Mitä ihmettä koulussa ja lastensuojelussa on meneillään?
Mitä ihmettä tapahtuu tällä hetkellä lastensuojelun kentällä? Sosiaalisessa mediassa tulee jatkuvasti vastaan tapauksia jossa koulu on tehnyt lastensuojeluilmoituksen ja lapsi haettu huostaan/laitokseen suoraan ilman perusteita. Se joka ei tätä asiaa usko ummistaa täysin silmät asialle. Vanhemmat saavat lapset takaisin yleensä loppuviimeinen hallinto oikeuden kautta, miten pielessä asiat meillä täällä suomessa on? Nythän en puhu niistä perheistä joissa oikeasti on ongelmat, lapsen kaltoinkohtelu, päihteet vaan aivan tavallisista perheistä joissa ei ole mitään ongelmia mutta ongelmat on koulussa. Miten perusteellaan että laitos/huostaanotto olisi lapselle parempi vaihtoehto kuin oma koti, lähes puolet näistä lapsista ajautuvat päihdekierteeseen laitoksissa sekä aiheutetaan mielenterveysongelmia. Nepsylapset ja näiden perheet ovat suoralla tulilinjalla asian suhteen. Mihin on kadonnut inhimillisyys ja maalaisjärki? En ikinä tekisi enää lapsia tänne suomeen jos nyt pitäisi asiaa harkita uudestaan, sinä et omista lapsiasi vaan valtio.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pa joo. Aina on soskun vika, aina on koulun koulun vika, kotona ei ole mitään ongelmaa, eikä vapaasti kasvatetussa kullan nuppusessa. Soskun tätit on pahoja. Huvikseen huostaan ottaa kilttejä lapsosia. Eivät ole meillä käyneet koputtelemassa, mistäkähän voisi johtua??? Pitäisikö katsella peiliin näitten huostaan otettujen lasten vanhempien...
Olen lastensuojelussa töissä ja vanhemmat ovat se juurisyy. Ottakaa vastuuta siitä kasvatuksesta ihan pienestä pitäen.
Minä olen kyllä joo siinä mielessä juurisyy lapseni koulunkäyntivaikeuksiin, että minulta hän on autisminsa perinyt.
Ja autismin takia huostaan otettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ootko ajatellut, että tuon huoli-ilmoituksen perusteella on sossu tarkastanut onko kaikki oikeat etuudet haettu: hoitoraha ja toimeentulotuki esimerkiksi. Onhan siinä huolestuttava, jos vanhemmat puhuvat, ettei lapset pääsen hoitoon tai saa lääkkeitä.
ootko ajatellut, että vanhemmat kävisi molemmat normaalisti töissä eikä haettavia etuuksia olisi
Niin kun monet huostaanotettujen lasten vanhemmista on ihan koulutettuja, työssä käyviä, päihteettömiä ihmisiä.
Mutta eivät ole kahta viimeistä enää sen jälkeen kun lapset viedään. Yhteiskunta menettää veronmaksajia ja saa lisää loppuiän elätettäviä.
Harva lapsi selviää kun häntä "autetaan" pitkän kaavan mukaan. Kovasti paljon tulee väliinputoajia. En toisaalta ihmettele, en itsekkään kestäisi sellaista "auttamista" mitä olen joutunut näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pa joo. Aina on soskun vika, aina on koulun koulun vika, kotona ei ole mitään ongelmaa, eikä vapaasti kasvatetussa kullan nuppusessa. Soskun tätit on pahoja. Huvikseen huostaan ottaa kilttejä lapsosia. Eivät ole meillä käyneet koputtelemassa, mistäkähän voisi johtua??? Pitäisikö katsella peiliin näitten huostaan otettujen lasten vanhempien...
Olen lastensuojelussa töissä ja vanhemmat ovat se juurisyy. Ottakaa vastuuta siitä kasvatuksesta ihan pienestä pitäen.
Niin otetaankin, mutta ei tieteen määrittämillä ehdoilla. Esim. lapsen fyysinen koskemattomuus - mukaanlukien kemiallinen kehoon tunkeutuminen. Koskemattomuus on perusoikeus perustuslaissa. Mutta jos suojelet tätä etkä anna lastasi mutiloida, se viedään sinulta.
Jos suojaat lastasi välttämällä altistuksia epidemialingoille, sinun väitetään eristävän häntä sosiaalisesti. Jne. jne. jne. Paholainen keskii AINA syyn viedä sen lapsen jos haluaa.
Synnyttäkää itse valtion ja tieteen tarvitsemat uhrit ja uhratkaa omat lapsenne näille. Me emme sitä enää tee.
Tarkoittaako kemiallinen kehoon tunkeutuminen siis rokotuksia? Et halua rokottaa lastasi :D ja olet keksinyt sille tuollaisen termin.
Ei sitä termiä tarvitse mitenkään keksiä, katsoo vaan silmällä mitä tapahtuu.
Itsemääräämisoikeus on ihmisoikeus ja perusoikeus perustuslaissa. Se koskettaa kaikkea omaan kehoon kohdistuvaa toimintaa, koskettelua ja myös kehon sisälle tunkeutumista tavalla tai toisella.
Myös lasta koskettaa perustuslaki ja ihmisoikeudet.
On olemassa seksuaalista väärinkäyttöä, mutta myös kemiallisesti voi tunkeutua toisen kehoon ja rikkoa tämän oikeuksia.
No nyt on melko kahelia. On se kumma kun Oulun eteläpuolella taas hinkuyskä jyllää.
Niin kun monet huostaanotettujen lasten vanhemmista on ihan koulutettuja, työssä käyviä, päihteettömiä ihmisiä.
Mutta eivät ole kahta viimeistä enää sen jälkeen kun lapset viedään. Yhteiskunta menettää veronmaksajia ja saa lisää loppuiän elätettäviä.