Kumppani jätti kertomatta todella ison asian – ylireagoinko?
Olen ollut kumppanini kanssa noin vuoden, ja meillä on ollut todella läheinen ja intensiivinen suhde. Puhumme joka päivä, usein tuntikausia, ja olemme käyneet hyvin syvällisiä keskusteluja perheistämme, lapsistamme, aikaisemmista pitkistä parisuhteistamme ja isoista asioista, joita elämässämme on tapahtunut. Olen oikeasti ajatellut tuntevani hänet todella hyvin.
Tänä viikonloppuna hän kertoi minulle, että hänellä on aikuinen tytär aikaisemmasta pitkästä parisuhteesta. Minulla ei ollut mitään käsitystä siitä, että tämä tytär edes on olemassa.
Olemme puhuneet lukemattomia kertoja hänen lapsistaan, perheestään, entisistä suhteistaan ja menneisyydestään, eikä tämä tytär ole koskaan ollut millään tavalla osa näitä keskusteluja.
Tämä on järkyttänyt minua paljon enemmän kuin olisin osannut kuvitella. Eniten mietin sitä, että jos näin iso asia on voinut pysyä kokonaan meidän muuten todella avoimen ja läheisen suhteemme ulkopuolella vuoden ajan, mistä voin tietää, mitä muuta en ehkä tiedä?
En edes tiedä, ajattelenko tätä liian voimakkaasti vai onko tämä oikeasti niin iso asia kuin miltä se minusta tuntuu.
Pitäisittekö te tätä isona luottamuksen rikkomisena? Ja jos joku on kokenut jotain vastaavaa, oletteko pystyneet rakentamaan luottamuksen uudelleen?
Kommentit (126)
Näitä hälytysmerkkejä kun alkaa tulemaan, niin ne kannattaa huomioida. Ettei tarvi sitten vuosien päästä harmitella sotkuisen eron yhteydessä, miksei ymmärtänyt lähteä jo aikanaan, kun kaikki olisi ollut vielä helppoa. Ja kun ensimmäiset huonot merkit oli nähtävillä. Ja tämä on ISO sellainen.
Kannattaa uskoa siihen mitä näkee ja miltä se tuntuu. Ei siihen, miten tällainen mies luultavasti osaa mukavasti selitellä tämän(kin) asian parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nähnyt tytärtään viimeksi jouluna. Koska olimme molemmat lapsivapaita jouluna vietimme sen yhdessä eikä hän maininnut mitään tästä aikuisesta tyttärestään. Kertoi vain kahdesta nuoremmasta lapsestaan ja heidän joulunajan touhuistaan.
Mitä sitten ? Oletko jotenkin outo jolle pitää kaikki kertoa heti, aikuisella tyttärellä on oma elämä, joten jospa isä sitä kunnioittaa eikä sinulle ensimmäisenä ole kertomassa hänen asioitaan
No voi ny vttu. Ei sen tyttären asioista tarvitse mitään kertoa mutta tyttären olemassaolosta olisi kyllä pitänyt kertoa.
Minkä ikäinen mies on?
Entä oma ikäsi?
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän vajaa pitää päästään olla että jaksaa jatkuvasti kirjoitella keksittyä sontaa johonkin vauvalle 🤔 Saako siitä jotain vallantunnetta tms. jos jutut menee jollekin läpi?
Tekoälyn kanssa pääsisi elää omaa fantasiaan reaaliajassa.
Minä sain vasta aikuisena tietää, isäni kuoleman jäljeen, että hänellä on ns lehtolapsi, kun ko. hlö otti minuun yhteyttä.....
Vierailija kirjoitti:
Te vasta tapailette ettekä asu edes yhdessä? Ei tapailukumppanille tarvitse heti kertoa kaikkea. Tuo ei kuitenkaan vaikuta sinun elämään mitenkään.
Ei tarvitse heti mutta jos VUODEN verran on jaksanut pälpättää tuntikausia puhelimessa joka päivä niin kyllä sen tyttären olisi voinut mainita.,
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen mies on?
Entä oma ikäsi?
Mies on 50 ja minä olen 47
Vierailija kirjoitti:
Miltähän siitä tyttärestä tuntuu kun on isälleen vain ilmaa josta ei tarvitse rakkaalle naisystävälle vuoteen edes mainita? Kannattaako noin kylmän miehen kanssa edes jatkaa mitään yhteydenpitoa?
Voi olla tyytyväinen ettei hänestä kerrota heti tapailukumppaneille.
Itellä miehenä sama juttu, et hyvin nuorena sain lapsen, ja sit myöhemmin toisen naisen kanssa lisää. Kertoisin luultavasti vanhimmasta heti, mutta ymmärrän jos ei halua kertoa.
Omien kokemusten perusteella hyvin monelle naiselle on Suomessa iso ongelma, jos on
A. Saanu lapsen nuorena
B. Saanu lapsia kahden eri naisen kanssa.
Hyvin monta kertaa mut on leimattu hutihapeliksi naistenmieheksi, jollain tavalla yksinkertaiseksi ja moraalittomaksi, "elämänkoululaiseksi" ja vaikka miksi. Moni hyvin alkanu tapailu on itsellä kaatunu tohon vanhimpaan lapseen ennakkoluulojen vuoksi.
Ehkä hän on kokenut paljon samaa ja ajatellu, että ei heti alkuun kerro aikuisesta, kun ei käytännön elämässä vaikuta tapailuun mitenkään. Koki, että olet jotain todella ainutlaatuista, ei halunnu tilannetta, että ettette saisi edes mahdollisuutta ja jos todella olet ainutlaatuinen, ni suhde kestä ton kertomattomuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te vasta tapailette ettekä asu edes yhdessä? Ei tapailukumppanille tarvitse heti kertoa kaikkea. Tuo ei kuitenkaan vaikuta sinun elämään mitenkään.
Ei tarvitse heti mutta jos VUODEN verran on jaksanut pälpättää tuntikausia puhelimessa joka päivä niin kyllä sen tyttären olisi voinut mainita.,
No nyt kertoi. Ehkä oli sopiva hetki kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Juokse....ja lujaa.
Mutta kumppanisi siis kertoi sulle aikaisemmin, että on muita lapsia? Onko sinulla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asiayhteydessä tytär nyt tuli puheeksi?
Mies istutti mut alas ja sanoi että haluaa kertoa jotain tärkeää. Ja sitten kertoi tämän.
Lähdin kotiin ajattelemaan asiaa. Olen jotenkin shokissa.
Hän ei ole koskaan maininnut suhdetta tyttären äitiin, vaikka suhde kesti 10 vuotta. On ainoastaan kertonut ex vaimostaan jonka kanssa hänellä on kaksi nuorempaa lasta.
"...aikaisemmista pitkistä parisuhteistamme..."
Millä tavoin hän on kertonut näistä pitkistä parisuhteistaan, jos 10 vuoden suhde oli jätetty kertomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltähän siitä tyttärestä tuntuu kun on isälleen vain ilmaa josta ei tarvitse rakkaalle naisystävälle vuoteen edes mainita? Kannattaako noin kylmän miehen kanssa edes jatkaa mitään yhteydenpitoa?
Voi olla tyytyväinen ettei hänestä kerrota heti tapailukumppaneille.
Onko sulla luetunymmärtämisen kanssa haasteita? Vuosi on jo mennyt. Kyllä täällä on paljon epärehellistä porukkaa.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä nyt 25 vuotta, eikä hän tiedä minusta kaikkea.
Minusta suhteessa pitää olla myös sellaisia asioita, jotka ovat vain omia.
Vierailija kirjoitti:
Itellä miehenä sama juttu, et hyvin nuorena sain lapsen, ja sit myöhemmin toisen naisen kanssa lisää. Kertoisin luultavasti vanhimmasta heti, mutta ymmärrän jos ei halua kertoa.
Omien kokemusten perusteella hyvin monelle naiselle on Suomessa iso ongelma, jos on
A. Saanu lapsen nuorena
Hyvin monta kertaa mut on leimattu hutihapeliksi naistenmieheksi, jollain tavalla yksinkertaiseksi ja moraalittomaksi, "elämänkoululaiseksi" ja vaikka miksi. Moni hyvin alkanu tapailu on itsellä kaatunu tohon vanhimpaan lapseen ennakkoluulojen vuoksi.
Ehkä hän on kokenut paljon samaa ja ajatellu, että ei heti alkuun kerro aikuisesta, kun ei käytännön elämässä vaikuta tapailuun mitenkään. Koki, että olet jotain todella ainutlaatuista, ei halunnu tilannetta, että ettette saisi edes mahdollisuutta ja jos todella olet ainutlaatuinen, ni suhde kestä ton kertomattomuuden?
Eli sen sijaan että olisit rehellinen ja antaisit naisten itse valita miten sinuun suhtautua, saatat sumuttaa että mahdollisuutesi paranevat?
Ei heru sympatiaa ei. Omien tekojen kanssa pitää oppia elämään, jos nainen leimaa sinut heti kättelyssä, eipä taida olla oikea nainen sinulle. Epärehellisyyttäsihän tuo pimittäminen ei poista, olitpa sitten kuinka hyvä mies näin muuten, tai omasta mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
A. Saanu lapsen nuorena
Kiitos miehen näkökulmasta. Uskon ettei mies ole paha ja että tähän varmasti liittyy häpeää jollain tavalla.
En minäkään ole kertonut rakkaalleni tyttärestäni, joka on nykyään eurooppalaisen kuningashuoneen jäsen. Hyvät sääret.
Jos ihminen on tottunut piilottelemaan asioitaan hän on todennäköisesti myös epärehellinen.