Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (857)

Vierailija
681/857 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin kauniit keskivaaleat turkis korvalaput. Väri ja laatu ovat kriteerit. Harmahtavan keskiruskea väri olisi haaveena. 

Tuosta värisävystä tuli mieleen oma kokemus asiakkaana. En muista mitä olin ostamassa mutta kysyin eri väriä, onko mahdollista saada. Yrittäjä jotenkin väsyneenä huokaisi että heillä on aina väärät tuotteet hyllyssä kun joutuu myymään eioota. On aika vaikeaa ostaa myyntiin tai valmistaa tuotteita jotka ovat täsmälleen oikeaa väriä tai värisävyä. Muotivärejä tietysti kannattaa hankkia mutta koskaan ei voi olla varma että innostuuko ostajat. Melkoista arpapeliä. En moiti sinua, tuli vaan muisto mieleen. Tilaustyönä kannattaa hankkia niin saa juuri mitä haluaa.

Vierailija
682/857 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti temperoitua tummaa suklaata ja  mustaherukkaa.  Tummia viinirypäleitä ja kuivaa valkoviiniä. Keksejä . Suklaakeksejä ja marmeladi keksejä.  Marmeladia .  Vaatteista lämpökerrastot ja villatakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/857 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pehmeitä T- paitoja ja College takkeja . 

Vierailija
684/857 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kaikkien muotissa valmistettavien kakkujen ym. oston myyjäisistä, kun tajusin ihmisten tilaavan muotteja Temusta. En tykkää syödä lyijyä. Ostaisin jotain villasta tehtyä kuten kaulaliinan.

Taas tätä, että maine menee myös rehellisiltä ihmisiltä. En ole koskaan tilannut mitään Temusta enkä tule tilaamaankaan. Olen tarkka siitä mitä teen myyntiin, mutta suoraan sanottuna piittaamattomien kusipäiden vuoksi kaikki muut kärsii. 

Siitähän on myyntipuheeseen helppo napata: "näitä ei ole ostettu temusta vaan suomalaisilta yrityksiltä joka lisää työllisyyttä". Moni arvostaa enemmän.

Suomalaisilta yrityksiltä, jotka ovat tilanneet tavarat Temusta. Miten tämä olisi yhtään sen puhtoisempaa?

Vierailija
685/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni. 

Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.

Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?

On, ei tarvitse kuin vähän avata välirengasta, mitkä nekin muuten on kirurginterästä. Mutta siis lähtökohtaisesti et luota siihen mitä myyjä kertoo materiaaleista?

En luota, varsinkaan koruissa. Kuinka helppoa myyjän onkaan sanoa oikeasti Temu-tuotteen olevan ihan sitä mitä asiakas haluaa.

Ärsyttää, kun temuttajat pilaa maineen meiltä rehellisiltä tekijöiltäkin.

Se joku muija kertoi lehtijutussa tilaavansa Temusta myös leivontatarvikkeet, kun leipoo paljon myyjäisiin.

Eli en osta myyjäisistä enää mitään syötävää.

Tarkoitatko työvälineet, muotit ja tyllat ym vai sokerimassat, elintarvikevärit jne? No samapa tuolla, en taida itsekään ostaa enää kun ei voi tietää miten tehty.

Muistaakseni työvälineet.

Vierailija
686/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat ja leivän.

Vierailija
687/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei ole rahoja.

Vierailija
688/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maustekakun. Ei tartte olla iso, mutta voilla leivottu sekä korkeintaan eilinen. Voin maksaa max.20e. 

Missä asut ? Voisin leipoa halvemmalla ja hyvää .Turun ympäristössä?

Vierailija
689/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaviinimarjamehua . Leivän oikeen kotitekoisen joululimpun. 

Vierailija
690/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä joululaatikoita voisin ostaa, koska niistä on kamala työ tehdä itse. Ja villasukkia ostan aina vaikka kudon myös itse. Toisen kutomat tuntuu jalassa paremmalta kuin omat. 

Vierailija
691/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain terveellistä ja säilyvää sopuhintaan. Kuten vaikka tyrnirouhe. Jokin yrttitee, anis- iiso ja jotkut muut yrtit ovat ihania teessä. Jos osaa tehdä hyvän yrttiteesekoituksen hiostetuista vadelmanlehdistä niin tuo voisi houkutella.

Vierailija
692/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansin kiitoksin tästä aloituksesta...tuli niin joulua odottava mieli.Ostaisim näin vanhuksena joulukuusen koristeita ja englantilaisen hedelmäkakun.Muut teen itse innoissani ajan kanssa sukutapaamisiin.

Vierailija
693/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvakoruja olen ostanut mielelläni, mutta en enää kun tarjonta on kaikilla samanlaista vanerileikattuja tai siitä jostain muovintapaisesta tehtyä. Tai sitten niitä massasta tehtyjä karkkeja. Lisäksi ei nykyään enää voi luottaa siihen, että koukuista ei tulisi allergiaa. Jos joku keksisi tuolle saralle jotain uutta, niin ostaisin mielelläni. 

Teen korviksia ja jokaisessa taustapahvissa lukee että koukut on kirurginterästä. Kerron myös kysyttäessä että ostan kaikki metalliosat suomalaisista kaupoista. Uskallatko luottaa siihen? Vaneria en käytä, kutistemuovia ja massaa kyllä, mutta yritän niissäkin keksiä jotain erilaista kuin muilla.

Onhan korujesi koukut irrotettavissa helposti ja siististi niin että voin vaihtaa koruihin omat, varmasti hopeiset tai kultaiset koukut niiden tilalle?

On, ei tarvitse kuin vähän avata välirengasta, mitkä nekin muuten on kirurginterästä. Mutta siis lähtökohtaisesti et luota siihen mitä myyjä kertoo materiaaleista?

En luota, varsinkaan koruissa. Kuinka helppoa myyjän onkaan sanoa oikeasti Temu-tuotteen olevan ihan sitä mitä asiakas haluaa.

On se vaan elämä helppoa ja mukavaa, kun ei ole noin perkuleen allerginen ja yliherkkä kaikelle. Minä käytän kiinakrääsääkin ihan mielelläni, jos se on kaunista omaan silmään. 

Kysymys on myös periaatteesta olla ostamatta yhtään mitään Temu-krääsää. Kutiavat korvanlehdet eivät ole sen seurauksena kovin mukavat nekään, siksi jätänkin nykyään kaikki itsetehdyt korvikset ostamatta, ellei niihin voi itse helposti vaihtaa jalometallisia koukkuja. NIkkeliallegia ilmeni ensimmäisen kerran rippileirillä housujen metallisen napin taustan osuessa ihoon. Olen myös varsin allerginen sinun kaltaisillesi ihmisille.

Viimeisen lauseesi myötä katosi myötätunto. Olen iloinen, että sait nikkeliallergian. 

Olen pahoillani että sinä käytät kiinakrääsää ja pidät sitä jopa kauniina. Eihän sille toki mitään voi jos ei ole esteettistä silää kauneudelle.

Vierailija
694/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Anna esimerkki liian kalliista?

Pieni hillopurkki 8€. Alkoholiton skumppa 18€.

No joo, ei voi pienerää käsintehtyä hilloa myydä 2€:lla kuten k kauppias. Kyllä siitä 8€:stakin jää vaan rippeet voittona tekijälle. Eikö jouluna edes raaski hemmotella vähän kalliimmalla? Mutta ymmärrän kalliin hinnan ostajan kannalta, köyhä itsekin.

mitä hemmottelua se on jos se on saman tasoinen hillo? vain kalliimmalla.

Vierailija
695/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipareita

Vierailija
696/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tarttisin parit kunnon villasukat, kun ei oo enää mummoja ja täditkin on niin vanhoja. Paksut ja kunnon villaa, toki kanta- ja voi sisältää vähän muoviakin. Ja oikeaa kokoa.

Mutta enpä varmaan käy sellaisissa, koska olen laiska.

Vierailija
697/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tarttisin parit kunnon villasukat, kun ei oo enää mummoja ja täditkin on niin vanhoja. Paksut ja kunnon villaa, toki kanta- ja voi sisältää vähän muoviakin. Ja oikeaa kokoa.

Mutta enpä varmaan käy sellaisissa, koska olen laiska.

Paljonko sinä olisit valmis maksamaan siitä sukkaparista? Sillä kysyn kun täällä kun ei toistaiseksi ole vielä päädytty molempia osapuolia tyydyttäviin hintoihin käsintehdyistä villasukista.

Vierailija
698/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ostaa taidokkaasti maalatun katuharjan, mutta ei missään nimessä jouluaiheista, sen käyttöaika on niin lyhyt.

Kyllä minä käytän ympäri vuoden. Mitä se haittaa vaikka on jouluaihe? Kyllä se on ajattelematonta käyttää sitä yhden ainoan päivän vuodesta ja maksimissaan 60 vuotta, eli 60 kertaa. Kyllä tulee kalliiksi harja. Kukin taplaa täällä näköjään tyylillään.

Vierailija
699/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ei ole rahoja.

Vielä ehtii säästää tai tienata jouluksi rahaa.

Vierailija
700/857 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansin kiitoksin tästä aloituksesta...tuli niin joulua odottava mieli.Ostaisim näin vanhuksena joulukuusen koristeita ja englantilaisen hedelmäkakun.Muut teen itse innoissani ajan kanssa sukutapaamisiin.

Ollos hyvä! Mukavaa joulunodotusta sinulle! Minä täällä neulon sukkia joulumyyntiin. Välillä suunnittelen jouluruokia, aina vähän erilainen joulupöytä, ei perinteitä juuri ollenkaan.

Ap