Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (343)

Vierailija
161/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Ihan itse sanoin, joo.

Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.

Harva kai haluaa perusraitaa. Kokeile yksivärisiä ja nykyään suosittuja värejä. 

Vinkiksi yksivärifanittajille: Kirjoneulotut sukat ovat kestävämpiä ja lämpöisempiä. Kirjoneule ja useammat langanvedot taustalla vahvistavat neuletta ja tekevät sukasta paksumman ja kestävämmän.

Ja todella paljon kalliimpia, syystä toki. Ei ole varaa enkä itse kaipaa paksuja sukkia. 

Vierailija
162/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jumalauta syyskuun 14. M52

No sanopa muuta! Kiire tässä taas tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakeli kun rupes tekemään mieli kotitekoisia kuivakakkuja jo nyt! Menee dieetti taas pilalle ;D

Vierailija
164/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia. 

Katsopa joskus kaupassa mitä sukkalanka maksaa. Ja siihen työ päälle. Myisitkö itse vitosella tai kympillä? Jepjep.

Vain hullu maksaa muutamaa euroa enempää. Ne on vain sukat, muutamalla eurolla saa vaikka paidan.

Selvästikään sinä et kuulu käsin tehtyjen tuotteiden kohderyhmään. Osta kaupasta, saat halvempia. 

Moni voisi ostaa käsin tehtyjä, jos myyjät ei olisi niin ahneita. Hinta ei voi olla kalliimpi kuin kaupassa, jossa on valtavasti kuluja sen itse tuotteen lisäksi, kun tuodaan toiselta puolelta maailmaa.

Laskekaa hintoja, niin kauppa käy.

Onko ne toiselta puolelta maailmaa tuodutkin käsitöinä tehty?

Vierailija
165/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa patalappuja, jos ovat tyylikkäitä, ja saa olla jouluaihekin. Myös jokin jouluinen kaitaliina voisi olla kiva. Aiheita voi olla vaikka havut, kuusi tai lumihiutaleet. 

Mutta ehdottomasti ei mitään kitchiä, kuten tonttulakkitontut, joilla ei naamaa näy, vaan pelkkä parta, tai joku isonenäinen, lelun näköinen poro. 

Kyllä, tyylikkyys on avainsana. Esimerkiksi Pentikillä ja Lapuan Kankureilla on hyvän näköisiä, jotka sopivat jouluunkin. Myyjäistuotteet on yleensä liian rumia, siksi en osta. 

Eli ei kannata nähdä vaivaa ja tehdä itse mitään myyntiin? Harrastelijan tekemä on paskaa?

Tuon sanoit nyt aivan itse. Vain siinä tapauksessa ei kannata, jos ei kykene tekemään mitään riittävän tyylikästä, minkä potentiaalinen asiakas olisi valmis ostamaan. Harrastelija ei myöskään voi hinnoitella työtään nimekkään brändin tasolle. Mutta jos pystyt tekemään tyylikkäitä tuotteita, jotka tuovat ostajalle lisäarvoa, eivätkä ole vain jotain noloa krääsää, niin tottakai kannattaa. Parasta, jos pystyt vielä hinnoittelemaan ne niin, että ne menevät kaupaksi. 

Ihan itse sanoin, joo.

Olen tehnyt villasukkia, perusraitaa. Miesten koko 18-20€. Naisten vähän halvemmalla, lasten 5-10€. Neulon tasaista jälkeä, pienillä puikoilla niin eivät venähdä heti eka käytöllä. Olen myös virkannut leluja ja hinnat 5-20€/kpl, puuvillaa tai villasekoitetta, koot jotain 15-20 cm. Joskus isompiakin. Ei oikein kauppa käy kummallakaan.

Harva kai haluaa perusraitaa. Kokeile yksivärisiä ja nykyään suosittuja värejä. 

Ei näytä raidat kelpaavan tosiaan. Kokeilen yksivärisiä tänä vuonna. Nehän onkin helpompi tehdä. Mitähän ne suositut värit nykyään on? Mulla olis tummaa lilaa, petroolia ja farkunsinistä villaa. Seiskaveikkaa ja Nallea kirkkaampia värejä.

Pastellit ja murretut luonnonsävyt on ainakin omilla sukulaisilla ja tuttavilla ollut toiveissa jo vuosia. 

Mä haluaisin camovärisukat. 

Vierailija
166/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu torttuja

Piruileeko joku näillä yhdyssanoilla? Taateli kuiva kakku tai joulu torttuja ?

Vai onko ihmiset oikeasti näin huonoja omassa äidinkielessä?

Sinua ärsyttääkseen kirjoittavat noin.

Vierailija
167/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakeli kun rupes tekemään mieli kotitekoisia kuivakakkuja jo nyt! Menee dieetti taas pilalle ;D

Minäkin olen nieleskellyt sylkeä jokaisen taatelikakun kohdalla :D oispa jo joulu.

Vierailija
168/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanerikorvikset voiskin olla kivat. 

Sama laserleikattu kukkakuvio joka myyjällä. Ei mitään mielikuvitusta, eikä edes käsittötä. Helppo raha houkuttaa näiden myymisessä.

Vierailija
169/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa! Oi että! Joku mehevä taatelikakku. 
Eikö sellasen voisi jo laittaa? Näin jo joulusukkia myynnissä prismassa. 

Vierailija
170/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa leivonnaisia (ei tiedä hygieniasta), mutta esim. JÄRKEVÄÄN hintaan olevia villasukkia. Esimerkiksi 5-10 euron villasukkia. 

Katsopa joskus kaupassa mitä sukkalanka maksaa. Ja siihen työ päälle. Myisitkö itse vitosella tai kympillä? Jepjep.

Vain hullu maksaa muutamaa euroa enempää. Ne on vain sukat, muutamalla eurolla saa vaikka paidan.

Selvästikään sinä et kuulu käsin tehtyjen tuotteiden kohderyhmään. Osta kaupasta, saat halvempia. 

Moni voisi ostaa käsin tehtyjä, jos myyjät ei olisi niin ahneita. Hinta ei voi olla kalliimpi kuin kaupassa, jossa on valtavasti kuluja sen itse tuotteen lisäksi, kun tuodaan toiselta puolelta maailmaa.

Laskekaa hintoja, niin kauppa käy.

Onko ne toiselta puolelta maailmaa tuodutkin käsitöinä tehty?

On.

Vierailija
171/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama laserleikattu kukkakuvio joka myyjällä. Ei mitään mielikuvitusta, eikä edes käsittötä. Helppo raha houkuttaa näiden myymisessä.

Ja voivat olla temusta tilattuja osia. Myyvät kotimaisena käsityönä 

Vierailija
172/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ostankin, ja saan vieläpä parempia.

Mitä sitten teet tässä ketjussa? Haluat halpoja. Tehdastekoisetkin voi olla ihan hyviä. Mutta ei ne käsityötä ole. 

Vierailija
173/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ostankin, ja saan vieläpä parempia.

Mitä sitten teet tässä ketjussa? Haluat halpoja. Tehdastekoisetkin voi olla ihan hyviä. Mutta ei ne käsityötä ole. 

Mitä ne miljoonat naiset niissä tehtaissa sitten tekee? Jos kaikki tehtäisiin koneilla, ei tarvittaisi sellaista määrää työntekijöitä tehtaisiin.

Vierailija
174/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppalistaa tekemään, huomenna ostat tarvikkeet ja leivot. Hyvä selitys kylkeen: pitää testata reseptiä ennen joulua jos lahjaksi antaa.

Vierailija
175/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voivat olla temusta tilattuja osia. Myyvät kotimaisena käsityönä 

Ja Temusta ostetusta vanerista, vieläpä Temusta ostetulla laserleikkurilla.

Vierailija
176/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kupponen hyvää kahvia kylkeen. :)

Vierailija
177/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois Bostonkakku?

Vierailija
178/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota taatelikakkuahan vois myydä nimellä "Äidin taatelikakku"

Vierailija
179/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahvisia ikkuna tonttuja.

Ei. Näitä askarrellaan lapsen kanssa, ei osteta. 

No voisko jostain ostaa lapsen jonka kanssa askarrella noita?

Ymmärrän että kaikilla ei ole lapsia. Mutta oletteko nyt ihan tosissanne, että ostaisitte myyjäisistä jotain pahvista leikattuja tonttuja?  Ja myyjäisten tarkoitus on kuitenkin tienata rahaa, joko henkilölle tai yhteisölle, niin mitähän näistä pshvitontuista voisi saada? 

No sanotaanko nyt näin. Jos joku lapsi on nåhnyt vaivaa hienojen (vaikkakin pahvisten) tonttujen tekemiseen ja niitä haluaa myydä, voisin joulun kunniaksi niistä.vähän maksaakin. Lapsi saa hyvän mielen kun sai vähän rahaa työstään ja ehkä kasvaa paremmaksi ihmiseksi sen ansiosta.

Vierailija
180/343 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ois Bostonkakku?

Njamm! Hyvä idea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan