Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naama- tai kaulatatuoinnit haittaavat työllistymistä, koska asiakkaat eivät halua asioida tatuoidun ihmisen kanssa

Vierailija
13.09.2026 |

Ei yrittäjä voi palkata tatuoitua ihmistä työhön jossa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä. Ihmiset pelkäävät ja pitävät näitä narkomaaneina, eivätkä varsinkaan halua heitä kotiinsa jos työ sellaista vaatii. Rikollisen tai muuten kahjon näköinen työntekijä pilaa pahimmillaan koko yrityksen maineen. Kannattaa pitää tämä mielessä kun harkitsee tatuointeja tai lävityksiä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012261679.html

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama- tai kaulatatuoinnit eivät haittaa millään tavalla. Mikäli silmät on tatuoitu, sitten haittaa.

Vierailija
42/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totta, maksava asiakas valitsee mitä haluaa

Kerro ihan käytännössä, miten tuo tapahtuu. Jos vaikka marketissa on kassa, jolla on kaulatatuointi, lakkaako asiakas käymästä marketissa? Kyseinen myyjähän saattaa olla vuorossa milloin vain. Olisi kyllä vaikea luoda toimintasuunnitelma, jos näkyvät tatuoinnit ahdistaisivat. Niitähän saattaa olla ihan kenellä vain.

Voit valita viereisen kassajonon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit kylläkin maksaa. Niin, että ei mikään tyhjätasku niitä ota.

Palkkatöillä niitä ei maksella kun ällöttäväksi sotketulla pärställä ei saa töitäkään.

Ehkä maksaa niillä OF-tuloilla. Tuo on kyllä niin pelottavan näköinen ilmestys, että mahtaa olla melko kapea joukko jotain fetissiporukkaa, joka moisesta viehättyy millään tavalla.

Miksi pitää vielä kaiken päälle näyttää niin epäsiistiltä? Tukka hamppukasa ja meikki näyttää siltä, kuin olisi ollut kaksi päivää ryyppäämässä samoilla meikeillä. Ja näyttää mielestään aivan veetun hyvältä? Huhuh.

Makunsa kullakin sano mäyräkoira, ku muniansa nuoli.

Vierailija
44/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naama- tai kaulatatuoinnit eivät haittaa millään tavalla. Mikäli silmät on tatuoitu, sitten haittaa.

Noin rumat kyllä haittaa.

Vierailija
45/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD -en jotenkin ylläty

Eli menet massan mukana ennakkoluuloinesi. ADHD löytyy, mutta ei yhtäkään tatuointia.

Vierailija
46/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole itsestäänselvyys? Tuollainen tatuoitu peikko vois vielä jotenkuten mennä vaikka konepajalla, jos on samalla pirun hyvä hitsari. Mutta asiakaspalvelussa iso red fläg.

Konepajallakin käy asiakkaita katsomassa kalliita vehkeitä. Laitetaanko mörkö siksi aikaa kaappiin piiloon?

Lähimpänä ovea oleva sitten kajauttaa, että ASIKKAITA...ÄKKIÄ MÖRKÖ VINTILLE.

Vierailija
47/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa koristella naamansa kuvioilla ja metallilla niin siinä on jo tehty ammatinvalintaa omilla valinnoilla tuossakin kohtaa. Ei tuo työnantajien vika ole. 

Vierailija
48/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Tatuoinnit ovat kalliita eikä todellakaan jollain narkilla ole sellaisiin mahdollisuutta.

Vierailija
49/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itsekin valitsen mieluummin kaikkeen kanssakäymiseen tatuoimattoman naisen. Etenkin kaula- ja kasvotatskat ovat totaalisen karseita, en halua katsoa sellaisia - eikä onneksi tarvitse.

Vierailija
50/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna tuo näyttäisi karmealta ilman tatuointejakin. Pelkkää rahantuhlausta. 

Todennäköisesti näyttäisi paremmalta ilman tatuointeja. Sen verran rumia kuvia on ottanut varsinkin naamaansa.

Vierailija
51/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jiizus. Mulla ei sinänsä ole mitään tatskoja vastaan. Itselläkin niitä on, mutta jäävät vaatteiden alle piiloon. Mutta rajansa kaikella. Ymmärrän täysin, miksi töitä ei löydy.

Oon varmaan ylivarovainen, kun oon pitänyt omani t-paita ja shortsit alueen sisäpuolella. Noihin naamassa oleviinkin varmaan tottuisi, jos tuijottaisi päivästä toiseen, mutta kyllä siihen menisi hyvä tovi.

Vierailija
52/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hörhö, wt ja mt tuo punavehreä.

Vierailija
53/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen värikäskin tatuointi näyttää kuin kuulakärkikynällä olisi piirretty. Rumia, ihan jokainen. Alentaa naisen ulkonäön tasoa, kamalinta on kun joku yhdistää johonkin röyhelömekkoon tatskat. Ja olen nainen itsekin. Mutta miehillä myös amtavat keskenkasvuisen kuvan, vaikka olen lääkäreilläkin nähnyt. Tulee mieleen sellainen underground-baareissa ja festareilla koko kesän viihtyvä kaljasieppo.

Vierailija
54/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totta, maksava asiakas valitsee mitä haluaa

Kerro ihan käytännössä, miten tuo tapahtuu. Jos vaikka marketissa on kassa, jolla on kaulatatuointi, lakkaako asiakas käymästä marketissa? Kyseinen myyjähän saattaa olla vuorossa milloin vain. Olisi kyllä vaikea luoda toimintasuunnitelma, jos näkyvät tatuoinnit ahdistaisivat. Niitähän saattaa olla ihan kenellä vain.

Voit valita viereisen kassajonon.

Miksi? Tarttuuko tatuointi? Kaverin puolesta kyselen.

Vierailija
55/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihmisiä riivaa kun joka paikkaan niitä tatuointeja otetaan liikaa mielessäni. Eri asia jos ne saa peittoon työn ajaksi ja 2 tatuointia käsivarressa jos eivät ole liian isoja tai osittain peittyy vaateen alle on eri kuin joku naama täynnä. En minäkään halua minkään narkomaanin kans asioida. Jos haluaa olla työtön ni laittaa mihin lystää. 

Vierailija
56/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin rumat kyllä haittaa.

Saatko niistä jonkin tartunnan?

Vierailija
57/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen värikäskin tatuointi näyttää kuin kuulakärkikynällä olisi piirretty. Rumia, ihan jokainen. Alentaa naisen ulkonäön tasoa, kamalinta on kun joku yhdistää johonkin röyhelömekkoon tatskat. Ja olen nainen itsekin. Mutta miehillä myös amtavat keskenkasvuisen kuvan, vaikka olen lääkäreilläkin nähnyt. Tulee mieleen sellainen underground-baareissa ja festareilla koko kesän viihtyvä kaljasieppo.

Sinun täytyy olla hyvin yksinkertainen ihmisoletettu.

Vierailija
58/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jiizus. Mulla ei sinänsä ole mitään tatskoja vastaan. Itselläkin niitä on, mutta jäävät vaatteiden alle piiloon. Mutta rajansa kaikella. Ymmärrän täysin, miksi töitä ei löydy.

Oon varmaan ylivarovainen, kun oon pitänyt omani t-paita ja shortsit alueen sisäpuolella. Noihin naamassa oleviinkin varmaan tottuisi, jos tuijottaisi päivästä toiseen, mutta kyllä siihen menisi hyvä tovi.

Mulla sama juttu. En kyllä töihin pukeutuisi shorteisin ja t-paitaan edes (olen asiantuntija yritysjohdossa), mutta siitä huolimatta tatskat visusti piilossa. Toiseen olen jo kyllästynyt. Olin 19 kun otin sen. Mua ei haittaa, että mulla on tatuointi, en vaan tykkää sen tyylistä enää. Voisi harkita poistamista tai peittämistä.

Vierailija
59/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tatuointejakin meitä siivoojia luullaan kriminaaleiksi ja varkaiksi. Varmaan koska niin pienet tulot,niin luullaan et meidän pitää varastaa kaikki.

Vierailija
60/122 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on itsestäänselvää. Itse en ottaisi töihin meille toimistoon tuolla lailla tatuoituja.

Jos on pätevä siivooja, ihan hyvin voisi ottaa toimistolle. Sillä "siivoustunnit" alkavat klo 1700 ja siihen mennessä asiakkaat ovat poissa offiisilta. Tai jos menee pidemmäksi, (sauna)kabinetti on varattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän