Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Wolttaajat tappavat ravintolayrityksiä. Mikset hae ruokaasi itse?

Vierailija
12.09.2026 |

osa konkurssiin ajautuneista ravintoloista on luetellut yhdeksi konkurssin syyksi sen, kuinka kalliiksi ruokalähettipalvelut tulivat

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012260842.html

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En wolttaa enkä hae ravintolasta

Ruuan teen itse 

Vierailija
2/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään ravintolan ei ole pakko käyttää kuljetuspalveluja. Hinnoittelussa on epäonnistuttu pahasti jos ulosmyynti on tappiollista.

Ehkä tilanne vähän parantuu, kun laki muuttuu ja samalla voi woltata pullon viiniä siihen aterian kylkeen, alkoholissahan Suomessa on hyvät myyntikatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttasin aiemmin, mutta nyt lopetin. Asutaan ison asuinalueen perällä keskustasta katsoen, ja ruuat tuli joka kerta 20-40 minuuttia myöhemmin mitä arvio oli siinä kohtaa, kun ruoka lähti ravintolasta. Toimitus kesti aina sen 1,5 tuntia vähintään. Eli kuski ajeli kaikki muut toimitukset kerrostaloihin ensin, ja saatiin aina ruoka viimeisenä, vaikka olisi maksettu se premium pikatilaus. Siinä ajassa hauduttelee mitä tahansa nepskua itsekin vaikka tavallisessa uunissa.

Vierailija
4/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvätkö ruokaa samaan hintaan kotiinkuljetuksena ja paikan päällä syötynä vsi mikä on? Itse asun ulkomailla ja täällä ruoka itsessään on kalliimpaa jos ostaa kotiinkuljetuksella. Lisäksi joutuu maksamaan kuljetusmaksun.

Vierailija
5/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravintola käyttää kuljetusyritystä, sen pitää leipoa se hinta sisään kaikkiin  hintoihinsa tai sitten periä kuljetusmaksu siltä asiakkaalta, joka tilaa kotiin.
Itse en käytä ravintoloita enkä ikinä wolttaa.

Vierailija
6/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä noutoruokaa. Jos ei ole aikaa syödä ravintolassa, syömme kotiruokaa.

Vierailija
7/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan liikaa ravintoloita. Ei noita woltti suoraan kaada vaan tuo + sitten se, että aina vaan suuremmilla työttömyysluvuilla ja surkealla sosiaaliturvalla (kun hinnat nousee) ei nyt vaan ostella ravintoloista ruokaa ja piste.

Joskus muistan miten työttömänä voi kerran viikossa tilata pizzan tai pari kotiin lähipizzeriasta. Nyt ei olisi moiseen varaa kun katsoo mitä kaikki maksaa ja miten vähän rahaa työtön saa. 

Vierailija
8/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noutoruoka saastuttaa. Roskia lisää. Siksi syön ravintolassa, ei lisäroskaa kotona eikä tiskiä.

Vierailija
9/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Paavo Teittisen kirja Pitkä vuoro. Orjatyötä Suomeen ei enempää tarvita, lopettakaa wolttaus!

Vierailija
10/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa Paavo Teittisen kirja Pitkä vuoro. Orjatyötä Suomeen ei enempää tarvita, lopettakaa wolttaus!

Näin on. Ala-arvoista työtä, ja veronmaksaja maksaa loput elämisen kulut. Ei jatkoon.

Vierailija
11/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkään ravintolan ei ole pakko käyttää kuljetuspalveluja. Hinnoittelussa on epäonnistuttu pahasti jos ulosmyynti on tappiollista.

Ehkä tilanne vähän parantuu, kun laki muuttuu ja samalla voi woltata pullon viiniä siihen aterian kylkeen, alkoholissahan Suomessa on hyvät myyntikatteet.

Tämä. Mielelläni tilaisin paikallisesta karvahandusta krapulapizzan kylkeen pullon laadukasta punaviiniä hintaan 50€/olo, Chateau...

Vierailija
12/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ravintola käyttää kuljetusyritystä, sen pitää leipoa se hinta sisään kaikkiin  hintoihinsa tai sitten periä kuljetusmaksu siltä asiakkaalta, joka tilaa kotiin.

Muistelisin että Woltin sopparilla kielletään kaksoishinnoittelu,  eli jos pizza Woltin kautta maksaa 15€ toimitettuna, niin et saa myydä samaa pizzaa paikan päällä kympillä vaan sen pitää olla se melkein sama 15€.

Vierailija
13/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolttasin aiemmin, mutta nyt lopetin. Asutaan ison asuinalueen perällä keskustasta katsoen, ja ruuat tuli joka kerta 20-40 minuuttia myöhemmin mitä arvio oli siinä kohtaa, kun ruoka lähti ravintolasta. Toimitus kesti aina sen 1,5 tuntia vähintään. Eli kuski ajeli kaikki muut toimitukset kerrostaloihin ensin, ja saatiin aina ruoka viimeisenä, vaikka olisi maksettu se premium pikatilaus. Siinä ajassa hauduttelee mitä tahansa nepskua itsekin vaikka tavallisessa uunissa.

Mitäs olet taikinanaama?

Vierailija
14/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pizzaa tulee välillä woltilla tilattua tai sitten pizzerian omilta sivuilta. Ei tulisi mieleenkään syödä täkäläisissä pizzerioissa sisällä, aika räkälöitä ovat, jopa paikallinen kotipizza jossa muutenkin maku meni puihin Orclan uuden reseptiikan vuoksi.

Vierailija
15/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pizzaa tulee välillä woltilla tilattua tai sitten pizzerian omilta sivuilta. Ei tulisi mieleenkään syödä täkäläisissä pizzerioissa sisällä, aika räkälöitä ovat, jopa paikallinen kotipizza jossa muutenkin maku meni puihin Orclan uuden reseptiikan vuoksi.

Ja se pitsa on jotenkin hygieenisempi kun se tuotaan sun luokse, taitaa ÄO siellä lievän vammaisuuden puolella?

Vierailija
16/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaruoka on minulle luksusta, jonka syön aina paikan päällä siellä ravintolassa. Alle 10 kertaa vuodessa tulee käytyä ja yleensä siihen on syynä jokin juhla. Esim. viimeksi kävin kumppanini kanssa ravintolassa, kun juhlimme vuosipäivää.

Eli minun ansiostani ravintolat tuskin pysyvät pystyssä. Woltista en silti tilaa, enkä ymmärrä koko konseptia. Miksi söisin kylmehtynyttä ravintolaruokaa kotisohvalla ja vielä niin, että joku kunnollista palkkaa saamaton ihminen on kuskannut se minulle?

Vierailija
17/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että Woltin sopparilla kielletään kaksoishinnoittelu,  eli jos pizza Woltin kautta maksaa 15€ toimitettuna, niin et saa myydä samaa pizzaa paikan päällä kympillä vaan sen pitää olla se melkein sama 15€.

Silti woltissa on kalliimmat hinnat kuin jos menet itse paikan päälle ravintolaan. Sen takia ei juuri tule enää woltattua.

Vierailija
18/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä valitusta, koska mikään pakko ei ole lähteä mukaan Woltiin. Tuossahan nyt velvoitetaan asiakkaat tekemään jotain, mitä he eivät itse halua. En käy yleensä koskaan ravintoloissa, mutta Woltin kautta välillä tilaan. Jos en voisi tilata, jäisi kokonaan ostamatta, noihin ravintoloihin on kuitenkin matkaa useampi kilometri ja tilaan valmista ruokaa vain silloin, kun tulen kotiin niin myöhään, etten jaksa enää mitään alkaa itse tekemään. Siinä tilanteessako pitäisi kuitenkin jaksaa lähteä ravintolaan? Mieluummin hakisin sitten kaupasta mikroaterian.

Vierailija
19/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se pitsa on jotenkin hygieenisempi kun se tuotaan sun luokse, taitaa ÄO siellä lievän vammaisuuden puolella?

Sanoo tyyppi jonka joka ainoa kommentti on epätoivoa tihkuvaa muiden solvausta kun kommentojia yrittää repiä itselleen edes jotain huomiota muilta vaikka väkisin palstalla. 

Vierailija
20/28 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko maksaa jollekin Woltille? Ravintolayrittäjä voi ihan hyvin tuoda sen ruuan itsekin. Toiminut aina hyvin ainakin täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme