Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (204)

Vierailija
61/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahvisia ikkuna tonttuja.

Ei. Näitä askarrellaan lapsen kanssa, ei osteta. 

Ei kaikilla ole lapsia.

Tai ne voi olla aikuisia.

Vierailija
62/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laserleikattujen vanerikorvakorujen kyllästyspiste on saavutettu, joten niiden valmistamisen voi lopettaa. Muutamat olen saanut lahjaksi ja olen surutta laittanut kiertoon. 

Nää on muuten hirveitä...

Vierailija
64/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole lapsia.

Ei kaikki aikuiset tykkää ikkunatontuista. Minä en ole tyknnyt koskaan, edes lapsena.

Vierailija
65/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Vierailija
66/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laserleikattujen vanerikorvakorujen kyllästyspiste on saavutettu, joten niiden valmistamisen voi lopettaa. Muutamat olen saanut lahjaksi ja olen surutta laittanut kiertoon. 

Miten sitten muut materiaalit korviksissa? Fimomassa? Virkatut? 

Vierailija
67/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole lapsia.

Ei kaikki aikuiset tykkää ikkunatontuista. Minä en ole tyknnyt koskaan, edes lapsena.

Joku voi tykätä.

Vierailija
68/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Vierailija
69/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Anna esimerkki liian kalliista?

Vierailija
70/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Tyylikkyys in my arse. Kyllä kelpaa harrastelijoidenkin työt.

Vierailija
71/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko virkattuja lumihiutaleita? 

Mitä minä niillä tekisin? Mihin niitä laitetaan/käytetään?

Joulukuusen tietysti 

Laita toki omaasi, minulla on käytössä vain lasisia kuusenkoristeita joista vanhimmat ovat yli 100-vuotiaita. Niitä ei mikään käsityöpiperrys tule korvaamaan.

Joku ne sinunkin hienot koristeesi on pipertänyt silloin yli 100 vuotta sitten. Tämän päivän hienot käsityöläistuotteet ovat tulevaisuuden perintökalleuksia jonkun muun kodissa ja suvussa. 

Vierailija
72/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs pienet huivit, isot huivit, ranteenlämmittimet, säärystimet? Pitäisikö kaikkien olla kirjoneuletta? Ostaako kukaan enää yksiväristä?

Vierailija
73/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutöistä tuli mieleen myös jouluseimi. Olen itse ostanut myyjäisistä jouluseimen, joka on tosi kaunis. Toki on ollut työläskin. 

Vierailija
74/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten muut materiaalit korviksissa? Fimomassa? Virkatut? 

En itse tykkää tuon tyylisistä, mutta joku muu varmaan tykkää. 

Vierailija
75/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs pienet huivit, isot huivit, ranteenlämmittimet, säärystimet? Pitäisikö kaikkien olla kirjoneuletta? Ostaako kukaan enää yksiväristä?

Ostaa yksivärisiä!  Varsinkin villasukissa olisi kiva, jos löytäisi yksivärisiä. Mustiakin!   Eikä mitään pitsejä tai lettejä, ne ei ole hyviä, jos sukkaa käyttää kengän tai saappaa kanssa.

Vierailija
76/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosissasiko kyselet?

Vierailija
77/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoiset leivonnaiset ovat parasta. Ja tosiaan mielellään ei aivan kauhean kalliita hintoja, koska sitten jäävät ostamatta. Realistiset pienet katteet päälle. 

Kuivakakkuja, meheviä taateli- tai marjapiiraita tms. Kuivat piparkakut eivät houkuta. 

Vierailija
78/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Vierailija
79/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa yksivärisiä!  Varsinkin villasukissa olisi kiva, jos löytäisi yksivärisiä. Mustiakin!   Eikä mitään pitsejä tai lettejä, ne ei ole hyviä, jos sukkaa käyttää kengän tai saappaa kanssa.

Arvokkaita käsin kudottuja villasukkia ei ole tarkoitus jauhaa kengissä. Ne hajoavat alta aikayksikön. 

Vierailija
80/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitekoiset leivonnaiset ovat parasta. Ja tosiaan mielellään ei aivan kauhean kalliita hintoja, koska sitten jäävät ostamatta. Realistiset pienet katteet päälle. 

Kuivakakkuja, meheviä taateli- tai marjapiiraita tms. Kuivat piparkakut eivät houkuta. 

En minä ainakaan uskalla ostaa myyjäisistä enää nykyään mitään syötävää. Ei niistä tiedä, missä olosuhteissa ne on tehty ja mitä niissä on. Ns. itse kirjoitetut tuoteselosteet ei ole aina pitäneet paikkaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi