Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko virkattuja lumihiutaleita?
Mitä minä niillä tekisin? Mihin niitä laitetaan/käytetään?
Ei sitä vielä syyskuun puolivälissä mietitä, helvetti. Voin silti vastata: en ostaisi mitään. En käy joulumyyjäisissä.
Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet.
Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro.
Vierailija kirjoitti:
Perzettä
Palstan Inselmi purjehti paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitöitä ja leivonnaisia, kransseja ym koristeita voisin ostaa MUTTA vain järkihinnalla. Nykyään joulumyyjäiset on pettymys, kun kaikki on ylihinnoiteltua niin en osta mitään. Leivon mieluummin kakkuni itse.
Ilmaiseksiko pitäisi antaa? Niissä on nähty vaivaa ja jotain voittoakin pitäisi itselleen saada. Samoin taiteilijat ovat oikeutettuja voittoon esim valokuvateoksistaan.
Et sinä saa voittoa joulukoristeita tekemällä. Jonkinlaisen työpalkan voi laskea mukaan, mutta unohda voitto. Turha alapeukutella, koska näin tämä maailma ja markkinat toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vielä syyskuun puolivälissä mietitä, helvetti. Voin silti vastata: en ostaisi mitään. En käy joulumyyjäisissä.
Mistäköhän taikavitusta ajattelit myyjäisten tuotteiden ilmestyvän? Kyllä nekin joku tekee käsin jossain. Siihen menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Neuleiden ja leivonnaisten lisäksi esimerkiksi taitavasti tehtyjä puutöitä. Puurasian, kukkapöydän, kukkien kasvutuen, pikkukoiran pedin (pinnapeti ), tarjottimia ymym
Joo! Lisään listaan vielä pitkävartisen kenkälusikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän taikavitusta ajattelit myyjäisten tuotteiden ilmestyvän? Kyllä nekin joku tekee käsin jossain. Siihen menee aikaa.
taikavitusta 🤭
Vierailija kirjoitti:
Pahvisia ikkuna tonttuja.
Ei. Näitä askarrellaan lapsen kanssa, ei osteta.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ostaisin. Minusta lumihiutaleiden pitää olla siroja ja kauniita, eli pitäisi virkata todella ohuesta langasta, mutta jos haluaa työpalkkaa ja voittoakin, niistä voisi tulla liian kalliita.
Mutta voisin ostaa myös ohuesta silkkipaperista leikattuja kauniita lumihiutaleita. Jos ne ei maksa paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko esimerkiksi jouluisen tyynyn? Taulun jossa hauska jouluteksti tai kassin? Ehkäpä virkatun tai neulotun kranssin?
Tuollaiset on yleensä tosi rumia. Jos olisi sellaisia, missä kuva-aihe olisi vanhasta postikortista ja kauniisti toteutettu, niin voisin ostaakin. Virkattu tai neulottu kranssi kuulostaa kauhealta.
Mä sain pyöreitä täyttäessäni sukulaiselta lahjaksi itse askartelemalla tekemänsä kranssin, jonka aiheena on minulle sydäntä varsin lähellä oleva asia. Lukuisat pienet yksityiskohdat ovat todella tarkkaan harkittuja, osuivat ihan nappiin ja aivan mahtavia. Pyöreä kranssipohja ja siten aiheen tausta on päällystetty virkkaamalla muistuttamaan 50/50 taivasta ja nurmikkoa jossa on kiinni pieniä virkattuja kukkia ja niissä pieniä puisia leppäkerttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuusen tietysti
Voisin ostaa puisen leikkuulaudan.
Voisin ostaa myös reilun kokoisen puukehyksisen ritilän, jonka päälle voi laskea uunipeltin.
Korkeintaan piparkakkutalon, senkin vain hyvin toteutettuna ja tutulta myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilonpilaaja , joulunpilaaja tee vaan tilaus sieltä taikavitusta sinäkin. Ja anna toisten elää ja olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuusen tietysti
Laita toki omaasi, minulla on käytössä vain lasisia kuusenkoristeita joista vanhimmat ovat yli 100-vuotiaita. Niitä ei mikään käsityöpiperrys tule korvaamaan.
En. En! En. En, koska tarvitsen säänkestävän.