaamaan ukrainalaisia samalla tavoin kuin vihaavat venäläisiä.
Koska Igor on huomannut, ettei millään tavalla pysty käännyttämään suomalaisia Venäjän ja venäläisten ystäviksi ja tukijoiksi.
No todellakaan ei. Et takuulla erota ukrainaa venäjästä. En osaa venäjää enkä venäläisiä kirjaimia. En ikinä voisi tietää, kuka minulle puhuu. Ukrainan natalia vai venäjän natalia.
Ihan samaa etnistä ryhmää ovat. Sen näkee myös ulkonäöstä.
No kyllähän tuo meidän itänaapurin perseily ärsyttää. Se on muuten ainoa joka sotaa lietsoo.
Erotatteko heidät? Kuulet jonkun höpöttävän jompaa kumpaa kieltä ja vilkaiset. No venäläinenhän tuo on. Venäjää puhuu ja venäläiseltä näyttää. Heissä ei ole mitään eroavaisuutta.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Ai se KGB, jota sivistysmaassa Venäjällä edustaa edelleenkin mm. Putin ja isä Kirill eli Vladimir Mihailovitš Gundjajev, joka vakoilija-aikoinaan tunnettiin myös nimellä Mikhailov.
Putin on ex -:KGB agentti ja sen huomaa.
Kivikasvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko Igor että me vaan nauretaan sinulle. Ei sinulle kukaan jaksa alkaa mitään asiallista "luetteloimaan". Ei mene perille kumminkaan. Tyydytään vaan vittuilemaan noille soperteluillesi.
Sinä menetät heti uskottavuutesi siinä vaiheessa, kun rupeet hokemaan iiiigoria. Kaikki eri mieltä olevat eivät ole iiiigoteita. Tämä tiedoksi
Kaikki vähänkin venäjämieliset luokitellaan Igoreiksi t:eri
Minä en ole venäjämielinen. En pidä lainkaan venäläisistä enkä ukrainalaisista. En pidä kyseisestä etnisestä ryhmästä.
Miksi suomalaisia vieläkin kiinnostaa niin paljon venäläiset? Koska on niin palava viha - rakkaussuhde venäjän kanssa.
Kiinnostaahan se, kun pakosta joudumme tuollaisen rosvo- ja terro ristivaltion rajanaapureina asumaan. Oikein mieluummin ottaisimme rajanaapuriksi melkein minkä tahansa muun maan maailmasta. Kiinnostuksen puute olisi välinpitämättömyyttä ja tuudittautumista lapsenuskoiseen optimismiin. Juuri sitä Venäjä varmasti toivoisikin, voidakseen pitää meitä otteessaan.
Mikään viha-rakkaussuhde se ei ole, ainoastaan vihasuhde. Ryssssssänviha.
Luulisi että edes tämän verran tajuaisit, Igor.
Pikku - Matiakselle kerron tämän. Sinä olet vasta vauva, mutta minä aikuinen jonka lapsuus ja nuoruus oli kylmää sotaa.
Minä en todellakaan pidä venäläisistä ja ukrainalaiset ovat samaa porukkaa.
En ole enkä tule olemaan missään tekemisissä tämän ihmisryhmän kanssa. En nyt, enkä tulevaisuudessa.
Syy on se, että pidän heitä epärehellisinä, epäluotettavina, kaikin tavoin petollisina. Älä nyt järkyty tästä.
Minulla ei ole koskaan ollut tulista viha - rakkaussuhdetta heihin
.
Suomi on Natossa. Se riittää minulle. Pysykööt r y s s ä t omalla tontillaan.
Rahat omaan puolustukseen ja yhteiskuntaan.
Voitaisiinko jo siirtyä eri uutisaiheisiin?
Venäläiset ja ukrainalaiset ovat kielellisesti, kulttuurisesti, historiallisesti ja osin myös geneettisesti eri 'porukkaa'.
Igor pyrkii esittämään nämä yhtenä ja samana 'porukkana' siksi, että suomalaiset alkaisivat vihaamaan ukrainalaisia samalla tavoin kuin vihaavat venäläisiä.
Koska Igor on huomannut, ettei millään tavalla pysty käännyttämään suomalaisia Venäjän ja venäläisten ystäviksi ja tukijoiksi.
No todellakaan ei. Et takuulla erota ukrainaa venäjästä. En osaa venäjää enkä venäläisiä kirjaimia. En ikinä voisi tietää, kuka minulle puhuu. Ukrainan natalia vai venäjän natalia.
Ihan samaa etnistä ryhmää ovat. Sen näkee myös ulkonäöstä.
Osaan venäjää. Erotan kyllä ukrainan puhujat venäjän puhujista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä geneettinen ruotsalainen. Luuletko, että ketään ketjussa kiinnostaa. :D
Yritän selventää sinulle, mistå voisi johtua ettei itselläni ole tuota mystistä viha - rakkaussuhdetta itäihmisiin.
Venäläiset- ukrainalaiset eivät inspiroi minua miltään osin, enkä minä heitä.
Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.
Näen tämän täältä kaukaa kiihkeänä viha -:rakkaussuhteena. Tuo on niin yliampuvaa :D
Näin Igor jälleen alleviivaa sitä, ettei tunne käsitteen viha-rakkaussuhde merkitystä. Eikä edes osaa kirjoittaa sanaa oikein.
Päättäjät ovat liian nuoria hahmottamaan 1930-luvun sotaan varustelun. Kaikkien oli silloinkin pakko nähdä, mihin homma on menossa, mutta ei; enää ei nähty metsää puilta, vaan suoranainen aseistautumishuuma oli vallannut päättäjät, ja propagandalla nostettiin kansakunnat, tavalliset kansalaiset, toisiaan vastaan. Me vs. paha vihulainen.
Kun on pelote, on millä uhata, ja mitä käyttää kun uhataaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasiko joku jo tähän?
Konkreettiset perustelut. Onko niitä?
Kyllä niitä on. Se, että Stubb kertoo suoraan, että Venäjän laiton hyökkäyssota on uhka Euroopan turvallisuudelle ja Ukrainaa pitää tukea niin paljon kuin mahdollista, on ainostaan Suomen ja Euroopan etu. Ai miksikö? Siksi, koska Venäjä tottelee ainoastaan voimaa.
Oliko sinulla muita avoimia kysymyksiä mihin kaipaat vastausta?
Seuraava kysymys:
Ukraina ei kuulu Eurooopaan.
Ukraina ei kuulu EU:hun.
Ukraina ei kuulu Natoon.
Joten mitä meille tämä asia kuuluu?
Ukraina kuuluu Aasiaan.
Ukraina on maantieteellisesti Euroopassa sijaitseva valtio, pö.ljä-iigor.
Ei ole. Siinäpä juuri onkin ongelman ydin. Väestö on venäläinen ja uskonto on myös venäläinen. Kulttuuri on venäläistä. Kukaan etninen venäläinen ei ikinä tule edustamaan minulle Eurooppaa. Minä en hyväksy länsimaalaisen kulttuurin sekoittumista venäläiseen kulttuuriin henkisesti.
Pitää muistaa myös se, että venäläiset, kuten ukrainalaisetkin, ovat puoleksi aasialaisia. Siis puoleksi barbaarien jälkeläisiä.
Venäläinen kulttuuri on paljon velkaa Ukrainalle, mutta vain sivistymätön oligarkki kuvittelee, että noissa kahdessa maassa olisi sama kulttuuri. Väestöstä osa on venäläisiä, koska Neuvostoliitto aikoinaan pakkosiirsi laajoja kansanjoukkoja ympäri maataan. Samasta syystä Venäjällä on runsaat kansanosat mm. tsetseenejä, georgialaisia ja ukrainalaisia. Venäjällä on paljon kansoja Aasiasta, mutta kantaukrainalaiset eivät heitä ole.
Sinun perusteluillasi Ruotsi on osa Suomea ja USA osa Italiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa taitaa nyt olla kyse venäjästä. Ei Kiinasta. 🥱
Kiina on takapiruna. Venäjä tekee likaisen työn.
Just tuo minkä yllä selitin, on asia mitä Suomessa ei ymmärretä ja miksi? Siksi, koska Suomi ei ole enää sivistysvaltio. Jos itsellä ei ole varsinaisesti juurikaan kulttuurista ymmärrystä eikä arvosteta mm. korkeakulttuuria, tuota asiaa ei ymmärretä.
Ei käsitetä mitään koko asiasta eikä ymmärretä eri vivahteita.