Tyttöystävä komentelee koko ajan enemmän
Koko ajan komentelemassa ja alkaa mitta täyttyä. Ei kiinnosta olla hänen palvelijansa. Ja tiedän kyllä, mistä tämä komentelu on opittu. Hänen äitinsä on vielä pahempi, käy jopa sääliksi tyttöystävän isää, kun häntä viedään kuin litran mittaa. Aluksi hän vaikutti aivan ihanalta, mutta mitä pidempään suhde on jatkunut, niin sitä enemmän on tätä komentelua alkanut tulemaan. Olen pari kertaa yrittänyt ottaa asian puheeksi, mutta on suuttunut. Ikää meillä molemmilla 23v. Millaisia kokemuksia, voiko tuollaisesta ns. rahoittua ja luonne tasaantua vai meneekö kahjommaksi iän myötä?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Ja ap poraa palstalla? On siinä kristitty valkoinen hetero mies ...
Terveisin toinen psykopaatti muija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuttavapiirissä parikin kaveria, joilla on todella pahansisuiset vaimot. Ei muutu, meno tulee entistä hullummaksi. Toisen nainen tulee ja menee miten tahtoo, mies hoitaa lapset, kodin, jne. käytännössä täysin yksin. Nainen ei päästä miestä esim. saunailtoihin, mutta itse käy kaikki festarit läpi ja on usein yöelämässä. Nainen suorastaan alistaa tätä miestä., tosin ei makuuhuoneessa, koska naista ei kiinnosta ne puuhat. Mies kävi kolmannen lapsen jälkeen salaa katkaisemassa piuhat, ettei tulisi enempää lapsia, kun nainen oli sanonut, että haluaa vielä ainakin pari lasta. Mies joskus tilitti, että nainen oli hänelle jonkun riidan päätteeksi sanonut, että jos kaveri päättää hakea eroa, niin nainen pitää huolen, ettei mies näe lapsia enää koskaan. Ei ole terve suhde, mutta mies ei myöskään näe poispääsyä siitä. Ehkä sitten, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Yksinhuoltajuuteen pitää olla painavat syyt. Tiedän kun olen itse saanut käräjiltä yksinhuoltajuuden ja sen saa vain jos mies on esim. syyllistynyt väkivalta rikokseen ja elää arvaamattomasti aiheuttaen lapselle turvattomuutta. Äiti ei voi estää lapsen ja isän suhdetta jos isä on ns. tavallinen mies. Yksinhuolto ja tapaamisten rajoitukset myönnetään vain painavista syistä. Ikävää, että on ihmisiä ketkä sitten ilman syytä uhkailee lasten pois ottamiselta. Äitinä olisin vain onnellinen jos lasten isä olisi kykenevä. Yksinhuoltajalla ei todellakaan ole mahdollisuuksia mihinkään festareilla käynteihin ja vastaaviin.
Joskus käy niin, että eroavalle parille määrätään yhteisuoltajuus, vaikka nainen on yrittänyt saada huoltajuuden itselleen. Oikein surullisissa tapauksissa perheen lapsi voi myöhemmin tarvita pitkän aikaa yhteiskunnan terveydenhoitoa ja sosiaaliapua varassa, koska hänet pakotettiin lapsena vierailemaan "epäsopivan", oudosti käyttäytyvän isän luona. Mistään ei voi hakea korvauksia eikä mikään viranomaistaho joudu vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos komentelu on epäreilua eli teet puolet kotitöistä, pakene. Jos lintsaat kotitöistä, niin hyvä että komentelee sut tavoille.
No joo jos äiti käy vielä aikuisen miehen asunnon siivoamassa kuten joissakin tapauksissa, odottavat, että tyttöystävä alkaa samanlaiseksi. Ap:n tarinassa ei nyt ihan ota selvää, että luistaako hän kotitöistä vai tekeekö hän kotityöt ja siihen lisäksi vielä tyttöystävä määräilee kaikkea ylimääräistä kuten tuo sipsien tuonti ja muu sellainen. Kotitöistä riitely on ainakin hyvin yleinen parisuhde riita aihe jos toinen tekee enemmän kuin toinen.
On kotoa opittu normaali käytösmalli. Jos oisin sinä, niin kaksi vaihtoehtoa: 1. Nostat kissan pöydälle, vaikka kuinka nainen siitä suuttuisi. Niin kauan kuin asiaa ei käsitellä, ei se tule muuttumaan. Ei ole tietysti mitään takeita, että muuttuisi keskustelun jälkeenkään. 2. Jätät naisen. Voi tuntua pahalta, mutta vähitellen huomaatkin taas olevasi onnellinen ja ihan varmasti löydät tuon ikäisenä uuden naisen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on joko kotoa opittu malli tai kulkee sitten geeneissä. Mun erään ystävättären kotona on täsmälleen kuvailemasi kaltainen tilanne. Joskus, kun olen ollut heillä käymässä, on ollut todella vaivaannuttavaa seurata, miten hänen äitinsä tylyttää miestään jatkuvasti. Hän saattaa heittää tämän juuri leipomat korvapuustit roskikseen ja kaataa kahvit viemäriin, koska olivat kuulemma kovia ja kahvi laihaa. En jäisi sinuna suhteeseen:(
N27
Nainen, josta kerroit, ei ole ihan terve.
Vierailija kirjoitti:
Emme siis asu vielä yhdessä, mutta paljon vietämme aikaa toisemme luona. Aluksi oli pyyntöjä, että voisitko tehdä, voisitko laittaa, jne. Nykyisin on tee, laita, mikset tehnyt, laittanut, jne. Eli koko homma on muuttunut kohteliaista pyynnöistä käskemiseksi. Ja tapahtuu siis kaikissa arkisissa asioissa, eikä kyse ole siitä, ettenkö itse osaisi näitä tehdä ja tekisi. Jos leffaa katsotaan sohvalla, niin koko ajan pitäisi olla hyppäämässä hakemassa hänelle jotain ja hän itse istuu hyvässä asennossa sohvalla, on sitten kyse sipsien hakemisesta, juotavasta, villasukista, jne. Viimeisimpänä on alkanut tulemaan kysymyksiä, jos olen vaikka jäänyt luentojen jälkeen vielä kampukselle, että missä olin, kenen kanssa, jne. Ja nämäkin kysytään aika agressiivisella äänensävyllä, ei vain tiedustellen. Riitoja on tullut viime aikoina aika paljon ja 100% riidoista on hänen aloittamia, jonka jälkeen alkaa mökötys. Kovin pitkään ei tätä jaksa, jos mitään valoa ei ole tunnelin päässä. Yhdessä ollaan oltu noin vuosi.
Ap
Jos komenteluun yhdistyy vielä nuo mustasukkaiset kyselyt, niin kannattaa lähteä. Minulla oli nuorena mustasukkainen tyttöystävä, joka kyseli kaikki pienetkin asiat ja uskoi kaikki valheet, joilla hänen kaverit kiusasivat häntä, kun tiesivät hänen mustasukkaisuudestaan. Minä en ole koskaan ymmärtänyt liiallisuuteen menevää mustasukkaisuutta ja en voi sietää sitä omalla kohdallani. Vaihdoin parempaan enkä ole katunut päivääkään.
Niin mistä hommidta tyttöystäväsi valittaa?
Vanhempana miehenä suosittelen että vaihdat naista. Vanhemmiten naiset nöyristyvät ja alkavat ajattelemaan muitakin, mutta nuoria kannattaa vaihtaa heti kun määräily ja päsmäröinti alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos komentelu on epäreilua eli teet puolet kotitöistä, pakene. Jos lintsaat kotitöistä, niin hyvä että komentelee sut tavoille.
No joo jos äiti käy vielä aikuisen miehen asunnon siivoamassa kuten joissakin tapauksissa, odottavat, että tyttöystävä alkaa samanlaiseksi. Ap:n tarinassa ei nyt ihan ota selvää, että luistaako hän kotitöistä vai tekeekö hän kotityöt ja siihen lisäksi vielä tyttöystävä määräilee kaikkea ylimääräistä kuten tuo sipsien tuonti ja muu sellainen. Kotitöistä riitely on ainakin hyvin yleinen parisuhde riita aihe jos toinen tekee enemmän kuin toinen.
Osallistun kotitöihin oma-aloitteisesti ja enemmän kuin nainen itse. Ei voi olla siitä kyse. Toki teen ne hänen mielestään yleensä huonosti. Mutta kuinka monella tavalla esim. roskat voi viedä? Ja äitini ei käy siivoamassa minun asuntoa, jos sitä epäilit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuttavapiirissä parikin kaveria, joilla on todella pahansisuiset vaimot. Ei muutu, meno tulee entistä hullummaksi. Toisen nainen tulee ja menee miten tahtoo, mies hoitaa lapset, kodin, jne. käytännössä täysin yksin. Nainen ei päästä miestä esim. saunailtoihin, mutta itse käy kaikki festarit läpi ja on usein yöelämässä. Nainen suorastaan alistaa tätä miestä., tosin ei makuuhuoneessa, koska naista ei kiinnosta ne puuhat. Mies kävi kolmannen lapsen jälkeen salaa katkaisemassa piuhat, ettei tulisi enempää lapsia, kun nainen oli sanonut, että haluaa vielä ainakin pari lasta. Mies joskus tilitti, että nainen oli hänelle jonkun riidan päätteeksi sanonut, että jos kaveri päättää hakea eroa, niin nainen pitää huolen, ettei mies näe lapsia enää koskaan. Ei ole terve suhde, mutta mies ei myöskään näe poispääsyä siitä. Ehkä sitten, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Yksinhuoltajuuteen pitää olla painavat syyt. Tiedän kun olen itse saanut käräjiltä yksinhuoltajuuden ja sen saa vain jos mies on esim. syyllistynyt väkivalta rikokseen ja elää arvaamattomasti aiheuttaen lapselle turvattomuutta. Äiti ei voi estää lapsen ja isän suhdetta jos isä on ns. tavallinen mies. Yksinhuolto ja tapaamisten rajoitukset myönnetään vain painavista syistä. Ikävää, että on ihmisiä ketkä sitten ilman syytä uhkailee lasten pois ottamiselta. Äitinä olisin vain onnellinen jos lasten isä olisi kykenevä. Yksinhuoltajalla ei todellakaan ole mahdollisuuksia mihinkään festareilla käynteihin ja vastaaviin.
Valitettavasti taitaa vaan tässäkin maassa olla paljon esimerkkejä siitä, että paperilla on yhteishuoltajuus, mutta käytännössä se ei sitten toteudu. Tapaamiset jäävät toteutumatta, koska x, y ja z. Toisesta vanhemmasta puhutaan pahaa ja yritetään käännyttää lapset uskomaan, että toinen vanhempi on paha eikä hänen kanssaan kannata olla. Voidaan muuttaa, jotta vuoroviikkoasuminen/tapaamiset olisi vaikea tai jopa mahdoton järjestää. Sitten vedotaan siihen, että se toinen osapuoli ei hoida vanhemman velvollisuuksiaan ja pitäisi saada yksinhuoltajuus. Kyllä ne keinot on mahdollista löytää, jos todella haluaa estää toisen vanhemman ja lapsen suhteen kehittymisen.
Joskus toinen vanhempi on valitettavasti paha ihminen ja lapset eivät vähän isompana alua mennä häntä tapaamaan. On kuitenkin lapsia, jotka mielellään menevät sen vanhemman puolelle, jolla on iso palkka ja joka ostelee kalliita tavaroita ja antaa valvoa myöhään.
Olet epäonnistunut kurinpidossa jos naisesi käyttäytyy noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus käy niin, että eroavalle parille määrätään yhteisuoltajuus, vaikka nainen on yrittänyt saada huoltajuuden itselleen. Oikein surullisissa tapauksissa perheen lapsi voi myöhemmin tarvita pitkän aikaa yhteiskunnan terveydenhoitoa ja sosiaaliapua varassa, koska hänet pakotettiin lapsena vierailemaan "epäsopivan", oudosti käyttäytyvän isän luona. Mistään ei voi hakea korvauksia eikä mikään viranomaistaho joudu vastuuseen.
Tämähän se on juurikin se ongelma, että taitaa olla ihan liikaa myös näitä tapauksia, jossa ymmärretään liikaa vaarallisia haitallisia ihmisiä ja heidän oikeuksiaan. Se syö luottamusta meidän järjestelmää kohtaan. Ei uskalla tehdä lapsia jos sitten joutuu antamaan lapsen jollekkin hullulle sakkojen uhalla, joka osaa esittää krotiilin kyyneliä. Suomi on kuitenkin euroopan vaarallisimpia maita naisille ja samaiset miehet kyllä myös kaltoinkohtelee lapsia. Tämä järjestelmä myös osaltaan mahdollistaa sen jatkumon, että kyllähän siinä tulee mieleen, että yritetäänkö sitä väkivaltaa naisia ja lapsia kohtaan edes tosissaan kitkeä. Olen kuullut miten eräs kunnon kansalainen, ikänsä kunniallisia töitä tehnyt äiti oli pakotettu maksamaan elatusmaksuja alkoholisti isälle, joka vieläpä oli vaatinut sille kunnolliselle raittiille äidille ne valvotut tapaamiset ja se isä oli estänyt äiti näkemästä lapsiaan. Mutta onneksi joihinkin lapsiin oli välit säilyneet. Että tuokin on suomelta arvovalinta. Haluaako suomi pitää kunnolliset äidit, ketkä ei ryyppää ja rellestä vai suositaanko juoppoja ja ongelma tapauksia enemmän. Voi olla että tulevaisuudessa on yhä vähemmän kunnollisia äitejä tarjollakaan kun se näkyy päätöksissä ja äidit jätetään yksin noiden hullujen armoille.
Vierailija kirjoitti:
Ja ap poraa palstalla? On siinä kristitty valkoinen hetero mies ...
Miten nämä piirteet liittyvät asiaan? Tuollaista turhaa pomotusta on kamala kuunnella sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Emme siis asu vielä yhdessä, mutta paljon vietämme aikaa toisemme luona. Aluksi oli pyyntöjä, että voisitko tehdä, voisitko laittaa, jne. Nykyisin on tee, laita, mikset tehnyt, laittanut, jne. Eli koko homma on muuttunut kohteliaista pyynnöistä käskemiseksi. Ja tapahtuu siis kaikissa arkisissa asioissa, eikä kyse ole siitä, ettenkö itse osaisi näitä tehdä ja tekisi. Jos leffaa katsotaan sohvalla, niin koko ajan pitäisi olla hyppäämässä hakemassa hänelle jotain ja hän itse istuu hyvässä asennossa sohvalla, on sitten kyse sipsien hakemisesta, juotavasta, villasukista, jne. Viimeisimpänä on alkanut tulemaan kysymyksiä, jos olen vaikka jäänyt luentojen jälkeen vielä kampukselle, että missä olin, kenen kanssa, jne. Ja nämäkin kysytään aika agressiivisella äänensävyllä, ei vain tiedustellen. Riitoja on tullut viime aikoina aika paljon ja 100% riidoista on hänen aloittamia, jonka jälkeen alkaa mökötys. Kovin pitkään ei tätä jaksa, jos mitään valoa ei ole tunnelin päässä. Yhdessä ollaan oltu noin vuosi.
Ap
Neuvoisin ottamaan asian esille nätisti ja rauhallisesti. Älä syyttele häntä, mutta kerro, että hänen käytöksensä tuntuu tosi kurjalta ja koet, että hän ei arvosta sinua. Lopuksi voi sanoa, että et jaksa sellaista elämää kovin kauan. Pari kertaa voit puhua toiselle aiheesta. Jos se auta, niin ehkä on parempi lähteä suhteesta.
Tottele vaimoasi. Kunnon mies tottelee ehdoitta niin vaimoaan kuin äitiään. Mikä on tekosyysi, ettet ole kunnon mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistun kotitöihin oma-aloitteisesti ja enemmän kuin nainen itse. Ei voi olla siitä kyse. Toki teen ne hänen mielestään yleensä huonosti. Mutta kuinka monella tavalla esim. roskat voi viedä? Ja äitini ei käy siivoamassa minun asuntoa, jos sitä epäilit.
Ap
Noniin, sitten tyttöystäväsi on jyräävä pomotteleva luonne. Ei sinun tarvitse sietää tuollaista. Älä ole liian kiltti. Tiedän kun olen itse saman luonteinen eli ns liian kiltti, tunnollinen ja avulias nainen. Ihmiset käyttää sitä vaan hyväkseen, etenkin tuollaiset pomottaja määräilijä luonteet. Eikä se lopu parisuhteeseen kun noita saa ja joutuu kestämään töissäkin. Ja sitten kun saat lapsia niin kilttien yli kävellään siinäkin. Raskasta pitää jatkuvasti omia puoliaan kun nää pomottaja ei välttämättä suostu muuttumaan. Käy se vaikea keskustelu hänen kanssaan ja jos ei muut niin eroa. Et sinä ole hänen palvelija. Tunne oma arvosi. Tuollaiset parisuhteet on kaiken energian vieviä lopulta, jossa toinen määräilee miten kaikki tehdään. Tiedän, sovittelevalle kiltille voi olla vaikea pitää omia puoliaan. Jos teille tulisi lapsia niin sitten olisit loukossa määräilijän kanssa, joten nyt kannattaa oikeasti tehdä jotakin. Jos ette asu yhdessä niin sekin on sinulle pelastus, et joudu etsimään asuntoa tai pistämään häntä pihalle. Sikäli ihan hyvä tilanne ja helpompi erota jos homma ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jättää kuitenkin mainitsematta miksi hän suhteessa on edelleen, jos se on noin kurjaa. Saa varmaan aika paljon ilmaisia, rahan arvoisia etuja, kuten seksuaalipalveluksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Noniin, sitten tyttöystäväsi on jyräävä pomotteleva luonne. Ei sinun tarvitse sietää tuollaista. Älä ole liian kiltti. Tiedän kun olen itse saman luonteinen eli ns liian kiltti, tunnollinen ja avulias nainen. Ihmiset käyttää sitä vaan hyväkseen, etenkin tuollaiset pomottaja määräilijä luonteet. Eikä se lopu parisuhteeseen kun noita saa ja joutuu kestämään töissäkin. Ja sitten kun saat lapsia niin kilttien yli kävellään siinäkin. Raskasta pitää jatkuvasti omia puoliaan kun nää pomottaja ei välttämättä suostu muuttumaan. Käy se vaikea keskustelu hänen kanssaan ja jos ei muut niin eroa. Et sinä ole hänen palvelija. Tunne oma arvosi. Tuollaiset parisuhteet on kaiken energian vieviä lopulta, jossa toinen määräilee miten kaikki tehdään. Tiedän, sovittelevalle kiltille voi olla vaikea pitää omia puoliaan. Jos teille tulisi lapsia niin sitten olisit loukossa määräilijän kanssa, joten nyt kannattaa oikeasti tehdä jotakin. Jos ette asu yhdessä niin sekin on sinulle pelastus, et joudu etsimään asuntoa tai pistämään häntä pihalle. Sikäli ihan hyvä tilanne ja helpompi erota jos homma ei muutu.
Tuon esiin toisen näkökulman: näillä on vaan epäsopivat energiat.
Itsensä kiltiksi mieltävä saattaa olla iilimatomainen seurailija, parasiittimainen, tai jollakin muulla tavalla epämiellyttävä tai ihan vaan toisen elämään epätoivottua energiaa tuova. Kohde ei kerro tästä ja jos kertoisi, itsensä "kiltiksi" mieltävä vaan suuttuisi ja tulkitsisi tämän haukkumisena, kiusaamisena, alkaisi uhriutumaan.
Minulla on ollut lähelläni tällaisia ihmisiä useita kertoja elämässäni ja minua raivostuttaa sellainen alistuva seurailijuus, kuin kyseessä olisi joku 3v lapsi jolla ei ole oma-aloitteisuutta tai omaa identiteettiä. Tulen taustasta, missä jokainen perheenjäsen on menevä, johtava, oman polkunsa kulkija, aloitteellinen, reipas, toimeen tarttuva, aktiivinen. Tuollainen iilimatomainen "kiltteys" ja "miellyttäjyys" on yksinkertaiseesti inhottava energia, jonka lähellä en halua olla. Sitä sietää aina hetken ja sympatiasta iilimatoa kohtaan vähän aikaa johdattaa tätä johonkin suuntaan, mutta se iilimato ei tajua, että tämän teki vain kohteliaisuudesta tai hyvyydestä, eikä siksi että haluaisi olla tämän seurassa. Sitten siitä joko hankkiutuu eroon, tai alkaa tuo äksyily, koska sen iilimadon lähellä on vaan niin huono olla.
Nämä ihmiset lähes poikkeuksetta pitävät itseään tosi hyvinä ja mukavina, nimenomaan kiltteinä. Mutta he ovat parasiittisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuon esiin toisen näkökulman: näillä on vaan epäsopivat energiat.
Itsensä kiltiksi mieltävä saattaa olla iilimatomainen seurailija, parasiittimainen, tai jollakin muulla tavalla epämiellyttävä tai ihan vaan toisen elämään epätoivottua energiaa tuova. Kohde ei kerro tästä ja jos kertoisi, itsensä "kiltiksi" mieltävä vaan suuttuisi ja tulkitsisi tämän haukkumisena, kiusaamisena, alkaisi uhriutumaan.
Minulla on ollut lähelläni tällaisia ihmisiä useita kertoja elämässäni ja minua raivostuttaa sellainen alistuva seurailijuus, kuin kyseessä olisi joku 3v lapsi jolla ei ole oma-aloitteisuutta tai omaa identiteettiä. Tulen taustasta, missä jokainen perheenjäsen on menevä, johtava, oman polkunsa kulkija, aloitteellinen, reipas, toimeen tarttuva, aktiivinen. Tuollainen iilimatomainen "kiltteys" ja "miellyttäjyys" on yksinkertaiseesti inhottava energia, jonka lähellä en halua olla. Sitä sietää aina hetken ja sympatiasta iilimatoa kohtaan vähän aikaa johdattaa tätä johonkin suuntaan, mutta se iilimato ei tajua, että tämän teki vain kohteliaisuudesta tai hyvyydestä, eikä siksi että haluaisi olla tämän seurassa. Sitten siitä joko hankkiutuu eroon, tai alkaa tuo äksyily, koska sen iilimadon lähellä on vaan niin huono olla.
Nämä ihmiset lähes poikkeuksetta pitävät itseään tosi hyvinä ja mukavina, nimenomaan kiltteinä. Mutta he ovat parasiittisia.
Olet ärsyttävä määräilijä. Kartan kaukaa. Ei tarvita yleensä ketään päsmäröimään. Asiat hoituvat itsestään.
Luulet myös olevasi korvaamaton. Et ole. Ihmiset ovat helpottuneita, kun poistut.
Ei rauhoitu, lähde nyt hyvä mies enben kuin on myöhäistä. Tytöllähän on selvät psykopaatin ja narsistin oireet.