Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (672)

Vierailija
661/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein hyväntekeväisyysmyyjäisiin  5 paria - 10 € kirjoneulelapasista (hyvin neulotuista) oli asiakkaiden mielestä liian paljon - en laskenut hintaa, vaan pidin itse.

Kyllä ne jossain muualla menee kaupaksi. Sinulle sattui vaan kohdalle kitsaita asiakkaita. Tai sitten heitä ei miellyttäneet värit niin sanoivat että hinta liian suuri kun eivät kehdanneet sanoa totuutta. Kaikilla on erilainen värisilmä. Sinusta voi olla aivan ihana väriyhdistelmä mutta monen muun mielestä riitelee.  Eräs tuttuni teki neuleita myyntiin, ei saanut yhtään kauppaa. Alkoi kysymään sitten ihmisiltä mikä niissä on vikana. Vastaus kuului jokaiselta: jouluinen kuvio mutta vihreä on aivan väärän sävyinen, liian kirkas.

Vierailija
662/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kaikkien muotissa valmistettavien kakkujen ym. oston myyjäisistä, kun tajusin ihmisten tilaavan muotteja Temusta. En tykkää syödä lyijyä. Ostaisin jotain villasta tehtyä kuten kaulaliinan.

Taas tätä, että maine menee myös rehellisiltä ihmisiltä. En ole koskaan tilannut mitään Temusta enkä tule tilaamaankaan. Olen tarkka siitä mitä teen myyntiin, mutta suoraan sanottuna piittaamattomien kusipäiden vuoksi kaikki muut kärsii. 

Siitähän on myyntipuheeseen helppo napata: "näitä ei ole ostettu temusta vaan suomalaisilta yrityksiltä joka lisää työllisyyttä". Moni arvostaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa käsinkudotun kaita- tai pöytäliinan. Muulle ei nyt ole tarvetta.

Vierailija
664/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.

Lankojen hinnalla pitäisi myydä. Tai vieläkin halvemmalla. 

Tiedän mm. neulojia jotka antavat tekemiään villasukkia ilmaiseksi vain joulun alla oleviin keräyksiin erittäin vähävaraisia varten. Näistä keräyksistä sitten jaetaan esim. iäkkäille ja syrjäytyneille sosiaalitoimen asiakkaille joulupaketti jossa on ne sukat, kahvipaketti ja suklaata (rasia tai levy).

Mut eikös nuo ole sellaisia tavallisia sukkia?

Mun äitini oli sotaveteraani ja sai vuosikausia paikalliselta liitolta joulupaketin, jossa oli AINA harmaat isot miesten villasukat.  Oli tietysti jotain muutakin, kahvipakettia ja sen sellaista.  Ilmeisesti ei ihmiset ajatelleet, että olihan sodassa lottiakin, ei vain miehiä.

Ne sukat meni tietenkin sitten veljelleni, äidin pieneen jalkaan ne oli liian isot.

Oli siinä paketissa myös rahalahjoitus, joten ei se turha ollut missään nimessä, päinvastoin suuri kiitos kaikille, jotka on olleet mukana muistamassa veteraanejamme.

Minä käyn kaikissa mahdollisissa joulumyyjäisissä, ja aina ilahduttaa, jos näkee myynnissä muutakin kuin niitä aina samoja tuotteita.  Villasukkia on aina myynnissä runsaasti, mutta minä kaipasin kauniita lapasiakin ja villasormikkaita.  Isoja huiveja saisi olla myös.

Joulutauluja saisi olla myös, tykkäisin kovasti.  Yhden kerran olen nähnyt, niissä oli kauniit tuohikehykset, nyt harmittaa kun en ostanut, eikä niitä enää ole missään.

Isoilla käsityömessuilla olen käynyt muutaman kerran ja ihmettelen sitä korujen määrää, melkein joka toinen myyntipöytä on näitä rihkamakoruja.  Kai niitä on niin helppo tehdä sitten.  

Tykkäisin kauniista poppanaliinoista, niitä ei enää niin paljon näe.  

Vierailija
665/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisko kukaan virkattuja tai neulottuja nukkeja (tai eläimiä) joilla muutama vaate? Onko ihan mummokamaa vuosikymmenien takaa?

Kylmä totuus on, että vaikka moni asia on mukava tehdä, se ei myy. Jos teet oikein söpöjä eläinhahmoja, niin ne ehkä virkaten,mutta vaatteet pitäisi ommella. Virkatut vaatteet ovat tönkköjä ja rumia.

Tuo "mukava tehdä - myymättä jää" pätee myös vanerikorviksiin. Tai virkattuihin korviksiin. Jos virkata haluatte, tehkää vaikka kauniita reunapitsejä tai kohtuullisen kokoisia pyöreitä liinoja tms. Tai vaikka isoäidin neliöitä, joita saa sitten ostaa ja näistä koota jotain haluamaansa itse. 

Voisin ostaa virkatun kestohedelmäpussin ja sipulipussin. 

Osta pari vaaleaa pesupussia, ajavat saman asian.

Mutta ei ole yhtä nättiä.  Minä olen toivoton esteetikko ja aina tympii nämä kätevät 

"ekoversiot," kuten esim. lautasliinan tilalla pala talouspaperia jne.  En tykkää edes vahakankaasta pöydässä.  Minulla se on oltava oikea pöytäliina tai ei sitten mitään.

Niillä, mitkä ei sitten näy, ei ole väliä.  Säilytän sipuleita vanhassa tyynyliinassa eteisen komerossa.

Vierailija
666/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinappia, hilloa, suklaata, hunajaa, luonnonkosmetiikkaa, glögiä/ puuroa/leivonnaisia paikanpäällä nautittavaksi, edullisia käsitöitä ( esim kangaskassi, meikkipussi, villasukat, pipo) tai sisustustavaraa joka ei kuitenkaan olisi selkeästi Aasiasta tilattua. Joulukoristeita , kynttilöitä mutta näitäkin vain kohtuuhinnalla. 

Vierailija
667/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Olisiko 20e liikaa havukranssista jossa on valot?

Ei minusta.  Päinvastoin pidän edullisena.  Olen nyt parina vuonna ostanut samalta tekijältä havukranssin, jossa on ledivalot ja kauniit koristeet, hinta 35 euroa.  Ne on olleet niin huolellisesti tehty ja tasaiset ja tuuheat todella kauniit, että pidän hintansa arvoisena.  Ne on pysyneet kauniina vielä pitkälle loppiaisen jälkeenkin.

Vierailija
668/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloa, hunajaa, taatelikakkua, mehuja, käsitöitä, joulukoristeita, maustesilakkaa. Noita ostaisin jos jostain sopuhinnalla saisi.

Vierailija
669/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilloa, hunajaa, taatelikakkua, mehuja, käsitöitä, joulukoristeita, maustesilakkaa. Noita ostaisin jos jostain sopuhinnalla saisi.

Ja tuomaanristin jos se olisi halvempi. näyttävät olevan kalliita kuin mitkä.

Vierailija
670/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Siellä on lehdet jo puissa osin kellastuneet. Ei ole joulumyyjäisiä alkusyksystä. M52

Vierailija
671/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita joulukoristeita.

Ei rumia kierrätysteemalla. Vaan suloisia, herkkiä.

Vierailija
672/672 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkatuista lumihiutaleista saisi myös lasinalusia.

Käyttääkö joku muka vielä sellaisia ihan oikeasti?

Kyllä vaan.  Niillä suojataan pöydän pintaa.  Meillä on pöytä kunnon puuta, ei mitään melamiinimuovia.  Ja kun ei pidetä isoa pöytäliinaa, kupin tai lasin alla on hyvä pitää sellaista alustaa, ei tule naarmua tai kolhua.  Mulla on paljon erilaisia ja ne on kauniitakin.  Tosin usein otetaan sinne kupin alle vaan lautasliina, se ajaa saman asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä