Tyttöystävä komentelee koko ajan enemmän
Koko ajan komentelemassa ja alkaa mitta täyttyä. Ei kiinnosta olla hänen palvelijansa. Ja tiedän kyllä, mistä tämä komentelu on opittu. Hänen äitinsä on vielä pahempi, käy jopa sääliksi tyttöystävän isää, kun häntä viedään kuin litran mittaa. Aluksi hän vaikutti aivan ihanalta, mutta mitä pidempään suhde on jatkunut, niin sitä enemmän on tätä komentelua alkanut tulemaan. Olen pari kertaa yrittänyt ottaa asian puheeksi, mutta on suuttunut. Ikää meillä molemmilla 23v. Millaisia kokemuksia, voiko tuollaisesta ns. rahoittua ja luonne tasaantua vai meneekö kahjommaksi iän myötä?
Kommentit (110)
Siis miten ja missä asioissa naisystäväsi komentelee? Oletko toistaitoinen, jonka holhoamiseen ja töppäilyjen paikkaamiseen on nainen kypsynyt?
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuttavapiirissä parikin kaveria, joilla on todella pahansisuiset vaimot. Ei muutu, meno tulee entistä hullummaksi. Toisen nainen tulee ja menee miten tahtoo, mies hoitaa lapset, kodin, jne. käytännössä täysin yksin. Nainen ei päästä miestä esim. saunailtoihin, mutta itse käy kaikki festarit läpi ja on usein yöelämässä. Nainen suorastaan alistaa tätä miestä., tosin ei makuuhuoneessa, koska naista ei kiinnosta ne puuhat. Mies kävi kolmannen lapsen jälkeen salaa katkaisemassa piuhat, ettei tulisi enempää lapsia, kun nainen oli sanonut, että haluaa vielä ainakin pari lasta. Mies joskus tilitti, että nainen oli hänelle jonkun riidan päätteeksi sanonut, että jos kaveri päättää hakea eroa, niin nainen pitää huolen, ettei mies näe lapsia enää koskaan. Ei ole terve suhde, mutta mies ei myöskään näe poispääsyä siitä. Ehkä sitten, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Yksinhuoltajuuteen pitää olla painavat syyt. Tiedän kun olen itse saanut käräjiltä yksinhuoltajuuden ja sen saa vain jos mies on esim. syyllistynyt väkivalta rikokseen ja elää arvaamattomasti aiheuttaen lapselle turvattomuutta. Äiti ei voi estää lapsen ja isän suhdetta jos isä on ns. tavallinen mies. Yksinhuolto ja tapaamisten rajoitukset myönnetään vain painavista syistä. Ikävää, että on ihmisiä ketkä sitten ilman syytä uhkailee lasten pois ottamiselta. Äitinä olisin vain onnellinen jos lasten isä olisi kykenevä. Yksinhuoltajalla ei todellakaan ole mahdollisuuksia mihinkään festareilla käynteihin ja vastaaviin.
Olen entinen pirttihirmu, saman miehen kanssa 20 vuotta oltu nyt yhdessä. Hän ärähti mulle noin 15 vuotta sitten että nyt loppuu, hänelle ei puhuta tähän sävyyn vaan kauniisti sanotaan asiat. Hyvä ja rakas mies minulle niin olen opetellut ja muutuin, tosin perusluonteeni on aika kiltti eli itseasiassa olen kiitollinen ja iloinen että hän laittoi stopin. Oma äitini oli hirveä jyrä ja isäni vetäytyi, joten omalla kohdallani kyse oli opitusta mallista. Olen sisimmässäni enemmän isäni kuin äitini kaltainen, toteutin
vain näkemääni, mutta muuttuminen onnistui. Eli sanoisin että tarkkaile tyttöystävän luonnetta, onko pohjimmiltaan kiltti? Ja laita kunnolla rajat vastaan, määritä miten sinulle saa puhua ja mihin suostut. Sinulla on siihen oikeus. Jos tyttöystävä ei koe samoin niin lähde.
Tuo on joko kotoa opittu malli tai kulkee sitten geeneissä. Mun erään ystävättären kotona on täsmälleen kuvailemasi kaltainen tilanne. Joskus, kun olen ollut heillä käymässä, on ollut todella vaivaannuttavaa seurata, miten hänen äitinsä tylyttää miestään jatkuvasti. Hän saattaa heittää tämän juuri leipomat korvapuustit roskikseen ja kaataa kahvit viemäriin, koska olivat kuulemma kovia ja kahvi laihaa. En jäisi sinuna suhteeseen:(
N27
Itsepähän olet mielikuvitustyttöystäväsi valinnut.
Näin naishenkilönä olen monia parisuhteita seuratessani miettinyt, mikä tekee nuorista tytöistä nalkuttavia akkoja. Tehnyt mieleni sanoa , onko parempi tossun alla kuin taivasalla. Jokaisessa olen nähnyt että naiset alistaa toisen , en mitenkään voi kutsua sitä rakkaudeksi , se on ahdistavaa ja myrkyllistä toisen hallitsemista. Sinuna toisenkin kerran miettisin suhteen jatkamista. Usko pois , ei kaikki naiset ole hallitsevia luonteiltaan eikä yritä polkea toista maanrakoon ja viedä itsetuntoa.
Ehdota hänelle terapiaa. Hän on oppinut lapsuuden perheestään huonon kommunikointitavan. Ei ole hänen vikansa, mutta hänen on otettava palaute vastaan ja työstettävä itseään. Muuten hän tuhoaa tämän ja muutkin ihmissuhteensa. Muistuta tasa-arvosta suhteessa. Kumpikaan ei ole toisen esihenkilö.
Aika moni on sanonut että ei muutu ja ainoa millä pääset siitä on että lähdet. En olisi itse ihan yhtä ehdoton. Tyttö on vielä aika nuori ja persoona sekä käytösmallit ovat vielä muovautumassa. Mutta mitä pidempään vain siedät sitä, sen normaalimpana hän alkaa käytöstään pitää.
Jos siis et halua lähteä suhteesta, aloita vastaan sanominen jo tänään. Ole jämäkkä, älä suutu eläkä hätkähdä sitä että hän suuttuu. Selitä kerta toisensa jälkeen että sinä olet aikuinen ihminen kuten hänkin eikä hänellä ole mitään oikeutta sinua komennella. Kuuntelet perusteluja ja voitte tehdä kompromisseja molempia kuunnellen mutta et kuuntele mitään suoria komentoja.
Ole johdonmukainen ja kärsivällinen. Jos mitään muutosta ei muutamassa kuukaudessa tule, lähde.
Huhhuh tuli mieleen ajat kun olin sun ikäinen ja mul oli samanlainen muija. Stressi levelit oli taivaissa. Tsemiä
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuttavapiirissä parikin kaveria, joilla on todella pahansisuiset vaimot. Ei muutu, meno tulee entistä hullummaksi. Toisen nainen tulee ja menee miten tahtoo, mies hoitaa lapset, kodin, jne. käytännössä täysin yksin. Nainen ei päästä miestä esim. saunailtoihin, mutta itse käy kaikki festarit läpi ja on usein yöelämässä. Nainen suorastaan alistaa tätä miestä., tosin ei makuuhuoneessa, koska naista ei kiinnosta ne puuhat. Mies kävi kolmannen lapsen jälkeen salaa katkaisemassa piuhat, ettei tulisi enempää lapsia, kun nainen oli sanonut, että haluaa vielä ainakin pari lasta. Mies joskus tilitti, että nainen oli hänelle jonkun riidan päätteeksi sanonut, että jos kaveri päättää hakea eroa, niin nainen pitää huolen, ettei mies näe lapsia enää koskaan. Ei ole terve suhde, mutta mies ei myöskään näe poispääsyä siitä. Ehkä sitten, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Yksinhuoltajuuteen pitää olla painavat syyt. Tiedän kun olen itse saanut käräjiltä yksinhuoltajuuden ja sen saa vain jos mies on esim. syyllistynyt väkivalta rikokseen ja elää arvaamattomasti aiheuttaen lapselle turvattomuutta. Äiti ei voi estää lapsen ja isän suhdetta jos isä on ns. tavallinen mies. Yksinhuolto ja tapaamisten rajoitukset myönnetään vain painavista syistä. Ikävää, että on ihmisiä ketkä sitten ilman syytä uhkailee lasten pois ottamiselta. Äitinä olisin vain onnellinen jos lasten isä olisi kykenevä. Yksinhuoltajalla ei todellakaan ole mahdollisuuksia mihinkään festareilla käynteihin ja vastaaviin.
Valitettavasti taitaa vaan tässäkin maassa olla paljon esimerkkejä siitä, että paperilla on yhteishuoltajuus, mutta käytännössä se ei sitten toteudu. Tapaamiset jäävät toteutumatta, koska x, y ja z. Toisesta vanhemmasta puhutaan pahaa ja yritetään käännyttää lapset uskomaan, että toinen vanhempi on paha eikä hänen kanssaan kannata olla. Voidaan muuttaa, jotta vuoroviikkoasuminen/tapaamiset olisi vaikea tai jopa mahdoton järjestää. Sitten vedotaan siihen, että se toinen osapuoli ei hoida vanhemman velvollisuuksiaan ja pitäisi saada yksinhuoltajuus. Kyllä ne keinot on mahdollista löytää, jos todella haluaa estää toisen vanhemman ja lapsen suhteen kehittymisen.
Onko samaa myös seksielämässä? Sellainen kyllä kiihottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Näin naishenkilönä olen monia parisuhteita seuratessani miettinyt, mikä tekee nuorista tytöistä nalkuttavia akkoja. Tehnyt mieleni sanoa , onko parempi tossun alla kuin taivasalla. Jokaisessa olen nähnyt että naiset alistaa toisen , en mitenkään voi kutsua sitä rakkaudeksi , se on ahdistavaa ja myrkyllistä toisen hallitsemista. Sinuna toisenkin kerran miettisin suhteen jatkamista. Usko pois , ei kaikki naiset ole hallitsevia luonteiltaan eikä yritä polkea toista maanrakoon ja viedä itsetuntoa.
Ylipäätään naisten alistavasta käytöksestä ei puhuta tarpeeksi. Koska alistavan ja määräilevän luonteiset naiset alistavat miesten lisäksi myös toisia naisia. Ne on just niitä työpaikan pompottajia ja määräilijöitä, vaikkeivat olisi edes esihenkilö asemassa. Olin aivan kauheassa työpaikassa, jossa oli tuollaisia yksilöitä, sanoivat ihan suoraan, että uskovat nokkimisjärjestykseen. Kauheinta on, että sitä joutuu usein olemaan itse se joka lähtee. Sitten ne on kuitenkin valmiita laittamaan kiltit ja tunnolliset ihmiset vastuuseen eikä ota vastuuta siitä mitä ovat pomottaneet jos homma menee pieleen. Olen iän myötä oppinut pitämään paremmin omia puoliani, mutta oikeasti jyrääviä ihmisiä on ihan liikaa sekä omassa elämässä, että työ/koulu maailmassa.
Emme siis asu vielä yhdessä, mutta paljon vietämme aikaa toisemme luona. Aluksi oli pyyntöjä, että voisitko tehdä, voisitko laittaa, jne. Nykyisin on tee, laita, mikset tehnyt, laittanut, jne. Eli koko homma on muuttunut kohteliaista pyynnöistä käskemiseksi. Ja tapahtuu siis kaikissa arkisissa asioissa, eikä kyse ole siitä, ettenkö itse osaisi näitä tehdä ja tekisi. Jos leffaa katsotaan sohvalla, niin koko ajan pitäisi olla hyppäämässä hakemassa hänelle jotain ja hän itse istuu hyvässä asennossa sohvalla, on sitten kyse sipsien hakemisesta, juotavasta, villasukista, jne. Viimeisimpänä on alkanut tulemaan kysymyksiä, jos olen vaikka jäänyt luentojen jälkeen vielä kampukselle, että missä olin, kenen kanssa, jne. Ja nämäkin kysytään aika agressiivisella äänensävyllä, ei vain tiedustellen. Riitoja on tullut viime aikoina aika paljon ja 100% riidoista on hänen aloittamia, jonka jälkeen alkaa mökötys. Kovin pitkään ei tätä jaksa, jos mitään valoa ei ole tunnelin päässä. Yhdessä ollaan oltu noin vuosi.
Ap
Lähde.ei tule muuttumaan.etsi itsellesi normaali/kiltimpi nainen.niitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti taitaa vaan tässäkin maassa olla paljon esimerkkejä siitä, että paperilla on yhteishuoltajuus, mutta käytännössä se ei sitten toteudu. Tapaamiset jäävät toteutumatta, koska x, y ja z. Toisesta vanhemmasta puhutaan pahaa ja yritetään käännyttää lapset uskomaan, että toinen vanhempi on paha eikä hänen kanssaan kannata olla. Voidaan muuttaa, jotta vuoroviikkoasuminen/tapaamiset olisi vaikea tai jopa mahdoton järjestää. Sitten vedotaan siihen, että se toinen osapuoli ei hoida vanhemman velvollisuuksiaan ja pitäisi saada yksinhuoltajuus. Kyllä ne keinot on mahdollista löytää, jos todella haluaa estää toisen vanhemman ja lapsen suhteen kehittymisen.
No tuota tekee myös isät äideille, että ei ole sukupuolesta kiinni. Uskon kyllä, että noita on myös perusteettomasti tapahtuvia. Toki joskus se voi olla, että se toinen vanhempi on oikeasti henkisesti väkivaltainen tai laiminlyö lapsia ja esittää vaan viatonta muille eikä myönnä omaa osuuttaan. Siinä kannattaa olla tarkkana, että ei ole sitten sen piilokiusaajan puolella noissa kun niitäkin ihmisiä on, ketkä kaltoinkohtelee, laiminlyö ym. lapsia silloin kun kukaan muu ei ole näkemässä ja osaavat esittää parempaa kuin oikeasti ovat. Silloin se lapsia suojeleva vanhempi saattaa näyttäytyä siltä, joka estää lasta tapaamasta vanhempaa vaikka totuus on oikeasti se, että se vanhempi on kyvytön hommaansa ja suojeleva vanhempi ihan aiheesta evää tapaamisia. Joskus noista voi olla vaikea kerätä mitään todisteita etenkin jos on tekemisissä valehtelijan kanssa. Kun on sitten niitäkin ollut, että lapsi on pakotettu tapaamaan sakkojen uhalla jopa murhanhimoisia ihmisiä, jotka on uhanneet tappaa oman lapsensa tai toisen vanhemman. Nuo on sen tyyppisiä ihmisiä, ketkä osaa kerjätä sääliä ja valehdella ummet ja lammet siitä miten ex ei anna heidän tavata lapsia. Moni rikos lapsia kohtaan saataisiin estettyä kun oikeasti uskottaisiin, että joskus siihen estämiseen on ihan oikeasti painava syy. Mutta jos ei ole mitään syytä ja kyseessä on vain kiusantekoa niin kyllä lapset sen jossain vaiheessa huomaa itsekin. Lapset osaa ajatella itse. Jos vanhempi on kunnollinen ja toinen estänyt tapaamiset ilman pätevää syytä niin kuullut tapauksia, jossa homma on kääntynytkin niin, että lapset onkin aikuisena viettäneet enemmän aikaa sen vanhemman kanssa kuka estettiin perusteetta. Paljon pahempia on ne tilanteet, jossa äiti pakotetaan antamaan lapsi jollekkin hullulle tuomarin tai sossun määräyksestä ja lapsi pahimmillaan jopa kuolee tai traumatisoituu.
Vierailija kirjoitti:
Emme siis asu vielä yhdessä, mutta paljon vietämme aikaa toisemme luona. Aluksi oli pyyntöjä, että voisitko tehdä, voisitko laittaa, jne. Nykyisin on tee, laita, mikset tehnyt, laittanut, jne. Eli koko homma on muuttunut kohteliaista pyynnöistä käskemiseksi. Ja tapahtuu siis kaikissa arkisissa asioissa, eikä kyse ole siitä, ettenkö itse osaisi näitä tehdä ja tekisi. Jos leffaa katsotaan sohvalla, niin koko ajan pitäisi olla hyppäämässä hakemassa hänelle jotain ja hän itse istuu hyvässä asennossa sohvalla, on sitten kyse sipsien hakemisesta, juotavasta, villasukista, jne. Viimeisimpänä on alkanut tulemaan kysymyksiä, jos olen vaikka jäänyt luentojen jälkeen vielä kampukselle, että missä olin, kenen kanssa, jne. Ja nämäkin kysytään aika agressiivisella äänensävyllä, ei vain tiedustellen. Riitoja on tullut viime aikoina aika paljon ja 100% riidoista on hänen aloittamia, jonka jälkeen alkaa mökötys. Kovin pitkään ei tätä jaksa, jos mitään valoa ei ole tunnelin päässä. Yhdessä ollaan oltu noin vuosi.
Ap
Hänestä on kuoriutumassa kiukutteleva naislapsi, jonka päivän kohokohta on se, kun saa juoksuttaa sua kuin palvelijaansa. Omaa kumppania on mukava helliä ja pitää hyvänä, mutta sen pitää olla molemminpuolista.
N27
Jos se komentelu liittyy asioihin, joita sinun pitäisi tehdä, mutta et syystä tai toisesta tee, kannattaa ajatella asiaa sen toisen kannalta ja petrata itse. Katsoo sitten onko enää mitään valittamisen aihetta vai keksitäänkö uusia.
Jos komentelu on ihan vaan komentelun ilosta, on parempi etsiä itselle sopivampi kumppani. Mahdollisesti tuo on nimenomaan omasta kodista opittu käyttäytymismalli, eikä välttämättä ole "opittavissa pois". Jos kuvaan tulisi vielä lapsia, tilanteesta tulee vielä ongelmallisempi. Nuoret ihmiset, ehditte vielä pariutua paremmin.