Laiskahan se töitään luettelee, sanotaan. Tähän ketjuun luettele tänään tekemäsi askareet
Aloitan. Into pinkeänä olen tähän mennessä tehnyt jo aamiaisen, lounaan, jälkkäriä ja pellillisen pitsaa. Nämä kaikki olen tarjoillut nenän eteen puolisolleni pöytään.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Lankku. Sivulankku 10min per puoli. Puoli tuntia lankussa. Viden minuutin välillä rystysiltä vaihto kyynärpäälle. Kaikki karaten tekniikat 30 min syvässä ratsastusseisonnassa läpi ilmaan joka ilmansuuntaan erikseen ja yhdistettynä keskisyke 150bpm. Kataharjoittelua keskisyke 110bpm teknisesti 30 min. Rohai- kata tarkastelussa.
Säkkiin nyrkkeilyä 20 min norjalainen hiit-ohjelma 4min erät täysiä 170bpm sykkeillä ja 3min erätaukoa sykkeet laskee 130bpm ja taas neljästi sama täysiä säkkiin hakkaamista.
Lopuksi vandamme-venytykset ja hitaita hallittuja potkuja autotallin edustalla aamuauringon noustessa ilman paitaa potkunyrkkeilyllisesti hypähdellen katumaasturin edustalla.. Illalla olisi tarkoitus vielä kympin lenkki heittää ja katsoa Commando- elokuva.
Minä olen se mies joka pitää kuria meidän naapurustossa ja partioi aluetta. No, problems. Ei tarvi kiittää, se on mun luonto.
Hui, miks mulle tuli hiukan kylmäävä olo kirjoituksestasi. Eikä yhtään turvallinen, vaikka kehut partioivasi alueellasi. Päinvastoin...
T. nainen 48 v.
Aamulla koirien kans 7 km lenkki, sitten tein HOPSin. Sit roboimuri pyörimään alakertaan, tyhjensin tuhkat leivinuunista, vaihdoin lakanat, pesin vessan, siivosin keittiön,leivoin omenapiirakan (siivosin keittiön uudelleen), ripustin pyykit, luuttusin keittiön lattian, keitin kahvit mulle ja miehelle.
Nyt pitäs käyttää koirat, käydä kaupassa ja tehdä ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lankku. Sivulankku 10min per puoli. Puoli tuntia lankussa. Viden minuutin välillä rystysiltä vaihto kyynärpäälle. Kaikki karaten tekniikat 30 min syvässä ratsastusseisonnassa läpi ilmaan joka ilmansuuntaan erikseen ja yhdistettynä keskisyke 150bpm. Kataharjoittelua keskisyke 110bpm teknisesti 30 min. Rohai- kata tarkastelussa.
Säkkiin nyrkkeilyä 20 min norjalainen hiit-ohjelma 4min erät täysiä 170bpm sykkeillä ja 3min erätaukoa sykkeet laskee 130bpm ja taas neljästi sama täysiä säkkiin hakkaamista.
Lopuksi vandamme-venytykset ja hitaita hallittuja potkuja autotallin edustalla aamuauringon noustessa ilman paitaa potkunyrkkeilyllisesti hypähdellen katumaasturin edustalla.. Illalla olisi tarkoitus vielä kympin lenkki heittää ja katsoa Commando- elokuva.
Minä olen se mies joka pitää kuria meidän naapurustossa ja partioi aluetta. No, problems. Ei tarvi kiittää, se on mun luonto.
Hui, miks mulle tuli hiukan kylmäävä olo kirjoituksestasi. Eikä yhtään turvallinen, vaikka kehut partioivasi alueellasi. Päinvastoin...
T. nainen 48 v.
Lenkkeilen militaristisessa lippalakissa ja painoliivissa lähialueen hiekkateillä partioiden. Sen kympin juoksen ja menen saunaan. Sitten katson Comando-elokuvan.
Kahvia keitin, jokaisen kupillisen erikseen ja oli siinäkin hommaa.
Ketin kahvia ja söin pari luumua aamuapalaksi, luin lehden, ruokin kissan ja siivosin hiekkalaatikot. Tein omenapiirakkaa, alusta asti siis ihan itse. ;) Lounaalle keitin muhevia kuoriperunoita. Paloittelin lohifileen, kaksi palaa tänään, kaksi huomenna ja häntäpalan graavasin. Tein bearnaisekastiketta ja pilpoin ison kulhon sekasalaattia. Söimme. Tiskasin. Lueskeltiin, Juotiin kahvit sen omenapiirakan kanssa. Toinen imuroi, minä siivoilin kylppäriä. Nyt lojun ja lueskelen, välillä käyn tässä palstalla.
Olen tehnyt ruokaa ja pesdyt ikkunoita. Ja kyllä, olen laiska ja paljon mieluummin olisin pelannut koneella koko päivän.
Koiran ulkoilutus. Aamiaisen teko. Koneellinen pyykkiä. Keräsin kuivat pois ja laitoin toisenkin koneellisen pyörimään, ripustin edelliset kuivumaan. Tyhjensin tiskikoneen, täytin sen. Tiskasin käsitiskit. Vein kompostiin kompostoitavat.
Pohdin ankarasti, mitä tänään syötäisiin.
Pohdin yhtä työasiaa ja pyörittelen sit vieläkin mielessäni. Ruokin kissat ja koiran.
Tein itselleni lounaan. Söin sen.
Saa kai tähän jatkaa loppupäivän suunnitelmistakin :-)
Jos sateessa syntyy taukoja, suunnitelmissa heittää muutaman kymmenen kilsan sähköpyörälenkki, pienimmällä avustuksella.
Illalla voisi ottaa muutaman oluen ja jos viitsii käydä viinkaupassa ostan jotain hyvää likööriä kyytipojaksi.
Miettinyt ottaisiko matkailuauton vielä käyttöön ja heittäisi jonkun roadtripin eteläsuomen kirpputoreille ja luonnonpuistoihin.
Ethän sitten ole laiska, vaikka ehkä naisten kotityötä moni pitää itsestään selvänä. Kävin kaupassa ostamassa säilykkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. nainen 48 v.
Lenkkeilen militaristisessa lippalakissa ja painoliivissa lähialueen hiekkateillä partioiden. Sen kympin juoksen ja menen saunaan. Sitten katson Comando-elokuvan.
Ok, lisättäköön että kylmäävä, mutta myös huvittunut.
T. nainen 48 v.
Minä en yleensä saa tehtyä viikonloppuisin yhtään mitään, kun olen niin puhki töistä. Tänään sain kuitenkin aamupalan jälkeen neulottua sukan loppuun, tehtyä kantarellikeiton ja toasteja ruoaksi ja syön niitä juuri. Niin, ja tyhjensin ja täytin tiskikoneen. Tavoitteena on tänään vielä tehdä omenapaistosta ja jos voita riittää, niin ehkä omenapiirakka. Jääkaappi on täynnä omenoita. Jos jaksan, käyn kaupassa ostamassa hillosokeria, niin saadaan uunihilloa omenoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. nainen 48 v.
Ok, lisättäköön että kylmäävä, mutta myös huvittunut.
T. nainen 48 v.
Hänen kaltaisten takia Venäjä pysyy omalla puolellaan. Ja sinäkin voit elää rauhassa ja nukkua yösi turvattuna, kun painoliivimies lenkkeilee puolimilitaristisessa lippalakissaan painellessaan hiekkateillä partioiden.
Aamukahvin ja tuorepuuron jälkeen kirjoitin kauppalistan, petasin sängyn, kävin Prismassa ostoksilla, pesin pyykkiä, söin lounaaksi toissapäivänä tekemääni kasvispataa ja leipää hummiksella (ostin sen tänään kokeeksi, ihan ok) ja nyt olen surffaillut täällä netissä. Taidan mennä päikkäreille.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sitten ole laiska, vaikka ehkä naisten kotityötä moni pitää itsestään selvänä. Kävin kaupassa ostamassa säilykkeitä.
NAISTEN KOTITYÖ? Mitä v i t t u a? Sellaista ei ole. On vain kotitöitä joita tekee kaikki.
Kävin kaupassa, siivosin yhden romulaatikon, imuroin ja pyyhin pölyt, vaihdoin lakanat ja pesin edelliset, sain viimein myös sulatettua pakastimen ja tyhjennettyä jääkaapin takaa konsensaatiovesisäiliön. Samalla imuroin jääkaapin ja hellan alustat. Nyt sohvalla.
Ihana ketju koska olen tehnyt tänään jo vaikka ja mitä! Kaiken itsestäänselvän, eli heräämisen, pesun, aamupalojen lisäksi olen käynyt kaupassa, putsannut kukkapenkkiä, pessyt talon seinää, pessyt kaksi koneellista pyykkiä, ajanut etupihan nurmen ja vähä lehtiä takaa, siivonnut pihan slummialuetta, valmistellut ruokaa ja nyt istun ja odotan että hhilet grillissä hiillostuu. Sitten grillaus, syönti, koiralenkki, lasten kuskausta, sauna ja kuoharia. Kiitos nam, on hyvä päivä ja samaa iltaa toivon!
Töissä lypsin 50 lehmää, juotin 8 vasikkaa, ruokin eläimet, pyykkäsin, tiskasin, kolasin rehua ja sontaa.
Kävin kaupassa, ulkoilutin koiran, leikkasin nurmikon, pyykkäsin kotonakin, laitoin ruokaa.
Kohta takas töihin, mutta juon ensin kahvia.
Lenkki, aamupuuro, pyykit, ruokakauppa, kukkien kastelu, vessojen siivous. Siivosin myös ulkokukkia pois ja järkkäilin olohuonetta, pyyhin pölyjä ja laitoin syysesineitä esille.
Mies teki lounaan mut mä teen parin tunnin päästä päivällisen. Lapsissa ei enää varsinaista hoitamista.
Meen vielä uudestaan lenkille mut nyt luen kirjaa välillä.
Koiran ulkoilu ja ruokinta, kaupassa käynti, pyykin pesuun laitto... lasketaanko omakin aamupala ja lounas, ei kai sentään, sittenhän pitäisi luetella myös pesulla käynti, kahvin keitto, pukeutuminen ja sängyn petaaminen.