Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (204)
Itsekin käsityötaitoisena aina mietin millä hinnalla itse olisin valmis tekemään ja myymään ja peilaan siihen. Liika on liikaa, mutta arvostan sitä, että joku laittaa aikaa ja vaivaa esim. leivontaan, jota itse en jaksa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs pienet huivit, isot huivit, ranteenlämmittimet, säärystimet? Pitäisikö kaikkien olla kirjoneuletta? Ostaako kukaan enää yksiväristä?
Tosissasiko kyselet?
Ihan vakavalla naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet.
Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro.
Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta.
Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?
Eihän tässä niin sanota. Vaan että olisi oikeasti kaunista ja tyylikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko virkattuja lumihiutaleita?
Mitä minä niillä tekisin? Mihin niitä laitetaan/käytetään?
Joulukuusen tietysti
Laita toki omaasi, minulla on käytössä vain lasisia kuusenkoristeita joista vanhimmat ovat yli 100-vuotiaita. Niitä ei mikään käsityöpiperrys tule korvaamaan.
Joku ne sinunkin hienot koristeesi on pipertänyt silloin yli 100 vuotta sitten. Tämän päivän hienot käsityöläistuotteet ovat tulevaisuuden perintökalleuksia jonkun muun kodissa ja suvussa.
Jos osaat puhaltaa lasia, niin ihan mahtava juttu! Tee lasisia kuusenkoristeita, mieluiten värillistä lasia, tai maalaa ne käsin kauniisti!
Ihmettelen vuodesta vuoteen tonttujen määrää ja "suosiota". En voi sietää ihmistonttuja. Tonttumaiset söpöt eläinhahmot olisivat paljon kivempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko virkattuja lumihiutaleita?
Mitä minä niillä tekisin? Mihin niitä laitetaan/käytetään?
Joulukuusen tietysti
Laita toki omaasi, minulla on käytössä vain lasisia kuusenkoristeita joista vanhimmat ovat yli 100-vuotiaita. Niitä ei mikään käsityöpiperrys tule korvaamaan.
Joku ne sinunkin hienot koristeesi on pipertänyt silloin yli 100 vuotta sitten. Tämän päivän hienot käsityöläistuotteet ovat tulevaisuuden perintökalleuksia jonkun muun kodissa ja suvussa.
Jos osaat puhaltaa lasia, niin ihan mahtava juttu! Tee lasisia kuusenkoristeita, mieluiten värillistä lasia, tai maalaa ne käsin kauniisti!
Edelleenkö meinaat, että ne sinun mahtavat ja ainutlaatuiset lasikoristeesi ovat j um alan pe rse rei äs tä putkahtaneet itsekseen maailmankaikkeuteen? Kyllä nekin on joku tehnyt alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs pienet huivit, isot huivit, ranteenlämmittimet, säärystimet? Pitäisikö kaikkien olla kirjoneuletta? Ostaako kukaan enää yksiväristä?
Säärystimiä ei oikein saa mistään! Sellaiset voisin ostaa! Ei aseta rajoitteita kenkien suhteen, ihanat nilkanlämmittimet.
Olen koulumyyjäisissä huomannut, että nätisti jouluisesti sellofaaniin pakatut kokonaiset kuivakakut tekivät joka vuosi todella hyvin aina kauppansa. Vielä jos oli joku suklaa-taatelikakku ja päällä suklaasta koristeraidat niin: myyty! Kuivakakut myytiin usein aina loppuun ensimmäisenä.
Nämä ovat tietysti sellaisia, joita kaupasta ei oikein saa. Moni ei osaa tai ehdi itse leipoa ja haluaa tällaisia itsetehtyjä kuivakakkuja. Säilyvät hyvin ja voi viedä tuliaisiksi.
Niin kuin tässäkin näkee, niin makuja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko esimerkiksi jouluisen tyynyn? Taulun jossa hauska jouluteksti tai kassin? Ehkäpä virkatun tai neulotun kranssin?
Tuollaiset on yleensä tosi rumia. Jos olisi sellaisia, missä kuva-aihe olisi vanhasta postikortista ja kauniisti toteutettu, niin voisin ostaakin. Virkattu tai neulottu kranssi kuulostaa kauhealta.
Mä sain pyöreitä täyttäessäni sukulaiselta lahjaksi itse askartelemalla tekemänsä kranssin, jonka aiheena on minulle sydäntä varsin lähellä oleva asia. Lukuisat pienet yksityiskohdat ovat todella tarkkaan harkittuja, osuivat ihan nappiin ja aivan mahtavia. Pyöreä kranssipohja ja siten aiheen tausta on päällystetty virkkaamalla muistuttamaan 50/50 taivasta ja nurmikkoa jossa on kiinni pieniä virkattuja kukkia ja niissä pieniä puisia leppäkerttuja.
Just mitään tuollaista en ottaisi kotiini vaikka minulle maksettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet.
Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro.
Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta.
Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?
Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi.
Ihan itse sanoin, joo.
Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitekoiset leivonnaiset ovat parasta. Ja tosiaan mielellään ei aivan kauhean kalliita hintoja, koska sitten jäävät ostamatta. Realistiset pienet katteet päälle.
Kuivakakkuja, meheviä taateli- tai marjapiiraita tms. Kuivat piparkakut eivät houkuta.En minä ainakaan uskalla ostaa myyjäisistä enää nykyään mitään syötävää. Ei niistä tiedä, missä olosuhteissa ne on tehty ja mitä niissä on. Ns. itse kirjoitetut tuoteselosteet ei ole aina pitäneet paikkaansa.
Miten uskallat ostaa mitään ruokakaupastakaan? Ajattele nyt, millaisissa ympäristöissä mikäkin on tuotettu. Navetoissa ja sikaloissa on lattialla sitä itseään! Ja sieltä tulevat maidot ja lihat. Kalat pyydetään saastuneista vesistä. Entä kananmunat! Mieti mistä ne tulevat!
Vierailija kirjoitti:
Olen koulumyyjäisissä huomannut, että nätisti jouluisesti sellofaaniin pakatut kokonaiset kuivakakut tekivät joka vuosi todella hyvin aina kauppansa. Vielä jos oli joku suklaa-taatelikakku ja päällä suklaasta koristeraidat niin: myyty! Kuivakakut myytiin usein aina loppuun ensimmäisenä.
Nämä ovat tietysti sellaisia, joita kaupasta ei oikein saa. Moni ei osaa tai ehdi itse leipoa ja haluaa tällaisia itsetehtyjä kuivakakkuja. Säilyvät hyvin ja voi viedä tuliaisiksi.
Mä haluaisin taateli kuivakakun, kun mun äiti teki aina sellaisen jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä niin sanota. Vaan että olisi oikeasti kaunista ja tyylikästä.
Kauneus on katsojan silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat. En osaa itse tehdä. Tällaiset voisin ostaa.
Kalakukko.
Jotain herkkuleivonnaisia, suolaisia ja makeita.
Alkoholitonta skumppaa. Joulupöytään jotain erikoisuuksia kuten viskisilliä, salmiakkisinappia, raparperihilloketta, katajanmarja-graavisiikaa.
Mutta kuten moni on sanonut, hinnoittelu on tärkeää. Viime vuonna vain kävelin Tuomaan markkinat läpi. Oli niin kallista, että ei tehnyt mieli ostaa mitään.Anna esimerkki liian kalliista?
Pieni hillopurkki 8€. Alkoholiton skumppa 18€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitekoiset leivonnaiset ovat parasta. Ja tosiaan mielellään ei aivan kauhean kalliita hintoja, koska sitten jäävät ostamatta. Realistiset pienet katteet päälle.
Kuivakakkuja, meheviä taateli- tai marjapiiraita tms. Kuivat piparkakut eivät houkuta.En minä ainakaan uskalla ostaa myyjäisistä enää nykyään mitään syötävää. Ei niistä tiedä, missä olosuhteissa ne on tehty ja mitä niissä on. Ns. itse kirjoitetut tuoteselosteet ei ole aina pitäneet paikkaansa.
Miten uskallat ostaa mitään ruokakaupastakaan? Ajattele nyt, millaisissa ympäristöissä mikäkin on tuotettu. Navetoissa ja sikaloissa on lattialla sitä itseään! Ja sieltä tulevat maidot ja lihat. Kalat pyydetään saastuneista vesistä. Entä kananmunat! Mieti mistä ne tulevat!
Tehtaissa on tietyt vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säärystimiä ei oikein saa mistään! Sellaiset voisin ostaa! Ei aseta rajoitteita kenkien suhteen, ihanat nilkanlämmittimet.
Sama täällä, kun olisi vielä ilman mitään akryylia tms tekokuitua niin ostaisin heti. Saisi olla simppelit, reuna pitää olla huoliteltu ja käsiala tasaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahvisia ikkuna tonttuja.
Ei. Näitä askarrellaan lapsen kanssa, ei osteta.
No voisko jostain ostaa lapsen jonka kanssa askarrella noita?
Joululahjaksi itselleni villasukat ja tutulta leipojalta taateli-tai hedelmäkakku. Joku hauska koriste, esim. huovutettu tonttu tms. Ostosten kunniaksi joulutorttukahvit.