Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin asumaan senioritaloon

Vierailija
15.09.2026 |

Ainut kriteeri oli yli 55 vuoden ikä. Olen vielä tervejalkainen ja normaalisti liikkuva, mutta kai se on tulevaisuuden kannalta hyvä jo nyt muuttaa esteettömään kämppään. Vessa on invavessa ja katossa on automaattiset tulipalon sammuttimet, eli niistä alkaa vettä suihkuamaan jos tulee tulipalo. Uskaltaakohan edes kynttilää polttaa…tarkistettiin tulorekisteri ja ennakonpidätystodistus. Vielä kun pääsisin kalustamaan kunnolla yksiöni. Olin minä ihmeissäni tästä onnenpotkusta. T.61 v.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen hintoja päivitellyt kun saga talot laittaa jostain syystä mulle mainoksia.

Se on kyllä niin kallis ettei ihme jos ei kysyntää ole 

Ovat palvelutaloja.

Yksityisiä vuokra -asuntoja joihin tarjoavat palvelupakettia.

Vierailija
42/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jotenkin en ajatellut että seniori-ikä alkaisi jo 7 vuoden päästä. Nuorin lapsistakin on silloin vasta 15. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uuteen kotiin! Toivottavasti viihdyt, ap!

Vierailija
44/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen hintoja päivitellyt kun saga talot laittaa jostain syystä mulle mainoksia.

Se on kyllä niin kallis ettei ihme jos ei kysyntää ole 

Ovat palvelutaloja.

Yksityisiä vuokra -asuntoja joihin tarjoavat palvelupakettia.

Eli palvelutaloja. 

Vierailija
45/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katossa oleva sprinkleri aukeaa vasta kun pulpin rikkoo lämpötila tai mekaaninen kolahdus. Se ei reagoi esimerkiksi savuun tai jos jotain kynttilöitä polttelet. Ellei sun kämppäsi lämpötila nouse niistä tuikuista yli +60 asteeseen. 

Vierailija
46/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senioritalossa ei annostella lääkkeitä, ei tarjoilla ruokaa, ei ole hoitohenkilökuntaa. Se on vain talo, jossa asutaan, mutta asunnon vähintään yhden henkilön tulee olla 55+ ikäinen. 

Vierailija
47/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan talon pari teiniä viihtyyy jossain 70 asunnon seniortalossa kun siellä kuitenkin vanhennutaan rollaattorikuntoon vaikka nuorena olisi muutettu.

Vierailija
48/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin senioritalo on vuokratalo yli 55 vuotiaille. Varallisuusrajat tarkoittaa että talo on vähävaraisille. Senioritalo voi olla myös osaketalo. Kaikissa ei ole palveluita tarjolla.  Jos on se on palvelutalo.

Vierailija
49/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin senioritalo on vuokratalo yli 55 vuotiaille. Varallisuusrajat tarkoittaa että talo on vähävaraisille. Senioritalo voi olla myös osaketalo. Kaikissa ei ole palveluita tarjolla.  Jos on se on palvelutalo.

Ei kai omistusasunnossa mitään varallisuusrajaa ole?

Vierailija
50/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko siihen ruokailuja vai tehdäänkö ne itse asunnossaan?

Nämähän on tavallisia vuokrataloja, ainoa ero on tuo 55 vuoden ikäraja ja esteettömät huoneistot. Ei näissä ole mitään ruokasaleja ym. yhteistiloja yleensä.

Vierailija
51/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senioritalossa ei annostella lääkkeitä, ei tarjoilla ruokaa, ei ole hoitohenkilökuntaa. Se on vain talo, jossa asutaan, mutta asunnon vähintään yhden henkilön tulee olla 55+ ikäinen. 

Katoin senioritalon hintoja niin palvelupakettiin kuuluu lounas.

Vierailija
52/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä senioritalot ovat kalliita. Kyllä niistä saa palvelut ostaa, siksihän sinne "varalta" muutetaan.

Senioritaloissa ei ole maksullisia palveluja tarjolla. Ovat tavallisia vuokra- tai omistusasuntoja. Taloihin muuttaville on ikärajoitus ja asukkaan pitää olla yleensä yli 55-vuotias. 

Näkyvät tarjoavan palvelupaketteja. 

Vierailija
53/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko osti senioritalosta kaksion, hinta yli 300.000€. Osti siksi, koska siellä asuu vain fiksuja yli 55-vuotiaita, talossa on hyvät yhteistilat kuten kuntosali ja uima-allas, autolle paikka kellarissa ja kaunis sisäpiha oleskelualueineen. Ihan tavallinen osaketalo, mutta esteettömyys huomioitu.

Vierailija
54/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on niin monennäköisiä virityksiä. Yksityisiä, setlementtiyhdistysten, kaupungin vuokraloja. Kaikkiaan vielä katsonut että edullusin on tavallinen vuokrakaksio kun saan asuntoni myytyä.

En edes ole niin sosiaalinen että jaksaisin mitään mummot pihakeinussa-komboa. 

Vierailija
55/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoin senioritalon hintoja niin palvelupakettiin kuuluu lounas.

Palvelutalo. Senioritalossa ei tarjoilla ruokaa, eikä ole mitään palvelupaketteja tarjolla. 

Vierailija
56/123 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoat, kahvit, pullat ja pillut.

Hyvä diili. 

Vierailija
57/123 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan talon pari teiniä viihtyyy jossain 70 asunnon seniortalossa kun siellä kuitenkin vanhennutaan rollaattorikuntoon vaikka nuorena olisi muutettu.

No ehkä ne teinit on muutaman vuoden kuluttua muuttamassa pois? Harvan parikymppisen vanhemmatkaan rollaattori-ikäisiä on. 

Vierailija
58/123 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko osti senioritalosta kaksion, hinta yli 300.000€. Osti siksi, koska siellä asuu vain fiksuja yli 55-vuotiaita, talossa on hyvät yhteistilat kuten kuntosali ja uima-allas, autolle paikka kellarissa ja kaunis sisäpiha oleskelualueineen. Ihan tavallinen osaketalo, mutta esteettömyys huomioitu.

Tää olis just ideaali, ja tämähän on se alkuperäinen senioritalon idea kaiketi (olen muistavinani kun niitä alkoi valmistua joskus ysärin alkuvuosina).

Ei bilettävää nuorisoa, ei huutavia lapsia. Ehkä meitä vähän yli kuuskymppisiä pidettäis siellä bilettävänä nuorisona :-D 

Vierailija
59/123 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän on tavallisia vuokrataloja, ainoa ero on tuo 55 vuoden ikäraja ja esteettömät huoneistot. Ei näissä ole mitään ruokasaleja ym. yhteistiloja yleensä.

Osa senioritaloista on normaaleja omistusasuntoja, joilla on vain se 55-vuoden ikäraja.

Vierailija
60/123 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa senioritaloista on normaaleja omistusasuntoja, joilla on vain se 55-vuoden ikäraja.

Helsingissä on myös asumisoikeustaloja, joissa ikäraja on 55 vuotta. Ystäväni kehuu talon rauhallisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi