Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ootte tästä b-lausunnosta? Isän syyllistämistä?

Vierailija
28.12.2022 |

Kävin juttelemassa sairaanhoitajalla yhteensä lähemmäs 10 kertaa erinäisten psykkisten ongelmien takia. Puhuimme tosi tosi paljon siitä miten mun äiti käytti kotona henkistä väkivaltaa. Käytimme mm. erään tupla-ajan kokonaan siihen, että hoidimme emdr-terapialla erästä traumaa: käytännössä siis elimme uudestaan tilanteen, jossa äitini kohteli mua sadistisesti.

Kerran mainitsin sairaanhoitajalle siitä, rttä isä joskus vihaisena paiskoi tavaroita. Mutta mulla ei oo isästä mitään pahaa sanottavaa ja meillä on ollut hyvä suhde. Arvatkaa mitä lukee b-lausunnossa Kelalle? "Kotona oli turvaton ilmapiiri, isä paiskoi tavaroita vihaisena." Ja ei sanaakaan mun äidistä. Psykiatri on nainen, mikä varmaan selittää vähän asiaa...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siis olet käynyt sairaanhoitajalla puhumassa. Kuka siis on tuo psykiatri? Oletko hänet tavannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin korjaamaan lausunnon todenmukaiseksi

Vierailija
4/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se kirjoittaa siihen sen mitä sinä sanot.

Vierailija
5/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö siis olet käynyt sairaanhoitajalla puhumassa. Kuka siis on tuo psykiatri? Oletko hänet tavannut?

Joo olen tavannut. Hän teki lausunnon osittain sh:n muistiinpanojen perusteella. Ja toki oli diagnoosikin, mut se oli OCD mikä nyt ei ihan suoraan liity kai näihin asioihin.

AP

Vierailija
6/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei me kyllä mun isästä puhuttu yhtään mitään, että se otti sen sieltä sh:n muistiinpanoista.

AP

Vierailija
7/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin korjaamaan lausunnon todenmukaiseksi

Toisaalta en tiedä onko sillä mitään merkitystä minkään kannalta. Ottaa vaan päähän tämmönen.

Vierailija
8/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis näissä on kai aika perus, että psykiatri tavataan 2 kertaa ennen lausuntoa. Tai varmaan riippuu, mut itellä varsinainen edeltävä 3 kk hoitojakso, mikä vaaditaan b-lausuntoon, oli nettiterapiaa.

AP

Vierailija
9/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-lausuntohan on lähinnä Kelaa varten. Onko muulla merkitystä kuin että diagnoosi on kohdillaan?

Vierailija
10/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin tyypillistä toimintaa naisilta. Mies on aina lähtökohtaisesti oletussyyllinen, oli kyse sitten parisuhderiidasta, huoltajuusasioista, muiden viranomaisten tai sairaanhoidon toiminnasta.

Vierailija
11/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin tyypillistä toimintaa naisilta. Mies on aina lähtökohtaisesti oletussyyllinen, oli kyse sitten parisuhderiidasta, huoltajuusasioista, muiden viranomaisten tai sairaanhoidon toiminnasta.

Ja nainen aina oletettu uhri.

Vierailija
12/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B-lausuntohan on lähinnä Kelaa varten. Onko muulla merkitystä kuin että diagnoosi on kohdillaan?

Niin no ei kai. En tiedä mitä merkitystä käytännössä on noilla lapsuuteen liittyvillä tarinoilla. Herättää vaan kysymyksiä tää homma.

AP

Vierailija
13/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä merkitystä ja sinuna pyytäisin heti oikaisua. Onhan tuo nyt iso virhe, joka jää toistumaan siellä elämänkertomuksessasi niin kauan, että muuttuu oikeaksi totuudeksi ja lopulta sinun sanasi harhaksi.

Vierailija
14/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle nyt riitä se, että sait B-lausunnon. Mitä väliä mitä siinä lukee, ei ne Kelassakaan niitä jaksa lukea muuta kuin et jaha, myönnetään tai ei myönnetään tuki

Vierailija
15/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SH ei ole kovin hyvä mt-ammattilainen oikeasti, se on kuntien halparatkaisu että "joku kuuntelee" ja kontrolloi asiakasta. Yksityinen itse maksettu terapeutti voi olla ok, jos on alalla kokemusta ja pätevyyttä, eikä traumatisoi asiakasta vaan on ystävällinen. Jopa kriisipuhelinkin voi olla parempi, kriisikeskus ja itseapukirjat jos löytyy joku tarpeeksi hyvä. Ja itsekin osaat paremmin käsitellä asioita toisinaan, kuin että väärä ihminen niitä vatkaa, kun saat punaisen langan päästä kiinni. Äitisuhde voi rikkoa ihmistä, mutta itse voi yrittää saada itseään ehjäksi tai hakea vaikka turvaa omasta kodista. Turvallinen aikuinen olisi hieno asia ihanteena, jos niitä olisi, ettei ole arvaamaton tai ailahteleva vanhempi. 

Vierailija
16/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle nyt riitä se, että sait B-lausunnon. Mitä väliä mitä siinä lukee, ei ne Kelassakaan niitä jaksa lukea muuta kuin et jaha, myönnetään tai ei myönnetään tuki

No musta tää on huolestuttavaa koska oletan että hän toimis näin myös tapauksissa, missä on merkitystä mitä isästä/äidistä sanotaan.

AP

Vierailija
17/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SH ei ole kovin hyvä mt-ammattilainen oikeasti, se on kuntien halparatkaisu että "joku kuuntelee" ja kontrolloi asiakasta. Yksityinen itse maksettu terapeutti voi olla ok, jos on alalla kokemusta ja pätevyyttä, eikä traumatisoi asiakasta vaan on ystävällinen. Jopa kriisipuhelinkin voi olla parempi, kriisikeskus ja itseapukirjat jos löytyy joku tarpeeksi hyvä. Ja itsekin osaat paremmin käsitellä asioita toisinaan, kuin että väärä ihminen niitä vatkaa, kun saat punaisen langan päästä kiinni. Äitisuhde voi rikkoa ihmistä, mutta itse voi yrittää saada itseään ehjäksi tai hakea vaikka turvaa omasta kodista. Turvallinen aikuinen olisi hieno asia ihanteena, jos niitä olisi, ettei ole arvaamaton tai ailahteleva vanhempi. 

Sh ei kirjoita B-lausuntoa.

On aivan tavanomaista, että lääkärien lausunnot ovat vähän sinnepäin. Pääasia, että dg on oikein.

Vierailija
18/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no mä en alkuun edes tajunnut että hän ei oo ns. ammattilainen. Hänelle mut vaan ohjattiin YTHS:lla. Luulin et oli psyk.sh., mut ei ollutkaan.

AP

Vierailija
19/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua uhrin syyllistämistä. Isäsi oli varmasti myös hyvin ahdistunut ihminen liitossaan ja kärsi äidistäsi hiljaa. Tuota kutsutaan reaktiiviseksi pahoinpitelyksi kun toinen ajetaan pitkäaikaisella henkisellä ja/tai fyysisellä väkivallalla hermoraunioksi ja sitten kun tämä räjähtää niin tästä uhrista tehdään syyllinen.Voit pyytää korjausta koska siinä annetaan täysin väärä kuva tilanteesta.

Vierailija
20/27 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kirjoita. Siraanhoitajat kirjoittavat oman tulkintansa siitä mitä on kuvitteellisesti voinut tapahtua ja johdattelevat syitä, seurauksia ja tekevät hatusta vedettyjä omia analyyseja. Korjauspyynnöstä huolimatta sairaanhoitajan mielikuvituksellinen tarina jää, mutta alalaitaan tulee huomautus: Asiakas on pyytänyt korjaamaan.

Eli sairaanhoitajan tarina on eselleen se, jonka muut uskovat, vaikka se olisi puppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän