Teettekö perunamuusin itse vai pakkauksesta? Uunimakkaralle vaan mille?
Kommentit (36)
Teen pussimuushia ja sen kylkeen jauhenlihakasthiketta.
Sekä että. Perunoista joskus, Harvest Basket-jauheesta joskus kun teen muusilaatikkoa.
Kauhea tragedia kun lapset ei tykkää perunamuusista. Tekisin mielelläni ihan kunnon perunoista.
Lidl pussimuusista teen. En ole ostanut perunoita enää moneen vuoteen. Tulee hyvää.
Teen aina itse perunamuusin, se on parasta. Lisäksi uunimakkaraa tai karjalanpaistia, poronkäristystä, makkarakastiketta, jauhelihapihvit tai omatekoiset lihapullat, jauhelihakastike, paistettua lohta tai muikkuja jne.
Nami, nami...
Vain ja ainoastaan lapin puikulasta teen ja poronkäristyksen kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea tragedia kun lapset ei tykkää perunamuusista. Tekisin mielelläni ihan kunnon perunoista.
Meillä poika ei tykkää yhtään muusista ja tytär tykkää kovasti. Kunnon perunamuusi eli ei jauheesta ikinä.
Käytän molempia muusseja. Makkaralle, lihapullille ja kalapuikoille kasvipyöryköille.
Vierailija kirjoitti:
Teen sellaista kokkareista muussia. Keitetyt perunat muussaan kuorineen, lisään voita ja hiukan lämmintä maitoa.
Kuulostaa kyllä todella hirveältä, mutta makuasioista ei kannata kiistellä, mutta että KUORINEEN muusaat perunat. Voi, eiiii...
Etkö jaksa kuoria perunoita?
Apetit pakastemuusi. Perinteinen, maustan sen usein pestolla, tai sitten Yrttinen. Kalan kanssa, tai jauheliha-/kasvispihvien tms.
En ole ikinä tehnyt perunamuusia valmisjauheesta, vaikka en pidäkään petunoiden kuorimisesta. Ja aina pitää olla käsineet kuoriessa kädessä, koska olen allerginen raa'alle perunalle, samoin porkkanalle.
Teen itse vain pari kertaa vuodessa, silloin käytän puikulaperunaa ja kaverina poroa jossakin muodossa.
Pussimuusikin on ihan ok, mutta itse teen kyllä aina perinteisesti. Eli keitän suolassa perunat, survon, sekaan maitoa ja voita. En käytä vatkainta tms., ihan käsisurvimella teen, silloin rakenteen saa haluamakseen eikä tule liisteriä. Perunamuusiin sopii hyvin sekaan valkosipuli, bataatti tai porkkana, jos haluaa vähän erilaisen.
Teen itse, pussimuusia käytän joskus lepuskoihin ja sämpylöihin.