Teettekö perunamuusin itse vai pakkauksesta? Uunimakkaralle vaan mille?
Kommentit (36)
Itse ja viimeksi tein sienipyöryköille.
Lidl muushista teen. Parempaa kuin oikeista pernoista.
Vierailija kirjoitti:
Et siis osaa tehdä perunamuusia oikeista perunoista.
Perna on sisäelin. Joo tiedän, että kyse on murresana, mutta typerältä se silti kuulostaa. Ja olen sentään alueelta jossa jotkut sanoo perna, kun kyse perunasta.
Itse ihan oikeista perunoista, tietenkin. Tulee parasta niin. Viimeksi tein uunimakkaroiden lisukkeeksi. Makkara hirvenlihasta. Nam.
Keitän mielummin kuoritut perunat ja miniporkkanat sopivasti maustettuina samassa kattilassa. Niistä saa hyvin lisukkeen uunimakkaralle, pihveille tai vaikka kalapuikoille.
Vierailija kirjoitti:
Sahanpuruista tulisi vielä halvemmaksi. Ehkä maukkaampaakin. Mutta vakavasti ottaen. Jos on kerran opetellut tekemään itse muusia, niin niihin valmismuuseihin ei enää koskaan palaa.
Pussimuusi on ihan yhtä hyvää mutta paljon helpompi ja nopeampi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös parempaa.
Teen sellaista kokkareista muussia. Keitetyt perunat muussaan kuorineen, lisään voita ja hiukan lämmintä maitoa.
Harvoin syön, mutta itse teen jos tulee tehtyä. Veikkaan, että viime vuosina tehnyt lähinnä poronkäristyksen seuraksi.
Itse tehtyä tietenkin, paljon parempaa. Lihapullille useimmiten teen. Joskus myös riistakäristykselle tai sen kasvisversiolle (suppilovahveroita, sipulia ja soijarouhetta tummassa kastikkeessa). Kalan kanssa muussiin käytän perunan lisäksi palsternakkaa. Uunimakkaralle teen dijonsinapilla maustettua perunamuussia.
Vierailija kirjoitti:
Teen sellaista kokkareista muussia. Keitetyt perunat muussaan kuorineen, lisään voita ja hiukan lämmintä maitoa.
Sama täällä. Ehkä se on enemmän joku perunasurvos, kuin muussi, mutta on mielestäni jopa parempaa kuin sellaiseksi tasaiseksi vedetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös parempaa.
Eli et osaa tehdä muusia :D
Pahvista ei saa hyvää muusia. Tarttuu kitalakeen ja sattuu masuun.
Ai mistäkö tiedän?
Välillä teen Lidlin pussimuusia, välillä perunoista. Asun yksin joten fiiliksen mukaan.
Äiti teki aina oikeista perunoista. Tosin vatkasi aina niin kauan että "muusi" oli lähes nestemäistä liejua. Varmasti olisi voinut imaista pillillä. Kyllä, aina, eli kuului reseptiin.
En tiedä mikä oli syy moiseen, enkä tässä vaiheessa viitsi kaivella enää vanhoja, ettei vanha ihminen loukkaannu turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sahanpuruista tulisi vielä halvemmaksi. Ehkä maukkaampaakin. Mutta vakavasti ottaen. Jos on kerran opetellut tekemään itse muusia, niin niihin valmismuuseihin ei enää koskaan palaa.
Olisikin noin. Äitini ostaa Lidlin pakkauksia, koska on kuulemma parempaa kuin itse tehty. Osaa kyllä muusin tehdä ja oikea syy pussimuusiin on varmastikin laiskuus, mutta ei ole ainoa tuntemani pussimuusin käyttäjä naisissa, joiden lapset ovat muuttaneet pois kotoa.
Todellakin teen itse. Tulee parasta niin. En todellakaan käytä mitään muusipakkauksia.