Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Anna esimerkki liian kalliista?

Pieni hillopurkki 8€. Alkoholiton skumppa 18€.

No joo, ei voi pienerää käsintehtyä hilloa myydä 2€:lla kuten k kauppias. Kyllä siitä 8€:stakin jää vaan rippeet voittona tekijälle. Eikö jouluna edes raaski hemmotella vähän kalliimmalla? Mutta ymmärrän kalliin hinnan ostajan kannalta, köyhä itsekin.

Vierailija
102/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Eihän tässä niin sanota. Vaan että olisi oikeasti kaunista ja tyylikästä. 

Kauneus on katsojan silmässä. 

Vähän niinku Riikan sakset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusen koristeita.

Vierailija
104/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisitko virkattuja lumihiutaleita? 

Mitä minä niillä tekisin? Mihin niitä laitetaan/käytetään?

Joulukuusen tietysti 

Laita toki omaasi, minulla on käytössä vain lasisia kuusenkoristeita joista vanhimmat ovat yli 100-vuotiaita. Niitä ei mikään käsityöpiperrys tule korvaamaan.

Joku ne sinunkin hienot koristeesi on pipertänyt silloin yli 100 vuotta sitten. Tämän päivän hienot käsityöläistuotteet ovat tulevaisuuden perintökalleuksia jonkun muun kodissa ja suvussa. 

En sanoisi lasinpuhaltamista tai muottivalua pipertämiseksi.

Vierailija
105/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm! Taidan tehdä muutamat yksiväriset sukat/säärystimet 100% villasta ja muutaman huivin ainakin. 

Vierailija
106/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusen koristeita.

Minkälaisia?

Vierailija
107/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin yksi joulu aivan ihanat koristeelliset villasukat.

Vierailija
108/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Ihan itse sanoin, joo.

Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.

Harva kai haluaa perusraitaa. Kokeile yksivärisiä ja nykyään suosittuja värejä. 

Vierailija
109/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusen koristeita.

Minkälaisia?

Vaikka tonttuja ja enkeleitä.

Vierailija
110/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulumyyjäisissä huomannut, että nätisti jouluisesti sellofaaniin pakatut kokonaiset kuivakakut tekivät joka vuosi todella hyvin aina kauppansa. Vielä jos oli joku suklaa-taatelikakku ja päällä suklaasta koristeraidat niin: myyty! Kuivakakut myytiin usein aina loppuun ensimmäisenä. 

Nämä ovat tietysti sellaisia, joita kaupasta ei oikein saa. Moni ei osaa tai ehdi itse leipoa ja haluaa tällaisia itsetehtyjä kuivakakkuja. Säilyvät hyvin ja voi viedä tuliaisiksi.

Olet aivan oikeassa. Kaupan  - ja monesti leipomoidenkin - kuivakakut ovat kumimaista teollisuuspaskaa. Pelkkää vatkattua ilmaa. Kunnon tiiiviitä kotitekoisia kakkuja ei saa mistään nykyään ja sen takia myyjäiset ovat harvoja paikkoja mistä niitä vielä löytää. 

Vierailija
111/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Ihan itse sanoin, joo.

Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.

Vinkiksi yksivärifanittajille: Kirjoneulotut sukat ovat kestävämpiä ja lämpöisempiä. Kirjoneule ja useammat langanvedot taustalla vahvistavat neuletta ja tekevät sukasta paksumman ja kestävämmän.

Vierailija
112/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahvisia ikkuna tonttuja.

Ei. Näitä askarrellaan lapsen kanssa, ei osteta. 

No voisko jostain ostaa lapsen jonka kanssa askarrella noita?

Ymmärrän että kaikilla ei ole lapsia. Mutta oletteko nyt ihan tosissanne, että ostaisitte myyjäisistä jotain pahvista leikattuja tonttuja?  Ja myyjäisten tarkoitus on kuitenkin tienata rahaa, joko henkilölle tai yhteisölle, niin mitähän näistä pshvitontuista voisi saada? 

Vierailija
113/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.

Kalakukko.

Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.

Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä,  salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.

Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään. 

Anna esimerkki liian kalliista?

Pieni hillopurkki 8€. Alkoholiton skumppa 18€.

No joo, ei voi pienerää käsintehtyä hilloa myydä 2€:lla kuten k kauppias. Kyllä siitä 8€:stakin jää vaan rippeet voittona tekijälle. Eikö jouluna edes raaski hemmotella vähän kalliimmalla? Mutta ymmärrän kalliin hinnan ostajan kannalta, köyhä itsekin.

Niin kylmä totuus on, että myyjäistuotteisiin joutuu hankkimaan vielä leipomisen lisäksi ne fiksun näköiset ja hygieeniset pakkaustarvikkeet ja nekään eivät ole ilmaisia. Pakko siis lisätä niistäkin hintaan lisää. 

Vierailija
114/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse sanoin, joo.

Vinkiksi yksivärifanittajille: Kirjoneulotut sukat ovat kestävämpiä ja lämpöisempiä. Kirjoneule ja useammat langanvedot taustalla vahvistavat neuletta ja tekevät sukasta paksumman ja kestävämmän.

Tiedetään. Mutta kun monen pukeutumiseen ne yksiväriset sopii paremmin.  Ja noi tuplalankaiset on liiankin paksuja.

Vierailija
115/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitekoiset leivonnaiset ovat parasta. Ja tosiaan mielellään ei aivan kauhean kalliita hintoja, koska sitten jäävät ostamatta. Realistiset pienet katteet päälle. 

Kuivakakkuja, meheviä taateli- tai marjapiiraita tms. Kuivat piparkakut eivät houkuta. 

En minä ainakaan uskalla ostaa myyjäisistä enää nykyään mitään syötävää. Ei niistä tiedä, missä olosuhteissa ne on tehty ja mitä niissä on. Ns. itse kirjoitetut tuoteselosteet ei ole aina pitäneet paikkaansa. 

Miten uskallat ostaa mitään ruokakaupastakaan? Ajattele nyt, millaisissa ympäristöissä mikäkin on tuotettu. Navetoissa ja sikaloissa on lattialla sitä itseään! Ja sieltä tulevat maidot ja lihat. Kalat pyydetään saastuneista vesistä. Entä kananmunat! Mieti mistä ne tulevat!

Näin. Ja kuinka uskallat kyläpaikassa ottaa kahvipöydässä mitään, kun joku paskakoura on niitä jo läiminyt tarjoiluvadeille? 

Vierailija
116/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia. 

Vierailija
117/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse. 

Ylihinnoiteltua, eli hinnoiteltu niin että tekijälle jää jotain käteen.

Jos täytyy pyytää ylihintaa, silloin tuotantokustannukset ovat liian korkeat. Oma työ hinnoiteltu liian ylös.

Vierailija
118/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse sanoin, joo.

Ei ole kalliita, en itse edes möisi sukkia noin halvalla, vaan 20 - 25 € on miesten sukista ihan minimi, minusta. Jos työn jälkikin on tasaista, niin ei ole vikaa siinäkään. Olisiko se sitten suunnittelu? Langat ehkä tarjousvärejä, tai raidoissa epäsuosittuja väriyhdistelmiä? Kokeilisin ehkä ostaa trendikkäitä lankoja, ja jos on kalliimpi lanka, niin nostaa sitten vähän hintaa? Tai mukaan vähän jotain muutakin kuin ihan vain perusraitaa? 

Vierailija
119/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse sanoin, joo.

Ei näytä raidat kelpaavan tosiaan. Kokeilen yksivärisiä tänä vuonna. Nehän onkin helpompi tehdä. Mitähän ne suositut värit nykyään on? Mulla olis tummaa lilaa, petroolia ja farkunsinistä villaa. Seiskaveikkaa ja Nallea kirkkaampia värejä.

Vierailija
120/204 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia. 

Katsopa joskus kaupassa mitä sukkalanka maksaa. Ja siihen työ päälle. Myisitkö itse vitosella tai kympillä? Jepjep.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan