Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei koiria ja kissoja veroteta? Koiran päästöt ovat henkilöauton tasoa.

Vierailija
13.09.2026 |

Ihmetyttää taas kerran.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ma muja otetaan takki auki ja suuret lainat heidän elättämiseksi?

Vierailija
2/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei inceleitä veroteta? Ne ei tuota mitään ja päästöt on vähintään keskikokoisen navetan luokkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai verotetaan. 25,5% alvit kaikissa eläinten ruuissa, tarvikkeissa ja jopa eläinlääkärissä. Maksoin n. 2000e viime vuonna veroa koiranomistamisesta. 

Vierailija
4/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei veroteta? Jokaisesta koiraa varten hankittavasta tavarasta maksetaan alvit, samoin ruuasta. Lääkärikulut on päätähuimaavat ja vakuutuksen helkkarin kalliita ja edelleen, kaikesta maksetaan myös vero. 

Vierailija
5/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi Ylen suomalaisiin laskelmiin perustuvassa jutussa koiran hiilijalanjäljeksi arvioitiin noin neljännes henkilöauton päästöistä, ei auton päästöjen suuruista määrää.

Tätä päästömäärää laskee koiran koko ja se, jos koira syö esimerkiksi vähäpäästöistä kuivaruokaa.

Tai kuten oma koirani, syö kyllä paljon lihaa, mutta se ei ole mitään isoja päästöjä aiheuttavaa tuotantoeläintä vaan erittäin ekologista riistalihaa. Käytännössä koira syö hirvieläimistä lähes kaiken mitä ihminen ei syö.

Vierailija
6/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria tuleekin verottaa.

T. Miau

Vierailija
7/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hengitysilmaa ei veroteta?

Vierailija
8/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästöt SUUREN maastoauton luokkaa. Näin luki aikoinaan internetissä eli faktaa on pohjalla.

Vierailija
9/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästöt SUUREN maastoauton luokkaa. Näin luki aikoinaan internetissä eli faktaa on pohjalla.

Kyllä jos on internetissä lukenut, niin pakko olla faktaa.

Vierailija
10/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ma muja otetaan takki auki ja suuret lainat heidän elättämiseksi?

Rahaa on niin paljon ettei tilille enää mahdu, joten pitää tuhlata?

Vierailija
11/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 
Ja se netissä kiertävä "koira = katumaasturi" -väite? Se juontaa juurensa vanhaan, paljon kritisoituun laskelmaan, jossa keskikokoisen koiran ekologiseksi jalanjäljeksi saatiin jopa suurempi kuin suuren SUV:n. Myöhemmässä tarkastelussa laskelman oletuksia on kritisoitu muun muassa koiran energiantarpeen ja lihan tuotannon käsittelyn osalta.

Vierailija
12/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmiset voisivat maksaa kunnon koiraveroa. Niin paljon on koiranpaskaa tienpiertaneet ja kävelytiet täynnä. Kunnon vero vaan, niin loppuu se paskan kylväminen. 

Vierailija
13/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle ne "päästöt" pitäs maksaa ja mitä niillä pitäs tehdä?

Vierailija
14/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin chatgpt:n kanssa, että mun koiran ruokien vuosittainen päästö on 130kg/vuosi.

Mun auto sen sijaan: 229 g/km 15 000 km = 3 435 000 g

Eli:

3 435 kg CO / vuosi

Eli mun auton päästöt on 26-kertaiset mun koiran ruokaan nähden. Toki siihen päälle tulee vielä joitakin tarvikkeita tms. mutta tuo ruoka nyt on selkeästi isoin kuorma kuitenkin.

Vierailija
15/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmiset voisivat maksaa kunnon koiraveroa. Niin paljon on koiranpaskaa tienpiertaneet ja kävelytiet täynnä. Kunnon vero vaan, niin loppuu se paskan kylväminen. 

Miksi keräisin jatkossa paskat, jos joudun maksamaan siitä, että joku muu kerää ne? 

Vierailija
16/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koirat ei ole koskaan paskantaneet minkään muun tien varteen, kuin oman kotitien. Eikä tämän tien varrella asu ketään muita, ei voi siis muita myöskään haitata. Voisinko mä sit saada jotain verovähennystä tästä??

Vierailija
17/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räksyttäviä paskojia ei tarvita mihinkään!

Koreassa tekevät oikein eli syövät ne.

Vierailija
18/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kenelle ne "päästöt" pitäs maksaa ja mitä niillä pitäs tehdä?

Maksaahan kaikki yritykset ja yksityisetkin ihmiset päästöistään esim. autoveron muodossa. Ei se lihaa kahmova koiranrakki eroa yhtään siitä. Ja veroa maksetaan tietysti, että päästään eroon epätoivotusta ongelmasta, kuten saastuttavista autoista.

Vierailija
19/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin chatgpt:n kanssa, että mun koiran ruokien vuosittainen päästö on 130kg/vuosi.

Mun auto sen sijaan: 229 g/km 15 000 km = 3 435 000 g

Eli:

3 435 kg CO / vuosi

Eli mun auton päästöt on 26-kertaiset mun koiran ruokaan nähden. Toki siihen päälle tulee vielä joitakin tarvikkeita tms. mutta tuo ruoka nyt on selkeästi isoin kuorma kuitenkin.

Ei niitä koiran päästöjä lasketa siten että punnitaan paskapökäleet.

Vierailija
20/29 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi keräisin jatkossa paskat, jos joudun maksamaan siitä, että joku muu kerää ne? 

Et sinä niitä nytkään kerää, mutta on ihan oikein, että maksat siitä, että joku ne käy keräämässä puolestasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi