Miksei koiria ja kissoja veroteta? Koiran päästöt ovat henkilöauton tasoa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
kenelle ne "päästöt" pitäs maksaa ja mitä niillä pitäs tehdä?
No jos jokainen koira maksaisi tonnin veroa, niin tuhat koiraa voisi yhdessä maksaa yhden miljoonan maksavan tulijan? Menisi rahat hyvään tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin chatgpt:n kanssa, että mun koiran ruokien vuosittainen päästö on 130kg/vuosi.
Mun auto sen sijaan: 229 g/km 15 000 km = 3 435 000 gEli:
3 435 kg CO / vuosi
Eli mun auton päästöt on 26-kertaiset mun koiran ruokaan nähden. Toki siihen päälle tulee vielä joitakin tarvikkeita tms. mutta tuo ruoka nyt on selkeästi isoin kuorma kuitenkin.
Ei niitä koiran päästöjä lasketa siten että punnitaan paskapökäleet.
No tässä laskettiinkin mun koiran syömän ruuan hiilidioksidipäästöt, ei pökäleiden painoa. 30kg koira paskantaa paljon enemmän kuin 130kg vuodessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kenelle ne "päästöt" pitäs maksaa ja mitä niillä pitäs tehdä?
Maksaahan kaikki yritykset ja yksityisetkin ihmiset päästöistään esim. autoveron muodossa. Ei se lihaa kahmova koiranrakki eroa yhtään siitä. Ja veroa maksetaan tietysti, että päästään eroon epätoivotusta ongelmasta, kuten saastuttavista autoista.
niin mutta miten asiat muuttuu jos kerätään veroo? kerätäänkö sitä kateellisten iloks vai pitäskö verolla olla joku mekanismi ongelman ratkasuun.
Yhden lapsen politiikka otettava käyttöön välittömästi. Valtiovalta tekee laskelmat sukupuolien tasa-arvoisesta määrästä ja jokainen lapsi saa alkunsa klinikalla, jossa kohtuun istutetaan tilanteeseen ja laskelmiin perustuen joko xx tai xy oleva alkio. Näennäisesti "yksinhuoltajien" hillitön vauvatehtailu lakkaa ja lestadiolaisäidit saavat levähtää.
No mistä ne päästöt muodostuvat? Ruuasta, tarvikkeista, kuljetuksista yms., joita verotetaan. Eli mitä verottamatonta päästöä siitä koirasta syntyy?
Koirat verolle vaan kuten ennenkin oli tapana. Hyvä tulonlähde valtiolle.
Miksi ilkeitä ihmisiä ei veroteta?
Keksin uusia verotusmuotoja:
- kateusvero
- ilkeysvero
- sabotaasivero
- savustusvero
- syrjimisvero
- vainoamisvero
- maalittamisvero
- ahdisteluvero
- urkintavero
- ajantuhlaamisvero
Vierailija kirjoitti:
Koirat verolle vaan kuten ennenkin oli tapana. Hyvä tulonlähde valtiolle.
Ei ole tulonlähde, siksi se lopetettiin. Verojen keräämiseen menevä raha ja veroista saatava raha oli +-0.
Piti itsekin laskea. N. 1500e veroja viime vuodelta, yksi koira. Autoa ei ole, joten en tiedä paljonko autoja verotetaan, mutta olen olettanut että n. 500e vuodessa.